בית

>

קבלני בניה קלה

>

שאלה : קומה שניה מבניה קלה

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

קומה שניה מבניה קלה

פורסם על ידי נתי
14/10/22

התקרה מעל הסלון והחדר הצמוד היא תקרת רביץ ורעפים. האם אפשר לבנות מעליהם שני חדרים ומרפסת קטנה? האם לפני כן צריך יציקת בטון לגג/רצפה או שהכל נעשה מבניה קלה?

מה העלות המשוערת לתוספת של כ30 מר?

14 תגובות

בחלל הרעפים ניתן לבנות על ידי קונסטרוקטור ברצפת עץ גלרייה ופרקט מעל .
אבל אסור לפתוח מרפסת כי יכנס גשם .

תתעלם לגמרי מתשובתו של חנניה. איננה נכונה בכלל.

קח בעל מקצוע.
צריך לבדוק האם יש אחוזי בניה נותרים. ואם כן צריך לצקת תקרה על עמודים (כנראה חדשים) ועליה עוד קומה/קומות. העלות היא כ9000 שח עד אחרי גמר למטר מרובע. תלוי איזור מגוריך.

יואש אתה צודק לפי הספר חייב לבדוק אחוזי בניה
ואני דיברתי על האופציות ולא על הביצוע

לא קשור ללפי הספר. אין צורך לתת לאנשים המלצות לגלריות בלי שראית את המבנה.. ובכלל, עדיף שאלות תכנוניות להשאיר לבעלי מקצוע. תודה וחג שמח.

רק מול בעלי מקצוע אי אפשר לתת מענה מקצועי בפורום על שאלה כזו. דרוש אדריכל שבודק אפשרויות לפי התב''ע וקונסטרוקטור מתכנן שלד, העלות באופן גס 5000 שח למטר

אתה כותב מחירים משנת 2002? המצאת מכונת זמן?

ככה אני מתומחר מחיר פתיחה וברוכהשם

אין אפשרות לתת תשובה רצינית לשאלה שלך. צריך להבין גבהי ראש, את מבנה גג הרעפים הקיים והאם ניתן לבנות מתחתיו כי בימי תקרות הרביץ הגגות היו עשויים מגמלוני עץ (זיג זג כזה של משולשי מעץ) ואז בעצם צריך לבטל אותם ולבנות את הגג מחדש עם קורות. לבדוק מדוייק את ענייני הפרטיות בין הקומות. לבדוק האם בכלל כדאי לעשות את זה במובן של שאר הבית כמו היכן תהיינה המדרגות (פרט יקר ) ואיזה שטח הן תגזולנה מהדירה שהעיקרית. ואכן צריך לבדוק אם מדובר בחללים שמעל גובה נטו של 1.80 אז זה נחשב תוספת שטח ואז אם זה בית משותף בנייה כזו גוזלת זכויות בנייה של אחרים ואם זה בית פרטי יש להזהר משכנים שומרי חוק מידי (: או שיש להם עניין לעשות לך צרות. השאלה ממה זה בנוי קשורה להנדסה. ייתכן שלא ניתן לצקת ייתכן שאין צורך. ייתכן שבנייה קלה לא תהיה מספיק אקוסטית. למשל חדר של מתבגר שייצא מעל הסלון או חדר ההורים, לא נעים):
נתתי תשובה רצינית למה זה לא רציני לענות על זה ככה בשטחיות.

תודה על התשובה המפורטת.
מדובר בבית פרטי בודד. בדקתי בועדה לתכנון ובניה , יש מספיק אחוזי בניה ולא תהיה בעיה לאישור הבקשה. הגישה לחדרים תהיה מהמדרגות הקיימות לקומה השניה. ברור לי שצריך להחליף את הגג - הוא משופע ובכל מקרה לא יכול לשמש כרצפה. החדרים ישמשו לאורחים/עבודה ולא יהיו בשימוש רב.
בכל מקרה הכוונה להגיש בקשה מסודרת להיתר בניה ולא לבנות גלריה או אילתור כלשהו.
השאלה היתה לגבי סדרי גודל של עלות בניה כזו על מנת להבין אם שווה לנו להיכנס לזה בכלל. לאור כל הנתונים הנ"ל האם זה יותר קרוב לעלות של 100 אלף או 500 אלף?
בכל אופן תודה על ההתייחסות🙏

היי ניתן לעשות בתנאי שיהיה כפוף לתוכנית חיזוקים מהמהנדס
לגביי עלות תלוי מאוד בתוכנית המהנדס
בהצלחה

אין צורך לבציע יציקת בטון אפשר לעשות חזוק פלדה ואז לניח על זה עצים ועל זה מנחים בדוד אוקסטי ואז מנחים דיק או לחות מעץ ואז פרקיט וסוגרים תקרה מלמתה עם לחות גבס ועוד שכבת בדוד אוקסטי