בית

>

מעצבי פנים

>

מאמרים

>

שחור-לבן ו...עץ

תוכן עניינים

שחור-לבן ו...עץ

הניגוד הצפוי של השחור והלבן מקבל טוויסט לא צפוי באמצעות שילוב העץ בחלל. איך משלבים בין האלמנטים? כך תעשו זאת נכון

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-09/10/2017 2 דק' קריאה

אין ספק ששילוב השחור והלבן הוא אחד הטרנדים הנצחיים בעיצוב, ועם התחזקותו של השחור כצבע דומיננטי בפני עצמו בעיצוב הבית בשנים האחרונות, ישנם שילובים מפתיעים יותר בין השניים. בתקופה האחרונה הצטרף אלמנט נוסף - העץ, המופיע כדי לשבור את הניגודיות הבינארית, ומעניק חמימות ביתית לקונטרסט המונוכרומטי הקריר.

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.97 8 חוות דעת

דנה מורן

ציון 9.75 9 חוות דעת

לילה צ'ולפא

ציון 10 4 חוות דעת

רינת סלע ישראלי

ציון 9.91 19 חוות דעת

חדר שינה בצבעי שחור לבן ועץ.

the butchres furniture

המעצבת טל תמיר מדגישה כי שני הצבעים המנוגדים המאפשרים להדגיש ולהבליט אלמנטים שונים וליצור אפקטים של נפח. לצידם, העץ תורם למראה הכללי בכך שהוא מקנה לחלל מראה חמים יותר, קרוב יותר לטבע.


מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או
ספרייה בלבן בשילוב עם רצפת עץ ושולחן עץ.

ספרייה של דומיסיל. צילום: יואב פלד

הצבע הלבן, על גווניו השונים, שימושי ביותר ומהווה בסיס נוח כצבע רקע ניטרלי מתאים למגוון רחב של צבעים בולטים. לדברי תמיר, כאשר מול הצבע הלבן מגיע השחור מתקבל הקונסטרסט החזק ביותר. אך עם זאת, גם שימוש בצבעים אחרים לצד הצבע הלבן ייצור ניגודים מעניינים לא פחות. שילוב של שחור ולבן עם העץ מרכך את הניגוד החזק והדרמטי, כאשר הוא עצמו מגיע בגוונים שונים של חום ובטקסטורות שונות בהתאם לסוג העץ , לעיבוד שעבר וכו'. לצד הלבן והעץ שיכולים להגיע במנות גדולות, הצבע השחור יכול להסתפק בנגיעות קלות בלבד המבליטות אלמנטים שונים בחלל. השילוב בין השלושה יוצר מראה מדויק, מאוזן ואלגנטי.

שולחן עץ.

ריהוט של אליתה ליוינג

את המגמה החדשה-ישנה ניתן לראות הרבה בעיצוב רהיטים, כאשר השחור והלבן מהווים מצע ובאים לידי ביטוי בריצוף או בחיפוי הקיר, העץ משתלב בשולחנות, כיסאות ואלמנטים שונים.

חדר עבודה בשחור לבן עם עץ.
ריהוט של "חותם"

חדר אמבטיה בשחור לבן עם פריטי עץ.
ריצוף של חלמיש. צילום: ערן ניב

העובדה שהעולם עובר לשימוש בפרטי עיצוב ברי קיימא גם היא תורמת להעמקת המגמה גם בסגנונות עיצוב שעד כה נמנעו מלשלב אותו. לדברי מעצב הרהיטים יפרח בן צבי עץ האלון, בעל מראה העץ האותנטי עם ה"עיניים" והטקסטורה הייחודית משתלב היטב עם ניגוד השחור-לבן. כך גם לגבי אלמנים של ריהוט מפורניר העשוי מקליפת העץ. 

מטבח בשחור לבן עם עץ.

מטבחי דקור. שחר רוזנפלד אדריכלים. צילום: שי אפשטיין

השילוב בין שחור-לבן ועץ מומלץ גם בחללים קטנים בהם נדרש עיצוב מדויק כדי ליצור תחושה מרווחת ולא מעיקה ודחוסה. לדברי מעצב הפנים ניצן הורוביץ שילוב השחור והלבן הוא שילוב הרמוני, ושילובו עם החומר הקלאסי - העץ - מחזק את האווירה ההרמונית. לדבריו, החיבור בין האלמנטים משתלב בכל סגנון. כך למשל עץ גס עם אלמנטים בטקסטיל שחור ולבן ישתלבו מצוין בסגנון כפרי, עץ בגימור חלק עם קווים נקייים בלבן ושחור ישתלבו בסגנון המודרני, וכן הלאה. חשוב להקפיד על מינונים מדויקים בשילובים בין השלושה. 

חלל קטן בשילוב שחור לבן ועץ.

תכנון ועיצוב: מעצב הפנים ניצן הורוביץ. צילום: עודד סמדר

מעוניינים לשפץ? את תהליך השיפוצים מתחילים כאן!

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה