בית

>

רצפים

>

שאלה : חידוש קומפלט לחדר רחצה

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

חידוש קומפלט לחדר רחצה

פורסם על ידי דותן בר
15/03/19

שלום

אשמח לעזרתם של חברי הפורום

יש לי תחושה שהקבלן שאני מעסיק ,המבצע בימים אלו שיפוץ בחדר שירותים מקלחת (קומפלט) – מנסה לחפף ולעשות קיצורי דרך.

בבניין ישן (מעל 45), פורקו רצפה + חיפויים + ניקוזים + פינוי חול - עקב בעיות רטיבות / איטום שנמשכו שנים ובאו לידי ביטוי בקילופים כרוניים בתקרה של השכן מלמטה, ובקירות (בלוקים) ההיקפיים של החדר / מצידו החיצוני של הקיר.

מהצד הפנימי של הקירות – קרמיקה עם סדקים, שברים שקיעות ונפילות.

לאחר הפירוק והפינוי התגלה:

1. מצב צנרת מים / ברזים – תקין (הוחלף לפניי 10 שנים / אין נזילות)

2. מצב רצפה – פונה חול לח, נחשפה רצפה ישנה, לא ישרה ועם מספר פגיעות (מקומיות), אין רולקות

3. מצב קירות (בלוקים) – הקיר נשאר "מלוכלך" עם שאריות הדבקה, טיח וחול בעובי ס"מ. מספר חורים (בקוטר 4 ס"מ), דרך החור ניתן לראות (בדופן השנייה של הבלוק) סימנים לסדק אלכסוני (באורך 100 ס"מ) המופיע בחדר השינה / קיר משותף.

האם מישהו יכול לפרט מהם השלבים לשיקום הקיר לפניי החיפוי? דגשים חשובים?

האם מישהו יכול לפרט מהם השלבים לאיטום + מילוי + ריצוף? יישום שומשום? סילר לרובה אקרילית? הפרש גובה ושיפועים רצויים? דגשים נוספים?

תודה מראש

3 תגובות

שלום רב
מאוד פשוט... מריחת שכבה מיישרת על בסיס מלט (מלט חול ים ומים) בעובי של כ 2-4 מ"מ וסגירת חורים וסדקים ברצפה ובקירות, כמובן תוך כדי ליישם רולקה צמנטית להעלים את הפינה 90 מעלות.
לאחר ייבוש של 24 שעות לפחות יש למרוח איטום צמנטי או ביטומני על הקירות והריצפה בשתי שכבות בהפרש של 24 שעות בין אחת לשניה.
לאחר ייבוש שכבה שנייה ניתן ליישם מילויי חול או שומשום וריצוף.

בבקשה, הכנות ואיטום לפני קירות ורצפה: https://goo.gl/n1WcYB
כדי למנוע הישנות הבעיה, איטום עם סקרמו טרצה בגמר העבודה:
https://goo.gl/Gpphxu

מאוד לא הייתי ממליץ עם איטום ביטומני כאשר ממלאים עליו סומסום או חול- הם יפגעו בו.
איטום צמנטי- לשים לב להנחיות היצרנים- בד"כ נדרשת אשפרה במשך מספר ימים, מספר פעמים ביום.

עליך ראשית להוריד שאריות טיח ואיטום ישנים, לחתוב את קווי הצנרת החדשים לנקודות הקצה שלהן. חשוב מאוד לוודא כי התשתית יבשה נקייה ומוכנה ליישום החומרים החדשים. יש לבדוק שאין חדירת מים מצנרות בחדרם שגובלים לאמבטיה. ליישם טיח מישר בקירות ולמרוח מלט עם מים וחול ים על הרצפה .או למחפפים תיקוני טיח מקומיים .לעשות רולקה כמובן לאחר מכן יש למרוח חומר איטום לקירות אני אוהב סיקה טופ 107 או עם הקיר לח 106 כאשר לרצפה אני מעדיף להשתמש בחומרים של פזקר או מסטיגום ולהניח עליהם בד גאוטכני להגנה עליו.
לגבי שיפועי הביוב יש להקפיד על 2.5- 3% שיפוע אך לפעמים אין או חסר גובה בין הבטון לגובה הריצוף ואז או שיש להעלות גובה ריצוף(מצריך העלאת ריצוץ במקביל ביתר הבית ) או לחילופין (היתה ירידה 1 סמ תקנית בכניסה לחדר הרטוב) ליישר קו עם הריצוף הקודם.
וודא כי יש קופסת ביקורת נגישה בעלת מחסום ריח ומקם אותה במקום בלתי נראה אך נגיש וכנל לקופסת החיבורים. בדוק כי הצנרת מבוטנת היטב והפתחים סגורים (למנוע סתימה).
לאחר ייבוש בצע בדיקת הצפה . מלא סומסום ורצף