בית

>

אינסטלטורים

>

מאמרים

>

פתיחת סתימה באסלה - איך עושים זאת וכמה זה עולה?

פתיחת סתימה באסלה - איך עושים זאת וכמה זה עולה?

יש אנשים שמעדיפים ללכת על בטוח ופונים לאינסטלטור לכל בעיה קטנה, יש את אלה שפונים אליו רק אם הבית מוצף ואת אלה שפונים אליו רק כשממש אין ברירה. אלה שאוהבים לפתור בעיות בעצמם ישמחו לגלות, שלא מעט סוגים של סתימות אפשר לפתוח לבד. הפעם החלטנו להתמקד בסוג מסוים מאוד של סתימה, שאם היא מתרחשת אצלכם בבית, אין דבר מתסכל יותר ממנה - פתיחת סתימה באסלה - איך זה מתבצע והאם בכלל אפשר לעשות את זה לבד?

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-01/03/2020 4 דק' קריאה

מה היא בכלל סתימה באסלה וממה היא נוצרת?

סתימה בצנרת היא הצטברות של מוצקים, שנוצרו בתוך הצנרת בגלל חומרים שהתערבבו בתוכה או מוצקים שנכנסו אליה כתוצאה משימוש לא נכון. הצטברות כזו של מוצקים בצנרת מפריעה למעבר תקין של המים או של מי השופכין, עוצרת לחלוטין את המעבר בצינורות ואת התפקוד התקין של המערכת.

לרוב כאשר תווצר לנו סתימה בבית, היא תהיה בכיור המטבח בעקבות הצטברות של משקעים; כמו שאריות מזון, שמן וסבון (שאם מערבבים אותם יחד הם הופכים לאבנית), בכיור האמבטיה כתוצאה מהצטברות של שיער או משחת שיניים שהתערבבה עם סבון, במקלחת כתוצאה משיער תקוע בפתח הניקוז או באסלה באחד מחדרי השירותים בבית כאשר בו המקרה יכול להיות מאתגר בהרבה יותר.

צנרת האסלה היא רחבה ופתוחה באופן מיוחד, כך שצריך גורם גדול ועקשן במיוחד כדי ליצור של סתימה. גורם כזה יהיה לרוב גם הסיבה המובילה ליצירת סתימה בצנרת האסלה. במקום הראשון לאותו גורם זר יהיו המגבונים. במקום השני המכובד - נמצאים מוצרי היגיינה נשיים, שנזרקו לאסלה במקום לפח ויצרו סתימה בצנרת האסלה במקרה הטוב או המשיכו במורד הצינור ויצרו סתימה בצנרת השירותים של הבניין כולו במקרה הרע.

לפני שנוצרה סתימה - איך מונעים אותה?

למרבה המזל, מניעה של סתימות מסוג זה היא פשוטה וקלה - זורקים מגבונים ומוצרי היגיינה לפח במקום לאסלה, אך למרבה הצער, סתימות כאלה אינן נדירות כלל ועיקר, מפני שעדיין יש אנשים שמעדיפים לזרוק מוצרים כאלה לאסלה.

מדובר בעיקר בילדים שלא מבינים את ההשלכות, או נערות צעירות שאינן מכירות היטב את הנושא עדיין, אך חשוב להסביר להם את העניין, כדי להימנע ככל האפשר מהמצב הבלתי נעים הזה.

אם לא הצלחתם למנוע ביעילות את היווצרות הסתימה, תוכלו לקרא לאינסטלטור מקצועי, שיפתור לכם את הבעיה בקלות ואם אתם אוהבים לפתור בעיות כאלה בעצמכם, אתם מוזמנים לקראת את המדריך הבא ולנסות לתקן את הסתימה.

פתיחת סתימה באסלה: כך תעשו את זה נכון

אין ספק שסתימה באסלה היא אחד המצבים הלא נעימים שיכולים להתרחש בבית, במיוחד בשעות הבוקר המוקדמות, כשכולם בתור לשירותים וממהרים לסיים להתארגן ולצאת לשגרת יומם, אך גם אם הסתימה מתרחשת באמצע היום, היא עלולה לשבש לגמרי את החיים התקינים בבית.

אם כך, מה אפשר לעשות לפני שפונים לאיש מקצוע? איך תבצעו בכוחות עצמכם פתיחת סתימה באסלה?

שלבי הפרויקט:

  1. הכנה - פתיחת סתימה באסלה יכולה להיות מלווה בנזילה מאסיבית של מים ולכלוך ולכן חשוב לרפד את כל סביבת האסלה בסמרטוטים סופגים, שימנעו את יציאת המים מחדר השירותים אל תוך הבית.

  2. ריקון מיכל האסלה - את הריקון יש לבצע באמצעות דלי (כי האסלה סתומה כמובן) ולוודא שסגרתם לפני כן את ברז המילוי של הניאגרה, כדי שלא תצטרכו להתמודד עם מילוי חוזר של מים לאחר שכבר רוקנתם את המיכל. השאירו לכם כמות קטנה של מים שאיתה תוכלו לכסות את הפומפה במקרה הצורך.

  3. הכניסו את הפומפה לתוך האסלה. ודאו שהיא מכוסה לגמרי במים ומכסה באופן מלא את פתחי הניקוז. פמפמו למשך כחצי דקה ובדקו אם הסתימה נפתחה.

  4. הסתימה עוד לא נפתחה? החליפו את הפומפה בספירלה. זהו קפיץ מתכתי, שמחדירים אותו לאט לתוך הצינור הסתום, כדי להיפטר מהסתימה. כדי לבדוק אם הפעולה הצליחה, שפכו מים לתוך האסלה, או הורידו את המים שבמיכל בעזרת ידית ההדחה. אם הסתימה עדיין לא נפתחה, כנראה שתצטרכו לאתר את המיקום המדויק של הסתימה לאורך הצנרת, לפרק אותה, לנקות אותה מהמוצקים התקועים בתוכה ולהרכיבה מחדש. 

  • פתיחת סתימה באסלה בעזרת חומרים כימיים המוצעים למכירה בחנויות עלולה להיות פתרון לטווח קצר, שגם יחמיר את הבעיה בהמשך.

  • בדקו אם אכן יש סתימה באסלה, או שהבעיה היא בכלל נזילה ממיכל ההדחה (ניאגרה)

  • זכרו שהאסלה מלאה בחיידקים מסוכנים ולכן יש לנקוט בכל אמצעי הזהירות האפשריים ולשמור על היגיינה מירבית - להשתמש בכפפות גומי ולבצע חיטוי בסיום העבודה.

רוב הישראלים מעדיפים שלא להתעסק בעבודת אינסטלציה ברמות האלה ולכן, עבור רובכם - זה הזמן הנכון להרים טלפון לאינסטלטור מקומי מומלץ ומקצועי, שיוכל לפתור לכם את הבעיה תמורת תשלום. אם כן, כמה זה עולה ואיך תמצאו את האינסטלטור המתאים?

כמה זה עולה?

מחיר פתיחת סתימה באסלה משתנה על פי חומרת המצב, מיקום הסתימה לאורך הצנרת, סוג הצנרת וסוג האסלה ועוד. לכן טווח המחירים הוא רחב ויכול לנוע בין 250-5400 ₪ לטיפול יחיד.

בייחוד בגלל שהמחיר עשוי להיות גבוה במיוחד, אך כמובן גם בגלל שמדובר בפעולה חיונית, כדאי למצוא את האינסטלטור המתאים לביצוע העבודה.

איך תמצאו את האינסטלטור המתאים?

יש כמה דרכים יעילות למצוא אינסטלטור אמין ומתאים לעבודה:

  1. היכנסו לעמוד אינסטלטורים מומלצים בכל הארץ כאן באתר והכירו את המקצוענים שאנחנו ממליצים עליהם.

  2. שאלו מכרים וחברים על אינסטלטור מומלץ, שהם נעזרו בשירותיו והיו מרוצים מהשירות, מהטיפול המקצועי ומהמחיר.

  3. חפשו המלצות על אינסטלטורים ברשתות החברתיות

  4. מצאו אינסטלטור קרוב לאזור מגוריכם, שלא יגבה מכם תשלום נוסף על נסיעה ארוכה.

לסיכום

פתיחת סתימה באסלה יכולה להיות עסק מסובך במיוחד או פשוט מאוד, בהתאם לגורמים שונים. אם במצבים מסוימים תוכלו לפתוח את הסתימה בכוחות עצמכם, הרי שחשוב לדעת מתי להפסיק לנסות ולמצוא איש מקצוע מנוסה, שיפתור את הבעיה בלי ליצור נזקים נוספים ובמהירות.

בועז פלד

ציון 9.38 32 חוות דעת

צוריאל יפעי

ציון 9.5 8 חוות דעת

בן בן שושן

ציון 9.57 17 חוות דעת

אורן שדה

ציון 10 3 חוות דעת

מחפשים אינסטלטור ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה