בית

>

אדריכלים

>

מאמרים

>

אל תחסכו כסף על האדריכל /ית שלכם

תוכן עניינים

אל תחסכו כסף על האדריכל /ית שלכם

כצרכנים אנחנו נוטים לחשוב שמה שזול יותר - משתלם יותר. ויש אינספור סיסמאות שמשווקים משתמשים בהם למכור לנו מוצרים בדיוק על הנקודה הזאת. ובמקרים מסוימים זה אולי אפילו נכון… אבל כשמדובר בתכנון האדריכלי של בניית בית חלומותיכם הסיסמא הזאת קצת פחות תקפה. 

מאמר מאת רונן מידר

פורסם ב-29/01/2023 0 דק' קריאה

"איך לא כולם הולכים לאדריכל הכי טוב בשוק? האדריכל הוא התסריטאי של הסרט, הסופר של הספר, הוא המהנדס שכותב את הקוד." מסביר אדריכל רונן מידר, אתה הרי לא תחסוך במי שאחראי על התוצר הסופי, אחרת תקבל ספר לא מוצלח או סרט משעמם או קוד שיש בו באגים. האדריכל הוא איש המפתח. והאיש הכי חשוב בתכנון בית. אם תחסוך באדריכל, לא בטוח שחסכת בכלל אולי אפילו שילמת הרבה יותר.

בואו נדבר קצת מספרים…

בסופו של דבר אם ניקח את האדריכל הכי זול להכי יקר המחירים לתכנון בית ינועו בין 40,000 ש"ח ל 140,000 שזה בסוף מסתכם בפער של עד 100,000. ומבלי לזלזל בכסף שלנו, כשמדובר בבניית בית, המחירים נעים בין 1.4 ל2 מליון, כך שעלות האדריכל הכי "טוב" לעומת האדריכל הכי "פחות מוצלח" מסתכמת בכ- 5 עד 7 אחוזים מעלות הבנייה סה"כ. מה גם שאדריכל טוב באמת יבנה פרוייקט בהתאם לתקציב שלך ואדריכל שהוא פחות טוב לא ידע לתכנן בהתאם לצרכים ולתקציב שלך ולבסוף תשלם יותר. הרבה יותר ממה שאולי חסכת בבחירת האדריכל…

לינוי לוינסון

ציון 10 9 חוות דעת

זוהר לבנון

ציון 9.5 13 חוות דעת

תומר פדרמן

ציון 9.77 12 חוות דעת

אבשלום בארי

ציון 9.93 11 חוות דעת

מה היתרונות שנקבל מאדריכל טוב? 

אז הבנו שבעלות בנייה הפערים במחיר בין האדריכלים שהם בטופ לאדריכלים שהם לא, אולי נשמעים גבוהים כהצעת מחיר אבל בפועל מסתכמים בפער לא כזה משמעותי בתוך עלות הבנייה. וחשוב לזכור שאנחנו מדברים פה על בניית הבית שלכם, זה שתמיד חלמתם עליו. ובואו נודה על האמת זה לא משהו שאנחנו עושים כל יום, בניית בית אצל מרבית האנשים זה פרוייקט של פעם אחת בחיים. תחשבו על זה רגע, זה הבית שלכם.שלכם! לא עוד יחידה אצל ההורים או דירה שכורה  זה המקום בו תגדלו את הילדים שלכם, המקום אליו תחזרו עייפים בסוף יום עבודה, זה הבית בו תעבירו את רוב חייכם. אז בתכנון שלו אתם רוצים להתפשר? 

גם אם בסוף תשלמו קצת יותר - זה שווה את זה. כי תקבלו הרבה יותר.

אלה הם שלושת היתרונים הבולטים שתקבלו מאדריכל טוב:

פרקטיות - "אם זה לא שימושי, זה לא יפה" מסביר רונן.

התוכנית האדריכלית צריכה להתאים לצרכים של הלקוח ברמת הפרקטית ולא רק עיצובית.  ובצרכים אנחנו לא מתכוונים רק לחשיבה על כמה חדרי שינה יהיו או איזה שביל כניסה אתם רוצים אלא ממש לירידה לפרטי פרטים, אם זה נגרות או מטבח או אלומיניום ועד לאיזה גוף תאורה נכון לכל אזור בבית. כי הרבה פעמים רק כשנכנסים לבית מבינים צרכים מסוימים שלא הוקדש להם מספיק מחשבה לפני ואז זה כבר מורכב יותר (גם ברמה הטכנית וגם מבחינה כספית) להתחיל לעשות שינויים. לכן לתכנון נכון וטוב יש חשיבות מאוד גדולה.

ייחודיות - מבנה שהוא אחר מבחינה ארכיטקטורית, שהוא שלב אחד מעל כל הבתים סביב. כזה שבולט בנוף בקטע טוב:) כי בסופו של דבר כל לקוח הוא אחר ומיוחד עם צרכים ורצונות שונים. ואדריכלות טובה היא כזו שתתפור חליפה ייחודית ומיוחדת לכל לקוח. ועם הייחודיות של המבנה והמחשבה על כל פרט הנכס שלכם שוה יותר, הרבה יותר.

התאמה לתקציב - לכל אחד יש תקציב שונה ולחרוג מגבולות התקציב אף אחד לא רוצה וזה גם לא תמיד אפשרי. אדריכל טוב ידע לכוון לתקציב של כל אחד. ולמקסם אותו. בתכנון נכון - הכל ברור לכולם וכך לכל בעלי המקצוע בפרויקט קל יותר לבצע את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר, יש פחות מקום לטעויות ובלתמים והמשמעות של כך היא שלא חורגים מהתקציב שלכם ומבזבזים כסף מיותר. מה גם כשהתהליך מתוכנן נכון ועובר בצורה חלקה עם פחות בלתמים והפתעות לא נעימות' החוויה שלכם בתהליך הבנייה תהיה רגועה וטובה יותר וזה לבד - שווה המון:)


לסיכום- כשהאדריכל הוא טוב ואיכותי אתם תקבלו נכס שהוא לא רק נראה הכי טוב בשכונה ומותאם בדיוק לרצונות שלכם עם תכנון קדימה בחשיבה על העתיד, אלא תקבלו נכס ששווה הרבה יותר. וזה שהוא שווה הרבה יותר מהבית של השכן לא בהכרח יעלה לכם הרבה יותר. כי תכנון נכון מונע בעיות וטעויות. וכשהכל עובר חלק - הכסף שלכם לא מתבזבז.

מחפשים אדריכל ולא מצאתם ?

או

איך לבחור אדריכל /ית?

אחרי שהבנו כמה משמעותית הבחירה של אדריכל טוב בתכנון בנייה או שיפוץ גדול איך נדע לבחור את האדריכל הכי טוב? אמנם אין טוב ממראה עיניים אבל לדפדף בגלריית התמונות באתר שלו  זה ממש לא מספיק. ישנם שלושה פרמטרים עיקריים עליהם כדאי שניתן דגש בבחירת אדריכל /ית

  1. יחסי אנוש מעולים - כזה שמרגיש לנו בנוח לשוחח איתו, שיש כימיה והבנה הדדית.

  2. אמינות - שאנחנו יכולים לסמוך עליו שינחה ויכווין אותנו בפרויקט הגדול של חיינו ויעמוד בזמנים.

  3. שיהיה סופר מקצועי

 

על הפרמטר הראשון והשני יכולים לענות לנו לקוחות של אותו אדריכל/ית. תבקשו רשימה כמה שיותר ארוכה של לקוחות עבר ותקדישו לזה זמן. בסופו של דבר מעבר למקצועיות בסוף אנחנו מתנהלים מול בן אדם בתהליך שהוא בן המשמעותיים אם לא הכי משמעותי בחיינו - בניית הבית שלנו, וחשוב מאוד שיהיה לנו נעים להתנהל מולו, שהוא יהיה זמין עבורנו והכי חשוב שבסוף בפועל נקבל את הבית שחלמנו עליו…

לגבי הפרמטר השלישי - מקצועיות - פה לא היינו נעזרים רק בחוות דעת של לקוחות, אחרי הכל אם הם אינם אדריכלים בעצמם איך יוכלו לחוות דעה על רמת המקצועיות של העבודה? היינו ממליצים לכם לא להתעצל ולגשת לבקש חוות דעת מקצועית מאיזשהו משרד גדול של אדריכלות  / מרצה לארכיטקטורה. לבקש מס' דקות מזמנם ולקבל חוות דעת באמת מקצועית על העבודה.


טיפ חשוב נוסף - קחו אדריכל מקומי - כזה שמכיר את דרישות הוועדה המקומית דבר שיכול לחסוך זמן יקר בקבלת היתר בנייה. מה גם שאף פעם לא מזיק להיות קצת מקושר...
תהליך העבודה מול אדריכל

הגענו לרגע המרגש בו בחרנו אדריכל לבניית ביתנו . למה לצפות?

שלב 1 - בחינת השטח

זהו השלב הראשון בו ניגש לבחון את השטח -מה הגודל שלו, נבין איפה צפון ואיפה דרום, האם יש נוף / אילוצים מסוימים וכו'. לאחר שהבנו את השטח ניגש לתיק מידע ונבחן את האפשרויות שלנו מה גבולות השטח מה גבולות הבנייה, מה מותר ומה לא.

שלב 2 - הצרכים שלכם 

בשלב השני האדריכל/ית יבקשו להבין את הרצונות והצרכים שלכם. איזה סגנון אוהבים / כמה נפשות יש במשפחה / האם יש מישהו שעובד מהבית / ילדים קטנים או שאולי ילדים גדולים שבאים להתארח עם הנכדים וכו'...

שלב 3 - סקיצות

לאחר שהבנו את השטח והצרכים שלכם, יגיע שלב יצירת הסקיצה הראשונית. במידה והלקוח מרוצה מתקדמים לדיוקים, במידה ואהבתם אבל הייתם רוצים לראות אפשרות נוספת מה ניתן לעשות עם שטח חלומותיכם תבקשו סקיצה נוספת. כשהאדריכל טוב וקשוב  כ-3 סקיצות שונות כבר אמורות להספיק על מנת שתהיו שלמים לגמרי עם התוכנית.

למציאת אדריכל לפרוייקט שלכם לחצו כאן!


מחפשים אדריכל ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה