בית

>

חברות מטבחים

>

מאמרים

>

בניית מטבח אפוקסי - איך בונים וכמה זה עולה?

בניית מטבח אפוקסי - איך בונים וכמה זה עולה?

מטבח אפוקסי נקרא גם צבע בתנור והוא למעשה מטבח עם חזיתות אפוקסי לדלתות ומגירות. כמו שמטבח עץ מלא, מטבח זכוכית, מטבח פולימר וכן הלאה - הם ביטויים המתייחסים לחזיתות המטבח ולא לגוף הארון, או חלקים אחרים במטבח. אבל מה היתרונות של מטבח אפוקסי צבוע בתנור לעומת סוגי המטבחים האחרים וכמה יעלה לכם להתקין מטבח כזה בבית שלכם?

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-27/07/2020 4 דק' קריאה

מטבח אפוקסי - כל היתרונות

אפוקסי הוא חומר רך וגמיש, המעניק למטבח יתרונות רבים, שהופכים אותו פופולרי במיוחד בתחום:

עמידות מטבח אפוקסי

אפוקסי הוא ציפוי דבק ייחודי המעניק לעץ עמידות בפני שריטות ומכות, כמו גם נגד מים וחום. יחד עם זאת, עמידותו נמוכה בהשוואה לפורמייקה למשל ולכן, אם יש לכם ילדים קטנים, או מטבח פעיל והומה במיוחד, ייתכן שכדאי לכם להימנע מחזיתות אפוקסי.

מטבח אפוקסי מחיר

כאמור, קיימים סוגים שונים של חומרים לייצור חזיתות מטבחים ויש ביניהם הבדלים רבים, יתרונות וחסרונות שונים וכמובן גם מחירים שונים. ציפוי אפוקסי שייך למשפחת החומרים הזולים יותר לציפוי חזיתות מטבחים, אם כי יש זולים ממנו.

עלות מטבח מחומר אפוקסי ברמה קלאסית היא בין 1,600-2,900 ₪ למ"א.

עיצובים אפשריים של מטבח אפוקסי

חזיתות מטבחים בציפוי אפוקסי ניתנות לעיצוב במגוון סגנונות וצבעים. אפשר לשלב זכוכית, או לצבוע, לעצב בסגנון פרובנס, או סגנון אורבני, ניתן ליצור גימורים ברמה גבוהה, להתאים את העיצוב לכל סגנון רצוי, לשלב חומרים שונים, לצבוע בגוונים שונים ואף לשלב גופי תאורה מובנים בארונות.

לכן מטבח אפוקסי מתאים במיוחד לעיצוב מטבחים במראה יוקרתי, מודרניים ואלגנטיים. יחד עם זאת, הצבעים המבוקשים הם מטבח אפוקסי לבן, או מטבח אפוקסי שמנת וגם מטבח אפוקסי לבן מבריק ולכן אלה גם הצבעים הבולטים והנפוצים בשוק.

תחזוקה וניקיון של מטבח אפוקסי

עמידות החומר מאפשרת לצמצם למינימום את טיפולי התחזוקה, אם כי יש לזכור כי החומר רגיש לשריטות.

סדנת Scumpi (אלדור)

ציון 9.59 19 חוות דעת

ינון שרעבי

ציון 9.53 16 חוות דעת

יחיאל לסרי

ציון 9.82 7 חוות דעת

מטבח אפוקסי, או מטבח פורמייקה - מה עדיף?

צביעה

מטבח אפוקסי מאפשר בחירה מגוונת יותר של צבעים, אפשר בקלות לחדש ולהחליף אחרי כמה שנים, לבחור את מידת הברק של הצבע, כאשר הצבע עמיד ויקר יותר ככל שהברק שלו חזק יותר.

פרזול

גימור אפוקסי, או צבע בתנור, מאפשר בחירה של מגוון סוגי פרזול, ידיות אינטגרליות, בעיצובים שונים בעוד פורמייקה הרבה פחות גמישה, מאפשרת שימוש בידיות אלומיניום בלבד וללא ידיות אינטגרליות.

עמידות

פורמייקה עמידה מאוד בהשוואה לכל חומר אחר המשמש לציפוי דלתות מטבח, כולל אפוקסי.

היא עמידה בפני חום, רטיבות, שריטות ומכות ולכן מתאימה מאוד גם לבתים עם ילדים קטנים, בתנאי שמדובר על עבודה באיכות גבוהה.

אפוקסי אמנם עמיד בפני חום ולחות, אבל פחות עמיד בפני שריטות ומכות.

עיצוב וגימור

אפוקסי מאפשר גימור יוקרתי, עוטף את כל חלקי הדלת וניתן לעיצוב בצורות שונות, שילוב עם חומרים שונים ועוד.

פורמייקה הפכה לחומר מאוד מגוון עם השנים ואפשר לעצב אותה כמעט בכל צורה שתוכלו לדמיין, אך היא לא גמישה, אפשר להשתמש בה רק על משטחים ישרים ולכן פחות מתאימה לעיצוב מטבח כפרי למשל.

כמו כן, אין אפשרות לעטוף את כל הדלת בפורמייקה ולכן דלתות פורמייקה מגיעות עם קנט, או מסגרת.

מחיר

חזיתות אפוקסי ופורמייקה מגיעות במחירים דומים מאוד, בהתאם לרמת העיצוב המבוקשת ובהתאם לאיכות העבודה.

יחד עם זאת, פורמייקה עדיין נחשבת זולה יותר מרוב החומרים לציפוי חזיתות מטבחים.

למה חשוב להקפיד על העיצוב של מטבח אפוקסי?

מטבחים בישראל כבר מזמן אינם רק מקום להכין בו אוכל.

רוב המשפחות מבלות זמן ניכר ביחד במטבח, בבניה חדשה נהוג לבנות מטבחים פתוחים אל הסלון, שחייבים להיראות טוב כדי להעניק את הרושם הרצוי כאשר מגיעים אורחים וכן, גם מי שמבשל במטבח רוצה שיהיה לו נעים לשהות שם, אך זה לא הכל.

הגישה החדשה לעיצוב מטבחים גורסת כי חשיבה נכונה ומקצועית על עיצוב מטבחים היא שתקבע אם המטבח יהיה נוח ופונקציונלי, או מסורבל ולא שימושי במיוחד.

לכן, גם כאשר מעצבים מטבח אפוקסי, על כל יתרונותיו, חשוב להקפיד על חשיבה עיצובית חכמה, שתאפשר לכם ליצור מטבח אפוקסי עמיד, איכותי ושימושי, אבל גם על זמני, שתהנו לשהות בו גם בעוד כמה שנים - כאשר יחולו שינויים בטרנדים לעיצוב מטבחים.

מחפשים חברת מטבחים ולא מצאתם ?

או

לסיכום

מטבחי אפוקסי הם בעלי יתרונות רבים, שהופכים אותם לנפוצים מאוד בישראל, כמו מחיר נוח, גמישות עיצובית, עמידות גבוהה ועוד.

יחד עם זאת, יש להם כמה חסרונות שכדאי להכיר לפני שמזמינים מטבח כזה מהנגר ובכל מקרה, כדי שתקבלו מטבח אפוקסי שיחזיק מעמד לטווח ארוך וישרת אתכם היטב לאורך שנים רבות, כדאי להתייעץ עם אנשי חברה, כמו אנשים העוסקים באופן מקצועי בתחום עיצוב מטבחים ולא לשכוח לפנות לנגר מומלץ ואיכותי שיבנה לכם מטבח אפוקסי איכותי במראה מושלם, ,שיישאר יפה וחזק גם בעוד כמה שנים.

מחפשים חברת מטבחים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה