בית

>

קבלני שיפוצים

>

מאמרים

>

ניהול פרויקט שיפוץ - כך תעשו זאת כמו סוכנות החלל האמריקנית

ניהול פרויקט שיפוץ - כך תעשו זאת כמו סוכנות החלל האמריקנית

ניהול פרויקט שיפוץ הוא עסק מורכב למדי הכולל תיאומים בין גורמים שונים, תכנון תקציב, תיעוד שינויים ועוד. לפניכם כלים טכנולוגיים ידידותיים שיסייעו לכם לפשט את התהליך.

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-10/04/2016 7 דק' קריאה

אנו חיים בעולם בו לעזרים טכנולוגיים יש מקום נרחב בחיינו. רובנו נעזרים בוויז לניווט, בגוגל לחיפוש ובפייסבוק.. סתם כדי להעביר את הזמן. אז אם האינטרנט והטכנולוגיה גם ככה משתלטים על חיינו, למה שלא ניעזר בהם באחד התהליכים החשובים שאנחנו עוברים בחיים - שיפוץ הבית? לפניכם מספר כלים מקוונים שאספנו אשר בהחלט יכולים לסייע לנו רבות בשלבים שונים בתהליך המורכב.

שלב ההשראה בשיפוצים

בדרך כלל, עוד לפני הכל, נרצה לשאוב כמה שיותר השראה ורעיונות לשיפוץ שלנו, כדי שנדע בדיוק מה אנחנו רוצים לעשות. ישנן כמובן גם דרכים לא מקוונות לעשות זאת, כמו לבקר בבתים פתוחים, לעלעל במגזינים או אפילו לצאת לטבע, אבל תמיד קל יותר לצאת לסיור מקוון כשאנחנו יושבים במיזוג. שני מקורות מומלצים במיוחד להשראה ברשת הם אתר houzz, המאפשר לדפדף במאות אלפי תמונות באיכות גבוהה של בתים וחללים מעוצבים ולקבל השראה. בהתחברות לאתר גם אפשר לשמור תמונות או סגנונות באוספים כך שתוכלו לעיין בהם אח"כ ולהראות לבעל המקצוע שלכם. שירות דומה אבל פחות ממוקד הוא Pinterest. חפשו שם את הלוחות הרלוונטיים לעיצוב הבית ואין סוף לרעיונות שתוכלו למצוא שם.

ניהול פרויקט שיפוץ - שלב התכנון  

לאחר שלב ההשראה, אתם כבר מגיעים לרוב למצב שאתם יודעים פחות או יותר מה תרצו. זהו שלב שבו ישנם כאלה הפונים למעצב פנים או אדריכל, אך יש גם כמה אמיצים המעדיפים לתכנן לבד. הדבר לא תמיד מומלץ אך אם יש לכם זמן, סבלנות וגישה טכנולוגית אתם יכולים לנסות להתחיל את שלב התכנון בעצמכם תוך שימוש בתוכנת RoomSketcher או בתוכנות ייעודיות אחרות לתכנון כמו Sketchup או Homestyler

התוכנות מאפשרות לתכנן את כל האלמנטים השונים בעיצוב הבית: מתכנון והצבת הקירות, דרך בחירת החומרים ועד להצבת הרהיטים והעיצוב. השימוש בהן ברוב המקרים חינמי ואתם יכולים לעשות בהן שימוש גם כדי לתת לאדריכל או למעצב שלכם תמונה יותר ברורה של מה שאתם רוצים. מובן שיש כאלה שגם לוקחים את העניין עד הסוף ומתכננים את השיפוץ כולו לבד. כאן מדובר בסיכון שברוב המקרים לא ממש משתלם לקחת.

שלב הצעות המחיר לקראת ניהול פרויקט השיפוץ

כלים מקוונים פשוטים שרבים מאיתנו משתמשים בהם ביום-יום יכולים לסייע לכם בשלב הלא פשוט של בחירת הקבלן והשוואה בין הצעות המחיר השונות. בשלב הצעות המחיר לקראת ניהול פרויקט שיפוץ מומלץ להפיק כתב כמויות מסודר באמצעות אקסל או Google Sheets ולבקש מכל קבלן למלא את המחירים שלו בתוך הגיליון. כדי לדעת מה אמור לכלול כתב הכמויות של השיפוץ שלכם אתם יכולים להיעזר באדריכל או לתכנן אותו לפי מה שאומרים קבלני השיפוצים עצמם.

כשגיליון כתב הכמויות שמור בענן לא צריך להדפיס ולהתעסק עם פקסים והתמסרויות. פשוט מקימים פורמט אחד, שולחים אותו למספר קבלנים ומבקשים מהם למלא את המחירים במשבצות החסרות. כך יהיה לנו בסיס טוב להשוואה. אם קבלן אחד מסב את תשומת לבכם לסעיף ששכחתם או שלא תכננתם להכניס, אפשר להוסיף את הסעיף ולבקש מכל הקבלנים שנתנו הצעת מחיר לעדכן את המחיר שלהם בסעיף החדש בגיליון המקוון. זה מאפשר לכם לראות בצורה מסודרת כמה גובה כל אחד מהם על כל שלב בתהליך.

מחירי שיפוצים

עוד לפני שהגענו לניהול פרויקט שיפוץ איך נקבל מושג לגבי עלות השיפוץ כולו? לשם כך אתם יכולים להיעזר במחירון שלנו בשיפוצים פלוס או במחירונים אחרים הקיימים ברשת. כדאי להבין שמצד אחד המחירים במחירונים נותנים מושג כללי על עלויות השיפוץ, אולם מצד שני חשוב לדעת שמחיר שיפוץ כללי ואפילו מחיר של סעיף מסויים בתוך השיפוץ מושפע משלל פרמטרים ולכן המחירים לעולם לא יהיו מדוייקים. למשל: פינוי של הריסות מקומה 5 ללא מעלית וללא חניה לא יכול לעלות כמו פינוי הריסות מקומת קרקע עם חניה ממול. דוגמה נוספת: מחיר ריצוף של מ"ר בבאר שבע עולה הרבה פחות מאותה העבודה בתל אביב.

יצחק תורג'מן

ציון 9.82 7 חוות דעת

יהונתן חיו

ציון 9.67 6 חוות דעת

איימן עיראקי

ציון 9.8 87 חוות דעת

גרגורי בנימינוב

ציון 9.53 25 חוות דעת

חישובים באמצעות מחשבון שיפוצים

לתכנן באמצעות מחשבון בעלויות השיפוץ

ייעוץ

הסעיף הזה רלוונטי לכל שלב בניהול פרויקט שיפוץ: לפני השיפוץ כשמתלבטים מה לעשות ולמי לפנות, במהלך השיפוץ - כשיש ספקות לגבי עבודת הקבלן או שרוצים לוודא שהכל מתנהל כמו שצריך ורוצים לשמוע "חוות דעת נוספת" וגם לאחר השיפוץ במקרים של תקלות (לא עלינו). מערכת הפורומים של שיפוצים פלוס עובדת באופן קצת שונה ממה שמקובל בפורומים אחרים. אתם, וכל אחד אחר יכול לשאול שאלה בפורום אולם רק בעלי מקצוע יכולים להשיב על השאלה. אין תגובות לא רלוונטיות או לא מקצועיות מצד כל פלוני אלמוני אלא רק תשובות של אנשים שהשאלה ששאלתם היא חלק מהמקצוע שלהם. נכון לכתיבת שורות אלה יש מעל 100 בעלי מקצוע מתחומים שונים (שיפוצים, עיצוב, צבע, קרמיקה, גבס ועוד...)  אשר פעילים בפורום וישמחו לענות על השאלות שלכם.

ניהול פרויקט שיפוץ

אם עברתם את כל השלבים, בחרתם קבלן שיפוצים מומלץ (דרך רשימת הקבלנים שלנו, כמובן) וסגרתם איתו על מה בדיוק אתם רוצים - הגיע שלב ניהול פרויקט השיפוץ. שלב לא פשוט לכל הדעות. לא כל אחד נולד עם יכולת לניהול פרויקט שיפוץ מורכב, וגם כאן ישנם כלים מקוונים שיכולים לסייע. אחד מהם הוא Asana, כלי שכלל לא נועד לשיפוצים אלא לפרויקטים של תכנות או עבודות משרדיות בחברות - חברות ענק משתמשות בתוכנה, בהן Samsung,  AirBnb ואפילו סוכנות החלל האמריקנית NASA. ואם להן זה טוב, אז ודאי שיתאים לפרויקט כמו שיפוץ.

אחד היתרונות בעבודה עם תוכנה כמו Asana הוא העובדה שדבר אינו נמחק והכל מתועד. הקבלן לא יכול לומר שלא ביקשתם ליישם שכבת צבע נוספת, והאדריכל לא יוכל לומר שלא עודכן שמטבח עוד לא נרכש. עם זאת, צריך שגם השותפים לפרויקט יהיו בעל גישה לטכנולוגיה כדי שלא יירתעו מהעבודה בצורה הזו. השירות הוא, כאמור, חינמי ואחרי כל הכסף הרב המושקע בשיפוצים, נחמד לקבל משהו בחינם...

בתוכנה יש פיצ'רים של חלוקת משימות בצוות (למשל: אפשר לפתוח משימה: "קניית מרצפות" ולשייך אותה לבן הזוג, או "לתקן מדרגה בכניסה לבית" ולשייך לקבלן), לנהל לו"ז מסודר, לעקוב אחר ההתקדמות ולהחזיק ארכיון של כל מה שהיה - שום דבר לא נמחק ויש תיעוד להכל. למרות יתרונותיה הרבים של התוכנה, היא מאוד מתקדמת וגם באנגלית, מה שלא תמיד מתאים לכולם. חלופה טובה היא שוב לעבוד עם הכלים של Google Drive שמאפשרים לנו לנהל את הפרוייקט עם הכלים המוכרים לנו - אקסל ומסמכים (בדרייב זה נקרא: Docs ו Sheets).


מחפשים קבלן שיפוצים ולא מצאתם ?

או
ניהול פרויקט שיפוץ עם אסאנה

לא משנה אם אתם מתכננים טיסה לירח או פרוייקט שיפוץ - Asana תעזור לכם (תמונה: יח"צ Asana)

תיעוד ומזכרת

זהו חלק נחמד בתהליך המיועד לחובבי התיעוד שאוהבים גם לעקוב אחר התהליך באמצעות צילומים וסרטונים. אם תרצו לתעד את השיפוץ, כדי שתוכלו לאחר מכן לעיין ולהיזכר בתהליך שהבית שלכם עבר, תוכלו להשתמש בכלי מקוון נוסף שאינו מועד למטרה זו אך יכול בהחלט למלא אותה. מדובר ב-Sway, שירות מקוון של מיקרוסופט המאפשר לכם ליצור מעין מצגת עשירה בתמונות, וידאו וטקסט ולבנות סיפור מסביב לתהליך מסויים.

Sway הוא מעין בלוג מצולם, אך שונה ממנו בכך שהוא מספר סיפור אחד בודד, בשונה מבלוג המתעדכן באופן תדיר. הכלי מאפשר העלאת תמונות ושילובן עם טקסט או עם וידאו, וגם כמובן שיתוף של אנשים נוספים בעניין. Sway מבוסס על אלגוריתם הבונה בקלות דפי רשת ומאפשר שילוב של עיצובים לבחירתכם, הגדלה והקטנה פשוטה של תמונות וטקסט כאשר גם השינויים מתאפשרים בקלות. ניתן גם להטמיע בדף בקלות סרטון מיוטיוב, מצגות ועוד. Sway מאפשר לכם לספר את הסיפור של השיפוץ שלכם בצורה חווייתית ומיוחדת, השונה מכל פלטפורמה אחרת של תיעוד.

תיעוד שיפוץ

זהו חלק נחמד בתהליך המיועד לחובבי התיעוד שאוהבים גם לעקוב אחר התהליך באמצעות צילומים וסרטונים

עוד אופציה היא כמובן פתיחת בלוג, שהוא לרוב ממוקד יותר בטקסט, מסופר בצורה כרונולוגית ונועד להיות פומבי ולכן מתאים יותר למי מעוניין לחלוק את חוויותיו עם קהל רחב. ישנן פלטפורמות רבות ליצירת בלוגים בארץ, בהן ישראבלוג, דה מרקר קפה, תפוז בלוגים, saloona ועוד. כמובן שאפשר פשוט להעלות את ההתקדמות לאלבום בפייסבוק או באינסטגרם ולצבור לייקים.

אז עד שהטכנולוגיה לא תפתח רובוטים שיתכננו ויבצעו את השיפוץ,  טוב לדעת שבכל שלב נוכל להיעזר בכלי טכנולוגי כזה או אחר שיכול להקל עלינו בנקודות שונות של התהליך של השיפוצים. אם נעזרתם באחד מהכלים המקוונים הללו, או שיש לכם רעיונות לכלים נוספים, אתם מוזמנים לכתוב לנו בתגובות.  

מחפשים קבלן שיפוצים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה