בית

>

מעצבי פנים

>

מאמרים

>

עיצוב חדרי תינוקות - איך מעצבים ושומרים על תקציב הגיוני?

עיצוב חדרי תינוקות - איך מעצבים ושומרים על תקציב הגיוני?

כשמגיע בן משפחה חדש לבית ישנן הרבה מאוד הוצאות חדשות, ביניהן גם על החדר החדש לרך הנולד. איך אפשר לעצב חדר תינוקות מקסים בתקציב שפוי? כל הפרטים במאמר

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-24/07/2012 7 דק' קריאה

עיצוב של חדר תינוקות בבית הוא אחד הפרויקטים המהנים ביותר בבית מצד אחד, ומצד שני הוא מאתגר מאוד. הורים שהשקיעו בעיצוב פנים הבית לא ירצו לשבור את המראה ההרמוני על ידי יצירת חדר תינוקות בעיצוב חדש באופן שלא יתאים לשאר הבית. היבט נוסף קשור לעובדה שחדר התינוקות הוא זמני, שכן עם הזמן התינוק יגדל והצרכים שלו ישתנו וגם הסביבה שבה הוא חי תדרוש עיצוב מחדש.

בנוסף לכל אלו, הורים טריים במדינת ישראל יצטרכו להתמודד עם לא מעט תשלומים ושינויים באורח חייהם, שלא יאפשרו להם להשקיע הון בלתי מוגבל בעיצוב חדר תינוקות. אז עולה השאלה המתבקשת - כיצד נעצב חדר תינוקות בתקציב הגיוני? ובכן, עיצוב חדר תינוקות לא צריך להיות פרויקט יקר מדי ורוב הדברים שנרכוש, מלבד המיטה שנדרשת להיות בטיחותית ועמידה, יהיו בגדר מותרות. נוכל באמצעים פשוטים וזולים לעצב את חדר התינוקות לפי רצוננו:

צבע לחדר תינוקות

לפני שמתחילים לעצב את החדר חשוב לבחור בפלטת צבעים עימה תוכלו לשחק בעיצוב. לא תמיד חייבים להשתמש בצבעי תכלת לבנים וורוד לבנות בגוונים סוכרייתים-פסטלים. היו יצירתיים וחשבו לטווח הארוך. גיוון של צבעי בסיס עם צבעים בוגרים יותר כמו לבן, בז', שמנת יכול להפוך את החדר לרלוונטי גם לשנים הבאות מבלי שתצטרכו לצבוע הכל מחדש. בצורה זו תוכלו להתאים גם את עיצוב חדר התינוקות לשאר חללי הבית. אם תרצו לעשות משהו באמת מיוחד תוכלו להשתמש באפקטים שונים לצביעת קירות כמו קריסטל בראש שנותן מראה מנצנץ, אפקטים של עננים, כוכבים וכו'.

דנה מורן

ציון 9.75 9 חוות דעת

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

רינת סלע ישראלי

ציון 9.91 19 חוות דעת

חדר תינוקות בגוון אפור

אם בכל זאת בא לכם על צבעי הפסטל (הם מאוד אופנתיים כרגע, ונותנים טון רך לחדר כולו) מומלץ לצבוע קיר אחד, וכך גם יהיה פשוט יותר לצבוע מעליו בעתיד. אפשר ללכת על צביעה של חלק מהקיר, צביעה של צורות גיאומטריות או צביעת אומברה (גוון ההולך ומשתנה בהדרגה). מה שיכול להקפיץ עוד יותר את מראה הקיר הוא הוספת מדבקות קיר בצורת עננים, משולשים, כדורים פורחים או כל צורה אחרת שמתאימה לקו הילדותי. כיום גם ישנם טפטים מקסימים שהדבקה שלהם על הקיר כבר תקפיץ באופן משמעותי את המראה הכללי של החדר, ותצטרכו רק כמה טאצ'ים נוספים. חשוב כמובן להשתמש בצבעים ידידותיים לסביבה שלא מפיצים רעלנים ויפגעו בבריאות ילדכם.

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או
חדר תינוקות בתכלת

חברת דומיסיל. עיצוב: שני רינג. צילום: אדריאן דודה

אקססוריז לחדר תינוקות

בחירת האקססוריז חשובה מאוד בעיצוב חדר תינוקות, מכיוון שהם אלה הנתונים את הטאצ'ים הסופיים ואת האווירה הכללית בחדר. אילו פריטים חשובים? הרשימה הבאה תעשה לכם סדר:

בובות

 כיום ניתן לראות בהרבה חדרי תינוקות בובות פרוותיות המוצגות לראווה. מעבר למשחק עבור התינוק, הבובות מהוות פריט דקורטיבי בפני עצמו. בעיקר מדובר בדובים ובובות של חיות בסגנון מינימליסטי המושפע מהעיצוב הנורדי. כדאי לבחור בבובות בצבע ובסגנון שמתכתב עם פלטת הצבעים שנבחרה עבור החדר. ניתן למצוא בובות במחירים לא גבוהים באתרי קניות בחו"ל ובחנויות סטוק בישראל.

ספרים

עוד טרנד נפוץ כיום הוא לשים ספרים בתצוגה מיוחדת שמבליטה אותם. אפשר להכין ספרים מיוחדים עבור הרך הנולד (ישנם ספרים כיום שניתן ליצור במיוחד לפי שם התינוק) והדבר יכול ליצור מימד אישי ומיוחד לעיצוב כולו.

חדר תינוקות עם בובות ארנב

חברת דומיסיל, עיצוב אורלי גונן שטיינגט, צילום אסף הבר

כריות

כריות בצורות שונות הן גם מגמה שאי אפשר להתעלם ממנה בעיצוב חדרי תינוקות. אם בחרתם בטפט או מדבקות קיר בצורה מסוימת, ניתן כאן משיך לשחק על כך בכריות. למשל, אם ישנם עננים על הקירות אפשר לבחור בכרית בצורת ענן. אם בחרתם בכוכבים אפשר לבחור בכרית בצורת כוכב או ירח, וכן הלאה.

טקסטיל

פריטי הטקסטיל נותנים את אפקט הרכות והנועם שחשוב בעיצוב חדר לתינוק. רצוי לבחור בווילונות אווריריים ודקים בצבעים בהירים. אפשר לבחור מצעים המתאימים או מתכתבים עם צורות שנבחרו כבר לעיצוב הקיים. שטיח רך ונעים יוסיף גם הוא למראה הכללי. בגזרת השטיחים אפשר לבחור בשטיח שאגי או בשטיח עגול הסרוג בסריגה עבה, שיוסיף קווים רכים ועדינים למראה החלל.  

מנורות

אפשר לבחור אהיל רך ומיוחד לתאורה המרכזית, ולשלב מנורת פלסטיק דקורטיבית בצורה מסוימת, כמו מנורת כוכב, ענן וכו' - שוב בהתאם לתמות המרכזיות שבחרתם.

תמונות

ניתן למצוא תמונות מקסימות בחנויות עיצוב או באתרי קניות שונים. כדאי כמובן לבחור בתמונות בגוונים שיתאימו לשאר הפריטים שבחרתם. שימו לב שישנם טווחי מחירים גדולים יחסית, וניתן למצוא תמונות יפות גם במחירים זולים באתרים קניות בחו"ל. כדאי לעשות סקר שוק קטנטן לפני הרכישה.

מנורות לחדר תינוקות

מנורות לחדרי תינוקות

מדפים

מדפים שיכולים להיות חמודים בחדרי תינוקות הם מדפים בצורות שונות כמו משולשים, משושים או מלבנים. המדפים יכולים להיות בגוונים שונים או בלבן כאשר בתוכם אפשר להניח אקססוריז מהסעיפים הקודמים. למעוניינים ב-DIY או לבעלי ידיים טובות יש אפשרו לשפץ מדפים ישנים: לצבוע אותם, להניח טפט חמוד במרכז ולתלות אותם כמדפים לכל דבר.

עוד פריטים

פריטים נוספים שיכולים להשתלב בעיצוב החדר הם מוביילים מיניהם (רצוי מחומרים רכים), וגם ווי תלויה מעוצבים. אתם יכולים ללכת עם כמה מהטרנדים החזקים כיום ולשלב גם סוס עץ בחדר או לתלות ראש מעוצב של בובת חיה על הקיר (נשמע קריפי, אבל מדובר בפריט עיצובי מתוק למדי).

מדפים לחדר תינוקות

מגירות שהוסבו למדפים. עיצוב: חגית בכר. צילום: אבי קבלו

ווים לחדר תינוקות

ווים לחדרי ילדים של דומיסיל

לא רצוי להעמיס באקססוריז באף חלל בבית ובפרט בחדר תינוקות. קחו השראה משמיכת התינוק, מבגדיו ומהטקסטילים שמקיפים אותו לעיצוב אקססוריז. התאימו וילונות, תפרו במו ידיכם בדים חדשים וצרו קולקציה פרטית משלכם, שלבו אהילים מעניינים בחדר התינוק עם תאורה מעומעמת. מעל לכל זאת, נדגיש שוב את נושא הבטיחות ונזכיר שבמיטת התינוק אין להניח שום פריט בד שהוא מלבד המצעים. בנוסף, רצוי שלא לתלות דבר על קירות שמעל המיטה של התינוק או מעל שידת ההחתלה.

ריהוט לחדר תינוקות

פריטי הריהוט שהם מאסט בחדר הם כמובן מיטת התינוק והשידה. כדאי גם שיהיה בחדר כיסא או כורסה להאכלה בלילות. בדרך כלל מומלץ שפריטי הריהוט הללו יהיה בצבעים ניטרליים כמו לבן, אפור, שמנת או בגווני עץ. לא תמיד חייבים לקנות רהיטים חדשים. אפשר בקלות למצוא פריטים כאלה למכירה או למסירה ביד שניה. עוד אופציה, הרלוונטית בעיקר לכורסא או לכיסא שבחדר היא היא שיפוץ רהיטים. במקום לקנות כיסא נדנדה חדש השתמשו בישן ושדרגו אותו בעצמכם. רהיטי עץ ניתן לחדש באמצעות צביעה.

כל שצריך לעשות הוא לנקות אותם, לשייף, לצבוע בצבע הנבחר בשתי שכבות, אם רוצים ליצור מראה מיוחד, אפשר לשייף גם לאחר את הצבע פינות מסוימות ולהעניק לרהיט מראה וינטג'. לסיום מורחים שכבת לכה שמגינה על רהיט העץ - והנה לכם רהיט כמו חדש. רצוי להשתמש בצבעים בהירים כדי לשמור על האווירה הרגועה שנדרשת בחדר תינוקות. על אותו משקל נוכל להשתמש במדבקות מיוחדות לרהיטים ולקשט את ארון החדר הישן ולתת לו מראה ילדותי ונעים.

מיטת תינוק

עיצוב חדרי תינוקות - מחיר

בין אם זה הילד הראשון ובין אם הוא החמישי במספר, ההורים רוצים להעניק לו כל מה שהוא צריך והרבה יותר מכך, כדי לספק לו את כל מה שהוא צריך כדי להתפתח כראוי, להרגיש מוגן ובטוח, לשהות בסביבה נעימה ושלווה, הכוללת גם מידה ראויה של גירויים ויזואליים מתאימים לגיל הרך.

כל אלה צריכים להשתלב יחד בהרמוניה כדי ליצור חדר נעים, ומרגיע ומזמין, שההורים ייהנו לבלות בו שעות ארוכות עם הרך הנולד וגם כדי שהתינוק ישמח לבלות בו את שעות השינה, החלפת החיתולים, מנוחה ומשחק.

עיצוב חדרי תינוקות, בדומה לחדרי ילדים, משתנה בהתאם לדרישות הלקוח, כמו גם פרמטרים שונים נוספים, אך מחירו ינוע בדרך כלל בין 2000-5000 ש"ח.

איך ליצור עניין לתינוק - אך לא יותר מדי

בגיל הרך התינוקות עדיין לא משתוללים ומשחקים ברחבי החדר והאלמנטים הוויזואלים שסביבם גורמים להם לחשוב, לחייך ולהתפתח. באמצעות שילוב של טפטים, טקסטילים, פריטי נוי ואקססוריז פשוטים תוכלו ליצור עיצוב מעניין לחדר התינוקות ומסקרן לתינוק עצמו. שילוב של דובי למשל על אחד המדפים ברקע של קיר תכלכל עם טפטים בצורת עיגולים יכול להעניק את אותו מראה ילדותי ורך שאנו מחפשים.

התינוק שוכב שעות רבות על גבו או על צדו ובוחן את התקרה והקירות. תוכלו לשלב ציורי קיר ותקרה או לקנות מדבקות קיר גדולות שיכסו שטחים גדולים בחלל החדר ויצרו אווירה מעניינת. חשוב לא להעמיס יתר על המידה כדי לא ליצור חלל קטן ומאיים ועומס בעין לרך הנולד. סביבה נעימה ומרגיעה עבורכם ועבורו היא התוצאה הסופית הרצויה.

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה