שבירת קיר הדף
שלום יש לי בבית קיר צמוד לממד שלפי מה שהבנתי ממהנדס שראה את הקיר בסרטון ששלחתי לו זה קיר הדף המהנדס טוען שהקיר אסור לשבירה על פי חוק כיוון שהוא מגן על מי שהולך לממד עד שסוגרים את דלת הממד ולדעתו אינו מגן על הממד עצמו רק על מי שעוד לא סגר את דלת הממד ושאלתי היא כיוון שיש לבנין טופס 4 [אין טאבו בנין בן 6 שנים] האם מותר לשבור את הקיר מבחינה קונסטרקטיבית בבית שמתחתי יש באותו פתח דלת [כיון שהקיר הדף שלהם נמצא במקום אחר אצלי זה מרפסת ואצילהם זה חדר נוסף ודי למבין] דעתכם תודה
4 תגובות
גבי חנונה
מפקח בניה ושיפוצים
הקיר ניקרא קיר מגן הוא בעובי 20 סמ ותפקידו להיות מגן לדלת עד זוית של 45 מעלות מהדלת ולכן ללא קיר מגן הממד הוא לא תקני ולכן אסור לשבור
אלי
אורח (שואל השאלה)
במקרה שלי הקיר הוא 90 מעלות לדלת הממד ועוביו 30 סמ כולל אבן ירושלמית כלומר בערך 25 סמ והוא מרגיש בטון השאלה היא האם יש סיכוי שהוא יסוד או תמך כייון שבדירה תחתי אין את הקיר הזה ובנוסף מה הסכנה בלהוריד את הקיר אם אינו קיר יסוד כיוון שלפי הבנתי מהמהנדס אין סכנה לעצם הממד אלא רק בדרך לממד
אלי
אורח (שואל השאלה)
גבי תודה על המענה בפרטי אבל אני רוצה לשאול שוב [אני לא ליד הווטסאפ] בעצם לפי מה שכתבת לי כאן בתחילת השירשור צריך שיהיה קיר הדף בזוית של 45 מעלות מדלת הממד עכשיו אני לא צריך לעשות פתח של דלת כי כבר יש דלת אלא שהדלת יוצאת מחדר השינה וזה פחות נח השאלה היא אם אפשר לשבור אפילו פחות מקוטר של דלת רק מקום מעבר צר שיהיה כאופציה לעבור שם ודבר כזה אני יכול לעשות בפחות מ45 מעלות מהדלת האם זה אפשרי כן או לא אני קווה שזה מובן