בית

>

קבלני בניה

>

שאלה : אישור מרתף למגורי בני משפחה בבית פרטי

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

אישור מרתף למגורי בני משפחה בבית פרטי

פורסם על ידי ניסים חביב
27/09/22

אני בונה בית בחולון , נמצא בשלב בנית השלד , ולפני הגשת היתר שינויים שרובם קלים בלבד - בעיקר הזזת קירות פנים. במרתף יגורו הבנים שלי ואני מעונין לבנות אותו מראש עם 2 יחידות של שירותים ודוש ולא רק חדרי שינה. הכניסה למרתף היא פנימית ממדרגות מתוך הבית ואחד משני חדריו הוא ממ"ד. האם ואיזה אישור עלי לבקש מהעירייה לגבי המרתף מעבר להיתר שינויים רגיל ?

6 תגובות

היתר שינויים הינו מושג שאינו קיים בחוק.
יש שינויים בסמכות מהנדס בתנאי שאין שינוי במנין השטחים המבוקשים, או כאשר אין שינוי במערכת הקונסטרוקטיבית של המבנה. זה הליך קצר מאד מול מהנדס הועדה המקומית / מחלקת רישוי. שינויים פנימיים ניתן להכניס גם לתכנית שינויים הנ״ל.
מציע לך להתיעץ עם בעל מקצוע ולא לקושש אינפורמציה דרך הרשת.

הי, בחולון ספציפית לא מרשים לסמן בהיתר חלוקה פנימית במרתפים. אך מותר לך לעשות חדרי רחצה - בתנאי שאושר ע''י מהנדס ועדה . (בודקת התכניות)
*אסור מטבח
(כל עוד לא עבר תעודת גמר- פיקוח צפוי לדרוש פירוק כתנאי לתעודת גמר)
לא ממליץ לעבור על החוק.

לך אסור לבקש שום אישור מהועדה, אין לך סמכות חוקית לכך. פנה לבעל מקצוע

שלום יוסי,

כדי לבצע את השינויים במינימום זמן ומינימום תקלות מומלץ לפנות לאדריכל שלך/עורך הבקשה כדי שיכין את "תכנית השינויים בסמכות מהנדס העיר". שים לב לא לגעת בממ"ד משום שאז יהיה צורך באישור מחודש של פיקוד העורף.

בהצלחה
אדר' דבורה הורביץ

תחפש תיק בניין לפי כתובת/גוש חלקה ושם בארכיב האופטי/מידע תכנוני תמצא את התב''ע שחלה באזורך ולפי התקנות והתשריט תוכל לדעת מה מותר לך. לחילופין םנה לבעל מקצוע הנדסאי/אדריכל/מהנדס המגיש בקשה להיתר - כל עוד מדובר בשינויים במעטפת הבניין/בטונים