בית

>

מעצבי פנים

>

מאמרים

>

סגנונות לעיצוב הבית שכדאי להכיר - 2019

סגנונות לעיצוב הבית שכדאי להכיר - 2019

השנה הלועזית המתקרבת, מבשרת על מספר סגנונות מעניינים לעיצוב הבית, חלקם הם טרנדים חדשים בנוף וחלקם קיימים כבר מספר שנים ונמצאים במגמת התחזקות, לקראת כניסה משמעותית יותר לעולם העיצוב וההום סטיילינג.

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-03/09/2019 4 דק' קריאה

לרבים מסגנונות העיצוב הללו יש בסיס משותף אחד והוא הצורך שלנו לחזור בחזרה למקורות. זה יכול לבוא לידי ביטוי בשימוש בצבעים שמשדרים בקו אחד עם אמא אדמה, או בחומרים שהם פחות מהונדסים ויותר מתכתבים עם תחושה של חומרי גלם. ריהוט ואבזור הבית באקססוריז שמעניקים תחושה טבעית ולקינוח שימוש בפריטים עם מראה נוסטלגי שגורם לנו להיזכר בערגה בזמנים של פעם. בקיצור, עיצוב הבית לשנת 2019  מבשר על סגנון פחות מתועש, מנוכר ומלאכותי ויותר על חיבור לטבעי, החם והגולמי. אין ספק שהמושג Back to Basic מעולם לא היה רלבנטי יותר.

רגע לפני שאתם מסתערים בהתלהבות ומיישמים את הסגנונות החדשים בעיצוב חדר השינה או הסלון, חשוב שתעשו זאת בחכמה, שכן עיצוב בית באמצעות שימוש בטרנדים  עלול בקלות להפוך למלכודת דבש (הנה כמה טיפים לעיצוב פנים מודרני). אין ספק שלחדש ולהתחדש זה כיף ומרענן, אך זה גם דורש ביצוע חכם ופרקטי, כזה שיגרום לעיצוב שלכם להישאר רלבנטי הרבה אחרי שאותם טרנדים יחלפו. זאת הסיבה שמומלץ מאד להתייעץ עם מעצב פנים, כך שמצד אחד תוכלו לשלב בעיצוב הבית סגנונות חדשים ועדכניים ומצד שני תיצרו שינוי שיוכל להישאר עדכני ונכון לאורך זמן.

ג'ונגל אורבני

עציצים מיניאטוריים, סוקולנטים בתפזורת, צמחייה מטפסת על קירות, כולם מהווים חלק מאותו סגנון עיצוב שמכניס את הטבע במלוא תפארתו וצבעו הירוק הביתה.

קשה לקרוא לסגנון של ה'ג'ונגל האורבני' טרנד, שהרי הוא נכנס לעולם עיצוב הבית כבר לפני מספר שנים, אך ב2019 הוא הולך להיות נוכח בצורה דומיננטית אף יותר.

ההסבר לכך נעוץ בתופעות כמו ההתחממות הגלובלית והעידן הדיגטלי והתעשייתי. כל אלה מגבירים את תגובת הנגד שקוראת להתחבר שוב לטבע ולשמור על הסביבה. גם אם אין לכם הוראת קבע בארגון 'Green Peace', יש סיכוי גדול שהמודעות שלכם לסביבה ירוקה ופחות מזהמת, הולכת וגדלה.

הכנסת צמחייה טבעית לבית היא אחת הדרכים ליצור תחושה יותר 'ירוקה', ואם להשקות או לדשן מרגיש לכם מחויבות גדולה מדיי, אל חשש, תוכלו להסתפק בעציצים מלאכותיים או כריות ומפות עם הדפסים גדולים של צמחים.

טרקוטה או טרה קוטה?

אותו צבע של חרס וחימר, שמעניק תחושה של חיבור אל האדמה, אל הגולמי והטבעי, הוא למעשה המשך ישיר לסגנון הג'ונגל האורבני. אם נחשוב על זה בעצם, נבין שצבע הטרקוטה נכנס לעולם עיצוב הבית כבר לפני מספר שנים ,כשהוא "מחופש" לטרנד מוכר אחר, הלא הוא הנחושת.

בשנים האחרונות, אתר כמו 'פינטרסט' ובלוגים של 'הום סטיילינג' היו (ועדיין) רוויים בתמונות של אקססוריז מנחושת. בשנת 2019, עיצוב הבית יקבל לחיקו את הגרסה הפחות מבריקה ומתכתית של הנחושת, הלא הוא צבע הטרקוטה ( שאגב, בתרגום חופשי משמעותו "אדמה אפויה", כמה סמלי).

בשל צבעו העז והדומיננטי, אין צורך לצבוע קיר שלם בבית, אף שזה אפשרי. גוף תאורה, מסגרת של תמונה, או מפה במרכז החדר, יספיקו כדי לעשות את העבודה.

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

אבשלום בארי

ציון 9.93 11 חוות דעת

לינוי לוינסון

ציון 10 9 חוות דעת

צהוב הוא השחור החדש

אחד מהמנבאים הטובים ביותר לטרנדים של עיצוב הבית באשר הם הוא לא אחר מאשר קטלוג הבית של איקאה. כן, כן, קראתם נכון. ואם נסמוך על איקאה אז נראה שעיצוב הבית ב2019 הולך לפתוח את שעריו לצבע הצהוב הנועז שביחד עם צבע הטרקוטה יעניק חמימות ועניין. הצהוב הולך לפלס את דרכו למרכז הבית שלנו בעיקר במרחבים המשותפים, כמו הסלון והמטבח.

רטרו בייבי

כמו עם צמחייה מטפסת וצבעים חמים, כך גם אביזרי רטרו נוסטלגיים ומעוררי געגועים, מבקשים לשחרר אותנו מעידן טכנולוגי קר ומנוכר. אחד המקומות שבו נבחין היטב בסגנון הרטרו הוא בחיפויים: אריחים מצוירים ומרצפות מקושטות ב"סגנון של פעם", מופיעים בחנויות לעיצוב הבית ובקטלוגים. גם כלי קרמיקה, זכוכיות מויטראז', קומקומים סטייל שנות ה60 וקופסאות מעוצבות מפח, יכולים להביא את בשורת הרטרו.

בית מעוצב בסטייל 2019

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

בטון נותן את הטון

אחרון חביב, שברושם ראשוני נראה לא כל כך קשור לשאר הסגנונות הוא הבטון האפרורי, הקר והמתועש. אבל בעצם כשחושבים על זה בטון הוא חומר גלם בסיסי, ראשוני ומינימליסטי, ובכך הוא לגמרי משתייך לצמחייה הטבעית וצבעי אדמה. אמנם הטרנד הזה כבר "תפס" בשנים הקודמות בכל מיני שילובים, כמו למשל עציצי בטון קטנים לקקטוסים וצמחי מדבר, אך זוהי רק ההתחלה. עיצוב הבית ב2019 יבשר על מגמה בולטת יותר של שימוש בבטון. אפילו חומרים מטקסטיל ופלסטיק כמו וילונות ושולחנות יעטו עליהם מראה "בטוני".

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה