בית

>

שאלה : בניית ממ"ד כאשר יש התנגדות של אחד הדיירים.

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

בניית ממ"ד כאשר יש התנגדות של אחד הדיירים.

פורסם על ידי מרדכי קירשנבאום
05/01/21

שלום

אני מעוניין להוסיף ממ"ד לדירתי, בבניין משותף של 16 דירות. זהו בניין לא סימטרי, עם מספר שונה של קומות בכל אחד מארבעת אגפיו (3, 4,5 ו-6 קומות). באגף שבו נמצאת דירתי ניתן לבנות ממ"ד בכל הקומות וכל הדיירים באגף זה מעוניינים בכך. בקומות העליונות באגפים האחרים לא ניתן לבנות את הממ"ד.

לא כל הדיירים בבניין שיכולים לבנות את הממ"ד, מעוניינים בכך, אבל אין להם התנגדות שאנו נבנה ונוכל לקבל הסכמה של יותר מ- 60% מהדיירים להוספת הממ"ד.

דייר באגף אחר , שמעוניין לבנות אבל לא יכול לעשות זאת מכיוון שדיירים בקומות שמתחתיו לא מעוניינות לבנות ממ"ד, מאיים לתבוע אותנו , במידה ונתחיל לבנות ולדרוש פיצויים על בנייה ללא הסכמתו.

מה אומר החוק/התקנות במקרה זה?

בתודה

מרדכי

mordechai1949@hotmail.com

2 תגובות

שלום וברכה, במקרה של ממ"ד גם אם שכן מתנגד הוא חייב להגיע לוועדת התנגדויות בכדי לנמק מדוע הוא מתנגד ובמקרה של ממ"ד הוועדה לדעתי תשלול את ההתנגדות שלו.

היי מרדכי, לאור חשיבות בניית מרחבים מוגנים בכלל וממ"דים בפרט, החוק מציע דרך לקצר את תהליך הסכמת השכנים. אפשר פשוט לשלוח להם מכתב בדואר רשום שמודיע על הגשת בקשה להיתר בצירוף מספר הבקשה. תהליך זה מאוגד בתקנה 36ב. ישנן חברות פרסום כמו "נענע פרסומי נדלן" שיבצעו עבורכם את איתור השכנים ומסירת ההודעות לפי תקנה 36ב בעלות סמלית של כ20 שקלים לשכן. לאחר מסירת המכתב, השכנים רשאים להתנגד לבקשה להיתר בתוך 15 יום. בכל מקרה שהוא, חובת ההוכחה מוטלת על השכנים. כלומר, הם חייבים להוכיח כיצד הם מושפעים ישירות מהבנייה על מנת שהתנגדותם תתקבל.

זה הלינק לאתר שלהם:
https://www.nana-pirsum.co.il

לכל שאלה שהיא אתה מוזמן לפנות אלינו.
שתהיה שנה אזרחית טובה.