בית

>

מעצבי פנים

>

מאמרים

>

עיצוב נורדי וסגנונות נוספים - איך מעצבים וכמה זה עולה?

עיצוב נורדי וסגנונות נוספים - איך מעצבים וכמה זה עולה?

הסגנון הנורדי-סקנדינבי מוכר בעיקר בזכות הצבע הלבן השולט, כמו גם המון שימוש בעץ ואבן. זהו סגנון מושפע ממזג האוויר הקר של האזור וכן מן העובדה שאנשי האזור נוהגים לארח הרבה בביתם, אך גם כמובן מהתרבות הצנועה והדלה יחסית, המושפעת גם היא מן האקלים הקיצוני של האזור.

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-30/09/2020 6 דק' קריאה

העיצוב במקומות אלה הפך למאפיין כה מובהק של החיים בצפון אירופה, עד כי הממשלות הסקנדינביות אימצו אותו בעצמן והפכו אותו נכס לאומי, על ידי תמיכה בו בכל היבט אפשרי.

אבל איך אפשר לאמץ את הסגנון הזה והאם הוא בכלל מתאים לחיים בישראל החמה? אילו סגנונות עיצוב נוספים כדאי לאמץ מהם היתרונות של כל אחד מהם?

סגנונות עיצוב פנים

עם כל הכבוד (ויש כבוד) לעיצוב הנורדי, נראה שקיימים אינספור סגנונות עיצוב ועולם העיצוב רק הולך ומשתכלל עם השנים, כאשר כל הזמן צצים סגנונות עיצוב חדשים - מודרני, תעשייתי, כפרי, פרובנס, אקלקטי, בוהו שיק ועוד.

חלק גדול מהמונחים הללו אינו מוכר כלל לרוב האנשים, אבל גם המונחים המוכרים יותר, כמו עיצוב כפרי, מודרני, או קלאסי, אינם מספיק ברורים לרוב האנשים.

התוצאה היא שרוב האנשים לא ממש יודעים מה ההבדל בין הסגנונות השונים ולכן, גם כאשר פוגשים מעצבת פנים, קשה מאוד לענות על השאלה - איזה סגנון אתם הכי אוהבים?

אם קשה לכם לענות על השאלה, כי אתם לא מכירים את הסגנונות השונים, יהיה קשה למעצבת שלכם להבין מה בדיוק אתם מחפשים, להגשים את החזון שלכם ולהפוך אותו למציאות.

לכן, כדי להגיע לעיצוב מדוייק עבור הנכס שלכם, כדי להבין את השפה העיצובית ולדעת איזה סגנון הכי מתאים לכם, כדאי לפני הכל להכיר את הסגנונות השונים.

לפניכם כמה מהסגנונות הנפוצים בארץ ובעולם במסגרת מדריך קצר, שיהפוך אתכם לקצת יותר מבינים בעולם עיצוב הפנים.

עיצוב פנים מודרני

אחד מסגנונות העיצוב המדוברים והמבוקשים ביותר בישראל ובעולם הוא הסגנון המודרני.

הוא נולד בראשית המאה העשרים, דרך סגנונות שהיו אז חדשניים ופורצי דרך, כמו באוהאוס, המוכר לרובכם מהבתים היפים של תל אביב, באזור רחוב רוטשילד למשל, אך היו סגנונות נוספים שנולדו באותה תקופה והשפיעו על עולם העיצוב והאדריכלות - עד עצם היום הזה.

הסגנון המודרני של המאה ה- 21 מאופיין בקווים נקיים וישרים, ללא עיטורים, מינימליזם הבא לידי ביטוי במיעוט רהיטים ופריטים וחשיבה פונקציונלית.

פעמים רבות הסגנון המודרני נושק לסגנון העיצוב התעשייתי, כאשר נעשה שימוש בחומרים כמו בטון ומתכת חשופים, שימוש ניכר באור טבעי ואף בחומרים כמו זכוכית, שהם חזקים, עמידים וטבעיים.

בניגוד לסגנון התעשייתי, הסגנון המודרני מאופיין בשימוש בצבעים בהירים וניטרליים, מתכת, זכוכית, עץ בהיר ואף פתרונות אחסון סגורים, ללא חפצי נוי גלויים לעין.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי עיצוב פנים, גם כאשר הוא מאופיין בסגנון מודרני, שם דגש על התאמת הבית לצרכי הלקוח ולכן יש מידה רבה של גמישות אצל רוב המעצבים והמעצבות.

אולי משום כך, התפתחו בתוך הסגנון המודרני מספר סגנונות נוספים, כמו הסגנון הפוסט-מודרני, שבמסגרתו המעצבים מרשים לעצמם להשתמש דווקא בצבעים עזים ומגוונים יותר ואף חפצי נוי עם אזכורים לתרבויות רחוקות, כמו אפריקה, דרום אמריקה ועוד או בסגנון הייטק, המושפע מהתפתחות הטכנולוגיה המהירה ולכן מאופיים במראה חללי ועתידני מעט, עם שימוש רב במתכת, זכוכית וצבעים קרים.

לצד ההבדלים בין הגישות השונות לעיצוב המודרני, קיימים מכנים משותפים רבים, ביניהם שימוש באלמנטים פשוטים, העדפת הפונקציונליות על פני קישוטים מוגזמים ויצירת איזון בין השימוש בחומרים וצורות, כדי להשיג את העיצוב המבוקש.

בהתאם לשיקולים שונים, עיצוב פנים מודרני, על ידי מעצבת מקצועית יעלה לכם בין 8,000-40,000 ש"ח.

דנה מורן

ציון 9.75 9 חוות דעת

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

רינת סלע ישראלי

ציון 9.91 19 חוות דעת

עיצוב פנים כפרי

אתם יכולים לגור בעיר, או באזור כפרי ועדיין לאהוב מאוד עיצוב פנים כפרי, פשוט כי הוא יכול להעניק לבית אווירה קסומה, ביתית, חמה ונעימה, שאנשים רבים משוועים אליה ומתחברים אליה בקלות.

סגנון עיצוב כפרי מחבר בין החלל הפנימי למרחב החיצוני בהרמוניה מושלמת, מאופיין בגוונים חמים, בהירים ומוארים ואף פריטי ריהוט מחומרים טבעיים.

בדומה לסגנון העיצוב המודרני, גם בתוך ההגדרה הרחבה של עיצוב כפרי אפשר לגלות מנעד לשם של סגנונות משניים, כמו פרובנס, שיק ועוד, אך לכולם יש עקרונות משותפים, הכוללים:

שימוש בפרטי ריהוט מעץ טבעי, רצפת פרקט, בדים רכים וצבעים חמים, כמו גם אבן טבעית לחיפוי וריצוף, תוך הקפדה על איזון והרמוניה, מבלי ליצור עומס עיצובי.

אלמנטים שונים מאפיינים את העיצוב הכפרי ומעניקים לבית תחושה מזמינה ומנחמת, כמו קמין עצים, קיר לבנים, רצפת פרקט, פריטים שונים מעץ טבעי מלא (גושני) ועוד.

בחירת הצבעים בעיצוב הכפרי מובילה את המעצבים לפלטת גוונים בהירה ומוארת, לצד גוונים כהים מעט יותר, כמו גווני אדמה שונים, אם כי ניתן להשתמש גם בצבע אפור בעיצוב כפרי.

גם שילוב של חומרים טבעיים שונים בעיצוב הכפרי הוא מאפיין מוכר של הסגנון, כאשר ניתן לשלב אלמנטים שונים, כמו סלסלות קש, אריגים גסים, מסגרות עץ לא מעובד ואפילו מדפים מעץ לא מעובד, אם כי ראוי לציין כי כיום קיימת אפשרות להשתמש בחומרים סינטטיים בנראות של חומרים טבעיים כמו עץ, אבן ועוד ובאיכות גבוהה מאוד..

בהתאם לשיקולים שונים, עיצוב פנים כפרי, על ידי מעצבת מקצועית יעלה לכם בין  8,000-40,000 ש"ח.

עיצוב פנים בסגנון נורדי

אם נחזור לרגע לסגנון העיצוב שאיתו התחלנו את המאמר, נוכל לחבר אותו כעת לסגנון העיצוב המודרני, שיש לו קווים משותפים רבים, כמו מינימליזם, שימוש בצבע לבן, פונקציונליות על פני קישוטיות ועוד.

יחד עם זאת, הסגנון הנורדי עושה שימוש רחב בחומרים טבעיים, כמו עץ, אבן ועוד, הרבה יותר מאשר הסגנון המודרני, המאופיין יותר בחומרים תעשייתיים כמו מתכת, בטון וזכוכית.

עוד מאפיין מובהק של הסגנון הנורדי, שקיים במידה מסוימת גם בסגנון העיצוב המודרני, הוא התייחסות מיוחדת לקווים גיאומטרים, שימוש בפשטות השואפת להידמות לטבע, צניעות מאפשרת מנוחה ורגיעה.

שימוש במרקמים שונים שנוצרים על ידי שימוש בחומרים טבעיים מאפשר שיתוף של כל החושים בהרמוניה מלאה למען התוצאה הסופי שהיא עיצוב על זמני.

בהתאם לשיקולים משתנים, עיצוב פנים בסגנון נורדי על ידי מעצבת מקצועית יעלה לכם בין 10,000-40,000 ש"ח.

עיצוב פנים יוקרתי

עיצוב פנים יוקרתי הפך לסגנון מבוקש בבתי מגורים, דירות ומשרדים, כאשר בעלי הנכס מבקשים ליצור אווירה מרשימה, עיצוב מדויק ותוצאה מרהיבה.

יחד עם זאת, עיצוב פנים יוקרתי מיועד גם כדי ליצור שילוב מדויק בין אסתטיקה לנוחות ובין פאר לפונקציונליות, כדי שהתוצאה הסופית תתאים במדויק למה שהלקוח רצה וביקש.

יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי עיצוב יוקרתי אינו חייב לכלול רהיטים גדולים וכבדים ועיטורי זהב, אלא דווקא ההפך מזה.

צבעים מאופקים וחד גוניים, ניצול מדויק של השטח, שילוב טכנולוגיות מתקדמות המשפרות את איכות החיים, שילוב מושלם בין גוונים ומרקמים ועוד.

בשורה התחתונה, עיצוב פנים יוקרתי מטרתו לשרת את הצרכים והרצונות של בעלי הבית באופן האופטימלי ביותר, כדי שבני הבית ייהנו משהות בבית מושקע, מעוצב לעילא, המכיל חפצים ורהיטים המשרתים אותם היטב בכל היבטי החיים.

בהתאם לפרמטרים משתנים, מחיר עיצוב פנים יוקרתי על ידי מעצבת מקצועית ינוע בין 10,000-50,000 ש"ח לכל הבית.

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

עיצוב נורדי וסגנונות נוספים: סיכום

עולם עיצוב הפנים הוא עולם עשיר ומגוון בסגנונות עיצוב שונים. חלקם הגדול מגיע מתרבויות שונות, כמו העיצוב הנורדי למשל וחלק אחר של הסגנונות התפתח במקביל להתפתחות הטכנולוגיה, המהפכה התעשייתית, שימוש בחומרי גלם חדשים ומחודשים, שינויים תרבותיים ושינויים רבים באורחות החיים.

כל אלה מתלכדים לכדי מטרה אחת - ליצור עבורכם את הבית המושלם, שישרת אתכם באופן הכי מותאם לצרכים שלכם ולטעם האסתטי שלכם.

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה