בית

>

חברות מטבחים

>

מאמרים

>

מטבח חכם: הכירו את הגאדג'טים שהייתם שמחים לאמץ

תוכן עניינים

מטבח חכם: הכירו את הגאדג'טים שהייתם שמחים לאמץ

מקרר שיעדכן אתכם מהסופר מה צריך לקנות, רובוט שיבשל לכם ומזלג שיעזור לכם לשלוט בכמויות. על הטכנולוגיות החכמות שישלטו במטבחי העתיד, ומה תוכלו כבר להשיג למטבח שלכם

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-07/11/2017 4 דק' קריאה

בארץ ניתן לראות היום יותר ויותר "בתים חכמים" - בתים עם אלמנטים שונים שניתן להפעילם מרחוק או שפועלים בעצמם, בעזרת יצירת שפה משותפת בין כל המכשירים החכמים בבית, הכוללת בדרך כלל חיבור לסמארטפון או לטאבלט. האזור בבית בו ישנו שימוש נרחב במכשירי חשמל שונים הוא המטבח, ולכן הוא מסעיר את דמיונם של מפתחים ברחבי העולם אשר עומלים על פיתוח המצאות חדשות למטבחים חכמים - שצפויים להקל על חיינו ולגרום לבתים החכמים להיראות חכמים פחות. רוב ההמצאות עדיין מתבשלות. חלקן כבר משווקות, בעיקר בארצות הברית, וחלקן ייצאו לשוק רק עוד כמה שנים. אבל מתוך מה שקורה עכשיו יש סיכוי לא רע שמטבחים בישראל אחרי שיפוצים או בנייה יראו שונה לגמרי, רק עוד שנים ספורות. 

בין ההמצאות שנמצאות עדיין בתכנון ניתן לציין את המשטח החכם. כיום, עיקר ההתלבטות שלנו לגבי משטחים במטבח היא מאיזה חומר כדאי לעשות אותם (שיש, קוריאן או עץ?), איך לנצל בצורה המיטבית את השטח הקיים כך שיהיה לנו מרחב עבודה מרווח וכו'. בקרוב, נעסוק בסוגיות אחרות מיקרוסופט עובדים על משטח עבודה חכם, עם מסך מגע הכולל סוגי מתכונים ופירוט המצרכים שכל אחד מהם דורש. אם יהיה צורך בסיוע ניתן לקבל אותו משפים שיופיעו על המסך ויסבירו לנו בדיוק כיצד יש להכין את המתכון.

מעבר לסיוע של שפים, אם אנחנו בכלל לא בקטע של להכין את האוכל לבד, בעתיד הלא רחוק נוכל להיעזר בשף רובוטי. חברת מולי רובוטיקס הציגה לאחרונה כבר "רובו שף" שהוא למעשה מחשב מלא במתכונים הכולל ידיים מכאניות, בעלות יכולת להכין את המתכונים הללו לבד. אל דאגה, הוא גם יהיה אחראי על הכלים. אפשר יהיה להוריד אליו כל מתכון שתרצו כמו שמורידים כל קובץ למחשב, וכבר בחודשים הקרובים הוא ייצא לשוק בארצות הברית ויימכר בסכום של 75 אלף דולר.

ינון שרעבי

ציון 9.53 16 חוות דעת

יחיאל לסרי

ציון 9.82 7 חוות דעת

סדנת Scumpi (אלדור)

ציון 9.59 19 חוות דעת

גם מקררים חכמים נמצאים בפיתוח בימים אלה, כמו למשל המקרר החכם של סמסונג ש"ינהל" לנו את האוכל שנכנס ויוצא מהמקרר. כולנו מכירים את המוצרים שנבלעים להם במקרר עד לריקבון או שהייתם בסופר, עשיתם רשימה, ועדיין שכחתם לקנות את אחד המוצרים הבסיסיים.. המקרר החכם יאפשר לכם להתעדכן מהסופר בדיוק במה שחסר במקרר, ויאפשר לכם לראות את כל מה שיש בפנים מבלי לפתוח את הדלת.  המקרר גם יספק לכם עדכונים ומוזיקה.  

מחפשים חברת מטבחים ולא מצאתם ?

או

עוד בקטגוריית מכשירי החשמל שיקלו עלינו את החיים יהיה התנור החכם, שיהיה מצויד במצלמות וחיישנים שיזהו את העוגיות שבתנור וישלחו וידאו בזמן אמת לאפליקציה. כבר היום ניתן למצוא תנורים חכמים שיודעים  לומר מתי העוף מגיע בדיוק לרמת ההכנה המתאימה, מאפשרים גם טיגון ואפילו הכנה של יוגורטים תוצרת בית.

מלבד המכשירים הגדולים שישנו את פני המטבח הרגיל למטבח חכם, ישנן הרבה מאוד המצאות קטנות וחכמות שנועשו לשפר לנו את החיים. חלקם קיימים כבר בשוק ומשווקים בעיקר בארצות הברית, כמו למשל מכשיר להכנת קוקטיילים המתחבר לאפליקציה שדרכה ניתן לבחור את הקוקטייל הרצוי והמכשיר פשוט יכין אותו בעצמו. עוד המצאה חכמה היא מזלג חכם שעוזר לך לעקוב אחר הרגלי האכילה שלך ולאכול לאט יותר.  

המצאה שימושית נוספת היא מגש ביצים המסמן בעזרת נורה מהי הביצה הכי ישנה – כדי שנדע שהיא הראשונה בתור למחבת.

מטבחים חכמים בישראל

אמנם בישראל אין עדיין רובוטים מבשלים, אבל ניתן גם כאן למצוא כיום מוצרי מטבח בטכנולוגיה חכמה, המתקרבת אל מטבח חכם. כמו למשל תנורי האידוי של המותג הגרמני MKN, המציע תנורי combi steamer בהם אין צורך במתקן נידוף. התנורים הם בעלי מערכת הפעלה המזהה את צורת הבישול המתאימה לפי סוג המזון, כאשר באמצעות חיישנים נמדדת כמות המזון ומוגדרים זמני הבישול, אחוזי הלחות והטמפרטורה המתאימה. בנוסף, לתנורים הללו מערכת ניקוי עצמי אוטומטית באמצעות טבלית ניקיון, בדומה לפעולת מדיח כלים או מכונת כביסה.  ואם כבר עוסקים בחידושים בתחום מדיחי הכלים ניתן לציין את המוצרים של המותג  MEIKO. מדובר במדיחים מהירים במיוחד המסיימים את הניקוי בשלוש דקות ובצריכת מים של שלושה ליטר להדחה אחת. המדיחים הללו אין צורך בקפליות מכיוון שהם שואבים בעצמם את הכמות הדרושה ממיכל הדחה, ויכול להפעיל בעצמו תכנית לניקוי עצמי.

אז בין המצאות גדולות לגאדג'טים קטנים, נראה שלא רחוק היום שבו כולנו נוכל להפעיל את הפלאפונים או הטאבלטים שלנו – ולבשל בשלט רחוק. עד אז, אם אתם מחפשים לשפץ את המטבח או לרכוש מוצרים אחרים לבית, אתם מוזמנים ליצור קשר עם אנשי המקצוע שלנו 

מחפשים חברת מטבחים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה