בית

>

אדריכלים

>

שאלה : שלום לכל העונים בפרום. בידי נמצאת גרמושקה של מבנה מתוך תיק בניין שבעירייה. בוצע העתק

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

שלום לכל העונים בפרום. בידי נמצאת גרמושקה של מבנה מתוך תיק בניין שבעירייה. בוצע העתק

פורסם על ידי עופר גוטמן
12/01/22

שלה. התכנית מראה שוחות ביוב כריבועים (כנראה צורת סימון משנות החמישים השישים אולי) וקו המחבר בין השוחות למבנה, בין השוחות הרצות בקו ישר ומתחברות אל שוחת ביוב הציבורית המסטמנת על המדרכה.

האם סימון קו הביוב (ושוחות) נהוג בגרמושקות. הגרמושקה משנת 2007 (כנראה "סוחבת" את המיקום ההיסטורי של הניקוזים .. המבנה המקורי הוא משנת 1936 ..

המבנה המקורי היה בן קומה אחת על החלקה המדוברת .. אליו צמודה חלקת שכן שם במבנה 3 דירות בפועל .. האם יתכן שאי פעם שוחות הניקוז ביוב של שתי החלקות היו משותפות ??

בפועל כפי שציינתי הגרמושקה מראה תכנית ניקוז פרטית בפרוש בתוך החלקה יוצאת מהמבנה אל שוחות ההולכות בקו ישר אל הניקוז הציבורי שממוקם על המדרכה ..

תודות מראש עופר

1 תגובות

שלום עופר,

ההעתק שצירפת אינו מאפשר לראות את השוחות המסומנות - הן בתכנית המדידה של המצב הקיים (התכנית משמאל) והן בתכנית המוצעת. יש לצרף תכנית אחת בלבד כדי שאפשר יהיה להבחין באלמנטים השונים.
בבקשות לתוספות בניה מקובל לסמן כיצד מתנקזים החדרים הרטובים של המבנה אל שוחות הביוב, אך אין לסמוך על סימונים אלו. ערך רב יותר יש לתכניות האינסטלציה המצורפות לתכניות ההיתר וערוכות ע"י מהנדס אינסטלציה.

בברכה
אדר' דבורה הורביץ