בית

>

אינסטלטורים

>

שאלה : צינור מזיע

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

צינור מזיע

פורסם על ידי ליאורה
30/07/22

השרברב מהביטוח טוען שהצינורות מזיעים ולכן יש לי רטיבות לאול קיר 3 מטר בגובה 60 ס״מ משני צידי הקיר וכם בקיר מולו. הצינות מאוד ישנים מברזל , האם זה מתקבל על הדעת?

24 תגובות

למה הם לא הזיעו 30 שנה ?

הי. אשמח. שתצלצלי. אלי. ונפתור. לך את הבעיה. 0548070301

כן ,תשלח תמונה

היי גילי, צור עימי קשר בבקשה. זקוק לייעוץ או תיקון ממך. דני ממודיעין 053-826-0002


שלום דני , תוכל לשלוח בהודעה ל- 0523395874


אנסה, לא יודעת איך

בדרך כלל זה לצנרת של מזגן , אם הצינורות בבית מברזל ויותר מ -20 שנה אז יש נזילה והבוחן מהביטוח טעה באבחנה

זה אומר שהאינסטלטור טעה , השאלה איך הוא רואה שהצינור מזיע ..? הצינור חיצוני או בתוך הקיר ?! והאם בתוך הקיר הוא בדק עם מצלמה מקצועית ?!
אם הוא סתם אמר אז ניסה להיתנער

הוא פתח את הקיר , וטען שהצינור מזיע , זה בתהליך של הבועות וזה לאורך קיר שלם משני הצדדים של הקיר יש כבא עובד ורטיבות וכמו כן בקיר ממול . הצינורות מאוד ישנים ומעל המקום שהוא פתח היה לפני 35 שנים דוד חשמל. צילמתי אבל לא מצליחה להעביר אליך.. אולי בסמס או בווטס אפ?
גם ליץ המיים שלי גרוע

תודה גילי. הוא אכן טעה, היה פיצוץ בצנרת ברצפה .. ולא הזעה.
צדקת

תודה רבה על המחמאה , שמח לשמוע שזה הסתדר


הצינור בתוך הקיר הוא שבר וחשף את הצינור וגם שבר 2 שני אריחים במקום של ״ הטי״ והראה לי שלח שם. הדוד בוטל לפני יותר מ35 שנים ומעולם לא היתה הזעה , הוא טוען שזה עליה קפילרית לגובה 60 ס״מ . וההזעה הזו עברה גם לחדר השני דרך הקיר וגם שם הרטיבה את הארון. אני מכירה רויבות של צינורות מזגן, זה שונה לגמרי,

אז יש נזילה מאיזה מקום אחר ..אולי מהניקוז

אין כבר ניקוז 35 שנים. המרפסת הקטנה הזו צורפה לחדרון קטן והדוד בוטל לדוד שמש על הגג .
שלחתי את התמונות אליך בסמס.

1. צינור או דולף או לא. כנראה שהוא לא.
2. האם מדובר בחדר מקלחת ? האם הרטיבות היא מעבר לקיר מעל הפנלים ? אם כן- את סובלת ממה שנקרא ספיגת מים ברובה או בריצוף-תופעה שכל בית ישראלי שיש בו מקלחת או מרפסת סבל/יסבול.
'אם זה המצב הפתרון שלך קל ומהיר

זה לא במקלחת, לא צמוד למקלחת והמרפסת הקטנטונת הפכה להיות לחצי חדר לפני יותר מ35 שנים . יש שם חלון אחד סגור ואטום והחדרון הזה הפך להיות לחדר איחסון לספריה ברובה של אלבומי משפחה , קלסרים , ארון נעליים וארנית לכלי עבודה ( פטישים, מקדחה וכו..)
ביטול הדוד ובנית החדרון נעשתה לפני 35 שנים ומעולם לא היתה דם רטיבות ולא ריח של עובש.
אורך הקיר הוא כ3 מטרים והרטיבות היא בכל ה3 מטרים כשהצד השני של הקיר( חדר ילדים) כם הוא רטוב וגב הארון עם עובש. הצינור ״ המבוטל ״ של הדוד״ יורד בקו ישר מאונך לקיר מגובה כ 120 לרצפה ומתחבר בT לצינורות המיים שכפי הנראה מובילים לשטח המטבח. הקיר שממול לקיר הארוך כם הוא רטוב ומאחוריו נמצא המקרר במטבח. השאלה שלי היא האם זה סביר שכל זה קרה בגלל ״ שהצינורות הישנים מאוד ( 35 שנים לפחות וחלק אולי אף יותר) ואם זה באמת מלא פיטריות ובמידה שהביטוח יחליף רק חלק מהצנרת , האם יש דרך לטפל בצינורות שנישארים כדי לנקות את הפיטריות ושאר הזיהומים??
2. מה אפשר לעשות בהזדמנות זו כדי להגביר את לחץ המיים בדירה .
תודה

1.עלייה קפילרית זה כאשר יש מים ברצפה ואז רואים מעל הפנלים
2. צינור מים חמים חייב בקיר בידוד כדי למנוע הזעה של הצינור כי בצינור חם ובחוץ קר .
3. רטיבות בגובה 60 סמ זה צינור ישן עם פטריות חלודה שמזיעות ולכן מומלץ להחליף צנרת כרגע רק בקירות אלו אם אין כסף לכל הבית .
4. צינורות ברזל אורך הקיום שלהם הוא 30 שנה ולכן מומלץ החלפה עד ל T הקרוב

תודה רבה רבה. הצינור בקיר הוא לא בשימוש, רק הצינןרות ברצפה . האם יתכן שבגלל הזעה הם יעלו על הקיר עד לגובה 60 ס״מ?

ברור תקראי בגוגל על עליה קפילרית בבניין

רטיבות קפילארית
רטיבות קפילארית היא תופעה נפוצה של נימיות מים, שבאה לידי ביטוי ביכולת של המים להיספג בקירות ולטפס כלפי מעלה, בניגוד לכוח הכבידה. מובן מאליו שאנחנו נצפה בתופעה הזו במבנים שבהם יש רטיבות.

מקור המילה “קפילארי” הוא מהשפה האנגלית (capillary), ומשמעות המילה היא “נימים” – מעין צינורות דקיקים מאוד.

המים, כלואים ב”מצע” (מצע=חול שנמצא מתחת לריצוף), והם “מטפסים” כלפי מעלה. ככלל, מים תמיד “יימשכו” לכיוון האוויר, בכל רגע שיהיה להם פתח של אוויר. ומכאן מגיע התיאור של צירוף המילים “רטיבות קפילארית”, שמתאר את יכולתם של המים לטפס כלפי מעלה בניגוד לכוח הכבידה (גרביטציה), בנימים קטנים ודקים במיוחד. המים עשויים לטפס בצורה זו עד לגובה של כ-60 ס”מ

תודה רבה. למרות ההתעקשות של השרברב שזו הזעה , ההגיון הפשוט שלי ניצח והיתה נזילה די רצינית בצינור ברצפה וכפי הנראה במשך מספיק זמן כדי שזה יעלה נימית משני הצדדים של 2 קירות. והצליחו לגרום נזק גם לארונות מצידם השני של הקירות.
תודה רבה על תשובתך.

תודה לתשובתך. זו לא היתה הזעה בניגוד להתעקשות השרברב, זה היה פיצוץ הצינור בריצפה ועליה קאפילרית לאורך הקירות.
תדה רבה לתשובתך.

צנרת מים או ביוב?

היי ליאורה
חברתינו מבצעת איתור נזילות במכשור הכי מתקדם בארץ, כמו כן נותנים שירות תיקונים לכל בעיית אינסטלציה.. מוזמנת להתקשר 050-3699999