בית

>

מעצבי פנים

>

מאמרים

>

למה אנחנו צריכים מעצב פנים?

תוכן עניינים

למה אנחנו צריכים מעצב פנים?

עיצוב פנים נראה לנו לא פעם כמותרות שמתאימה לבעלי תקציב נפוח ולא כמרכיב עיקרי וחשוב בתכנון הבית החדש. למה אנחנו צריכים מעצב פנים? איך הוא מסייע לנו כפי שאף איש מקצוע אחר לא? על כך במאמר הבא

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-21/11/2012 4 דק' קריאה

שיפוץ דירה הוא תהליך מורכב שעולה לנו לא מעט כסף והרצון לחסוך בו עלויות ככל האפשר הוא גדול. עם זאת חיסכון כספים במקומות הלא נכונים יכולה להביא לתוצאה לא שלמה ולתחושה של "משהו חסר". אחד האלמנטים הראשונים שעולים לנו בראש כשאנחנו רוצים לחסוך בשיפוץ הוא עיצוב פנים. למה אנחנו צריכים מעצב פנים בכלל? אנחנו לא יכולים לעשות את זה לבד? מה הבעיה בבחירת הפריטים השונים לעיצוב הבית שילכו זה עם זה בהרמוניה ופרקטיות? ובכן, כמה שזה נשמע פשוט, נראה שברוב המקרים לא יהיו לנו את הכלים, החשיבה והמקצועיות של מעצב פנים ולא נוכל להגיע לתוצאה שחלמנו עליה.

מעצבי פנים בישראל - תמונת מצב

עיצוב פנים הוא תחום דיי חדש בישראל שחדר לקהילה שלנו בעשור האחרון. בתקופת קום המדינה סדר העדיפויות של העולים החדשים לא היה יצירת בית חדש ויפה אלא קורת גג על ראשם והנחת לחם על שולחנם. אורח החיים הפשוט שהיה נהוג בתקופה ההיא לא הצריך את עולם עיצוב הפנים. ככל שהמדינה התפתחה והחלו לקום מבנים ציבוריים חשובים, אוניברסיטאות, בתי מלון וכו' הדרישה לעיצוב פנים מתוחכם יותר גדלה ואט-אט חדרה גם לבתים הפרטיים שלנו. עיצוב פנים הגיע אלינו מחו"ל והוא מהווה מעין סמל סטטוס, אך גם הבתים הפשוטים בארץ רוצים שיהיה להם בית שיהיה מעוצב באופן ויזואלי נעים וגם בהיבט הפרקטי והפונקציונאלי שלו וכך עיצוב פנים הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו.
מבחינת הכרה במעצבי פנים מדובר בסוגייה קשה. עולם הלימודים מתחיל להכיר בתואר עיצוב פנים, אך נכון לעכשיו רשומים באגודת מעצבי הפנים אלפי פעילים שמוכרים כמעצבי פנים שהרקע שלהם הוא לא אחיד - חלק עברו תואר, חלק עברו קורס מעמיק ואחרים רק סדנא קצרה. ההכשרה וההסמכה הרשמית לא הוכרה עדיין ואנו נותרים לסמוך על כשרונו ונסיונו של מעצב הפנים.
עם זאת, הדרישה הגדולה למעצבי פנים הפכה אותם למנת חלקם של משרדי אדריכלים, הקמת סטודיואים פרטיים של מעצבי פנים וכן משרדים וחברות שעוסקות בתחום זה ספציפי.

לא כל חובבן יכול ליצור מראה כזה! דוגמא לעיצוב פנים חם ופרקטי של חברת וילציק עיצוב פנים.

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

אבשלום בארי

ציון 9.93 11 חוות דעת

רינת סלע ישראלי

ציון 9.91 19 חוות דעת

וילציק עיצוב פנים

למה אי אפשר להסתדר בלי מעצב פנים?

לאלו מאיתנו עם ראייה עיצובית כוללת ורחבה יתכן ונצליח להגיע לתוצאה יפה בכוחות עצמנו, אך נדמה שדווקא עבודה עם מעצב פנים יכולה לשדרג באופן משמעותי את הפרויקט וזה מהסיבות הבאות:

  • מעצב פנים ידע כיצד לפתור אתגרים ובעיות בחלל הבית. הוא יודע כיצד להתמודד עם החלל המוגבל בבית ולנצל אותו באופן מקסימאלי.
  • מעצב פנים לא שם בשיקול אך ורק את הפן הויזואלי, הוא לוקח את כל האלמנטים הפונקציונאליים והפרקטים בחשבון גם ויוצר עיצוב שמשלב את שני ההיבטים.
  • לפעמים נצטרך נקודת מבט חדשה ומרעננת ומעצב הפנים יוכל לתת פתרונות ולהצביע על נקודות שלא ראינו בעצמנו.
  • מעצב פנים ידע כיצד ליצור את עיצוב הפנים שאתם רוצים בתקציב הניתן לו תוך שאיפה להגיע לעיצוב הטוב ביותר במסגרת התקציב.
  • מעצב פנים טוב יכיר את חומרי הגלם השונים בשוק וידע אילו מתאימים לכם ויסייע לכם לבחור רהיטים, צבעים, אקססוריז וכו'.
  • מעצב פנים עובד מול תוכנית המבנה ויודע כיצד לשלב את תפקידו ואת מטרותיו בה. הוא מפקח על תהליכי העבודה ובודק אם הם מתאימים לתוכנית.
  • כתב הכמויות שמעצב פנים יפרט בפניכם יסייע לכם לחסוך ככל האפשר ולתכנן תקציב והוצאות בצורה החכמה ביותר.
  • מעצב פנים יחסוך לכם טעויות שאתם עלולים לעשות באופן עצמאי אם תקחו את פרויקט עיצוב פנים הבית לידיכם. טעויות אלו יכולות לעלות לכם יותר ממה שחשבתם.
  • למעצב פנים מומחיות, ניסיון, ותק וראיה מקצועית על עולם עיצוב הפנים והוא יודע לשלב את כל ההיבטים שבכך. הוא יהיה מעודכן בטכנולוגית החדשות, בעיצובים האופנתיים, להכיר באופציות הבידוד והאיטום לכשצריכים אותם וכו'.
  • מעצב פנים יסייע לכם להגשים את החזון והחלום שמצטייר בראשכם ושלא תמיד תוכלו להפיק בעצמכם.

באיזה שלב של השיפוצים כדאי לשכור את שירותיו של מעצב פנים?

גם אם בחרנו להשתמש בשירותיו של מעצב פנים עולה שאלה מהותית נוספת - מתי צריך להתחיל לעבוד איתו? מהשלב הראשוני של תכנון יסודות הבית או להזמין אותו כשהכל כבר מוכן ומזומן לעבודה?
הנחה שגויה היא שאין צורך במעצב הפנים מתחילת הדרך ושזה בזבוז כסף, אך אם אתם מוכנים להשקיע במעצב פנים כדאי כבר ללכת עם זה עד הסוף ולהכניס אותו לעניינים כבר בשלב התכנון. בצורה זו הוא יידע כיצד לכוון את עמיתיו לעבודה מטעויות בבנייה שלא יתאימו לעיצוב הפנים הנדרש, ידע כיצד להגדיר חללים ולשמור על פרופורציות וכן לתכנן פתרונות אחסון ועיצוב יצירתיים מלכתחילה.
אין זה בגדר חובה, כמובן, אך פעמים רבות שנרצה אלמנט עיצובי מיוחד בחדר בבית נגלה שלא ניתן להגשים אותו כיוון ולא חשבנו על כך מראש ומעצב הפנים לא היה חלק מהתהליך.
אם תשכרו את שירותיו של מעצב הפנים בתום השיפוצים קחו בחשבון שעבודתו תהיה מוגבלת יותר והוא לא יוכל לסייע לכם בבחירת אלמנטים עיצובים חשובים כמו הברזים, ארונות המטבח, המרצפות וכו'.

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה