בית

>

קבלני בניה קלה

>

מאמרים

>

בניה קלה מחירים ושיטות

בניה קלה מחירים ושיטות

עלויות בניה קלה משתנות בהתאם למה שתרצו לבצע, לחומרים שתבחרו ולתנאי השטח. לפניכם מידע מקיף על טווחי מחירים בתחום הבניה הקלה

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-03/05/2018 7 דק' קריאה

בניה קלה היא שיטת בניה במסגרתה נבנים בתים באמצעות חומרים מתועשים: לרוב השלד ייבנה מפלדה או מעץ והקירות ייבנו מלוחות ייעודיים מסוגים שונים. מרכיבי השלד והקירות מתוכננים מראש ומיוצרים במפעל והבית נבנה ברמות שונות בשטח על ידי קבלן בניה קלה או חברה מבצעת.

האם בניה קלה זולה יותר מבניה קונבנציונאלית?

אחת הסוגיות המרכזיות בהקשר לבנייה קלה היא סוגיית המחיר: בניה קלה מחירים והאם הם נמוכים יותר מבניה רגילה? על פניו, נראה שבניה קלה אמורה הייתה להיות זולה ויתר - זוהי בניה מהירה ויעילה הרבה יותר מהבניה הקונבנציונלית. מעבר לכך, היא פחות מועדת לשינויים תוך כדי עבודה כמו הבניה הרטובה מכיוון שהשלד והלוחות מיוצרים במפעל ואין שינויים בשטח, אלא לרוב בעיקר בזמן התכנון.

למרות זאת, ברוב המקרים עלות בית פרטי בבניה קלה יהיה דומה לעלות בית כזה בבניה קונבנציונלית. הסיבה העיקרית היא מיעוט בעלי מקצוע המתכננים ובונים בתחום. בתחום הבניה הקונבנציונלית ניתן למצוא פועלי בניה במחיר זול מאוד ליום, והדבר כלל אינו כך בתחום הבניה הקלה. עם זאת, ישנן דרכים להוזיל עלויות גם בתחום הבניה הקלה. אחד מיתרונות שיטה זו היא קלות הביצוע ולכן ישנם בעלי בתים המנסים לבצע חלק מהעבודות בעצמם. הדבר אפשרי בעיקר כשמדובר בשיטות הבסיסיות לבניה קלה.

רני ספיר

ציון 9.84 8 חוות דעת

אילן יפת

ציון 9.83 34 חוות דעת

באסל זלבאני

ציון 9.27 12 חוות דעת

מור חג'אג

ציון 9.25 13 חוות דעת

בניה קלה מפנלים מבודדים

מחיר למטר לבניה קלה

חשוב לציין שהמחיר למטר נגזר מהמון פרמטרים ובחלקן, סוג החומר, שיטת הבניה ורמת הגמר. מחיר למ"ר ממוצע של בניה קונבנציונאלית עומד בדרך כלל על כ- 7000 - 6,000 ש"ח למ"ר ויכול אף לטפס מעלה, תלוי בסוגי חומרי הגמר. בדרך כלל, מחיר בניה קלה למטר יגיע פחות או יותר למחיר של בניה קונבנציונלית, בשל ההשקעה בבידוד, חומרי הגמר ומיעוט בעלי מקצוע מומחים בתחום. כיום ישנן בשוק חברות של בניה קלה המציעות בניית בית עד המפתח, כולל כל מה שכרוך בתהליך: היתר בניה, אלומיניום, דלתות, חיבורים חיצוניים לביוב, מטבח, פיתוח חוץ, מיזוג אוויר וחומרי גמר במחירים שמתחילים ב-5 אלף ש"ח למ"ר ועד מחירים של - 9 אלף ש"ח למ"ר. גם כאן פעמים רבות המחיר לא נשאר על הטווח הנמוך ועשוי לעלות בשל תוספות, השקעה בבידוד או שדרוג של חומרי גמר.  

חשוב לציין שבניה קלה זה שם גדול שכולל בתוכו כל מה שהוא לא בניה בבלוק. ממחסן שבונים מעץ ועד למגדלי התאומים. יש חומרים קלים כמו הפאנל המבודד, שזולים יותר משמעותית. בניית בית תקנית בשיטות המתקדמות לא תעלה פחות מבניה בבלוק ומי שבוחר בשיטת הבניה הקלה, בוחר מתוך הבנה שזו בניה נכונה ומתקדמת יותר שיש לה יתרונות על פני הבלוק ולא מתוך חיסכון.

מחיר תוספת חדר בבניה קלה

כאשר מדובר בעלויות בניה קלה כדאי להבדיל בין שיטות הבניה. שיטת בניה בפנלים מבודדים היא שיטה בסיסית יותר של בניה קלה. לרוב נעשה שימוש בפנלים מבודדים לבניית מחסנים, יחידות מגורים זמניות או תוספות בניה.הפנלים הם לוחות העשויים אלומיניום או פח, כשביניהם חומר בידוד. ישנם סוגים שונים של חומרי בידוד שיכולים להיות בתוך הלוחות באיכויות שונות. הפנלים הם בעובי משתנה של בין 5 ס"מ ל-7 ס"מ. האופציה הזולה ביותר לבניה היא לפנל פח ממולא קלקר. מלבדו ניתן למצוא פנלים מפח במילוי צמר סלעים או פוליאוריתן, או פנל אלומיניום במילוי קלקר. הפנלים מתחברים זה לזה באמצעות ברגים.

זהו סוג בניה פשוט וזול, אך איכותי פחות. עלות בניה של תוספת חדר באמצעות פנל מבודד תעלה כ-1,700 ש"ח למ"ר. סגירת מרפסת מפנל מבודד תעלה כ-2,300 ש"ח למ"ר. לעומת זאת, תוספת חדר בבניה קלה תתחיל מכ-3,000 ש"ח למ"ר בשיטת בניה של קירות רב שכבתיים הכוללים לוח חיצוני ייעודי לבניה קלה, לוח פנימי וחומרי בידוד. כאשר מדובר בבניה קלה על הגג, בדומה לתוספת בניה, מחיר הבניה על הגג קשור לסוג הבניה הקלה שתבחרו ולאיכות הבניה. אם תבחרו בבניה קלה על הגג מפנלים מבודדים, העלות תהיה נמוכה מ-3,000 ש"ח למ"ר. אם תבחרו בשיטה של לוחות רב שכבתיים המחיר יעלה.

מחפשים קבלן בניה קלה ולא מצאתם ?

או
קירות גבס בבניה קלה

מחירי שלד בבניה קלה

ברוב המקרים, שלד הבניה של מבנה הנבנה בבנייה קלה יהיה עשוי מפלדה דקת דופן, כאשר ישנן חברות הבונות את הקונסטרוקציה כולה במפעל על פי תכנית ממוחשבת. החברה העיקרית בארץ שעושה זו היא מייטק המייצרת פרופילים ממתכת בעובי של 1.2 עד 2.5 מ"מ. עלות שלד כזה היא כ-500 ש"ח למ"ר כאשר החברה מפנה לבעלי מקצוע שמבצעים את ההרכבה בשטח במחיר של כ-250 - 270 ש"ח למ"ר. המחירים הללו אינן כוללים מע"מ. בסופו של דבר, המחיר הכולל של השלד כולל הרכבה הוא כ-900 ש"ח למ"ר.

כאשר בונים בית באמצעות חברה לבניה קלה או עם קבלן בניה קלה, הוא רוכש את השלד כחלק מחומרי הבניה, אז רלוונטי פחות ללקוח העלות של השלד מכיוון שהעלות מגולמת בהצעת המחיר הכללית מהקבלן או החברה כחלק מכתב הכמויות.

אופציה נועזת, בעיקר עבור אנשים המעוניינים לבנות בעצמם את הבית ולחסוך בעלויות, היא רכישת שלד פלדה מסין. מחיר השלד כאשר מזמינים אותו בשיטה זו הוא כ-77 דולר למ"ר לפני הובלה. על ההובלה משלמים תוספת של כ-4,500 דולר. בנוסף, יש לשלם תוספת של מע"מ על המוצר בישראל. זוהי אופציה מומלצת פחות מכיוון שרכישה מחברות מסודרות בישראל מבטיחה תו תקן ואחריות - מה שלא בטוח שתקבלו מהיצרנים הסיניים.

קונסטרוקציה לבניה קלה מפלדה דקת דופן

מחירי חומרי בניה קלה

עלות החומרים עצמם רלוונטית פחות למי שעובד עם קבלן בניה קלה זאת מכיוון שהקבלן או חברת הבניה הקלה מספקת הצעת מחיר מפורטת הכוללת את עלויות החומרים. עם זאת, בניה קלה היא שיטה המושכת גם לקוחות לנסות ולבצע אותה בעצמם, לכן נציין גם מחירי חומרים. קלות הביצוע נכונה בעיקר כאשר מדובר במבנים מבניה קלה מפנלים מבודדים, בעיקר כאלה שאינם נועדים למגורים. מחירי פנלים מבודדים מתחילים מכ-90 ש"ח למ"ר לפנל פח בעובי של 50 מ"מ ורוחב של מטר. רק לידע כללי, מחירי לוחות מתקדמים יותר, כאלה המיועדים לקירות רב שכבתיים (אשר כוללים חומר בידוד באמצע ולוח גבס בחלק הפנימי) מתחילים מכ-150 ש"ח ועלים עד 350 ש"ח ויותר.

פנלים מבודדים בבניה קלה

עלויות חומרי בידוד בבניה קלה

בניה קלה איכותית כוללת שלד מפלדה דקת דופן ולוחות רב שכבתיים הכוללים לוח ייעודי לחוץ, לוח לפנים ושכבת בידוד באמצע. חומרי הבידוד הנפוצים לקירות בבניה קלה הם צמר סלעים וצמר זכוכית. שניהם חומרים המתאימים גם לבידוד אקוסטי וגם לבידוד תרמי. החומרים מגיעים בצורה של מזרונים, לוחות או גלילים. הבידוד הוא נושא חשוב בבניה קלה מכיוון שאם נעשה כראוי, המבנה יכול לבודד ברמה שעולה בהרבה על מבנים הנבנים בשיטת הבניה הרגילה. באמצעות זו, בניה קלה יכולה להיות חסכונית לטווח הרחוק - בהקשר של חשבון החשמל החודשי.

מחירי חומרי הבידוד נכללים בדרך כלל גם הם בהצעת המחיר של קבלן הבניה הקלה או חברת הבניה אך כדי לקבל מושג נציין כי עלות מזרון צמר סלעים באורך מטר ורוחב 60 ס"מ עולה בין 20 ל-40 ש"ח, תלוי ברמת הדחיסות. עלות גליל של צמר זכוכית ברוחב של 1.20 מטר ואורך 20 מטר עולה כ-145 ש"ח.

הוצאת היתר בניה בבניה קלה מחירים

מעבר לבניה קלה מחירים למטר, מובן שבניה בשיטת הבניה הזו מחייבת הוצאת היתר בנייה הוצאת היתר בניה כפי שגם בניה קונבנציונלית דורשת. התהליך אינו שונה משמעותית. במסמכי האישור יש לציין כמובן שמדובר בבניה קלה. יהיה צורך בחלק מהמקרים להציג תו תקן של החומרים בשימוש בבניה וכן להציג אישור כיבוי אש. העלות הכוללת של הוצאת היתר בניה עומד על כ-30 אלף ש"ח. התשלום הכולל מורכב מתשלום למודד, למהנדס אינסטלציה, לחברת חשמל, לאדריכל המגיש את התכניות, אגרות ועוד.

בית בבניה קלה

מכירת בית שנבנה בבניה קלה מחירים

אחת השאלות הבוערות המציקות לרוב מי שחושב לבחור בשיטת הבניה הקלה היא האם ישנו קושי במכירת בתים שנבנו בשיטה זו, או בתים עם תוספות בניה בבניה קלה. התשובה לכך מורכבת. אכן מדובר בשיטה חדשה יחסית שאינה מוכרת עדיין באופן נרחב מספיק, בעיקר בפריפריה. עם כניסת השיטה לישראל פורסמה כתבה בעיתון גלובס שהזהירה כי מחיר בית שנבנה בבניה קלה עשוי לרדת בטווח של עד 15 אחוז בשל הקושי במכירה.

עם זאת, במייטק דווקא מציינים כי מתוך הבתים שנבנו עם שלד של החברה אף אחד מהם לא נמכר בהנחה. יורם רוטנברג, אחד המייבאים העיקריים של מוצרי בניה קלה לישראל, מציין כי וילות פאר נבנו בשיטה זו בהרצליה פיתוח ונמכרו במחיר מלא. עם זאת, הוא מציין שמדובר בשוק מצומצם יותר ולכן עשוי להיות קשה יותר למכור, והתהליך יכול לקחת זמן רב יותר.

מחפשים קבלן בניה קלה ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה