בית

>

מעצבי פנים

>

מאמרים

>

תכנון פונקציונלי ישים ושילובו עם אסתטיקה

תכנון פונקציונלי ישים ושילובו עם אסתטיקה

איך מתכננים עיצוב שהוא גם פונקציונלי ומתאים לצרכים שונים, מבלי לוותר על האתסטיקה? פתרונות לסוגיות וצרכים שעולים בעיצוב הבית

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-09/10/2017 4 דק' קריאה

לכל שיפוץ ולכל משפץ ישנם צרכים שונים לגמרי המכתיבים תנאים שונים לתכנון ומשפיעים על התוצאה הסופית. חלק מתפקידו של אדריכל או מעצב הוא לקחת את התנאים והאילוצים האלה, לעבוד איתם ולמצוא פתרונות פונקציונליים ואסתטיים עבור הלקוחות. המעצבת לילך לוויט סיפרה לנו מניסיונה על כמה סוגי צרכים עיקריים העולים בסוגים שונים של שיפוצים - ואפשרויות שונות לפתרונות.

צורך במקום אחסון רב

הרבה מאוד משפצים זקוקים לפתרונות אחסון יצירתיים. הדבר נכון גם לאנשים החיים בדירה קטנה וגם לכאלה החיים בדירה גדולה. בעיית האחסון היא אחת הסוגיות המרכזיות העולות בשיחות של מעצבי פנים עם לקוחות. נראה שתמיד יהיו לנו חפצים ללא מקום אחסון מוגדר, שיוצרים מראה מגובב ולא מסודר בבית: נעליים, תיקים, מעילים, דברי דואר, מסמכים ישנים ועוד.  

פתרונות אפשריים:

ארונות אחסון מאסיביים - אם הגדרתם במהלך התכנון בניית ארון אחסון גדול בכניסה לבית, תוכלו להיפטר מהגיבוב הבלתי נמנע, בעיקר של חפצים הקשורים בילדים כמו בוסטרים לאוטו, תיקי גב, עבודות יצירה של הילדים וכו'. גם אזור הכניסה לאמבטיה הוא אידאלי לבניית ארון אחסון מאסיבי שמכיל נפח רב ויכול לאחסן מגבות, כלי ניקוי וכו'.

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

מירב סואד

ציון 9.74 17 חוות דעת

הודיה מילר

ציון 9.81 4 חוות דעת

פתרונות אחסון.

הגדרת פתרונות אחסון רבים בשיפוץ. פרויקט של לילך לויט. צילום: סוזי לוינסון

קירות אחסון - ניתן לבחור בארונות חבויים בקיר, למשל באמצע מסדרון בדירה. הארון יכול להיות בדיוק בצבע הקיר, ולכלול ידיות שקופות, כך שאינו תופס פוקוס מאלמנטים דקורטיביים אחרים בבית כמו תאורה עליה ניתן לשים דגש, או אביזרים אחרים שנרצה להבליט.

ארון אחסון בגרם מדרגות - גרם המדרגות הוא אזור אידאלי בו ניתן למקם ארון, מבלי "לגנוב" משטח הבית אלא להפך - לנצל שטח מת. ניתן לשלב בו הרבה מגירות לפי הצרכים השונים של האחסון, לסגור עם דלת שתסתיר את התכולה ולפתור כך את הבעיה.

שילוב תחביבים ואוספים בעיצוב - כדי לשמור על מקוריות ועל טאץ' אישי של בני הבית בעיצוב הכללי מקובל כיום לשלב בעיצוב אלמנטים כמו אוספים ישנים של הלקוחות. אם אתם אוספים תקליטים, בקבוקי יין ישנים או מפיות מבית סבתא - זה הזמן לתת להם מקום של כבוד כחלק ממגמה כללית לשלב פריטים אישיים וליצור אמירה עיצובית ספציפית של הבית שלכם.

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או
אוסף בובות תרנגולת.

אוסף ששולב בדירה. שיפוץ של האדריכלית רחל ורשבסקי

חללים עם אילוצים מיוחדים

החומרים הנבחרים צריכים להתאים לצרכים מיוחדים של הבית, לפי תנאי האקלים של האזור בו הוא ממוקם או צרכים הנגזרים מהרגלי בני הבית. אחד מתפקידיו של המעצב הם להתאים את החומרים לחללים השונים ולהמליץ ללקוח אם לבחור, למשל, בגרניט פורצלן, בזכוכית או בנירוסטה. כיום, ישנם סוגים רבים של חומרים ואפשרויות חדשות לשילובם בחלל.  

פתרונות אפשריים:

שילוב חומרים לא צפויים עם התאמות - העץ, למשל, הנחשב לחומר שאינו עמיד למים, לא שולב בעבר בחדרים רטובים. כיום ישנן לכות מיוחדות על בסיס מים שניתן למרוח על החומר המגבירות את עמידותו, ופותחות את האופציה לשילוב ארונות, משטחים ואלמנטים שונים מעץ בחדר האמבטיה. העץ משתלב יפה עם חומרים קרים דווקא, ומייצר עניין חדש בחלל.

חדר אמבטיה בשחור לבן עם פריטי עץ.
ריצוף של חלמיש בשילוב עם עץ באמבטיה. צילום: ערן ניב

התאמת חומרים לאקלים - האקלים יכול להכתיב שימוש בחומרים מסוימים על פני אחרים. למשל, דירה הנמצאת קרוב לים תסבול מנזקי לחות, ולכן עדיף לבחור בחומרים עמידים יותר. כאשר אלה התנאים, כדאי למשל לבחור במקום ברצפת פרקט בגרניט פורצלן דמוי פרקט, שייתן את אותו האפקט אך בחומר עמיד יותר ללחות. במקום כזה גם יהיה צורך להגן מפני רוחות לכן עדיף לבחור בזכוכית כפולה העמידה יותר לרוח.

ריצוף דמוי עץ.

גרניט פורצלן דמוי עץ (באדיבות חלמיש)

ריבוי ממירים וכבלים בקיר הטלוויזיה

 אחד האזורים המועדים לגיבוב ובלגן הוא אזור הטלוויזיה המרכז בתוכו ממירים, כבלים ועוד. מצד שני, פעמים רבות קיר הטלוויזיה ממקום במרכז הבית ואידאלית, עליו לתרום למראה האסתטי הכללי.

פתרונות אפשריים:

נישה מגבס בשילוב ארון קאסטם מייד - ניתן ליצור נישה מגבס לפי מידות הטלוויזיה, ולשלב עם פריט נגרות המוזמן במיוחד עם מקום מיוחד למכשירי החשמל.

סלון עם קיר טלוויזיה.

שידה קאסטם מייד הנותנת פתרון לממיר. פרויקט של לילך לויט. צילום: סוזי לוינסון

קיר טלוויזיה ללא קיר - במקום קיר טלוויזיה ניתן לבחור בטלוויזיה שיכולה לרדת ולעלות בלחיצת כפתור. את הכבלים של החשמל ניתן להסתיר בשידה. זהו פתרון למקרה בו מסיבות כאלה ואחרות נרצה את קיר הטלוויזיה במרכז החלל ולא בצמוד לקיר.

מעוניינים לשפץ? את תהליך השיפוצים מתחילים כאן!

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה