בית

>

קבלני שיפוצים

>

מאמרים

>

שיפוץ בית פרטי - איך מתכננים וכמה זה עולה?

שיפוץ בית פרטי - איך מתכננים וכמה זה עולה?

כאשר מתכננים שיפוץ בית פרטי קיימת קשת גדולה של אפשרויות, לבחירת אופי השיפוץ. יש לבחור בתקציב רצוי ובאופי השיפוץ, יש לבחור קבלן שיפוצים, אדריכל, מהנדס בהתאם לצורך, סגנון עיצובי ועוד.

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-29/10/2020 7 דק' קריאה

ניתן לבחור בין שיפוץ כללי ושיפוץ חלקי, בניית תוספות לבית ועוד. לכל אחת מהבחירות יש השלכה גדולה על היבטים רבים של התהליך ולכן חשוב להקדיש את המחשבה הדרושה לכל נושא ובעיקר - לבחור קבלני שיפוצים מעולים שילוו את התהליך מתחילתו ועד סופו.

תכנון בית פרטי

תכנון בית פרטי מתבצע תוך כדי תהליך שבו כמה שלבים. זוהי עבודה מורכבת ועמוסה פרטים חשובים, אותה מבצע אדריכל הפרויקט. תכנון אדריכלי נכון של הבית יכול להשפיע באופן קריטי על כל שלבי הבניה שיבואו אחריו ולכן חשוב להקפיד על ביצוע איכותי של שלב התכנון.

זהו הגורם המשפיע אולי יותר מכל גורם אחר, על יעילות תהליכי הבנייה, על מניעת טעויות, עיכובים וליקויים, הוא זה אשר מספק מענה לדרישות הלקוח ומאפשר לבעלי המקצוע להפוך את החזון למציאות והוא גם זה אשר מאפשר התאמה של הפרויקט לתקציב המבוקש.

כאשר תכנון אדריכלי מבוצע כראוי, הוא מאפשר שביעות רצון מלאה ושיתוף עולה מלא גם עם הרשויות, עם הלקוחות, ועם בעלי המקצוע השונים, מספק תשובות לשאלות רבות, קובע את הסגנון העיצובי, את חלוקת החללים, גודל החדרים ועוד.

מחיר תכנון בית פרטי תלוי בגודל הבית ורמת השירות הנדרש מהאדריכל - האם אתם רוצים רק תכנון, או גם בקשת היתרים ואישורים, בחירת חומרי גלם, פריסות ופיקוח עליון? כל אחת מהבחירות הללו משפיעה על המחיר הסופי.

 שיפוץ בית ישן

שחר רוטרמן

ציון 9.74 48 חוות דעת

יצחק תורג'מן

ציון 9.82 7 חוות דעת

גיא כהן

ציון 9.96 12 חוות דעת

יהונתן חיו

ציון 9.67 6 חוות דעת

בדומה לבניית בית חדש, גם שיפוץ בית ישן דורש תכנון יסודי ומדויק על ידי בעלי מקצוע, בחירה של בעלי מקצוע מעולים ושלבי עבודה שונים, בהתאם לאופי השיפוץ:

החלפת ריצוף

לשם כך יש להסיר את הריצוף הקיים להכין את השטח וליישם את הריצוף החדש בהתאם להוראות היצרן.

צביעת קירות

מתבצעת לרוב לאחר יישום חומרי מילוי ליישור והחלקה של קירות ישנים, מומלץ לבצע צביעה לאחר התייעצות עם מעצבת פנים.

שיפוץ חדרי רחצה

פרויקט גדול בפני עצמו, מצריך עבודה רבה וגם הוצאה כלכלית ניכרת.

שיפוץ חדרי שינה

לרוב נעשה לאחר עבודת עיצוב פנים, כולל יישום ריצוף, צביעה, חשמל ועוד.

שיפוץ חיצוני

מתמקד בקירות החיצוניים של הבית, איטום, צבע, שליכט ועוד.

שיפוץ הגינה

עשוי לכלול הנחת שבילים, ריצוף, יציקות בטון, דקים, מחסן, תאורה ועוד.

הרחבת הבית

כוללת הוספת ממ"ד לפי החוק, לאחר מכן אפשר להוסיף קומות או להחריב את השטח הבנוי, בהתאם להנחיות הרשות המקומית והיתרים רלוונטיים.

החלפת תשתית מים וביוב

שיפוץ בית ישן הוא זמן טוב לטפל בתשתית המים, בעיקר אם השיפוץ כולל החלפת ריצוף.

אלה הן רק חלק מן האפשרויות העומדות בפניכם, אם אתם מתכננים שיפוץ כללי לבית.

מחפשים קבלן שיפוצים ולא מצאתם ?

או

כמה עולה לשפץ בית

שיפוץ בית יכול לעלות לכם כמה עשרות אלפי שקלים, כמה מאות אלפי שקלים ואף כמה מיליונים. במה זה תלוי?

  • מספר האלמנטים המיועדים לשיפוץ, כמו ריצוף חדש, שבירת קירות, החלפת צנרת, החלפת ארונות מטבח, שיפוץ כולל של חדרי רחצה וכן הלאה
  • שבירת קירות ועריכת שינויים במבנה
  • מספר החדרים המיועדים לשיפוץ
  • איכות וכמויות של חומרי הגלם (מרצפות ואריחים, צבע, טיח וחומרי איטום, פרזול ועוד)
  • תוספות בניה ושינויים במבנה מצריכים אישורים בתשלום
  • רמת הגימורים
  • מספר קבלני משנה ובעלי מקצוע בשטח

אלה רק חלק מן הגורמים המשפיעים על מחיר תהליך השיפוץ

שיפוץ מדרגות בבית פרטי

שיפוץ מדרגות בבית פרטי כולל בד"כ חיפוי של המדרגות הקיימות באמצעות החומר הרצוי. ניתן לבצע חיפוי טרצו, שיש, גרניט פורצלן, עץ, קרמיקה, ברזל, פלדה, פרקט ואפילו זכוכית. מומלץ לבצע חיפוי בעובי 3 מ"מ, אך אפשר גם עד 6 מ"מ, וכפי שניתן להבין, לכל סוג של חיפוי יש גם מחיר משלו.

יחד עם זאת, המחירים נעים בדרך כלל בין 130 ש"ח למטר אורך עבור חומרי חיפוי זולים יחסית לבין 500 ש"ח למטר אורך עבור חומרי חיפוי איכותיים יותר ואפשר גם למצוא חומרים יקרים אף יותר.

שיפוץ מרפסת

קיימים סוגים רבים של מרפסות במצבים שונים של תקינות ובלאי ומשום כך, קיימים תהליכים שונים בתכלית עבור שיפוץ מרפסות.

שיפוץ של מרפסת שמש ודאי שונה מתהליך שיפוץ של מרפסת שירות, או מרפסת סגורה. גם שיפוץ של מרפסת בקומה הראשונה עשוי להיות שונה מתהליך שיפוץ למרפסת בקומה העליונה של הבניין וכן ניתן להתמקד באלמנטים שונים במהלך שיפוץ מרפסת, כמו ריצוף, מעקה, צל, עיצוב ועוד.

סוגי עבודות שיפוץ מרפסת

שיפוץ מרפסת שירות למשל, עשוי לכלול תיקון נזילות ורטיבות בקירות, עבודות גבס ליצירת מדפי אחסון, נישה למכונת כביסה ומייבש ועוד. ניתן גם לאחד את מרפסת השירות עם המרפסת המרכזית, או עם חדר אחר בבית - בהתאם למבנה, כדי ליהנות מחלל אחד גדול.

כאשר מדובר על שיפוץ מרפסת שמש, מדובר בדרך כלל על הוספת אלמנטים עיצוביים, אם כי לעיתים קרובות יש גם צורך לשפץ מרפסת ישנה מטעמי בטיחות. ניתן גם לבצע סגירה של מרפסת שמש, כאשר בעלי הנכס מעוניינים להגדיל את שטח החדרים בבית, או את הסלון. ניתן לבצע סגירת מרפסות באמצעות אלומיניום, זכוכית, חלונות בלגיים ועוד.

שימוש בזכוכית, במקרה הזה, יכול לתת לכם אפשרות להנות מנוף פתוח ורחב, גם כאשר המרפסת סגורה. אם יש במרפסת שלכם אלמנטים רבים ממתכת, כמו מעקות ברזל למשל, חשוב להקדיש להם את תשומת הלב הדרושה ולצבוע אותם באופן מרענן ומחדש את מראה המרפסת.

ניתן גם להוסיף דשא סינטטי וכן אלמנטים נוספים, כמו מכלי גידול לצמחים, בריכה קטנה לילדים, פרגולה, דק עץ ואפילו ג'קוזי, כאשר עבור תוספת ג'קוזי למרפסת תצטרכו לקבל אישור של קונסטרוקטור בתוקף בגלל תוספת המשקל הגדולה.

עלויות שיפוץ מרפסת

באופן טבעי, מחיר שיפוץ מרפסת תלוי בסוג השיפוץ, גודל המרפסת, נגישות, רמת הדרישות והסטנדרטים, איכות חומרי הגלם ועוד. משום כך, רצוי לבקש כמה הצעות מחיר מבעלי מקצוע מתאימים, לאחר שתחליטו מהו סוג השיפוץ אותו אתם רוצים לבצע במרפסת שלכם.

רוצים מידע נוסף על עלויות ומחירי שיפוצים? לחצו מחשבון שיפוצים.

שיפוץ חצר

שיפוץ חצר, או שיפוץ גינה הוא תהליך שיש להיכנס אליו כאשר אתם כבר יודעים איזה סוג של שיפו אתם רוצים לבצע.

כדי להיות בטוחים בסוג השיפוץ המתאים לחצר שלכם, עליכם לבדוק מהו גובה התקציב הפנוי עבורכם, מהו סגנון העיצוב שאתם רוצים, אילו סוגי שימושים אתם רוצים לחצר ולא פחות חשוב - כמה זמן פנוי יש לכם לצורך תחזוקה של האלמנטים הקיימים בחצר.

אם אתם ממש רוצים בריכת דגים למשל, אבל אין לכם תקציב לשלם לעובד שיטפל עבורכם בבריכה ואין לכם זמן לטפל בה בעצמכם, עדיף שלא תבנו אותה כלל.

עבור אנשים שאין להם זמן לתחזק את החצר, ניתן להתקין בחצר אלמנטים שונים שאינם זקוקים לתחזוקה ומעניקים יופי ושלווה לפחות כמו בריכת דגים… כמו גם צמחים שזקוקים לטיפול מינימלי אלמנטים שאפשר לנקות בקלות וכן הלאה.

סוגי עבודות שיפוץ חצר

בעת בחירת אופי השיפוץ לחצר שלכם, כדאי לבחון כמה אפשרויות:

פרטיות וביטחון

הגבהה או חידוש של החומה/גדר מסביב לחצר לצורך הגברת תחושת הפרטיות והביטחון, או לצרכי עיצוב

משטח

בחירה בין דשא סינטטי, דשא טבעי, ריצוף, בטון או דק, או שילוב בין מספר אלמנטים. הכל בהתאם לתקציב, יכולות תחזוקה של בעלי הנכס וסגנון עיצוב רצוי.

תאורה

האם תרצו להציב נורות סולאריות, או חשמליות? האם תרצו לשלב את התאורה בפרגולה? לפזר ברחבי החצר? להציב תאורה דקורטיבית צבעונית כדי להדגיש את צמחי הנוי בגינה?

גינון

האם אתם מעוניינים שתהליך השיפוץ יכלול גם עבודות גינון מקצועיות, שתילה של צמחים, טיוב הקרקע, גיזום, התקנת מערכת השקיה וכן הלאה?

יצירת צל

כל חצר צריכה צל, אבל האם החצר שלכם צריכה פרגולה, ציליה, או גזיבו?

שבילים

יצירת שבילים בחצר היא תוספת אסתטית מדהימה, אותה אפשר ליצור באמצעות בטון, אבני מדרך, אבנים טבעיות, אבן מלאכותית ועוד.

כמה עולה שיפוץ חצר?

כמו בכל תהליך שיפוץ, גם שיפוץ חצר עולה בהתאם לכמות חומרי הגלם והאיכות שלהם, רמת הדרישות והסטנדרטים המבוקשים, כמות שעות העבודה, מגוון האלמנטים המשופצים, או הנבנים כחלק מתהליך השיפוץ, גודל החצר ועוד.

מחיר שיפוץ סטנדרטי של חצר בגודל 100 מ"ר למשל, עשוי לכלול עבודת גינון יסודית, גיזום צמחיה קיימת ושתילת דשא, סלילת שבילי אבנים ועיבוד הקרקע, יגיע בממוצע לסכום של כ - 7,000 ש"ח.

לסיכום

כפי שניתן לראות, שיפוץ בית פרטי הוא תהליך מורכב, הכולל מספר גדול של שלבים, אינסוף אפשרויות, תקציבים שונים ומשונים, עבודות פנים ועבודות חוץ ועוד. למעשה, שיפוץ בית ישן עשוי להיות מורכב אף יותר מבניית בית חדש, בהתאם למצב הבית, מצב השטח, מיקום, דרישות ועוד.

כמו תמיד, גם במקרה של שיפוץ בית ישן, חשוב לבחור היטב את בעלי המקצוע שיעמדו לשירותכם לאורך התהליך ולהבטיח כי הבחירה שלכם תעניק לכם תוצאה סופית אופטימלית.

מחפשים קבלן שיפוצים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה