בית

>

אדריכלים

>

מאמרים

>

באיזו תוכנה לביצוע תכנית אדריכלית לבד כדאי לי לבחור?

באיזו תוכנה לביצוע תכנית אדריכלית לבד כדאי לי לבחור?

אם אתם שוקלים שרטוט של תכנית אדריכלית לשיפוץ שלכם בעצמכם, ודאי שמתם לב שיש לא מעט תכנות בשוק עבור כך. איך תבחרו את מה שהכי יתאים לכם? לפניכם סקירה השוואתית שתקל על ההחלטה

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-14/11/2016 7 דק' קריאה

אחת השאלות השכיחות אנחנו נתקלים בהן בנוגע לתהליך של שיפוצים היא "איפה אנחנו יכולים לחסוך?". מניסיוננו, מהשאלה הזו נגזרות מיני שאלות שונות ומשונות כמו כמה זמן פנוי יש לכם להשקיע בשיפוצים, על מה אתם מוכנים להתפשר וכמה אתם משקיעים בתחקיר והכנה. בדרך כלל, אנו ממליצים שלא לוותר על אדריכל בתהליך התכנון לטובת חיסכון כלשהו. עם זאת, אנו נתקלים בלא מעט אנשים שכן בוחרים לוותר על שירותו של מעצב או אדריכל, (או רק על חלק מתהליך העבודה שלהם) ומתכננים השיפוצים לבד, בעזרת תוכנת עיצוב ייעודית. הפיתרון הזה מאפשר חיסכון משמעותי ביותר אך מחייב זמן פנוי וגישה טכנית. כמובן גם שהכלים הטכנולוגיים לא יכולים לתת לכם את הניסיון הרב שיש לאדריכל שיכול - לכשעצמו - לחסוך לכם לא מעט. מה שכן נחמד מאוד בתוכנות לתכנון הוא האפשרות להיעזר בהן כדי להגיע יותר מגובשים לאיש המקצוע שישרטט את התכניות בסופו של דבר או לחילופין, נתקלנו באנשים שנעזרו עד לגבול מסויים באדריכלים והשלימו את העבודה עם תוכנת עיצוב כלשהי.

אז אם כבר בחרנו בתכנון דרך תוכנת עיצוב עכשיו עומדת בפנינו עוד שאלה: באיזו תוכנה כדאי לבחור? כדי לעזור לכם לבצע את הבחירה הנכונה עשינו השוואה של כמה מהתוכנות הבולטות בשוק, כדי שתוכלו לקבל בקלות רבה יותר את ההחלטה:

Sweethome3d

בכמה מילים: Sweethome3d נוסדה ב-2006. האתר שלהם נראה מעט פשוט ביחס לחלק מהתוכנות האחרות, אבל תתנו לזה להטעות אתכם. מדובר באחת התוכנות הפופולאריות, המתעדכנת באופן תדיר בהתאם להערות הגולשים. היא גם חינמית לגמרי, בלי שום פיצ'רים מתקדמים שדורשים עוד כסף.

למה כדאי: אחד היתרונות של התוכנה הם שהיא מאפשרת לראות את התצוגה התלת מימדית במקביל לתהליך התכנון. עוד פיצ'ר מוצלח הוא האפשרות ליצירת וידאו של טיול בבית המעוצב בתלת מימד! תוך כדי הסיור בבית, ניתן גם לצלם תמונות של העיצוב הוירטואלי שלכם. בנוסף, יש אופציה לראות עד כמה הבית יהיה מואר בכל שעה של היום, פיצ'ר שיכול לסייע מאוד בשלב התכנון.

תצוגת 3D: אפשרית.

עלות: חינמית.

מותקנת על המחשב או אונליין: אפשר להוריד ואפשר להשתמש בה אונליין. שתי האופציות אפשריות.

נוחות שימוש: תוכנה קצת פחות אינטואיטיבית לשימוש מתוכנות אחרות, אך אינה מסובכת במיוחד.

חסרונות: אם אתם בוחרים באופציה של הורדת התוכנה, אין אופציה לחלוק את התכנית ברשתות חברתיות.

עזרה זמינה: אפשר ליצור קשר במייל עם החברה לתמיכה טכנית.

הודיה מילר

ציון 9.81 4 חוות דעת

זוהר לבנון

ציון 9.5 13 חוות דעת

תומר פדרמן

ציון 9.77 12 חוות דעת

אבשלום בארי

ציון 9.93 11 חוות דעת

סקיצה של Sweet Home 3D

Sketchup Make

בכמה מילים: Sketchup היא תוכנה ותיקה שהומצאה על ידי חברת הסטארט אפ Last Software בשנת 2000, בעיקר עבור אנשי מקצוע. ב-2006 נרכשה על ידי גוגל, וב-2012 נרכשה על ידי Trimble. ישנן שתי גרסאות של sketchup, כאשר האחת היא Sketchup Make והשניה Sketchup Pro. זו שנתייחס אליה כאן היא החינמית הפשוטה יותר, גרסת הפרו מתאימה כבר לאדריכלים או לאנשי מקצוע בתחום.

למה כדאי: לעומת תוכנות אחרות לתכנון הבית,ב- Sketchup Make ניתן לתכנן ה-כ-ל מאפס. לתוכנות אחרות יש צורות מוכנות של קירות, חלונות וכו' לבחור מהם. כאן צריך לתכנן הכל מההתחלה (אפשר לעשות קירות עגולים!). בנוסף, הוותק של החברה מדבר בעד עצמו, וכן העובדה שהתוכנה היא פופולארית בקרב אנשי מקצוע.

תצוגת 3D: יש אפשרות לתצוגת 3D. בשונה מתוכנות אחרות, שבהן מתכננים ואז ניתן לראות בתלת מימד, כאן ניתן לעבוד בתלת מימד לכל אורך התכנון.

עלות: חינמית.

נוחות שימוש: מחייבת קצת יותר זמן תרגול מתכונות אחרות, אבל כשקולטים את העקרונות העבודה זורמת בקלות.

מותקנת על המחשב או אונליין: מותקנת על המחשב.

חסרונות: היתרון של התוכנה יכול להיות גם חיסרון. תלוי איך מסתכלים.. העובדה שמתכננים הכל לבד יכולה קצת להעיק ודורשת זמן הסתגלות מסויים. אפשר לסכם את זה כעניין אינדבידואלי - אם אתם כאלה שחייבים שהכל יהיה בדרך שלכם, זה הכלי האידאלי. אם לא, כדאי לנסות תוכנה פשוטה יותר שתתן לכם את האלמנטים מוכנים.

עזרה זמינה: יש אפשרות של help בתוכנה ובאתר.

מחפשים אדריכל ולא מצאתם ?

או
צילומסך של התוכנה Sketchup

RoomSketcher

בכמה מילים: החברה הוקמה לפני עשר שנים, והחלה כמעין "ספין אוף" של חברה שיצרה הדמיות תלת מימד עבור תעשיית הנפט התת ימית. לאתר יש גם שירות של תכנון עבור לקוחות, כך שאם יש לכם סקיצה או תכנית כללית, באתר יכולו לבנות לכם את התכנית בלי שתצטרכו להתאמץ (בתוספת תשלום).

למה כדאי: לחברה יש יותר ממיליון משתמשים ולקוחות, מה שמעיד על כך שהממשק שלה אכן נוח לתפעול. יותר מ-2 מיליון פרויקטים שנוצרו ב-RoomSketcher ממועד הקמת החברה ועד היום.

תצוגת 3D: מאפשר תצוגה תלת מימדית, אך בתוספת תשלום.

עלות: התוכנה הבסיסית היא חינמית. פיצ'רים מתקדמים הם בתשלום.

נוחות שימוש: תוכנה נוחה ופשוטה לשימוש.

מותקנת על המחשב או אונליין: אונליין

חסרונות: התוכנה אמנם חינמית אך התצוגה בתלת מימד אינה חינמית. כמו כן, פיצ'רים שונים בתוכנה מתאפשרים רק אם רוכשים גרסה מתקדמת יותר.

עזרה זמינה: ישנם סרטוני וידאו באתר שמאפשרים להבין איך לתכנן כל אלמנט בבית. ישנה גם אפשרות ליצור קשר עם צוות התמיכה של האתר.

Homestyler

בכמה מילים: התוכנה מגיעה מ-Autodesk, האחראיים ל- AutoCAD, תוכנה הנמצאת בשימוש נרחב של בעלי מקצוע כמו אדריכלים, מעצבים ומשפצים. בדומה לSketchup העובדה שמדובר באותו בית ייצור לתוכנה של בעלי מקצוע ולתוכנה לחובבים, מעלה את הציפיות לגבי האיכות.  

למה כדאי: כאמור, בגלל שהתוכנה מגיעה מבית היוצר של AutoCAD אפשר לדעת מראש שמדובר במוצר איכותי ושהתוכנה נבנתה מראש מזווית מבט מקצועית ביותר. מה שטוב לאדריכלים ולמעצבים, אמור להיות טוב גם לנו. ועוד בחינם… בנוסף, מדובר באתר בעל עיצוב מושקע במיוחד ביחס לאחרים ובונוס נוסף הוא שיש גם אפשרות לגלוש בו בעברית.

תצוגת 3D: אפשרית.

עלות: חינמית.

מותקנת על המחשב או אונליין: אונליין. מחייבת פתיחת חשבון רק עבור שמירה של התכנית.

נוחות שימוש: תוכנה נוחה לשימוש. בעיקר בשלב הוספת הרהיטים (מאפשר גם הרבה אופציות שונות). מעט איטית בשלב ה-3D, ביחס לאחרות.

חסרונות: אין אפשרות להגדיר מספרית אורך של קיר. כלומר להחליט מראש שאנחנו רוצים אותו באורך של 4 מטר, למשל, מה שקצת מקשה בשלב הראשוני של התכנון. הדרך היחידה היא לגרור את הסמן לאורך הרצוי.

עזרה זמינה: ניתן לשאול שאלות דרך האתר.

תוכנה לתכנון אדריכלי

Home.by.me

בכמה מילים: Home.by.me שמים דגש על העשרה, השראה וקהילה. כלומר, הם מאפשרים לגולשים שלהם לחלוק את הפרויקטים ולראות פרויקטים אחרים כדי לקבל רעיונות מאחרים. בנוסף, הם מספקים תוכן בנושא עיצוב פנים על כל היבטיו, שמאפשר לקבל מידע והשראה לקראת התכנון.

למה כדאי: כאמור, Home.by.me שמים דגש על החוויה האינטראקטיבית, וכחלק מהחוויה הזו משתמשי Homebyme יכולים לקבל השראה לפרויקטים שלהם מתוך גלריה מקוונת של פרויקטים של משתמשים אחרים, ולשתף בפרויקט שהם עצמם יצרו. אם אתם מגיעים לשלב התכנון בלי לדעת בוודאות מה אתם רוצים ואם הרבה שאלות, ייתכן וזו הפלטפורמה המתאימה לכם.

תצוגת 3D: מאפשר תצוגה תלת מימדית.

עלות: התוכנה היא אפליקציה להורדה חינמית למחשב או טאבלט.

חסרונות: לא ניתן לעשת קירות מעוגלים.. אם במקרה אתם רוצים כאלה. בנוסף, כדי לשמור את התכנית חייבים להיכנס דרך פייסבוק או מייל. אפשר לשרטט תכנית אופליין אבל לא ניתן לשמור אותה. חשוב לשים לב לעניין הזה, כי זה יכול להיות די מתסכל לשרטט שעות ללא אפשרות לשמור את מה שעשיתם.

נוחות שימוש: תוכנה ידידותית ופשוטה לשימוש.

עזרה זמינה: אם תיכנסו לאתר שלהם ותקליקו על support, תוכלו לקבל עזרה.

מותקנת על המחשב או אונליין: זוהי אפליקציה שמותקנת על המחשב, עם זאת היא נשמרת רק אונליין.

אפליקציה לתכנון הבית

Roomle

בכמה מיליםRoomle היא חברה אוסטרית שנוסדה ב-2010. החברה מתגאה בכך שקטפה מספר פרסים בשנים האחרונות, בעיקר בתחום העיצוב. אפשר למצוא אותה באפ סטור (והיא אפילו זכתה בפרס האפליקציה של השנה באפ סטור ב-2014), עם זאת, אינה זמינה עדיין באנדרואיד.

למה כדאי: אחת התכונות היותר איטואיטיביות ופשוטות לשימוש. יש בה גם פיצ'ר נחמד שמאפשר לכם לראות את החדר שלכם כמו שהוא, רק בתוספת של רהיט או שניים המוצגים וירטואלית (אותה טכנולוגיה של פוקימון גו… מאפשר לראות את המציאות בתוספת אלמנטים וירטואליים).

תצוגת 3D: יש אפשרות לתצוגת תלת מימד. ישנה אופציה נוספת לצפייה בתלת מימד ממעוף הציפור (קצת פחות שימושי).

עלות: חינמית.

מותקנת על המחשב או אונליין: אונליין. יש צורך להירשם ולפתוח חשבון לפני שניתן להתחיל, ואין אפשרות סתם לשחק עם התוכנה ולראות אם מתאים.

נוחות שימוש: תוכנה איטואיטיבית, פשוטה וקלה לשימוש.

חסרונות: אין פיצ'ר של cloning, שמאפשר להעתיק בדיוק משהו שעשינו, זה קצת מסרבל את התהליך בהתחלה. מלאי הרהיטים שניתן להוסיף קצת מוגבל ביחס לתוכנות אחרות. בנוסף, אין אפשרות לשתף ברשתות חברתיות.

עזרה זמינה: יש אפשרות לתמיכה באתר.

תמונה של אפליקציה לתכנון הבית

מה היתרון של הדמיות תלת מימד לפני שיפוץ?

כדאי מאוד לבחור בתוכנה המאפשרת הדמיית תלת מימד, או לבחור באדריכל המציע כזו. הדמיות תלת מימד יכולות לעזור בהבנה של איך השיפוץ ייראה בסופו. רק כדי להבין איך ייראה הסלון החדש בלי הקיר, או מה החלון החדש עושה למטבח בו הוא יימצא. הדמיה תלת מימדית יכולה למנוע טעויות מביכות כמו הנמכת התקרה לגובה 2 מ' בשביל תעלת מזגן, למשל. את ההדמיה ניתן "לשתול" בסביבה האמיתית של הפרוייקט. מי שכבר ראה שיפוץ בחייו יודע שהמקום שבו נמצא הבית או הדירה מכתיב חלק גדול מתהליך קבלת ההחלטות. ההבדל בין חזית לים לבין חזית לסמטה חשוכה יכול להשפיע בצורה משמעותית על ההחלטות המתקבלות לפני ששוברים את הקיר הראשון.

בחרתם באחת מהתוכנות? נשמח אם תספרו לנו למה בחרתם בהן ואם הייתם מרוצים. 

מחפשים אדריכל ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה