בית

>

מעצבי פנים

>

מאמרים

>

פינות קטנות - שינוי גדול: עיצוב למען שינוי חברתי

תוכן עניינים

פינות קטנות - שינוי גדול: עיצוב למען שינוי חברתי

סיפורן של שתי פינות שעוצבו עבור עמותות ללא רווח, ועשו שינוי גדול עבור המשתמשים בהן. על עיצוב פנים שתורם לחברה

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-31/10/2017 3 דק' קריאה

שינוי עיצובי שנעשה בפינות קטנות יכול להיות לפעמים בעל משמעות גדולה. מעצבת הפנים טל מימון עיצבה שתי פינות כאלה, שעשו שינוי גדול עבור מי שעשה בהן שימוש לאחר מכן.

ורוד כנקודת מוצא

הפינה הראשונה היא חדר שינה של ילדה חולת סרטן, שחלמה על חדר ורוד ומעוצב. עמותת משאלת לב המגשימה משאלות לילדים חולי סרטן פנתה למעצבת וביקשה ממנה לעצב את החדר עבור הילדה.

כשהגיעה טל לבית המשפחה גילתה כי מדובר במשפחה מעוטת יכולת, ואת החדר חולקת הילדה עם שני אחיה. החדר עצמו היה מלבני, ותפקד גם כחדר שינה לשלושת הילדים וגם כחדר משחקים כך שהיה צורך במציאת פתרון של שינוי צורה בחלל. צורך נוסף היה מציאת פתרון אחסון לבגדים מכיוון שהארון הקיים לא הצליח להכיל את הביגוד של כל שלושת הילדים. כך, נקודת המוצא של התהליך הייתה רוויה בדרישות מיוחדות ואתגרים.

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

מירב סואד

ציון 9.74 17 חוות דעת

הודיה מילר

ציון 9.81 4 חוות דעת

החדר לפני - חשוך עם מיטת קומתיים.
החדר - לפני

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או
ארונות מלאים ועולים על גדותיהם.
אזור הארונות בחדר - לפני

התהליך החל במציאת מיטה מתאימה לכל שלושת הילדים. טל הגיעה להאוס אין, חנות המסייעת לעמותה בהנחות משמעותיות, שם נמצאה מיטה לארבעה. המשפחה כולה הגיעה לחנות לבחירת הצבע, ולמיטה הותאם ארון. תורם נוסף שהצטרף סייע כלכלית ברכישת האקססוריז הנוספים: השטיח, האהיל והווילונות.

המיטה לארבעה שנבחרה.

מיטה לארבעה

ומה בנוגע לפלטת הצבעים? כזכור, הילדה רצתה ורוד, וזו הייתה נקודת ההתחלה. כדי להתאים את החלל גם לשני הבנים שחיים בחדר, הוכנסו צבעי אפור וירוק לצד נקודות צבע נוספות שהתאימו את החדר גם לשני האחים.

ארון כחול עם כריות ובובות.

שילוב גוונים בחדר הילדים

שאלה בה נתקלו במהלך העבודה על החדר הייתה היכן למקם את המיטה ביחד לחלונות. הפוזיציה המוצלחת ביותר כללה הסתרה חלקית של אחד החלונות, אך לבסוף נבחר המיקום מכיוון שהיה הטוב ביותר.  

כדי שהחדר יתאים לתפקד גם כחדר שינה וגם כחדר משחקים הוא היה צריך לשנות צורה, הפתרון לכך היה סגירת ופתיחת המיטה. במצב סגור החדר מתפקד כחדר משחקים, וכשהוא פתוח החדר מתאים להיות חדר שינה. כדי להשלים את התמונה חיפשה טל שטיח ואהיל שיוסיפו למראה הכללי. מצבו ההתחלתי של החדר היה חשוך מאוד ולכן נבחר אהיל הנראה כמו אשכול מנורות מחוטי מתכת צבעוניים, המכניס הרבה אור.

הארון החדש, השטיח והווילון.
וילון חדש, ארון ושטיח 
 

מיטת קומותיים סגורה.
המיטה במצב סגור.

ממרפסת שירות לפאטיו

הפינה המיוחדת השנייה עוצבה עבור אגודת ניצן, ארגון לטיפול בלקויות למידה, הממוקם בתל אביב. אנשי האגודה פנו לטל בבקשה לעצב את הפינה הכי לא מנוצלת במשרדי הארגון. מדובר במעין פאטיו, שבמצבו ההתחלתי נראה כמו מרפסת שירות. עם זאת, היה זה המקום היחיד מחוץ למשרדים שיכול היה לתפקד כאזור המתנה, ישיבה וגם לשתיית קפה ואכילה.  

מרפסת שירות מוזנחת ומלוכלכת עם כיסאות פלסטיק.
המרפסת - לפני

מהסתכלות על האזור החליטה טל לנצל את התנאים שבשטח: מדובר באזור חוץ התחום בשני קירות חיצוניים, כאשר ישנה בליטה של 25 ס"מ בכל אחד מהם. את הסנטימטרים הללו ניצלה טל ליצירת גן תלוי. פינת הישיבה כוסתה בדשא סינתטי, שביום יום אינו הבחירה המועדפת על טל, אך הפעם נבחר דשא סינתטי במראה טבעי של שטיחי כרמל, שסיפק בצורה מיטבית את הצרכים בשטח.

החצר אחרי. כיסאות צבעוניים ודשא סינטתי.
דשא סינתטי וגן תלוי

בחצר הוצבו שולחנות עם רגלי ברזל המשמשים בתי קפה. אליהם צורפו ספסלי אלומיניום בצבעוניות של כחול וירוק, המתכתבים עם הלוגו של העמותה. התוצאה צבעונית ועליזה, והפינה הלא מנוצלת הפכה לפינת קפה וישיבה עבור הבאים לעמותה.

שולחנות וכסאות בתי קפה.
שולחנות בתי קפה

זווית אחרת לפאטיו.
הפאטיו - אחרי

"מה שניתן ללמוד משני הפרויקטים הללו הוא שלפעמים כשאנחנו חושבים על עיצוב אנחנו חושבים על דברים בומבסטיים", אומרת טל, "ניתן גם לקחת חלל קטן ולשנות אותו לגמרי, בהשקעה לא גדולה. מצד שני גם חשוב שלא להגזים ולא לנסות לנצל כל חלל בבית. חשוב גם שיישאר אוויר, ושתשארנה גם פינות ריקות".

רוצים לבצע שינוי קטן אבל משמעותי? שיפוץ קטן מתחיל ברשימת השיפוצניקים המומלצים שלנו!

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה