בית

>

מעצבי פנים

>

מאמרים

>

5 טרנדים מובילים בתחום העיצוב לקיץ 2023

תוכן עניינים

5 טרנדים מובילים בתחום העיצוב לקיץ 2023

קיץ 2023 מסתמן כקיץ צבעוני יותר, עם מגמות עיצוביות חדשות ועם כאלה שימשיכו אתנו מעונות קודמות. המגמה העולה, במיוחד לאחר תערוכת העיצוב במילאנו שהתקיימה באפריל האחרון, מביאה עמה צבעוניות עזה יותר, חזרה לאלמנטים וחומרים טבעיים יותר, עיצוב שהוא דינמי ורב תכליתי ועם דגש על חידושים מעולם התאורה.

מאמר מאת מירב סואד

פורסם ב-18/05/2023 0 דק' קריאה

צבעוניות

בעונות שעברו הגוונים המונוכרומטיים של שחור-אפור וגווני בטון, נתנו את הטון בכל תחומי העיצוב הביתי, החל מחומרי גמר וריצוף, דרך עיצוב מטבחים ועד בחירות עיצוביות אחרות של חיפוי קירות, ריהוט ועוד. אלו מגמות שימשיכו ללוות אותנו כנראה גם בעונות הבאות, אלא שלמגרש החומרים והצבעים נכנסים גוונים חמים יותר של גווני אדמה, עם תעוזה של צבע שתבוא לידי ביטוי בטקסטיל מרהיב לבית, וחיזוק מעמדם של גווני הירוק לסוגיו וגם כל משפחת הכחולים.

הצבע הירוק הוא צבע שיש בו המון חיות, צמיחה, איזון, התפתחות והשראה ואת הירוק על גווניו השונים ניתן לראות כבר עתה בעיקר כצבע לקירות, למטבחים ואף בבדי ריפוד לרהיטים.

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

מירב סואד

ציון 9.74 17 חוות דעת

לינוי לוינסון

ציון 10 9 חוות דעת

3
11

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

מתוך עיצוב בית פרטי באזור השפלה. צילום: סוזי לוינסון – צילום אדריכלות ועיצוב פנים

1
2
8
7

גווני חמרה ואדמה בעיצוב הבית. מתוך עיצוב דירת פנטהאוז במרכז הארץ. חיפוי קיר טלוויזיה וקמין גז באבן ציפחה שחורה אלסטית מדוקקת. צילום: סוזי לוינסון צילום אדריכלות ועיצוב פנים

שיש. לא מה שחשבתם.

יחד עם המגמה של שימוש בחומרים איכותיים יותר הקרובים לטבע, בולטת בעיקר התעוזה בהלבשת הבית בעיקר בשימוש בשיש לסוגיו, שנמצא כרגע בראש רשימת החומרים העדכניים והנכונים בעיצוב הבית. בין אם זה בא לידי ביטוי בתכנון ועיצוב משטחי עבודה למטבח או לחללים נוספים, הבחירות יהיו בשיש עם טקסטורות מודגשות ועוצמתיות יותר. נראה יותר משטחים בעלי עורקים מודגשים שיפארו את משטחי העבודה במטבחים, בחדרי הרחצה ואף בריהוט נראה יותר שימוש בשיש כמשטחים לשולחנות סלון משולבים ואף כמשטחים לשולחנות פינות אוכל. הכל כמובן שאלה של מינון נכון והתאמה לחומרים הנוספים בעיצוב הבית.

דוגמאות לשיש טבעי פראי Forest Rain בעיצוב מטבח במראה קלאסי.

צילום: סוזי לוינסון – צילום אדריכלות ועיצוב פנים

מתוך עיצוב בית פרטי באזור השפלה

15
6
10
9

עיצוב חדרי רחצה בסוויטת שינה זוגית. צילום: סוזי לוינסון – צילום אדריכלות ועיצוב פנים. מתוך עצוב דירת פנטהאוז לזוג באזור השפלה.

16

מתוך עיצוב בית פרטי במרכז הארץ – חדר רחצה בסוויטת השינה הזוגית. שימוש בשיש עם טקסטורה מודגשת לחיפוי קירות חדרי הרחצה. צילום: בן רוטשטיין

חיפויי קירות

תחום חיפויי הקירות תפס תאוצה בשנים האחרונות. הטפטים ימשיכו לתת את הטון כאמצעי לעיצוב וסגנון כל חלל וחדר. יחד עם זאת ובהתאם למגמה של שימוש בחומרים טבעיים ואיכותיים, מצטרפים חומרים נוספים איכותיים כגון חיפויי קירות מעץ, חיפויי קירות מפורצלן מדוקק ואף אבנים אלסטיות בעובי מ"מ ספורים, שמהווים חומר איכותי וקל ליישום בעיצוב קירות הבית.

12

עיצוב סלון וחיפוי קיר בעץ. מתוך עיצוב בית פרטי במרכז הארץ. צילום: בן רוטשטיין

18

חיפוי קירות באמצעות אבן צפחה שחורה מדוקקת ואלסטית, משולבת עם תכנון נגרות פרטני לקיר טלוויזיה המשלב בתוכו אחסון ומזנון טלוויזיה, עם חיפוי סרגלי עץ.

גם מגמה זו של תכנון קיר טלוויזיה משולב אחסון הינו מגמה עיצובית שתמשיך בעונות הקרובות, ומטרתה בעיקר לפתור את שאלת האחסון שכל בית ישראלי נתקל בה. תכנון פרטני זה מהווה פתרון גם להסתרת מערכות מיזוג אוויר ומערכות המדיה השונות.

מתוך עיצוב דירת פנהטהאוז במרכז הארץ.

צילום: בן רוטשטיין.

17

חומרים נוספים לחיפויי קירות:

חיפוי קיר באריח מדוקק

וחיפוי קירות בסרגלי עץ

מתוך עיצוב דירת פנטהאוז יוקרתית באזור המרכז.

צילום: בן רוטשטיין

עבודה מהבית

הצורך לעבוד מהבית, הפך כמעט לעובדה מוגמרת בשנתיים-שלוש האחרונות. לא עוד ישיבה אקראית בצד פינת האוכל או האי במטבח, בין שיירי ארוחת הבוקר לכוסות הקפה שנותרו על המשטח... לכן המגמה של עיצוב משרד ביתי כחלק מהבית היא מגמה שתמשיך לתפוס תאוצה וחשיבות בתכנון העתידי של חלל המגורים. הבית משמש אותנו לא רק כפונקציית מגורים ומחייה, אלא גם כסביבת עבודה וככזה יש לקחת בחשבון פתרונות אחסון, מיקומי עמדות עבודה, וגם תאורה מותאמת לפינת העבודה.

עיצוב מודרני, מודולרי ורך

בעיצוב וסגנון מרחב המחייה המשותף לבית, סלון, פינת אוכל ומטבח, ימשיך לתת את הטון העיצוב המודרני, אם כי תוגש בו יותר רכות שתאפשר איזון נכון בין חומרים, טקטורות וצורות כדי להעניק לבית מראה מרוכך וחמים יותר. אקלקטיות היא שם המשחק, והיא מאפשרת לשלב בין עיצוב מודרני לבין פריטי ריהוט עם נגיעות של רטרו לעתים. חומרים טבעיים בסגנון ועצוב הבית יהיו נאמנים יותר לחומרים כמו גולמיים יותר כמו בטון, עץ לסוגיו, זכוכית עם חיבורים איכותיים ומושכלים שיביאו ליצירת חללי מגורים נעימים יותר.

מתוך עיצוב דירת פנטהאוז יוקרתית במרכז הארץ.שילוב בין חומרים בעיצוב מודרני, מאפשרת איזון ומראה חמים יותר גם לעיצוב בסגנון מודרני. צילום: בן רוטשטיין.

משטח בטון מוחלק – בשולחן פינת אוכל. מתוך עיצוב דירת פנהאוז יוקרתית במרכז הארץ. שימוש בחומרים טבעיים: בטון, ברזל , חרס וקרמיקה בסטיילינג המשלים לבית, בצירוף עם גוף תאורה מודרני. אקלקטיות היא שם המשחק.

צילום: בן רוטשטיין

לסיכום –

צבעוניות, טקסטורות, עיצוב צבעוני ושמח, תנועתיות ושילובים נכונים!

אם אתם מאלה שחוששים מריבוי צבעוניות לבית, אז הבשורה שלי אליכם באה מעולם הטקסטיל.

למעשה כל אלה יכולים לבוא לידי ביטוי גם בבחירות מדויקות של השטיח לסלון, ווילונות, כריות נוי שמוסיפות דגשים של צבע ושמחה לכל חלל, וגם בבחירות של פרטי אמנות לבית – תמונות וציורים.

גם בבחירת הריהוט לבית, עדיף ואף מומלץ לא ללכת על אותו סט, של ספה וכורסאות מאותו הסגנון. דווקא הבחירה בכורסאות בדגם שונה, מוסיפה יותר קלילות ותנועתיות בחלל הסלון. פחות ריהוט כבד, יותר הכיוון של ריהוט שקל להזיז ממקום למקום ולשנות כל הזמן את מנח הרהיטים בבית.

עולם הטקסטיל מעניק תשובה לצבעוניות וטקסטורות מרהיבות גם בתחום בדי הריפוד. עדיין יהיה שימוש בבדי ריפוד חלקים, אבל המגמה כיום היא להוסיף פריטים בעלי מגע שונה ומסקרן ועמוק יותר, כמו בדי הבוקלה שמאוד אופיינים לעיצוב העכשווי, וגם רהיטים בעלי קימורים וקווים מעוגלים יותר שמוסיפים יותר עניין ורכות למראה הבית.

אחרי הכל – עיצוב נכון הוא אמנות השילובים הנכונים בין מכלול חומרים, טרנדים, טקסטורות וצבעים אשר יוצרים יחד מראה שלם אחד ועל זמני.

מתוך עיצוב דירת פנהטאוז יוקרתית במרכז הארץ. מראה הסלון מדלת הכניסה לבית. שילובי בדים, צבעים וטקסטורות, וגם סט ריהוט לא אחיד בסלון, בשילוב עם תמונות ואמנות מודרנית על הקירות – כל אלה הופכים את החלל למעניין, חמים ונעים יותר – ולמראה שלם ועמוק יותר. צילום: בן רוטשטיין.

איזונים נכונים ושמירה על מרחבי תנועה בעיצוב חלל הבית. מתוך עיצוב דירת פנטהאוז יוקרתית במרכז הארץ. צילום" בן רוטשטיין.

שילוב טקסטורות בעיצוב חדר שינה זוגי –

תוך שימוש בשפת עיצוב מוקפדת בשפת גוונים אחידה, יוצרים מראה אלגנטי וקלאסי לחדר השינה. מראה בוטיקי מוקפד.

עיצוב סוויטת שינה זוגית, מתוך עיצוב דירת פנטהאוז יוקרתית במרכז הארץ.

צילום: בן רוטשטיין.

מעצבת פנים

נגיעות של צבע במינון מדויק גם בעיצוב בסגנון מודרני, באמצעות שילובים נכונים של טקסטיל, חיפויי קירות, אמנות וסטיילינג ובחירת גופי תאורה מותאמים לחלל, יוצרים מראה אלגנטי וקלאסי ומאוד חמים למרחב המחייה המשותף בבית. מתוך עיצוב בית פרטי במרכז הארץ. צילום: בן רוטשטיין.

14

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה