בית

>

מעצבי פנים

>

מאמרים

>

מבית סתמי לבית עם אופי

תוכן עניינים

מבית סתמי לבית עם אופי

איך הופכים כל חדר וחדר לחלל בעל אמירה מקורית וחד פעמית? טיפים ליצירת מרחבים מרשימים בבתים פרטיים

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-13/11/2017 3 דק' קריאה

עם מעט זמן והרבה יצירתיות אפשר להוסיף קסם לסביבה הביתית ולהפוך את חדר המגורים, את חדרי השינה, המטבח או כל אזור אחר לבעל ייחוד משלו. איך עושים זאת בלי להעתיק מאף אחד? הסוד טמון בטעם האישי – בבחירת הסגנון, בעבודות יד אישיות או באוסף שמחליטים לאוורר החוצה ולהתגאות בו על הקיר או על השידה.

קחו, למשל, קיר ריק שאין לכם מושג מה לתלות עליו, שלא מצאתם לו תמונה כלבבכם, ואמנות מבחינתכם אינה אופציה. הדפסים, דפים מאוירים, מפות או גלויות יכולים להיכנס למסגרות עץ ורקמות ישנות, גובלנים והדפסים על בד יכולים לעטר חישוקי רקמה וליצור סדרה אקלקטית מקורית.

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

מירב סואד

ציון 9.74 17 חוות דעת

אבשלום בארי

ציון 9.93 11 חוות דעת

קיר בטון עם תמונות עליו.
קיר אקלקטי ולא שגרתי, המשלב חומרי גלם ישנים וחדשים בניחוח וינטג', עיצוב פנים: וינטג' by נדוניה, צילום: נועה לוצקי

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או
קיר מסגרות וחישוקי רקמה.
קיר מסגרות וחישוקי רקמה, שבו גם הבטון החשוף וחלקי הקורות תורמים לייחודיות, עיצוב פנים: וינטג' by נדוניה, צילום: נועה לוצקי

צלחות שנמצאות קבוע בארון יכולות גם הן לצאת אל הקירות ולהיות מוקד משיכה עם אופי. תלייתן מזכירה אולי את בית הסבתות עם קונטציה מיושנת מעט, אבל במקרה של מותג כלי ההגשה ההולנדי PIP STUDIO, הפכו האקססוריז הצבעוניים לקולאז'. כך יוצרים קולאז' מצלחות קרמיקה, מסט שאולי מתחבא בארון ואפילו ממגשים שלא ראו אור כבר הרבה זמן. "אם יודעים לבחור את הכלים הנכונים ולמקם אותם נכון זה לצד זה, הם יכולים לשדרג את מראה חלל הבית", מייעצים ב-PIP STUDIO, "ניתן לתלות את הצלחות באמצעות מנשא גמיש המותאם לכל סוגי הצלחות, באמצעות דבק או מסמר".

אם הצלחות בצבעים שונים, מומלץ למקמן על רקע אחיד ובהיר כדי לא ליצור עומס ויזואלי. אם הצלחות בגוון אחיד ובהיר, ניתן להעז יותר בצבע הקיר שברקע ולבחור צבע כהה או לא שגרתי.

קיר צלחות.
קיר צלחות עם מוטיב חוזר של המותג PIP STUDIO - צבעוניות ואלמנטים מן הטבע, צילום: עדי קראוס

לא רק צלחות ומגשים הם אופציה דקורטיבית, אלא גם כפיות שהן חלק מאוסף אישי. המעצבת בילי שוורץ התבקשה למצוא פתרון אחסון והצגה עבור אוסף של כ-150 כפיות מכל העולם, ותכננה מסגרת מיוחדת וצבועה בתנור שתוצג בפינת האוכל ותהווה מיצב מרכזי בבית. מאחר שרצתה להימנע מהצטברות אבק, שילבה זכוכית שגם ניתן יהיה להרים על מנת להוסיף פריטים עם הזמן. מאחר שניתן לראות אותה מהסלון ומהמטבח, המשיך הקו העיצובי הנקי יחד עם נגיעות זהב בהתאם לאוסף גופי התאורה ולפינת האוכל שהוזמנה במיוחד לפי צבע המסגרת בשילוב תכלת עדין.

קיר כפיות.

עיצוב: בילי שוורץ, סטודיו ביליס, נגרות: סיון הנגר, צילום: הגר דופלט

כפיות.

עיצוב: בילי שוורץ, סטודיו ביליס, נגרות: סיון הנגר, צילום: הגר דופלט

גם הסגנון שבו בוחרים לעצב את הבית יכול להיות שונה ומקורי, כמו במקרה של בני זוג שאוהבים לארח, ובסופי שבוע עולים אליהם לרגל משפחה וחברים. מאחר שלבעלת הבית זיקה חמה מאוד לעיצוב אפריקאי, עוצב הבית ברוח העיצוב הקלאסי-קולוניאלי עם נגיעות של פולקלור אפריקאי הן ברמת הטקסטיל והן ברמת האקססוריז. דגש חזק ניתן לנישות ולמעברים אשר יצרו אופי חם ועשיר.

סלון בהשפעה אפריקאית.

סגנון ייחודי בזיקה לאפריקה, עיצוב פנים והום סטיילינג: ליטל ויליגר ווגמן, צילום: הגר דופלט

עוד דרכים להוסיף אופי ועניין לבית יכולות להתבטא בשידה מיוחדת שתתמקם במבואת הכניסה, בטפט על קיר שלם, רצוי אפילו נועז במיוחד, או באלמנטים ייחודים כמו כיורים וברזים מחומרים לא סטנדרטיים.

כיור אפור על רקע אפור.

כיור של "גרין ואלי" מבטון המגיע בצבעים שחור, אפור בהיר, אפור כהה ולבן, על רגע קיר בלוקים להדגשת החומרים הטבעיים. צילום: דוד חיון

קונסולה מעץ מלא.

קונסולה מעץ מלא, פורניר אלון מבוקע, עץ ירוק ומבוע בתנור בניחוח רטרו לטוויסט מיוחד בחללים מודרניים או אקלקטיים, סטודיו One piece ברשפון. צילום: תמר אלמוג

טפט צבעוני.
טפט במוטיבים עשירים של Pierre Frey המדגישים תרבות מפוארת, להשיג ב"רנבי". צילום: יח"צ

אם הכתבה הזו עשתה לכם חשק לעצב מחדש את הבית, אתם מוזמנים לפנות למעצבי הפנים המומלצים שלנו. אם אתם נמצאים לפני שיפוץ - התחילו אותו כאן

מעצבי פנים: רוצים שנעשה כתבה על פרוייקט שלכם? צרו קשר

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה