בית

>

מעצבי פנים

>

מאמרים

>

שלווה בצבעים רכים: השראות לעיצוב חללים רגועים

תוכן עניינים

שלווה בצבעים רכים: השראות לעיצוב חללים רגועים

כיצד יוצרים אווירה רגועה בחלל? לפניכם כמה חדרים מעוצבים בסגנונות שונים כאשר לכולם אותו האפקט - יצירת נועם ורוגע

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-23/10/2017 4 דק' קריאה

חלל רגוע משדר שלווה ומאפשר לנוכחים או למבקרים בו הפוגה מלחץ בעבודה ומהכאוס שבחוץ. צבעים ניטרליים על הקירות, בחירה של רהיטים נוחים ואפילו אביזרי נוי תורמים לאווירה ומשחקים תפקיד חשוב ביצירת סביבה נעימה.

ים ומונוכרומטיות בחדר מגורים

גם בהקפצה מתונה של צבע ניתן להשיג אפקט רגוע, בעיקר כשהנוף מהסלון נפתח אל הים ומשמש כתמונה נפלאה. המעצבת אסנת קציר השתמשה ברקע לבן לחלל בקירות ובווילון, כשהריהוט כולל כורסה בצבעי הים, ספה צהובה בצבע השמש ושטיח שמבהיר את הרצפה ומתכתב עם הנוף.

לינוי לוינסון

ציון 10 9 חוות דעת

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

אבשלום בארי

ציון 9.93 11 חוות דעת

חדר מגורים בגווני ים.

עיצוב: אסנת קציר, צילום: הלית קלכמן

בסלון שעיצבה יוליה לגקוב נבחרו גוונים באפור וירוק לריהוט, שהשתלבו עם אלמנטים של עץ אלון בריהוט ובמטבח יחד עם קיר טלוויזיה שיושם עם אפקט בטון. מהסלון הרגוע נשקפת מרפסת רחבת ידיים, שהפכה לגן אמיתי עם ספות צבעוניות וצמחייה מגוונת. התאורה בחלל הציורי תוכננה כך שיהיו כמה תסריטי הארה לנוחות הדיירים.

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או
פינת אוכל בצבעי פסטל.

עיצוב: יוליה לגקוב, צילום: ארתור דריגנט

צבעים פסטלים בפינת אוכל

פינת אוכל ישנה, שנקנתה בשנות ה-80 וחיכתה במחסן, עברה על ידי המעצבת חגית בכר שיוף ומריחה של לכה על מנת לשוות לה מראה חדש. הכיסאות נצבעו בצבע עץ מגוון, כשלכל כיסא צבע רגוע אחר כדי לשמור על האווירה השקטה ולהתאים אותם לוויטרינה שבמטבח. לסיום נוספו כריות ואגרטל לצמחים.

פינת אוכל בצבעי פסטל.

עיצוב: חגית בכר, צילום: אבי קבלו

לבית בסגנון מודרני ונקי עם הרבה אלמנטים של אפור שולבו גווני ירוק משום שבעלי הבית רצו סלון שאפשר להירגע בו. כדי לתת לבית אחידות ורוגע, תוכננו כל פרטי הנגרות בלבן ובעץ אלון. הקיר הארוך שמחבר את פינת האוכל והסלון "נשבר" על ידי תמונת אווירה. וקיר פינת האוכל נצבע באפקט "יוטה" של טמבור, כדי להדגיש אותו. תוכננה כוורת מעוצבת, בהתאם לדרישות בעלי הבית לאחסון נוסף וכורסת רטרו חיברה בין הגוונים.

סלון בצבעים רגועים ובהירים.

עיצוב: איילת ונעה - סטודיו לעיצוב פנים, צילום: אורית ארנון

ניטרליות במבואת כניסה

מבואה בכניסה לדירת ארבעה חדרים חופתה בבריקים (קרן סטון) בגוון אחיד על מנת להכניס חמימות ואופי לדירה. בשל הבחירה בבריקים בגוון אחיד נוצר מראה עדין ורגוע. המעצבת דנה רטובסקי המשיכה את החיפוי גם לקיר הצמוד, הגובל בפינת האוכל על מנת ליצור מראה אותנטי ולשדרג את מראה פינת האוכל. לצד קיר הבריקים הונחה קונסולה מעץ ממוחזר, בעלת מגירות ומדף תחתון, שהיה הכרחי לקסדת האופנוע של בעל הדירה. שני גופי תאורה מיוחדים מפיצים תאורה רכה מעל המראה.

מבואת כניסה עם קיר בריקים בגוונים בהירים.

עיצוב: דנה רטובסקי, צילום: שקד שיינס

הרמוניה במסדרון

מסדרון בדירה בגני תקווה, שעוצבה על ידי הלל אדריכלות, מהווה חיבור בין חוץ ופנים בצורה הרמונית. פינת הפסנתר מתכתבת עם הגוונים והחומרים שקיימים במרפסת, וטפט דמוי תבליט משלים את רצפת הבטון המעוטרת בחוץ.

מסדרון בגווני עץ ואפור בהירים.
אדריכלות ועיצוב פנים: הלל אדריכלות, צילום: עודד סמדר

רוח מדבר בפינת הקריאה

בחלל ציבורי גדול יצרה המעצבת טלילה ועקנין מספר פינות ישיבה. אחת מהן משקיפה לגינה רחבה ומייצרת סביבה אינטימית על ידי ריפוד מחדש של רהיטים ישנים בצבעי צהוב וירוק, המשתלבים באופי המדברי של האזור השלו והשקט – מושב נעמה בבקעת הירדן.

חלל ציבורי עם כסאות צבעוניים בצבעי צהוב בהיר.
עיצוב: טלילה ועקנין, צילום: גלעד רדט

רוגע בפינת המשחקים

לחדר משחקים תוסס במהותו בחרה המעצבת לירון אוטמזגין צבעים רגועים ונעימים ויצרה פינת רביצה מפנקת, שבה ניתן לקרוא סיפור, להתכרבל עם אחד ההורים וכמובן, לשחק. המשחקים מאוחסנים בארון סגור על מנת להימנע מתחושת עומס ולשמור על תחושה של רוגע במרחב. שטיח גדול מייצר חמימות ותוחם אזור משחק על הרצפה.

חדר משחקים בצבעים רגועים עם פסטלים ושחור לבן.

עיצוב: לירון אוטמזגין, צילום: אסף ברנר

ספא ביתי בחדר הרחצה

חדר רחצה, שהוא חלק מסוויטת הורים בדירה במגדל יוקרה, עוצב על ידי גילה שמיע זכאי עם פריטים ואביזרים מ-HeziBank, למשל אמבט בסגנון קלאסי עשוי בנגרות אמן של המותג האיטלקי DEVON&DEVON או קירות המחופים עד מחצית הגובה בחיפוי לוחות עץ (boiserie) שמשלימים את הקונספט הקלאסי של הסוויטה. הצבעים, האור הרך והנגיעות בכחול יצרו תחושה של פרטיות נעימה וחוויה שקטה ואלגנטית.   

חדר רחצה בגווני אפור וכחול.
עיצוב: גילה שמיע זכאי, צילום: רן ארדה

גם חדר הרחצה שעיצבה אתי ארדיטי מעניק תחושת מיני ספא עם ריצוף בגוון אבן טבעית שטופל נגד החלקה, קירות ויחידת כיור בגוון לבן וקיר אחד מודגש המחופה קרמיקה בגוונים מימיים. דלת חדר השירות בוטלה ליצירת זרימה וגישה נוחה, ולצד הפונקציונליות, לא ויתרה המעצבת על הרוגע וריבוי של אור.

חדר רחצה בגווני אבן עם קרמיקה מצוירת.

עיצוב: אתי ארדיטי, צילום: עידן גור

מעוניינים לשפץ וליצור חלל רגוע? תהליך של שיפוצים מתחילים כאן!

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה