בית

>

אדריכלים

>

שאלה : מטבח חלבי ומטבח בשרי

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

מטבח חלבי ומטבח בשרי

פורסם על ידי שאלת אימא
18/06/21

הבן שלנו ואשתו התחרדו. יש לנו בית פרטי והם ביקשו שיהיה בבית מטבח בשרי ובנפרד מטבח חלבי. אנו רוצים שירגישו בנוח לבוא להתארח עם הנכדים. התקנו מטבח קטן בקומה אחת ומטבח גדול בקומה אחרת. האם זו בעיה?

5 תגובות

זו לא אמורה להיות בעיה. בבתים חרדים רבים שני המטבחים, החלבי והבשרניים באותו המטבח. יש הפרדה של אזורים, של כיורים ושל תנורים. מעבר לזה, משתמשים באותו החלל.
אני מנהלת את המגמה לעיצוב פנים במכללה חרדית. מכאן הידע. מקווה שעזרתי

*והבשרי

שלום לאמא השואלת,
הפרדת המטבח לשני חללים נפרדים עלולה להוות בעייה. ברשויות מסוימות בארץ מטבח נוסף מהווה הוכחה לחלוקה של יחידת דיור אחת לשתיים. משום כך מומלץ להתקין מטבח בחלל אחד שבו יש הפרדה לחלק בשרי וחלק חלבי.

בברכה
אדר' דבורה הורביץ

לא בעיה

אני אדריכלית עם נסיון בתכנון מטבחים כשרים ועם השנים אחת מבנותי חרדית אז המטבח הפיצפון שלי כשר.
האם כבר התקנתם מטבח נוסף? האם הוא עבורם? האם הם יבשלו שם לעצמם? או האם הקטן בשרי ובקומה אחרת החלבי? אם כן. זה מאוד לא נוח לבשל במרחק במיוחד שזה בשתי קומות נפרדות. תחשבו על להביא את המצרכים מלמעלה למטה. ..ןאיך אוכלים ביחד. מציעה פתרון שאיננו אדריכלי או עיצובי.
לרב אליישיב היה כל החיים כיור אחד בבית. יש דרכים לעבוד עם זה עם מן מחצלת פלסטיק כזו בתחתית הכיור אחת חלבית אחת בשרית. אני בלי מחצלת עם כיור אחד. העיקר הוא הפרדת הכלים לבישול. להתארגן על צלחות זכוכית אם לא אשכנזים. לא אפרט זה עניין לפוסקים של הבן והכלה. אפשר כמובן למדוד ולבדוק את המטבח הגדול ולהבין אם ניתן לעשות שינוי "לא כואב" מידי ולהוסיף כיור. תתייעצו ישירות עם הפוסק.. התפלאתי כמה האדם שפניתי אליו מהקהילה מצא עבורי דרכים להקל.