בית

>

אדריכלים

>

שאלה : גודל חניה

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

גודל חניה

פורסם על ידי מישל
26/07/22

עפי המפרט של הקבלן רכשנו 2 חניות עוקבות בשטח 10+10 מטר. האם מידת החניות במפרט כבר נמוך מהמידה שבהנחיות של משרד התחבורה שם נקבע רוחב מינימלי של 2.30 ואורך של 5 מטר. מה גובר המפרט החתום או ההנחיות?

בנוסף, לאחרונה נוקה מגרש החניה באתר הבנייה של הבניין והופתעתי כשראיתי שהחניה שלי (אמצעית מתוך 3 חניות) צרה משמעותית מהחניות הצמודות. מצרפת תמונה בה החניה שלי מסומנת במספרים 28-27. האם נכון שצריך למדוד את הרוחב מאמצע קו ההפרדה עד לאמצע קו ההפרדה השני? איך בדיוק צריך למדוד את האורך של החניה ? האם צריך למדוד את רוחב המעבר המוביל לחניה ואיך? ככל שיתברר שהחניה שלי אכן קטנה מהנדרש, מה ניתן לעשות בשלב הזה שהבניה טרם הסתיימה? תודה רבה

6 תגובות

1. ניתן להגיש תלונה לראשות המקומית מחלקת רישוי בניה איך קיבל טופס 4 והייתר בניה במצב בו רכב לא יכול להכנס ובטח לא ניתן לצאת מהרכב כאשר רכב חונה צמוד .

שטח מינימום של חניה הינו –
רוחב החניה -לא פחות מ- 2.3 מטר במקרה בו אין תיחום של קיר או עמוד מצידי החנייה.
אורך החניה -לא פחות מ 5 מטר.
גובה החניה (אם יש קירוי) מינימום 2.05 מטר.
במידה והחניה היא בין קירות/עמודים התקן מחייב לרוחב של 2.8 מטר.

חשוב לציין כי בקנותכם חניה בבניין אתם לא קונים רק “קובייה” אלא גם את הגישה אליה. אם מסיבה כלשהי הגישה אל החנייה שלכם אינה סבירה או מצריכה תמרונים שעשויים לגרום לנהג סביר לסכן את רכבו בשפשוף בשל נגישות מוגבלת גם זה נחשב לליקוי. מי בודק ליקויים כאלו ? – באופן בסיסי כל אחד יכול לבדוק את שטח החניה הפרטי שלו במיוחד אם אין שם מבנה מיוחד . אך כשמזמינים מהנדס ביקורת מבנים שבודק לכם את הדירה הוא גם בודק את החניה כחלק מהנכס ,בעזרת מד לייזר והבדיקה שלו מדויקת במילימטרים.

“אנחנו לא קטנוניים”
גיליתם שרוחב החנייה שלכם היא 2.15 מטר ,סה”כ 15 ס”מ פחות .זאת סיבה לעשות עניין? לגמרי כן ! התקן קובע גדלי המינימום לשטח חנייה והגדלים הללו הם “על הקשקש” מינימליים ודחוקים .קבלן מפרגן ייתן יותר מזה . אם גם מהמינימום הזה קיצצו לכם קצת אזי נפגעת הנאתכם מהשימוש בנכס שלכם – יהיה לכם הרבה יותר קשה לדייק באופן החניה , עשויים להיות חיכוכים עם שכנים שיפגעו באווירה ,יתכן שמכוניתכם תשתפשף מדי פעם ותיכנסו לעלויות ובכלל יתכן שבסוף זה ישפיע עליכם רגשית ותעדיפו להימנע מלהזיז את הרכב

היי מישל המידות שרשמת הם נכונות
גודל של חניה לפי המסומן הוא 2.30 על 5.00 לפי התקן
לפי תקן חניה ליד עמוד או קיר היא רוחב של 2.55 וכנראה בגלל זה את שמה לב לפער בתוכנית ברוחב החניה.
תבדקי בשטח שבאמת זה הגודל המדובר ואם לא תפני לחברה שמתמחה בליקויי בניה .

האם ידוע למישהו- האם ניתן לשים עמוד ב-1.20 הראשונים של החניה כאשר 60 ס"מ על האבן שפה ו-60 ס"מ בין 2 החניות. כך שנלקח 60/10 ס"מ מכל חניה רק בתחילתה של החניה צמוד לאבן שפה. וזאת מבלי צורך להרחיב את החניה אלא להשאירה 2.30. ????


תודה על התשובות האם רוחב 230 סמ כולל את השטח הנדרש לפתיחת הדלת? אם רכב ממוצע הינו 180 סמ אז נשאר רק 50 סמ מצד אחד. כלומר שתי דלתות לא ניתן לפתוח בו זמנית.
האם צריך למדוד גם את המעבר לחניה (מסומן בחץ על התמונה)? תודה

חניה זה מקו לבן במרכזו אל קו לבן במרכזו