בית

>

מעצבי פנים

>

שאלה : חיפוי מטבח מט או מבריק?

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

חיפוי מטבח מט או מבריק?

פורסם על ידי רות
29/07/20

הי, אשמח לייעוץ לגבי חיפוי המטבח זכוכית מט או מבריק? המטבח הוא כמו מקבילית (פתוח לסלון), ארונות לבנים מבריקים, 2 קלפות כפולות ארוכות (45\1.20)כמעט עד התקרה- התחתונות הן תמונת סחלבים לבנים על רקע ירוק, מזכוכית והעליונות לבנות מבריקות כיתר המטבח. השיש גרנית שחור מבריק. אין אופציה לעלות עם השיש בחיפוי. יש גם אי עם שיש זהה שממוקם ממלול במרחק 90 ס"מ. מהנקודה שבה מסתיימות הקלפות עד סוף הקיר יש שטח ריק של 1.40 מ' מעל הגז- גם בשטח זה אני רוצה להמשיך את החיפוי שיסתיים למעשה בקו העליון של הקלפות ויהיה מעין המשך שלהן. (בסך הכל יוצא 5 מ"מ של חיפוי)

חשבתי על זכוכית לבנה, אם אבחר במבריק- האם לא יהיה הכל מבריק מידי לעין? האם לא יהיה גוון נוסף לזכוכית המבריקה שאולי לא יתאים (הבנתי שלפעמים זה ירקרק\ אפרפר) ואם אבחר במט- האם לא יהיה מוזר שהקלפות לבן מבריק והחיפוי המשך שמחובר להן יהיה מט? יש גם שיקול מחיר וקלות ניקוי. מט ננו של בלורן שנחשב קל לניקוי עולה המון כסף. איך הניקוי שלו לעומת המבריק? תודה.

3 תגובות

שלום רות,
חבל שלא צירפת תמונה גם של השטח מעל הגז.
הגוון הירקרק/אפרפר נובע משימוש בזכוכית רגילה. אפשר להימנע ממנו ע"י ציון "זכוכית "קליר" (נטולת עופרת) בהזמנה. זה יותר יקר באופן משמעותי.
עצתי לבחור בזכוכית מט. נראה שיש כבר הרבה שטח מבריק במטבח, ולא יזיק להרגיע קצת.
בנוסף, על מבריק רואים יותר לכלוך, התזות, טביעות ידיים וכד'. מט יותר פרקטי.
את הגוון הלבן משיגים ע"י צביעה של הזכוכית בחלקה האחורי (אם רוצים לבן אמיתי) או ע"י שימוש בזכוכית חלבית (לא לשכוח "קליר" כדי שהתוצאה לא תהיה ירקרקה).
אגב, מכיוון שכבר יש לך גוון ירקרק בהדפסים של הקלפות - כדאי לך לבדוק כיצד נראית הזכוכית הרגילה - אולי הגוון הירקרק שלה יתאים לך ותוכלי לחסוך בהוצאה על זכוכית נטולת עופרת.
כדאי לדרוש מהספק דוגמאות מכל האופציות שהזכרתי כדי שתוכלי לקחת אותן לשטח ולבדוק במקום עם האור הטבעי, התאורה, ההשתקפות של המשטח השחור, ההתאמה להדפסי הפרחים וכד'.
אם תרצי עוד ייעוץ אנא התקשרי אלי, אשמח לעזור.
תמר.

אני הייתי ממליצה על חיפוי לא מבריק.
הארונות והמשטח מבריקים, והייתי מעדיפה משהו רגוע יותר בחיפוי.
זכוכית היא פתרון מצוין, והייתי הולכת על מט או משי-מט.
גם יותר נעים לעין , גם פחות רואים לכלוך/כתמים, וגם קל יותר לניקוי.

היי ממליצה לך לבחור זכוכית עם ציור/טקסטורה כך שישאר מבריק, צבעים יתאימו לך לשאר המטבח, ולא יראה "ירוק" כמו שאת חוששת