בית

>

מעצבי פנים

>

מאמרים

>

עיצוב חדר שינה - איך מעצבים וכמה זה עולה?

עיצוב חדר שינה - איך מעצבים וכמה זה עולה?

חדרי שינה מעוצבים נראים לפעמים כמו משהו שאפשר למצוא רק בקטלוגים, או במגזינים של עיצוב, אבל למעשה, יש כמה כללים קבועים, שמיושמים בכל חדר שינה מעוצב. משמעות הדבר היא שאתם רק צריכים לעקוב אחר כמה הנחיות והמלצות פשוטות, כדי שחדר השינה שלכם יראה מזמין, נעים, חמים ויפה. לא השתכנעתם? תמיד תוכלו לפנות למעצב/ת פנים, אבל רגע לפני, אתם יכולים לקרוא את המאמר הבא וליישם כמה המלצות פשוטות.

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-30/09/2020 5 דק' קריאה

עיצוב פנים חדר שינה

יש המון סוגים של חדרי שינה, זה נכון. אבל גם כאשר מדובר על חדרים בגדלים שונים, חדרים בנויים אחרת ואפילו חדרי שינה בעיצוב כפרי לעומת עיצוב מודרני, או תעשייתי לעומת רומנטי, עדיין יש כמה מכנים משותפים לכולם, שהופכים אותם לחדרי שינה מעוצבים.

אז כדאי שתכירו אותם, כדי שתוכלו ליישם אותם בכוחות עצמכם, או בעזרת מעצבת פנים.

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

אבשלום בארי

ציון 9.93 11 חוות דעת

לינוי לוינסון

ציון 10 9 חוות דעת

עיצוב חדר שינה הורים

חדר השינה המרכזי והחשוב בבית, זה שיש לו תפקיד כל כך חשוב, לעזור לכם לטפח את הזוגיות, לשמר את הקשר הזוגי שמחזיק את כל המשפחה יחד, דווקא הוא סובל בדרך כלל מהזנחה.

המיטה מבולגנת, הארון לא מתאים לחדר, על הקיר יש (במקרה הטוב) תמונה שאין לה כל קשר לסגנון הכללי ואפילו הצבעים על הקירות לא ממש מזמינים.

אז אין פלא שחדר שינה כזה לא ממש מעורר חשק לחזק את הזוגיות ואת האינטימיות. לעומת זאת, דמיינו לכם חדר שינה זוגי במלון מפואר.

אם אתם לא מצליחים - אתם יכולים להיכנס לתמונות של חדרי שינה מעוצבים במחשב ולראות כי עיצוב של חדרי שינה מעוצבים ויפים הוא בדרך כלל דומה למדי.

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

הפכו את המיטה למרכז - חדר שינה מעוצב

תחילת תהליך העיצוב של חדר השינה צריכה להיות ארגון המיטה - יש למקם אותה במרכז החדר, אך במקום שמרגיש לכם נוח ומזמין.

לאחר מכן, כדאי למצוא מיטה עם ראש מיטה מרשים וגדול, אך אם יש לכם מיטה בלי ראש מיטה - תוכלו להוסיף לה ראש מיטה מרופד, או מעץ מעוצב.

אם אתם קצת מוכשרים ב DIY תוכלו למצוא אינספור סרטונים ברשת, עם הדרכה מדויקת להכנה של ראש מיטה מעוצב.

לבסוף, הקפידו לשמור על מיטה מסודרת לפני שאתם עוזבים את חדר השינה בתחילת היום, השתמשו בסט מצעים אחיד ותואם והשתמשו גם בכמה כריות נוי כדי להעצים את התחושה המפנקת.

ויהי אור בחדר השינה

תאורה בחדר שינה היא אלמנט חשוב מאין כמוהו.

שימו לב שבכל חדרי המלון יש כמה גופי תאורה, כדי לאפשר לאורחים להחליט איזה אור הכי מתאים להם באותו הרגע.

אבל לא רק בחדרי מלון. כל חדר שינה מעוצב שתמצאו, מכיל לפחות 3 גופי תאורה שונים - אחד תלוי מהתקרה, אחד עומד על הרצפה ואחד ממוקם על השידה.

כך אפשר לשנות אווירה, להשתמש בתאורה חמה כשרוצים ליצור אווירה רומנטית, או תאורה ממוקדת כאשר רוצים להתלבש ולהתאפר, או תאורה רכה ועדינה, לקראת השינה.

אפשר לקנות כמובן גופי תאורה יוקרתיים ומעוצבים, אבל אפשר גם להסתפק בגופי תאורה צנועים וזולים יותר ועדיין לקבל את האפקט החשוב הזה.

לעצב ברכות

החלונות של חדר השינה הם לא רק מקור לאור, הם גם מאפשרים לסביבה החיצונית לחדור פנימה אל החדר.

לעיתים קרובות זה לא מוסיף, אלא גורע, בעיקר כאשר מדובר על עיצוב חדר שינה ולכן, חשוב לתלות וילונות על החלון.

הם מאפשרים להסתיר את המתרחש בפנים וכך מחזקים את האינטימיות, הם מאפשרים לכם הרכך את האור הקשה שנכנס מבחוץ בשעות היום והם מוסיפים המון אווירה ואופי לחדר.

אפשר לבחור וילונות בצבע האהוב עליכם, עם או בלי הדפס, אבל מומלץ מאוד להשתמש בוילון כפול - שכבה ראשונה של וילון דקיק ושקוף ומעליה שכבה עבה של וילון אטום.

כך תוכלו לבחור אם לעמעם את האור הנכנס מבחוץ, להסתיר את מה שקורה בפנים, או לאטום לגמרי את חדירת האור, כדי לאפשר לעצמכם שינה עמוקה ללא הפרעות.

שידה לצד המיטה - לא רק מגירות אחסון

השידה לצד המיטה אולי לא נראית ככה, אבל יש לה תפקיד חשוב הרבה יותר מאשר מקום אחסון לתחתונים, גרביים וחפצים אישיים שונים ומשונים.

תפקידה החשוב בעיצוב חדר השינה מתמקד דווקא במראה החיצוני שלה יותר מאשר במה שיש בתוכה.

משמעות הדבר היא כי בעיקר חשוב לשמור עליה מסודרת ונקיה, כאשר מעליה כדאי להניח כמה חפצים יפים שמושכים את העין.

זה יכול להיות זר פרחים, או עציץ קטן, זו יכולה להיות מנורת לילה יפה ומעוצבת וזו יכולה להיות אפילו עששית עם נר, או מפית מעוטרת - לחובבי הז'אנר.

החכמה היא לשמור על הסדר בחלקה העליון של השידה, להכניס למגירות כל  חפץ שאין לו משמעות עיצובית ולהשאיר בחוץ רק מה שנראה טוב.

גם ספר וכוס מים יכולים להיראות טוב על השידה - כאשר היא מסודרת ונקיה וכך גם אתם תצליחו להירדם יותר בקלות.

לא לשכוח את הרצפה

אחד מסוגי הריצוף האידיאלים לחדרי שינה הוא רצפת פרקט. היא מעניקה לחדר חום ונעימות, שאף סוג אחר של רצפה לא יכול להעניק לו, אבל גם אם אתם לא אוהבים פרקט, או לא יכולים כרגע להשקיע סכום גדול בהחלפה של הרצפה, תוכלו למצוא שטיח מעוצב לטעמכם.

זה יכול להיות שטיח דמוי פרווה לבנה, זו יכולה להיות מחצלת קש, זה יכול להיות שטיח מקיר לקיר ואלה יכולים להיות שני שטיחים קטנים משני צידי המיטה.

העיקר שתהיה לכם נחיתה רכה מהמיטה בבוקר וגם שהרצפה תהיה נעימה למראה.

לאוהבי העיצוב הנועז שביניכם, הכנסת שטיח לחדר השינה מאפשרת לכם להוסיף אלמנט עיצובי בצבעים עזים, עיצובים והדפסים מעניינים, שיכניסו צבע באופן בלתי צפוי.

ארבעה קירות, פחות או יותר

אולי קיר אחד של חדר השינה שלכם כבר תפוס עם ארון גדול.

אולי קיר נוסף תפוס עם טלוויזיה תלויה על קיר ועוד קיר אחד תפוס עם חלון גדול, כולל הוילונות שהוספתם, כדי להוסיף רכות למראה של החדר.

אבל אם נשאר לכם קיר פנוי אחד, או יותר, אתם יודעים שגם הוא צריך לקבל קצת תשומת לב.

חובבי הפנג שווי יודעים, שכדאי לתלות על קיר חדר השינה תמונה שמסמלת זוגיות אידיאלית. זה יכול להיות זוג מתעלס, או שתי ציפורים על ענף ואפילו שני דולפינים שוחים בים, אבל תמונה שמייצגת זוגיות טובה היא מאוד מומלצת לתלייה בחדר השינה.

אם אתם דווקא מעדיפים עיטורים מופשטים על קירות חדר השינה, תוכלו לתלות שטיח קיר צבעוני, או ציור קיר וכל דבר אחר שנותן לכם תחושה נעימה בחדר השינה.

עיצוב חדר השינה, או חדר השינה של ההורים, הוא חשוב לזוגיות וגם לנפש.

הוא מוסיף רכות ונעימות, מחזק את הרומנטיקה ומאפשר לכם להנות מהזמן המשותף שיש לכם, לפעמים הזמן המשותף היחידי שיש לכם לאורך היום.

זהו גם המקום שבו אתם יכולים להירגע, לנוח, לישון ולאגור כוחות ליום הבא ולכן חשוב שזה יהיה מקום מזמין, מפנק ונעים - לעיניים וגם לגוף.

אם אתם פחות בעניין של ליישם בכוחות עצמכם את ההמלצות שנכתבו כאן, תוכלו לשכור את שירותיה של מעצבת פנים, או שירותיו של מעצב פנים שיגבו מכם עבור השירות יהיה בין 2,000-8,000 ש"ח.

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה