בית

>

חברות מטבחים

>

מאמרים

>

בניית מטבח עץ מלא - איך בונים וכמה זה עולה?

בניית מטבח עץ מלא - איך בונים וכמה זה עולה?

מטבח עץ מלא הפך שם נרדף ליוקרה, עיצוב חם, כפרי ואיכותי. הך עד כמה זה נכון? האם זה מטבח מתאים לכל אחד? האם הוא באמת איכותי כמו שנהוג לחשוב וכמה זה עולה?

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-27/07/2020 4 דק' קריאה

מטבח עץ מלא - מלא אפשרויות

עץ מלא למטבח יכול להגיע מסוגים רבים ושונים של עץ טבעי: מייפל, אלון, בוק, מהגוני אגוז, דובדבן ועוד.

עץ מלא לייצור חזיתות מטבחים יכול להיות בעל טקסטורה טבעית בולטת, או חלקה, גימור צבעוני, טבעי, שקוף, אטום, בשילוב זכוכית, או מתכת ועוד.

מנגד, חשוב להכיר את תכונותיו של עץ מלא, כדי להבין למה בדיוק אתם נכנסים, כשאתם מחליטים על עיצוב מטבח עץ מלא.

סדנת Scumpi (אלדור)

ציון 9.59 19 חוות דעת

ינון שרעבי

ציון 9.53 16 חוות דעת

יחיאל לסרי

ציון 9.82 7 חוות דעת

מטבח עץ מלא -  סוגי עצים

בניגוד לחומרים אחרים המשמשים לבניית חזיתות מטבחים, כמו זכוכית, אפוקסי, פורניר, פורמייקה ועוד, עץ מלא יכול לשמש גם בבניית גוף הארונות, אם כי חשוב לזכור כי שימוש בעץ סנדוויץ' נחשב למומלץ ביותר כאשר מדובר על בניית גוף ארונות מטבח בזכות עמידות יוצאת דופן של החומר ונוחות העיבוד שלו בצורת ארון.

מטבח עץ אלון מלא

אלון נחשב עץ נוח לתחזוקה ולכן משמש בבניית רהיטים רבים, אך פחות עמיד במים מסוגים אחרים של עץ וגם רגיש לחומרי ניקיון מסוימים ולכן פחות מומלץ לבניית ארונות מטבח.

מטבח עץ טיק מלא

טיק הוא עץ יוקרתי יחסית, בעל מראה מרשים ולכן משמש לבניית רהיטים גדולים ובולטים כמו ספריות, מזנונים ושולחנות. הוא גם מתאים מאוד לבניית ארונות מטבח כי יש לו עמידות גבוהה בפני מים.

מטבח עץ איפאה מלא

איפאה הוא עץ עמיד מאוד ולכן משמש בעיקר לבניית פריטי עץ לסביבה החיצונית של הבית, כמו דקים ופרגולות יוקרה. הוא יקר מאוד ולכן משמש פחות לריהוט ביתי.

מטבח עץ מייפל מלא

מייפל נקרא גם אדר והוא אחד מסוגי העץ הנפוצים לבניית מטבחי עץ מלא - חזיתות וארונות. יחד עם זאת, יש לו נטייה להצהיב עם השנים ולכן מומלץ לבקש לראות דלתות מייפל ישנות לעומת חדשות לפני שבוחרים.

מטבח עץ ליבנה מלא

עץ ליבנה משמש בעיקר לייצור לוחות סנדוויץ' ולכן נמצא בשימוש בבניית ארונות מטבח. זהו עץ המשמש לבניית סוגים רבים של ריהוט איכותי, בזכות עמידותו וחוזקו.

מטבח עץ אוקומה מלא

אוקומה הוא הסוג המומלץ ביותר לייצור לוחות סנדוויץ', מה שאומר שכדאי לכם לבקש מהנגר להשתמש בו לבניית גוף הארונות.

מחפשים חברת מטבחים ולא מצאתם ?

או

חסרונות מטבח עץ מלא

עץ טבעי נוטה להתרחב ולהתכווץ בחשיפה ממושכת לשינויי טמפרטורה קיצוניים.

הוא גם נוטה להתעוות בחשיפה ממושכת למים ולחות ולכן חשוב לשקול היטב אם השימוש בחומר זה מתאים למטבח שלכם.

לצד עובדת היותו רגיש לתנאים השוררים ברוב המטבחים, עץ מלא נחשב בין החומרים היקרים ביותר, אם לא היקר שבהם, לבניית חזיתות וארונות מטבחים.

בנוסף, הוא עשוי להיפגע ממזיקים שונים, כמו טרמיטים ותולעי עץ, הוא רגיש לשריטות ומכות, קשה לתחזק אותו לאורך זמן.

מטבח עץ מלא שנבנה בידיים לא מיומנות, שלא עבר כראוי את תהליכי העיבוד החיוניים להגנה מפני מזיקים ופגעים אחרים, עלול להיסדק ולהישבר לאחר פרק זמן ממושך של חשיפה לתנאים קשים.

לכן נהוג לבנות גוף ארונות מעץ סנדוויץ'.  שיטת הייצור המיוחדת שלו מאפשרת שימוש ללא חשש - גם במטבחים, אינה מאפשרת לו להיסדק, או להתעקם וקל מאוד להשתמש בו לבנייה.

בנוסף, עץ מלא מצריך שינוע, כריתת עצים, שימוש בכלי עבודה ומזהמים אחרים, הרס שטחים טבעיים ועוד. לכן הוא נחשב מאוד לא אקולוגי, כך שאם יש לכם זיקה לנושא איכות הסביבה - יש אופציות רבות אחרות שתוכלו לבחור, שיעניקו לכם יתרונות כמו עמידות ומחיר נמוך וגם את היתרון האולטימטיבי של חומר ידידותי לסביבה.

החלק שאותו בונים מעץ מלא טבעי הוא החזית.

חזיתות הדלתות והמגירות מיוצרות מעץ מלא, כדי לצמצמם את השימוש בעץ מלא ולשמור על הארונות מפני בלאי טבעי בעקבות התנאים במטבח.

בנוסף, חשוב להזמין מטבח עץ מלא רק אצל נגר מומחה בתחום, שיש לו מוניטין טוב וידע רלוונטי בתחום, שיעזור לכם לבחור את סוג העץ המתאים ביותר לצרכים ולתקציב שלכם.

רוצים מטבח עץ מלא ואין לכם תקציב?

אם אתם ממש אוהבים את המראה המתקבל כאשר מתקינים בבית מטבח עץ מלא, אבל אין לכם תקציב, או שאתם מעדיפים לשמור על הסביבה, תוכלו להזמין מטבח פורניר.

זהו ציפוי דקיק, אותו מגלפים מסוגים שונים של עץ מלא ומצפים איתו את חזיתות המטבח. כך אפשר לבנות את החזיתות מחומרים שונים, המתאימים לעבודה מסוג זה, תוך חיסכון משמעותי במחיר ולקבל חזיתות מטבח שנראות כמו עץ מלא, עולות הרבה פחות, הרבה יותר ידידותיות לסביבה ועמידות יותר מעץ מלא - שוב, בתנאי שהמוצר נבנה והותקן על ידי בעלי מקצוע טובים.

לסיכום

מטבח עץ מלא יכול להיראות לכם כחלום שאתם ממש רוצים להגשים, אבל חשוב להכיר היטב את החסרונות שלו לפני שמחליטים להזמין מטבח כזה.

כיום יש לא מעט תחליפים איכותיים, עמידים מאוד, שניתן לעצב בצורה כמעט זהה לעץ מלא - מכל סוג שתבחרו.

אם בכל זאת תחליטו להזמין מטבח עץ מלא מחברה מקצועית, מחירו יהיה בין 2,500-3,500 ₪ למ"א.

מחפשים חברת מטבחים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה