בית

>

אינסטלטורים

>

מאמרים

>

פתיחת סתימות ביוב - איך עושים זאת וכמה זה עולה?

פתיחת סתימות ביוב - איך עושים זאת וכמה זה עולה?

סתימה בצנרת הביוב יכולה להיות עניין לא נעים - עד מגעיל ממש, לשתק את הבית ואף להציף החוצה כל מני דברים שעדיף שישארו עמוק בתוך מערכות הניקוז. אבל אין מה לעשות - סתימה בביוב היא תקלה שיכולה לקרות אפילו במשפחות הכי טובות. אז איך מזהים שמדובר בסתימה במערכת הביוב? האם אפשר לטפל בזה בעצמכם? איך עושים זאת ומתי כדאי להפסיק לנסות ולהתקשר לאינסטלטור?

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-01/03/2020 4 דק' קריאה

פתיחת סתימה בביוב - למה זה קורה בכלל?

סתימות בצנרת הביוב מתרחשות בגלל מספר גורמים:

  1. חומרי בניין שנכנסו לצנרת והתקשו עם הזמן - בעיקר אם מדובר בבית חדש, או בבית שעבר תהליך שיפוץ.

  2. השלכה של חומרים שאינם מתפרקים אל המערכת - מגבונים באסלה, שערות שחדרו דרך הניקוז של האמבטיה או הכיורים, חול הנשטף לאורך זמן לניקוז של חדר האמבטיה כשאתם שולחים את הילדים להתקלח, שאריות מזון המצטברות בכיור המטבח ועוד. 

  3. שומנים המצטברים במערכת הביוב ואינם מתפרקים - שומנים העלולים להתחבר עם הסבון ועם הלכלוכים הנשטפים למערכת הניקוז וליצור גוש שומן גדול ומוצק, שסותם את המערכת ונדבק לדפנות הצינורות, ממש כמו בתהליכי הסתיידות עורקים.

פתיחת סתימה בביוב - כל הדרכים לעשות את זה בעצמכם

רגע לפני שקוראים לאינסטלטור ובתנאי שיש לכם קצת חוש טכני ויכולת להתמודד עם פסולת שופכין שחורה ומעלה ריחות, תוכלו להצטייד בכפפות וכמה כלי עבודה ולנקוט בכמה פעולות, כדי לנסות לפתור את הבעיה בכוחות עצמכם:

  1. פתחו את פתח הניקוז הקרוב ביותר למקום הסתימה ובדקו אם יש שם גורמים בולטים, שאפשר להושיט את היד ולהוציא אותם משם. אם הפעולה הצליחה - תוכלו לפתוח את המים בברז ולראות שהם זורמים כראוי. אם הפעולה לא הצליחה, המשיכו לשלב הבא.

  2. נסו להשתמש בפומפה, על פתח הניקוז באזור הסתום. אם הסתימה קרובה לפני השטח ואינה נמצאת בעומק הצנרת, ייתכן שתצליחו לפתוח אותה כך. הקפידו על סגירת יתר פתחי הניקוז במקום בעזרת מסקינג טייפ חזק, להבטחת יעילות הפומפה. 

  3. נסו לפתוח את הסתימה בעזרת ספירלה לפתיחת סתימות. מדובר בכלי עבודה פשוט, זול ויעיל במיוחד, שכדאי להחזיק בכל בית. מחדירים אותו אל פתח הניקוז הסתום, מסובבים ודוחפים, עד שהלכלוך נדחף פנימה, או מתפרק ונשטף.

  4. שפכו מים רותחים בכמות גדולה אל תוך פתח הניקוז. לפעמים פעולה פשוטה זו יכולה להמס את גוש השומן שהצטבר במערכת וכך הוא מתפרק ונשטף והסתימה נפתחת.

  5. אם נגמרו לכם האופציות והחלטתם שאין ברירה אחרת, תוכלו להשתמש בחומצה לפתיחת סתימות. חשוב לומר, שחומרים מסוג זה הם מסוכנים מאוד, רעילים מאוד ויש להימנע ככל האפשר משימוש בהם. הם גורמים נזקים לסביבה, למערכת הניקוז שלכם ואם חלילה תבואו במגע ישיר איתם, גם אתם עלולים להיפגע. בכל מקרה, אם החלטתם להשתמש בחומרים מסוג זה, הקפידו על שימוש לפי הוראות היצרן ותוך נקיטת כל אמצעי הזהירות המתבקשים.

  6. אם הסתימה אינה משפיעה רק על הדירה שלכם, אלא על הבניין כולו, יש לבדוק אם מדובר בסתימה במערכת הכללית של הבניין, אותה יש לפתור בעזרת אינסטלטור שיוזמן על ידי ועד הבניין. עוד דבר שכדאי לבדוק, אבל רק בתנאי שהסתימה משפיעה על הבניין כולו, או על יותר מבניין אחד ברחוב, הוא האם הבעיה נובעת ממערכת הניקוז של הרשות. במקרה כזה, יש ליצור קשר עם הרשות המקומית שלכם ולהפעיל אותה לפתרון הבעיה.

  7. אם הסתימה היא בכיור עם סיפון, אפשר לפרק בזהירות את הסיפון, לנקות אותו היטב ולהרכיבו מחדש, ברוב המקרים זה יפתור את הבעיה.

  8. סתימה באסלה אפשר לשחרר בעזרת פומפה. אם זה לא פותר את הבעיה, סביר להניח שתצטרכו לפרק את האסלה ממקומה, כדי להגיע אל צינור הניקוז שלה ולבדוק אם הגורם לסתימה נמצא שם. אם זה לא פתר את הבעיה - נסו להשתמש בספירלה, או קראו לאינסטלטור.

  • אתם גרים בבית קרקע וסתימת הביוב נגמרה מחדירת שורשי עץ או גורם זר אחר אשר גדול עליכם להתמודד מולו
  • מדובר בצינורות ביוב ראשיים או בורות ספיגה ועליכם להזמין שאיבת ביוב באמצעות שירות מיוחד.

פתיחת סתימה בביוב - מה אינסטלטור יכול לעשות שאתם לא?

אינסטלטור מחזיק בכלי עבודה מקצועיים, ידע וניסיון שאין לכם. בנוסף, המיומנות שלו מאפשרת לו לבצע את העבודה ביעילות מרבית, במינימום תקלות, תוך שמירה על כללי הבטיחות המתבקשים. אמצעים נוספים שיש לאינסטלטורים לצורך פתיחת סתימות:

  1. צילום צינורות לצורך איתור מקום התקלה - אינסטלטור שמחזיק את כל הציוד המקצועי הדרוש, יכול להחדיר לתוך המערכת שלכם מצלמה מיוחדת, שבאמצעותה הוא יכול לאתר את מקום הבעיה ומקורה, מה שיאפשר לו להגיע אליה ביתר קלות ולהיערך עם האמצעים הדרושים לפתרונה. האמצעי הזה יעיל במיוחד כשמדובר בסתימה בגלל חדירת שורשים למערכת, סתימה שנגרמה בגלל הצטברות של חומרי בניין וכל סתימה אחרת שנמצאת בעומק הצנרת ולא קרוב אל פתחי הניקוז.

  2. אינסטלטור מקצועי יודע כיצד לקרוא את תכניות צנרת הניקוז והביוב של הבית - כדי להיעזר בהן לצורך איתור וטיפול מהיר ויעיל.

  3. אינסטלטור מקצועי יוכל לאבחין בבעיות שעיניים ללא הניסיון הנדרש לא ייזהו -  עבודה של אינסטלטור מקצועי תבטיח לכם טיפול אפקטיבי תוך פגיעה מינימלית בסביבת הבית, בפתחי הניקוז ובכלל, על ידי טיפול מקיף בבעיות נוספות שהוא עשוי לאתר תוך כדי תהליך פתיחת הסתימה, כמו גומיות סדוקות או קרועות, סדקים בצינור הביוב, שעלולים להוביל לפיצוץ ועוד.

לסיכום - כמה זה עולה לנו?

בין אם החלטתם שאתם לא רוצים להתעסק עם זה בעצמכם ובין אם ניסיתם את כל השיטות שהוצעו כאן עבור פתיחת סתימות ביוב ולא הצלחתם, תוכלו להזמין אינסטלטור מקצועי, לפי אזור מגוריכם באתר שלנו. 

מחיר פתיחת סתימה יכול להתשנות לפי פרמטרים שונים, כמו מורכבות הבעיה, מיקום הגורם לסתימה והאמצעים הדרושים לפתיחה.  אבל בגדול, המחיר לפתיחת סתימת ביוב אמור לנוע בין 650-1000 ₪ לסתימה אחת.  

כמובן שכדאי להזמין אינסטלטור לצורך טיפול מקצועי בבעיה ויפה שעה אחת קודם.

בועז פלד

ציון 9.38 32 חוות דעת

צוריאל יפעי

ציון 9.5 8 חוות דעת

דניאל לסרי

ציון 9.64 9 חוות דעת

פאבל קלייטני

ציון 9.48 58 חוות דעת

מחפשים אינסטלטור ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה