בית

>

קבלני בטון

>

מאמרים

בטון לכל עבודות הבנייה: טכניקות, מחירים וגם חידושים חשובים

עבודות בטון דורשות ידע, טכנולוגיה ומיומנות עשירה בשימוש בחומר הבנייה הנפוץ ועל כן נמשכים השיפור וההתייעלות הרבים בענף הבנייה וככל שהפיתוחים בתחום מוסיפים להתרחש. הבנייה המודרנית נחשבת לאחד התחומים הבולטים והמפותחים בישראל והבטון משולב בה במגוון עצום של דרכים – מריצוף משטחים ועד בטון מוטבע, מוחלק או אופטי, שהפכו לאמצעים דקורטיביים לכל דבר ועניין.

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-17/02/2021 11 דק' קריאה

עבודות בטון – מתי הן נדרשות?

הצורך בבטון מאפיין את כל ענף הבנייה בכללותו ורלוונטי הן לאנשים פרטיים שמשפצים או בונים את ביתם והן לעבודות נקודתיות כמו יציקת בטון בגינה, משטח לחניה, רחבת בריכה ועוד. הבטון נהנה מתוחלת חיים גבוהה ומעמידות וחוזק משמעותיים. יחד עם זאת, הוא אלסטי במידה שתאפשר יצירת עיצובים חדשניים וכיום אפילו עובר תהליכים שהופכים אותו לתערובת ידידותית לסביבה, הצורכת פחות אנרגיה. 

בתחום הריצוף, עבודות הבטון לרוב מבטאות חיסכון יעיל יותר מאשר ריצוף אבן או עץ.

בתחום העיצוב, ניתן ליצור צבעים והטבעות מיוחדות המשתלבים במגוון רחב של שטחים פנימיים וחיצוניים בבית. בנוסף ניתן להחליק את הבטון כדי לקבל מראה מודרני ויחד עם זאת גולמי וטרומי.

בתחום השיקום והשיפוץ, ניתן לנסר את הבטון או לקדוח אותו לטובת יצירת דלתות, חלונות ופתחים, ליישר אותו כדי להימנע משקעים או שיפועים.

מחיר עבודות בטון

כמה עולה קידוח בטון לדלת או חלון? מה המחיר ליציקת גרם מדרגות מבטון? לרשותכם מחירון להערכה ואומדן עלויות לעבודות הבטון השונות:

עבודת הבטון הנדרשת

מחיר עבודת הבטון

יציקת רצפת בטון (בגובה 10 ס"מ)

150-350 ₪ למטר

בניית גדר בטון (גובה של 1.2 מטרים)

1,600-1,800 ₪ למ"ק

קידוח בטון לעומק של 30 ס"מ בקוטר 4 צול

250-600 ₪ (לפי מינ' 6-10 קידוחים)
קידוח בטון לעומק של 30 ס"מ בקוטר 8 צול

350-750 ₪ (לפי מינ' 6-10 קידוחים)

קידוח בטון לעומק של 30 ס"מ בקוטר 10 צול

800 - 450 ₪ (לפי מינ' 6-10 קידוחים)

ניסור בטון לדלת (עובי של כ-20 ס"מ)

2,500 - 1,400 ₪
ניסור בטון לחלון (עובי של 35 ס"מ)

3,000 - 1,200 ₪

פינוי נסורת בטון לאתר פסולת מורשה

1,200 - 800 ₪

ריסוק בטון (לאחר ניסור במטרה לייעל את הפינוי)

300 - 200 ₪

בומנייט (בטון מוטבע)

300 - 120 ₪ (למינ' של 50 מ"ר ביציקה)

יציקת מדרגות בטון

500 - 250 ₪ (למדרגה באורך 1 מטר רץ, ליציקה של 5 מדרגות לפחות)

יציקת רצפת בטון אפוקסי

180 - 90 ₪

צבע יסוד למריחת הבטון לפני צביעה עליונה לקיר

180 - 70 ₪
יציקת עמודי בטון

1,900 - 1,500 ₪

יציקת קורות בטון

2,000 - 1,500 ₪
יציקת בטון מוחלק

400 - 150 ₪ למ"ר

יציקת בטקל לגג כולל שיפועים

130 - 60 ₪ עד 100 מ"ר

100 - 50 ₪ מעל 100 מ"ר

החלקת בטון בהליקופטר

50 - 25 ₪ למ"ר (ללא עלות היציקה עצמה)

החלקת בטון באופן ידני (מיניקופטר)

20 - 15 ₪ למ"ר (ללא עלות היציקה עצמה)

יציקת בטון צרוב

350 - 250 ₪ למ"ר

סוגי בטון

השימוש בבטון רלוונטי לצרכים ציבוריים, תעשייתיים, מסחריים ופרטיים כאחד. הוא משמש לבניית קירות, רצפות ומשטחים מכל סוג במקביל להפיכתו בעשור האחרון לאלמנט מעוצב המקנה לחללים שונים מראה תעשייתי-מודרני.

השימושים השונים הביאו להתפתחותם של סוגי בטון בעלי תכונות שונות, כל אחד מהם יתאים לסוג שונה של עבודות בטון:

בטון מוכן

יישום בסיסי של בטון שהוכן באתר הבנייה עצמו או נרכש בשקים. מתאים לכמויות קטנות בלבד.

בטון מזוין

בטון הכולל רשתות פלדה שיוצרות חוזק ועמידות מוגברת ומתאים לשלדי מבנים שזקוקים לתכונות עמידה בלחצים גדולים ומשקלים משמעותיים.

אלון דהן

ציון 9.69 8 חוות דעת

ציון טרבלסי

ציון 9.69 21 חוות דעת

רם אסא

ציון 9.18 15 חוות דעת

שחר חדד

ציון 9.27 11 חוות דעת

בטון דרוך

רלוונטי לטכנולוגיות בנייה מורכבות כמו תקרות בעומסים רבים (חניונים רבי קומות לדוגמה) או גשרים ומנהרות. מתאים למשטחים גדולים מאוד.  

בטון דקורטיבי

מתאים לצרכים עיצוביים ולשיפוץ בתים ומוטבע על גבי הריצוף במגוון דוגמאות, עיצובים וצבעים. מחלץ מהבטון את יתרונות החוזק והעמידות אך מתהדר במראה מודרני משובח.

בטון חצי-שקוף

חיפוי קירות ע"י בטון "מחורר" החודר דרכו קצת אור. זהו אחד הפיתוחים האחרונים והמסקרנים בתחום הבטון, שבו מוסיפים לתערובת הרגילה גם חומרים אופטיים במרווחים מוגדרים מראש ויוצרים מראה מודרני יוצא דופן.

בד בטון

טכניקת בנייה ללא ציוד מכני לערבוב הבטון, הכוללת בד ספוג במלט שיש להוסיף למים ולקבל חומר חזק וגמיש, המתקשה לחלוטין כעבור 24 שעות.

בטונייר

תוספת חתיכות נייר לתערובת הבטון, במטרה לייצר חומר זול וקל משקל שניתן לשנע. החומר המתקבל פחות גמיש ועמיד מבטון רגיל, אך הוא נחשב למבודד תרמי מוצלח.

בטון מוחלק

בטון מוחלק הוא בטון נטול חספוס ונקבים שמאפיינים יציקות בטון אחרות. כדי ליצור אותו, יש להעביר את שכבת הבטון העליונה תהליך חוזר של דחיסה והחלקה עד שמרקם הבטון מתקבל כחומר אחיד וחלק לחלוטין, שמתאים כמשטח דקורטיבי למגוון עיצובים: תקרה, קירות, ריצופים, מדרגות, חניה פרטית ועוד. הבטון המוחלק נחשב לסגנון עיצובי עדכני במבנים יוקרתיים.

הבטון המוחלק קל לניקוי ואיננו מצריך תחזוקה רבה, מה שמתאים למקומות שבהם קיימת תנועה רבה של אנשים. יחד עם זאת, צריך לזכור שרמת הספיגה שלו גבוהה ולכן לא יתאים למקומות שסובלים ממגע קבוע של רטיבות או לחות.

ועם זאת, ישנם מספר דברים חשובים שצריך לדעת: ראשית, בטון מוחלק מעניק תוספת גובה של כ-15 ס"מ ולכן יש לוודא שהתוספת לא תגביל באזור המיושם. שנית, מומלץ להשתמש בחומרים נוגדי החלקה כדי לשמור על בטיחות מוגברת בעת המעבר על הבטון. ושלישית, מרגע שמיישמים בטון מוחלק, לא ניתן עוד לגשת למה שמתחתיו כך שאם יהיה צורך להגיע בעתיד לצנרת או תשתיות שנמצאות מתחת לריצוף קודם, יהיה צורך לשבור אותן.

בנוסף, בחידוש הבטון לאחר השבירה הוא יזדקק למיקרוטופינג על מנת לשוב למראה הקודם.  כמו כן נדרש אישור מקונסטרוקטור על מנת ליישם בטון מוחלק בכל שטח המוגדר כמבנה למגורים.

מחפשים קבלן בטון ולא מצאתם ?

או

קבלני החלקת בטון

מטרת החלקת הבטון היא כדי להימנע מבליטות ושקעים, בייחוד כאשר הבטון נותר חשוף ועשוי לאגור מים שיחלישו אותו עם הזמן, או אם מיושם עליו ריצוף שמוכרח להיות ישר לחלוטין. קבלני החלקת בטון מבצעים את הפעולה כחלק בלתי נפרד מתהליך היציקה במרחב הביתי והגינה, אך לעתים עולה הצורך בביצוע הפעולה במסגרת שיקום בטון.

עלות ההחלקה של הבטון (נעה בין 180-350 ₪ למ"ר) נקבעת בהתאם לטכניקת ההחלקה וכן מיקום המשטח (פנימי או חיצוני). העלות תתייקר ככל שההחלקה תבוצע בתוך חלל הבית ובשטחים קטנים וקשים ליישום. גם עובי היציקה משפיע על המחיר והוא יתייקר ככל שהעובי משמעותי יותר.

נושא יתרונות החלקת בטון חסרונות החלקת בטון

מחיר

עלויות הריצוף מתמתנות בעת השימוש בבטון וככל שהמשטח גדול יותר.

החלקת הבטון חושפת אותו לספיגת נוזלים מוגברת, מה שמצריך תחזוקה למניעת רטיבות.

מראה

תוצאה חלקה ויפה מאוד לעין, משדרגת ואידיאלית למבנים מכל סוג.

במקרים של בעיות נקודתיות במשטח עצמו או בתשתית שמתחתיו אין מנוס מלשבור את הבטון ולפגום במראה האחיד והחלק.

מהירות

החלקת הבטון מתבצעת בשיטות מהירות (ידני, הליקופטר או לייזר) וחוסכת זמן רב.

טכניקת העבודה המדויקת תיבחר בהתאם לתנאי השטח ולא לפי מהירות ההחלקה, מה שמונע ממנה להפוך לשיקול בבחירת הלקוח.

חוזק

הבטון המוחלק הוא חומר חזק ועמיד שיודע להתמודד עם עומסים כבדים.

איננו עמיד באופן טבעי מפני נוזלים או שברים.

ניסור בטון

תחום הבנייה בישראל מביא עמו עוד ועוד טכנולוגיות חדשות וביניהן גם ניסור הבטון. מדובר בתחום בפני עצמו שמתייחס בעיקר למבני בטון פנימיים, הכולל קידוח קירות במטרה לחרוץ דלתות וחלונות, לשנות חלוקת חדרים, הכנה לתשתיות שונות ועוד. הקידוח מתבצע על ידי מקדח יהלום שפעולתו מהירה ומדויקת, כאשר הלכלוך והאבק הנוצרים בתהליך מתבטאים בכמויות מצומצמות ביותר.

קידוח בטון

תחום קידוח הבטון בישראל משתלב רבות בתהליכי בנייה ושיפוץ, אך רלוונטי גם למגוון עבודות ביתיות: יצירת פתח חדש למרזב, התקנת מזגן בחדר הממ"ד, קידוח פתח לקמין ביתי ועוד. זוהי עבודה מורכבת שדורשת בעלי מקצוע המתמחים לנושא ועלותה הממוצעת נעה בין 500-800 ₪.

מה ההבדל בין קידוח בטון לניסור בטון? סוג הפתח הרצוי יקבע האם ישנו צורך בקידוח או ניסור. לדוגמה, אם הצורך הוא בחריצת פתח עם קווים מעוגלים למרזב, יהיה צורך בקידוח. אך אם מדובר בחיתוך ישר לצורך יצירת חלון למשל, הפעולה הנדרשת תהיה ניסור.

תהליך הקידוח מתרחש באמצעות מקדח בטון שעליו כוס עגולה משוננת המצופה שבבי יהלום, כך שהחיתוך מדויק וסימטרי בהתאם לקוטר הרצוי לנו. לדוגמה 4 צול במקרה של קידוח לטובת התקנה של צנרת ביוב או קוטר 2 צול ליצירת מעבר לצנרת המיזוג. ככל שקוטר הקידוח גדול יותר, כך מחיר העבודה יתייקר.

בטון אדריכלי

ככל שהבטון הופך למוצר נפוץ גם ברמת הגימור הסופי וההחלקה, הוא מתקבל גם בסוגי בטון שמתאימים לעיצוב בצורות, בצבעים ובדוגמאות כמו אבנים, קווים וגלים וכדומה.

בטון אדריכלי נוצר בתהליך טבעי של תוספת סיבי זכוכית בדחיסות גבוהה לתערובת הבטון, מה שיוצר עמידות מרשימה אך גם אלסטיות מוצלחת לעיצוב סופי של התוצר. זהו חומר ידידותי מאוד לסביבה, שעשוי מחומרים טבעיים בלבד ומתאים למחזור מלא. הוא חוסך אנרגיה בשל הבידוד התרמי (אין צורך באמצעי הסקה).

מה ההבדל בין בטון אדריכלי לבטון מוחלק? סיבי הזכוכית מעניקים לבטון איטום מלא, כך שהוא דוחה נוזלים ואיננו ניזוק במגע איתם או כתוצאה מפגעי מזג האוויר. מסיבה זו הוא יתאים גם לחיפויים וריצופים חיצוניים בשטחים פתוחים כמו הגינה. בנוסף, מדובר בחומר יחסית זול למטר שאיננו מצריך תחזוקה עתידית.

בטון מוטבע

בטון מוטבע (בומנייט) נחשב לשיטת ריצוף מקובלת למקומות פתוחים וגדולים כמו חצרות, חנויות, רחבות כמו גני אירועים או בריכות שחייה ועוד. הבטון המוטבע מציע טכניקה ייחודית ליצירת דוגמאות ייחודיות בבטון טרם הייבוש ואף להעניק לו מראה דמוי חומרי גלם אחרים כמו עץ, אבן טבעית ופורצלן. הצבעים והטקסטורות הייחודיים של הבטון המוטבע מעניקים תחושה ואווירה אחרת למקום המרוצף ומשדרים תחושה יוקרתית ואסתטית, דומה לזו של הבטון המוחלק האחיד והסולידי.

יציקת הבטון המתקבלת בדרך כלל נוצרת בעובי של כ-10 ס"מ ומתאימה למשטחים רחבים וגדולים עד 150 מ"ר ביום. יממה לאחר היציקה נדרשת חריצה של "תפרים" על מנת למנוע סדקים עתידיים ווכן איטום אקרילי שימנע חדירת נוזלים. בנוסף, קל מאוד לשטוף את רחבת הבטון עם צינור או מים וסבון.

יציקת בטון

יציקות בטון מתבצעות על פני מגוון משטחים קיימים, ממרצפות קיימות ועד חול או עפר. כדי שהיציקה תתקבל כנדרש, יש ליצור עומק של כ-10 ס"מ (בהנחה ולא קיים) ולשפוך פנימה את הבטון באמצעות משאבת בטון המחוברת למערבל. עם סיום היציקה, יש להניח ניילון שנועד לשמור את הנוזלים. לכאן נכנסת גם הטפסנות המהווה מסגרת קרשים שקובעת את תבנית הבטון הסופית.

כיום ישנה האפשרות לבצע יציקת בטון לבן (ללא שימוש בצמנט אפור כלל), המתפקד הן כטרנד עיצובי ואסתטי שמחליף את הגוון האפור והמשמים והן כמקור אפקטיבי למניעת התחממות גלובלית, מאחר והצבע הלבן מחזיר את קרני השמש ואיננו סופח אותן.

בטון חשוף

הבטון החשוף מתקמבק בשנים האחרונות ומקנה למבנים שונים חזית מעניינת ושונה. ועם זאת, לא כל משטח בטון מסוגל להוות חיפוי או ריצוף אלא רק משטחים חסרי פגמים ונקיים לחלוטין. משטחי בטון חשוף יישארו עמידים בכל זמן נתון וישדרו מראה עוצמתי. בנוסף, ניתן להתקין "אף מים" שימנע הצטברות לכלוך ואבק.

בטון חשוף אמנם שומר היטב על תכונות החומר המקוריות ולכן מתאים לתשתיות ולמיגון, אך הוא מציע גם עיצוב חדשני ומודרני. האפשרות השנייה מחייבת קבלני בטון ברמת מיומנות גבוהה שיודעים כיצד לעבוד עם החומר עד ליצירת המראה האחיד והחלק.

בטון טרומי

אחת האפשרויות הרלוונטיות למשפצים היא להזמין לוחות בטון מוכנים, שלמים ומיובשים שניתן להתאים לחלקי הבית כתחליף ליציקה עצמה. הבניה הטרומית מאפשרת הימנעות מסדקים שנוצרים בבטון בתהליך הייבוש והיא חסכונית מאוד בזמן בשלבי היישום בשטח.

ועם זאת, השימוש בבטון טרומי הוא שיקול הכרחי בקרב האדריכל או קבלן השיפוצים, מאחר והוא מאבד מתכונת הגמישות הטבעית שלו ואיננו מתאים לעיצובים או פתרונות ייחודיים כשם שמספק כיום תחום הבטון.

התזת בטון

טכניקת התזת הבטון מזכירה מאוד את התזת הצבע המוכרת והיא נמצאת בשימוש ככל שלא ניתן ליישם תבניות יציקה, כמו למשל במנהרות, שיפועים, בריכות שחייה, מאגרי מים וכו'.

בעבר היה נהוג להוסיף מים בלחץ רב לבטון יבש (השיטה היבשה), אך כיום נוהגים לבצע דחיפה של בטון מוכן ליציקה שכבר מכיל מים (השיטה הרטובה – שוטקריט). בטכניקת התזה זו, תערובת הבטון מוזרמת ישירות מהמערבל לפיית ההתזה, שם נוסף אוויר בלחץ גבוה שמתיז הלאה את התערובת. השיטה הנוכחית נהנית מאחידות גבוהה של התערובת המותזת ומעלות נמוכה.

להתזה קיימים מספר סוגי שימושים אפשריים:

דיפון כלונסאות

 ביצוע מהיר ואפילו חסכוני המקצר את משך הבנייה.

הכנה לאיטום

התזת שכבה דקה על משטח או כלונסאות והחלקתה לטובת יישום איטום מכל סוג.

הגנת איטום

תיקון מהיר של סטיית קירות, חורים, שקעים או קיני חצץ כתוצאה משימוש ביציקה אחרת. התוצאה המתקבלת היא ברמת גימור גבוהה.

התזת תקרות

שיטה אפקטיבית לשיקום תקרות שנפגעו בנזקי אש או רעידת אדמה.

יצירת מרחב מוגן

כל חדר המבקש להפוך לחלל מוגן ומקבל אישור מפיקוד העורף לאחר התכנון, יוכל לעבור התזת בטון על רשת ברזל וטיוח.

מדרונות וסלעיות

התזה בשכבה דקה על שיפוע או מסלעה במטרה למנוע קריסה, מפולת או נסיגה של הקרקע. אידיאלי כפתרון מהיר וזול לייצוב קרקעות ששקעו בחפירות בעקבות גשמים מרובים.

חברות בטון

חשוב להדגיש: עבודה בבטון דורשת מורכבות משתנה ומומחיות מיוחדת, לרבות תפעול בציוד כבד ומסוכן. לאור כל אלו, חשוב לבחור ולהשוות בין חברות בטון שונות בקפידה לפני הזמנתן. מומלץ לברר מהם הכלים שבהם ישתמש בעל המקצוע ומהם הסמכתו וניסיונו. אם מדובר בעבודה בגובה או בשינוע מורכב, יהיה צורך לוודא שלקבלן הבטון קיים היתר עבודה בגובה וביטוח מתאים.

ההמלצה שלנו היא לפעול מול קבלנים מאזור הבנייה על מנת להימנע מתוספות מחיר. כמו כן, יש ליצור כל עבודה בכפוף לתיעוד, הסכם עבודה מפורט וקבלה. באופן הזה תוכלו לקבל מענה רלוונטי לבעיות בעתיד, אם יתגלו ולשמור לאורך זמן על מראה ואיכות הבטון שיושם אצלכם.

מחפשים קבלן בטון ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה

מאמרים בנושא בטון

נמצאו 7 מאמרים