בית

>

מעצבי פנים

>

מאמרים

>

איך יוצרים אשליה של גודל בחלל?

תוכן עניינים

איך יוצרים אשליה של גודל בחלל?

עיצוב חללים קטנים בבית הינה משימה לא פשוטה, אך אל תתייאשו! באמצעים פשוטים וקלים תוכלו לעצב את חלל הבית הקטן בצורה מרהיבה וליצור אשלייה של מרחב וגודל בחלל. קראו את המאמר הבא בכדי לגלות את רזי עיצוב חללים קטנים

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-18/12/2012 3 דק' קריאה

כשזה מגיע לשיפוץ ועיצוב הבית עומדים בפנינו לא מעט אתגרים - בחירת חדרים בחלל הבית, בחירת תאורה מתאימה, התאמת צבעים לאופי החדר ודיירי הבית, בחירת ריהוט, בניית קירות ונישות גבס ועוד. כשמתמודדים עם חלל קטן האתגר גדול על אחת כמה וכמה. כשזה נוגע לחלל קטן אנו נרצה ליצור אשליה של מרחב וגודל בחלל המדובר ובאמצעות מספר פעולות פשוטות נוכל ליצור תחושה זו. שימוש נכון בצבעים, בהצבת הריהוט ובבחירת החללים הנכונים לחדרים ברחבי הבית יכולים לסייע להתמודד עם האתגר בלי להתחיל לשבור קירות בבית.

בחירת ריהוט מתאים להגדלת החלל

בחירה נכונה בריהוט ובהצבתו בחלל החדר יכולה לא פעם להוות את הפתרון לבעיה של חלל קטן ולגרום לו להרגיש גדול ורחב. רצוי להיפטר מכל החפצים שאגרתם לאורך השנים שאין להם לא שימוש פונקציונלי ולא אסתטי והם מעמיסים על החדר. בחירת הצורה של הרהיט גם לה השפעה על גודל החלל, כך למשל אם נבחר בספה מוארכת אחת במקום סט מערכת ישיבה נוכל ליצור תחושה של אורך ולתפוס פחות מקום בחלל. חפצים קטנים חסרי חשיבות יכולים להקנות תחושת עומס ועל כן אם הם לא הכרחיים רצוי או לאחסן אותם בצורה מסודרת בנישה מסוימת או להיפטר מהם ולשמור על העיצוב המינימליסטי. מראות הן כלי נפלא להגדלת האשליה של חלל רחב, בחירה בדלתות לארון מלאות שמשולבות עם מראה יכולה לתת תחושה של חדר גדול יותר. כמו כן באזורים בבית כמו מסדרון רצוי להציב מראות צמודות קיר שלא רק נותנות תחושת מרחב אלא גם מחזירות אור שהוא גורם משמעותי באשליית מרחב.

מרחיבים את החלל באמצעות תאורה

שימוש בתאורה טבעית ומלאכותית הוא גורם משמעותי ביותר ביצירת אשליית מרחב בחלל. נצלו את התאורה הטבעית הקיימת ככל האפשר - התקנת חלון רחב ידיים שמכניס אור רב לחדר לא יהיה רק בחירה אסתטית נעימה ויצירת פינת שמש בסלון ביתכם אלא גם ייתן תחושה של מרחב.  שימוש בגופי תאורה מלאכותיים שהם דומים לצבעי הקיר ונטמעים בו יוצרים תחושה של קיר גדול וחלק יותר. תאורת תקרה חזקה ששוטפת אותה באור תיתן גם היא תחושת מרחב.

בחירת נכונה בצבעים לתחושת מרחב

עוד אלמנט חשוב באשליית גודל בחלל הוא בחירה בצבעים הנכונים כשהבסיס הוא צבע הקירות והתקרות. כשנרצה ליצור תחושת מרחב בחדר לא נשתמש בצבעים כהים ועזים מדי אלא נתמקד בגווני שמנת ולבן שנותנים תחושת ניקיון ומגדילות את החדר. אם בחרנו באריחים למטבח קטן רצוי לבחור באריחים גדולים וגם הם בצבעים בהירים לרוב. אלמנט הצבע בא לידי ביטוי גם בבחירת ריהוט כגון שטיחים שרצוי שיהיו בהירים בגווני מוקה, אפור ולבן ויתפרשו על כל החלל מאשר שימוש במספר רב של שטיחים שיותר צפיפות לעין.

רהיטים דו-שימושיים

עולם העיצוב שהתפתח פלאים לצד הטכנולוגיות החדשניות מאפשר לרכוש רהיטים דו-שימושיים רבים שחוסכים לנו כסף ברכישת שני פריטים שונים מצד אחד, ומצד שני גם מאפשר לנו לחסוך במקום בחלל הבית. חדרים מסוימים בבית, בייחוד חדרי שינה וילדים, יהיו לרוב צפופים וקטנים יותר אך בעלי אלמנטים רבים. רכישת מיטה לדוגמה שמהווה גם ספרייה עם מדפים או מיטה נפתחת עם מגירות ואופציות אחסון תסייע להגדלת החלל. גם בעולם מוצרי החשמל נוכל למצוא טכנולוגיות רבות שיחסכו לנו מקום או מכשירים שהם טובים לשני שימושים כגון טוסטרים שהם גם תנור, מיקרו שיש לו אופציה גם לטוסטר וכן הלאה.

לסיכום, קיימים אלמנטים רבים שמשפיעים על גודל החלל כפי שצוין במאמר לעיל. מעצבי פנים בעלי ניסיון, ידע ומקצועיות בתחום יוכלו לסייע לכם לעצב חלל קטן בצורה המיטבית. אל תחששו להתייעץ עם מעצבי פנים ולהשקיע מעט כסף שישתלם לכם לטווח הארוך ולתוצאה הטובה ביותר.

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

אבשלום בארי

ציון 9.93 11 חוות דעת

רינת סלע ישראלי

ציון 9.91 19 חוות דעת

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה