בית

>

מעצבי פנים

>

מאמרים

>

שיפוץ בהפתעה: מהפך בארבעה ימים לבית בהרצליה

תוכן עניינים

שיפוץ בהפתעה: מהפך בארבעה ימים לבית בהרצליה

בארבעה ימי עבודה בשטח בלבד עבר בית בהרצליה מהפך עיצובי. קווים נקיים ותוצאה מרשימה הושגו בזכות נחישות ומסירות של בעלי המקצוע

מאמר מאת עדי חליפי

פורסם ב-05/11/2017 3 דק' קריאה

זהו סיפור שיפוץ קצת יוצא דופן, המתחיל בפניה שקיבלה מעצבת הפנים עדי זאבי חליפי מבחור שראה שיפוץ אחר שעשתה, עם בקשה ייחודית. לדבריו, בת זוגו תמיד חלמה על מהפך עיצובי בבית אבל מעולם לא הצליחה להגיע לעשות זאת. הוא סיפר ששניהם לא מבינים הרבה בתחום העיצוב ומתקשים אפילו לנסח את הסגנון שהם אוהבים. הוא החליט לנצל גיחה קלה לחו"ל לארבעה ימים של בת זוגו כדי להפתיע אותה ולבצע את השיפוץ עליו חלמה.

מדובר בפרויקט על גבול הבלתי אפשרי: המעצבת התבקשה לתכנן ולבצע את הקניות במשך 8 ימים ואת השיפוצים עצמם לבצע ב-4 ימים נוספים. אחד האתגרים בביצוע פרויקט כזה הוא הצורך לביצוע מדידות בדירה ללא ידיעתה של בעלת הבית. עדי ניצלה כל דקה של היעדרותה לצורך עבודה או תור לרופא כדי לבצע מדידות ולרכוש את כל מה שצריך לקראת מרתון העבודות המטורף. העבודות בוצעו על ידי השיפוצניק אבי הפועלים שלו.

מדובר בעבודת שיפוץ של ממש ולא רק הלבשת הבית: בחדרי השינה הוחלף הריצוף בפרקטחדרי הרחצה עברו שיפוץ כללי ובאחד מהם אמבטיה הפכה למקלחון, כל התאורה בבית הוחלפה, כל הרהיטים הוחלפו כאשר המיטות והארונות נוצרו בהתאמה אישית, נעשו עבודות צביעה, חודשה הרובה בריצוף הקיים וכמובן הוחלפו הווילונות, השטיחים וכל פרט עוצב עד לרמת המפיות. בסיום הגיעה חברת ניקיון כדי לקרצף את המקום. הכל בוצע בארבעה ימים.

את התמרון בין הספקים והלחץ לבצע את העבודות מהר ככל האפשר עשתה כמובן עדי. בכל יום הגיעה לאתר בחמש בבוקר, ויצאה בשתיים בלילה. בזכות חריצות ונחישות של המעצבת, הקבלן והפועלים - המשימה הושלמה בזמן.

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

מירב סואד

ציון 9.74 17 חוות דעת

אבשלום בארי

ציון 9.93 11 חוות דעת

הסלון לפני השיפוץ.

הסלון - לפני השיפוץ

הבית לפני השיפוץ היה מגובב, כבד וחשוך ואחד הקווים שהובילו את עדי בעיצוב היה יצירת אור ואווריריות בחלל. כדי לפתור את בעיית הגיבוב והאגירה הביאה המעצבת אשת מקצוע שסידרה את הפריטים בארונות לפי נושאים כדי לתת מראה נקי וליצור סדר שקל יהיה לתחזק אותו גם אחרי השיפוץ. 

בסלון נבחרו גווני כחול, ירוק וצהוב. לצעצועי הילדים המפוזרים בסלון נמצא פתרון אחסון - שידת סלסלות של איקאה ש"הושכבה" על הצד ויכולה לתפקד גם כספסל לישיבה.    

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או
גווני צהוב וכחול בסלון.

על קיר הטלוויזיה צויר משולש בכחול על רקע פסים צהובים עבים, כדי ליצור מוקד מעניין בחלל.

קיר טלוויזיה בצבעי צהוב וכחול.

 

כחלק מההפתעה יצרה עדי קיר מיוחד של תמונות משפחה. כדי להוסיף עוד עניין נצבע קיר במטבח בכחול.

מבט מהמטבח לקיר עם תמונות משפחה.

קיר כחול במטבח.

בכל חדרי השינה הותקן פרקט למינציה. בחדר הילדים בו ישנים הבן והבת הקטנים נבחרה פלטת צבעים של אפור וצהוב. הארונות והמיטות הגיעו בהזמנה מיוחדת ואת המראה השלימה צביעת קיר אחד בצהוב ושני באפור עם מדבקות של משולשים לבנים.

חדר הילדים בגווני אפור וצהוב.

בחדר הילדה הגדולה נבחרו צבעי סגול כהה, חום ולבן כדי לתת אווירה רגועה. לתחושה החמה הוסיף שטיח לבן צמרירי במיוחד.

גווני חום, סגול ולבן בחדר שינה של הבת.

לחדר ההורים נבחרו צבעי ירוק בהיר ולבן. הקיר של המיטה נצבע בירוק מנטה עדין, ופריטי נגרות וטקסטיל בהתאם לפלטה הנבחרת שולבו בחלל.  

חדר שינה של ההורים בגווני ירוק ולבן.

בחדרי האמבטיה נעשו שינויים רבים. כל הכלים הסניטריים הוחלפו. האסלות הוחלפו באסלות צפות עם מנגנוני הדחה סמויים. הקרמיקות והחיפויים הוחלפו. אמבטיה הפכה למקלחון עם ראש גשם מפנק ונוסף אפילו מחמם מגבות לימי החורף הקרים.

חדר אמבטיה עם ריצוף גרניט פורצלן דמוי פרקט צבוע.

ואיך הגיבה בעלת הבית כשגילתה את ההפתעה? "שני בני הזוג לא הפסיקו להתקשר אחרי השיפוץ לספר כמה הם אוהבים את התוצאה", מספרת עדי, "הם לא הפסיקו לומר כמה הם והילדים היו מרוצים וכמה הופתעו. אין תחליף למבט על פניהם כשהגיעו הביתה וראו את התוצאה הסופית".

המעצבת עדי זהבי חליפי.

המעצבת עדי זאבי חליפי

עיצוב: עדי זאבי-חליפי

צילום: רון יצחקי

מעצבי פנים: רוצים שנעשה כתבה גם על פרוייקט שלכם? צרו קשר

מתכננים שיפוץ? אתם יכולים להתחיל אותו כאן

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה