בית

>

קבלני שיפוצים

>

מאמרים

>

כל בעלי המקצוע המשלימים לשיפוץ במקום 1

כל בעלי המקצוע המשלימים לשיפוץ במקום 1

כיצד נבחר בעלי מקצוע משלימים לשיפוץ? מתי נכנס כל אחד לפעולה? אך מגיעים אליהם ומה כל אחד מהם עושה? לפניכם מידע מקיף בנושא בו תוכלו להיעזר לקראת שיפוץ כללי.

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-25/09/2016 9 דק' קריאה

מלבד האדריכל/מעצב פנים, קבלן השיפוצים (וצוות העבודה שלו) ישנם בעלי מקצוע משלימים לשיפוץ שנצטרך לשיפוץ שלנו: אנשי אלומיניום, מיזוג אוויר, פרקטים ונגרות. לחלק החיצוני של הבית יהיו לעיתים בעלי מקצוע משלימים לשיפוץ כמו אנשי גננות ופיתוח. נציין כי מבחינת תקציב השיפוץ, 40 עד 50 אחוז מהתקציב הולך לאנשי המקצוע המשלימים ולמוצרים שתרכשו (ריצוף, כלים סניטריים, תאורה, ריהוט), כך שחשוב להשקיע את כל המשאבים בבחירה הנכונה. מי מביא את אנשי המקצוע הללו? איך בוחרים אותם? איך מבטיחים שכל אחד ייכנס בזמן הנכון? אנחנו כאן כדי לספק את הפרטים. לכל מה שקשור למטבח נתייחס במאמר נפרד, מכיוון שהמטבח הוא נושא נרחב מאוד בפני עצמו. 

איך מגיעים אל בעלי מקצוע משלימים לשיפוץ?

ישנן כמה אפשרויות לאופן בו מגיעים אל בעלי המקצוע, כולן אפשריות ומתרחשות בשטח, לפעמים יכול גם להתקיים שילוב כלשהו של האפשרויות:

לקבלן יש צוות קבוע הכולל גם את אנשי המקצוע המתאימים: ישנם קבלנים מסוימים המחזיקים צוות הכולל גם אנשי אלומיניום, נגרות וכו'. במקרים הללו כאשר סוגרים עם הקבלן אפשרי לסגור את כל ה"חבילה" שתכלול את כל אנשי המקצוע המשלימים שתזדקקו להם. היתרון הוא שישנו איש מקצוע אחד המפקח על כל העובדים ונותני השירות - קבלן השיפוצים שלכם. אם מדובר באיש מקצוע מהימן וטוב שאתם סומכים עליו, הדבר יכול לחסוך הרבה כאבי ראש. החיסרון הוא שיש לכם פחות אפשרויות לבחירה, לפעמים תרצו להשאיר חלק מהשליטה בידיכם ולבחור בעלי מקצוע משלימים לשיפוץ בעצמכם, כדי לדעת בוודאות שהם מתאימים לכם ולחזון השיפוץ שלכם.

האדריכל/מעצב או השיפוצניק מפנים לאנשי מקצוע מהימנים שהם עובדים איתם: היתרון בצורה הזו של העבודה הוא בכך שהיא חוסכת חיפושים מייגעים אחרי בעלי מקצוע משלימים לשיפוץ שהם טובים. החיסרון, כפי שהתריעו בפנינו אדריכלים בתחום, הוא שישנם מעצבי פנים שעובדים עם בעלי מקצוע משלימים לשיפוץ והם מפרישים אחוזים על הפניות (מדובר בעיקר במעצבי פנים בלבד מכיוון שלאדריכלים אסור לעשות זאת על פי חוק). מעצבי פנים יכולים להיות בעלי מקצוע משלימים לשיפוץ מעולים אבל כדאי לוודא איתם שאינם מקבלים עמלות מאנשי המקצוע, מה שיקשה עליהם לפקח עליהם כמו שצריך על התהליך.

הלקוח בוחר את אנשי המקצוע המשלימים לשיפוץ כללי: עוד אפשרות היא פשוט לכתת רגליים ולעשות את החיפוש לבד. זה כמובן דורש הרבה זמן ואנרגיה, להיות מפוקסים ולהיעזר בעצות של בעלי ניסיון אבל זה משאיר את השליטה בידיכם. כמובן שזה מצריך גם הרבה תשומת לב לעניין הזמנים, להיות בקשר עם בעלי המקצוע השונים, כדי שייכנסו בזמן ולא יעכבו את התהליך.

איש אלומיניום

מה הוא עושה - איש האלומיניום יבצע את התקנת החלונות ויספק את החומרים (לא רוכשים מוצרי אלומיניום בנפרד). תהליך בחירת מוצרי אלומיניום לבית מתחיל בשלב התכנון, עם רשימת הפתחים בבית והצרכים לכל פתח. ישנם סוגים שונים של פתיחות חלון, סוגי זכוכיות שונים, ומפרטים שונים הקיימים בשוק. בדרך כלל, כדי להבין מה אתם צריכים לבית שלכם כדאי להתייעץ עם האדריכל/מעצב שלכם או לגשת לאחת מחברות האלומיניום המרכזיות (קליל, אקסטל, אלובין ושרמר) ולבקש פגישת ייעוץ. החברות עצמן יכולות להפנות בעלי מקצוע משלימים לשיפוץ שהם מורשים שלהן, או שאתם יכולים - מהרגע שברורים לכם הצרכים שלכם - לפנות לאנשי אלומיניום שהקבלן יפנה אתכם, או כאלה שתקבלו עליהם המלצות.

למי משלמים - גם במידה ופניתם לחברת אלומיניום לייעוץ, התשלום הולך לאיש האלומיניום שלכם. חשוב לדעת כי בתחום ישנם טווחים גדולים של מחירים ולכן מומלץ להתמקח ללא כל בושה. כמו כן, כדאי לקבל כמה שיותר הצעות מחיר, כדי להבין את הטווחים האפשריים. בהסכם ההתקשרות עם איש המקצוע יש לקבוע את זמני התשלום וכל ההתחייבויות שלו כלפיכם בפירוט רב ככל הניתן. נציין כמובן שבמקרה שיש לכם קבלן הדואג לכל אנשי המקצוע המשלימים, הוא זה שתשלמו לו, בכפוף כמובן למה שסוכם ביניכם מראש.

במהלך העבודות יכולים להיות שינויים קלים בתחום האלומיניום. אם נעשות עבודות טיח או הוספה של שיש באדן החלון הם יכולים לגרום לשינויים, לכן אמור איש האלומיניום להגיע בהמשך העבודות כדי לוודא שהמידות הראשוניות עדיין בתוקף, או שיש צורך לבצע שינויים קלים.

מי אחראי - אם הלכתם על איש מקצוע מורשה קליל, תקבלו אחריות משולבת של שנתיים גם של קליל וגם של איש האלומיניום. תעודת אחריות רגילה היא של שנה אחת מההתקנה. חשוב לוודא עם איש האלומיניום שאכן הוא מספק תעודה כזו.

עלויות - סדרי גודל בסיסיים של עלויות הם כ-1,200 ש"ח למ"ר בהתקנת חלון הזזה, 1,500 ש"ח למ"ר להתקנת חלון ציר צידי; מחיר למ"ר של חלון זכוכית אטומה לממ"ד כ-2,500 ש"ח. מחיר מ"ר של רשת לחלון כ-500 ש"ח. תוספת עבור התקנת חלון פרופיל בלגי תעמוד על כ- % 50 - 30.

יצחק תורג'מן

ציון 9.82 7 חוות דעת

יהונתן חיו

ציון 9.67 6 חוות דעת

איימן עיראקי

ציון 9.8 87 חוות דעת

רוני קנופלר

ציון 9.96 18 חוות דעת

בעלי מקצוע משלימים לשיפוץ - חלונות

פרופיל אלומיניום לחלונות

דלתות פנים לבית

ישנם סוגים שונים של דלתות פנים לבית. ישנם סוגי ציפויים כמו למינטו (שילוב פורמייקה עם שבבי עץ), ציפוי פורמייקה, ציפוי למינציה וציפוי פורניר. בנוסף, ישנם סוגי מילויים שונים לדלת ביניהם "כוורת" (קרטון דחוס), פלקסבורד, ו-MDF (שבבי עץ דקים). ישנן גם דלתות מעץ מלא או מזכוכית היקרות הרבה יותר, ומתאימות לצרכים אחרים. דלתות פנים יכולות גם להגיע במגוון של עיצובים (עם תוספות של חריטות, פסים, חלונות וכו').

מי מתקין את דלתות הפנים - בדרך כלל, במקום בו תרכשו את דלתות הפנים תקבלו גם התקנה. ישנם גם מקרים בהם הקבלן אחראי לכל (כפי שציינו בהתחלה) ואז הוא שיתקין את הדלתות או ידאג להתקנה בעצמו.

מי אחראי - האחריות שתקבלו תלויה בחברה בה תרכשו את הדלתות. כדאי לברר מה המציעה החברה שבחרתם. החברות המוכרות ביותר בתחום הדלתות בישראל הן פנדור וחמדיה, כאשר ניתן כמובן למצוא דלתות גם באייס וביתילי, וישנן גם חברות רבות נוספות המוכרות דלתות כמו טלדור, אלון, איה דיזיין, דקור ועוד. בתחום הזה פחות חשוב סוג החברה, מכיוון שהחומרים של רובן דומים, ובמקרים רבים מדובר בחומרים המגיעים לרוב החברות מאותם מקורות. קניה אצל אחד המשווקים הגדולים יבטיח לכם לרוב אחריות לזמן רב יותר, אך גם תעלה יותר.

למי משלמים - ברוב המקרים, התשלום הולך לחברה בה רכשתם את הדלתות. במידה והקבלן דאג עבורכם לדלתות, התשלום הולך אליו (בהתאם למה שסוכם ביניכם).

עלויות - המחיר הנמוך ביותר שתוכלו למצוא לדלת באיכות טובה יהיה כ-1,400 ש"ח לדלת, כאשר מחירי דלתות איכותיות מעץ מלא בהזמנה אישית יכול להגיע גם ל-4,000 ש"ח לדלת. בתחום הזה כדאי לקבל כמה שיותר הצעות מחיר, ולבחור בזו הנראית הוגנת ביותר. כמובן שחשוב לוודא שהדלת שבחרתם נושאת תו תקן.

מחפשים קבלן שיפוצים ולא מצאתם ?

או
דלתות חוץ

דלתות פנים יכולות גם להגיע במגוון של עיצובים

פרקטים

ישנם שלושה סוגים עיקריים של פרקטים: פרקטים מעץ, למינציה ו-PVC. פרקט העץ הוא יוקרתי יותר, מבודד היטב מקור וחום ובעל אורך חיים ארוך יותר. עם זאת, הוא דורש תחזוקה גבוהה ויקר הרבה יותר מהחלופות. פרקט למינציה הוא למעשה צילום של עץ המונח על מצע של סגסוגת וחומרים מעובדים היוצרים אשליה של פרקט עץ, שהוא זול יותר ובעל עמידות גבוהה יותר מפרקט עץ אמיתי. פרקט PVC הוא גרסה מודרנית ללינוליום הוותיק. פרקט PVC עשוי שכבות קרטון ועליו הציפוי הפלסטי הקשיח. זהו חומר הנותן יותר מענה לתעשיה או לבתי חולים. מקומות בהם יש עבודה עם משקלים כבדים ורטיבות.  

מי מתקין את הפרקט - את הפרקט יתקין לכם איש פרקטים מטעם המקום בו בחרתם לרכוש את הפרקט, או שניתן גם לבקש מקבלן השפוצים לבצע את ההתקנה, אם אתם סומכים עליו יותר . כדאי להקפיד על תיאום ההגעה מוקדם ככל האפשר. הפרקטים מגיעים בדרך כלל לקראת סוף תהליך השיפוץ, כדי שלא יישרטו.

מי אחראי - האחריות לפרקט ניתנת לכם מטעם המשווק אצלו רכשתם את הפרקט.

למי משלמים - התשלום הולך למשווק אצלו בחרתם לרכוש את הפרקט. נציין שוב, כי במידה והקבלן שלכם מספק גם את אנשי המקצוע המשלימים התשלום יילך אליו, בהתאם למה שסוכם ביניכם.

עלויות - המחיר הממוצע לפרקט למינציה, הסוג הנמכר ביותר, הוא 200 ש"ח למ"ר, כולל התקנה. מחיר פרקט עץ יהיה לרוב יקר יותר ויכול להגיע עד כ-500 ש"ח למ"ר.

רצפת פרקט באמבטיה

פרקט העץ הוא יוקרתי יותר, מבודד היטב מקור וחום ובעל אורך חיים ארוך יותר

מיזוג אוויר

אם אתם מתכוונים להחליף את מערכת מיזוג האוויר בבית, יש להגיע בשלב התכנון להחלטה באיזה סוג של מערכת אתם מעוניינים מערכת של מזגן מרכזי או מפוצל. במידה ואתם מתכננים להתקין מזגן מרכזי, יש לתאם את ההתקנה עם עבודת איש הגבס של הקבלן (עבור הנמכות הגבס לצינורות). ניתן להזמין יועץ למיזוג, כאשר רוב החברות מאפשרות להזמין יועץ בתשלום של כ-200 ש"ח שיוקזזו במידה ותרכשו אצלם את מערכת המיזוג. ישנם גם מחשבונים באינטרנט לחשוב את כוח הסוס שתצטרכו במזגנים בבית.

מי מתקין - בדומה לעבודות האלומיניום, לרוב חברות המיזוג המוכרות לא מוכרות את המערכות ישירות ללקוח אלא למתקינים שהם מפנים אליהם. האחריות על המזגן מגיעה מהחברה עצמה ואחריות התקנה אצל המתקין. לכן, כדאי מאוד לקבל כמה שיותר הצעות מחיר ולהשוות בין המתקינים.

למי משלמים - התשלום הולך בדרך כלל למתקין המזגן, כאשר ישנם מקרים בהם קבלן השיפוצים דואג לעניין ואז התשלום הוא מולו.

עלויות - המחיר הממוצע להתקנת מזגן מרכזי הוא כ-160 מ"ר. מזגן מפוצל יעלה כ-175 ש"ח למ"ר, כאשר המחיר עשוי להשתנות בהתאם ליצרן. מחיר התקנת מזגן של 1 כוח סוס על קיר חיצוני רגיל עם 2 מטר של צנרת יעלה בין 500 ל-700 ש"ח.  

מזגנים של חברת LG

יש להגיע בשלב התכנון להחלטה באיזה סוג של מערכת אתם מעוניינים מערכת של מזגן מרכזי או מפוצל

הסכם עם בעלי מקצוע משלימים לשיפוץ

מעבר לחוזה עם קבלן השיפוצים מומלץ לחתום על הסכם דומה עם כל בעל מקצוע נוסף בתהליך. בדומה להסכם עם הקבלן, כדאי שגם ההסכם עם שאר בעלי המקצוע יכלול הצהרה על הניסיון והמקצועיות של איש המקצוע, פירוט מדויק של העבודה שהוא אמור לבצע, אחריות מקצועית במהלך העבודה ולאחר גמר העבודות, עלות העבודה ופירוט לוח הזמנים. גם כאן כדאי לעגן בחוזה את פירוט לוח התשלומים, ולא לשלם מראש את כל הסכום. כאשר ישנו גם שרטוט מקביל עבור העבודה, כדאי לצרפו להסכם.

 חשוב מאוד לברר לפני תחילת העבודות את סדר הכניסה של בעלי המקצוע עם הקבלן, עם האדריכל או עם בעלי המקצוע עצמם ולבנות לוח זמנים מסודר. סדר העבודות הוא חשוב, ועם זאת, גם חשוב לנו שהעבודה תתקתק ולא יהיו עיכובים הנובעים מכך שבעל מקצוע מסוים אינו יכול להגיע בגלל תכנון לקוי, ובשל כך גם אנשי המקצוע האחרים אינם יכולים להתקדם. בדרך כלל העבודות יחלו עם אלומיניום, אחריהם הדלתות, המטבחים/נגרות והתאורה.

חשוב מאוד להבין שעם זאת שיש סדר פחות או יותר מובנה או קבוע לעבודות, יכולים להיות שינויים הנגזרים מאופי העבודה. למשל, הזכרנו את העובדה שפרקט יגיע לרוב בסוף העבודות אך יכול להיות מקרה למשל, בו נרצה לוודא את גובה הפרקט מהרצפה, או שאיש הפרקטים יגיע מוקדם בגלל שרצינו מישהו מסוים שהיה זמין רק בתאריך ספציפי.

במקרים כאלה ניתן למשל לכסות את הפרקט בגבס או בקרטונים. גם נגרות מגיעה בעיקרון בסוף, אבל לעיתים יכול להיות מקרה שבו נרצה למקם פרט נגרות ראשוני כדי שאיש השיפוצים יתמקם לפי מידות הנגר. מה שאנו מנסים לומר הוא שכל מקרה לגופו, ולכן חשוב לדעת מראש מה סדר הדברים בשיפוץ הספיציפי שלכם, ולהיערך בהתאם.

מחפשים קבלן שיפוצים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה