בית

>

מעצבי פנים

>

מאמרים

>

עיצוב חדר ילדים - טיפים והמלצות להורים

עיצוב חדר ילדים - טיפים והמלצות להורים

על מה חשוב להקפיד כשמעצבים חדר ילדים כדי שלא נצטרך לבצע שינויים דראסטיים ככל שהם גדלים? עצות שימושיות ותמונות השראה

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-07/01/2018 10 דק' קריאה

עיצוב חדרי ילדים הוא עולם שלם ומלא קסם, כאשר בשנים האחרונות עם עליית ה-DIY, חנויות הסטוק, וההזמנות מאתרי קניות הפכו לטרנד עקשני בקרב הורים, המשתפים תמונות חדרים מתוקתקים ומעוצבים למשעי בקבוצות פייסבוק ייעודיות. אין ספק, עיצוב חדר לילד או לתינוק שבדרך הוא כיף גדול, אך חשוב מאוד לעשות זאת בחכמה. שילובי צבעים דומיננטיים מדי עלולים להיות לא רלוונטים כעבור שנים ספורות בלבד. לכן, כאשר מגיעים לעצב חדר ילדים ומוקסמים מהרעיונות היצירתיים הקיימים כיום בפינטרסט, רצוי לחשוב גם איך לעשות זאת בצורה מושכלת, ולעצב חדר שיהיה מהמם - ופרקטי.

חומרים חשובים בעיצוב

ריצוף

כאשר מדובר בעיצוב פנים לחדרי ילדים, האדריכלית נירית פרנקל ממליצה על פרקט, המשווה מראה חמים לחדר ומתאים לכל הגילאים. נוסיף כי הפרקט אכן טרנדי למדי כיום גם בעיצוב חדר ילדים, אך אם בחדרים האחרים בחרתם בריצוף מסוג אחר - המשיכו את הקו גם בחדר הילדים.

צבעי קירות

דנה מורן

ציון 9.75 9 חוות דעת

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

רינת סלע ישראלי

ציון 9.91 19 חוות דעת

למרות שרבים מתפתים לצבוע את הקירות בתכלת או ורוד ולהוסיף מדבקות קיר בדוגמאות שונות ומשונות, פחות מומלץ ללכת על צבעוניות מוגזמת. רצוי לבחור בקיר אחד או נישה ייעודית ובה להתפרע בטקסטורה שונה, טפט, מדבקות, צבעים ומה שבא לכם. בשאר הקירות כדאי ללכת על גוון ניטרלי כמו לבן או שמנת. האפור הוא צבע חזק מאוד כיום לחדרי ילדים מעוצבים, וצבע אפור עם מדבקות קיר יכול לעבוד מדהים אך לא תמיד יתאים לילד כשיגדל.

מיטה

אחד האלמנטים החשובים והבסיסיים בריהוט. המיטה מביאה לידי ביטוי את אחת הסוגיות המרכזיות בעיצוב חדרי ילדים - העובדה שהילד גדל ומשתנה כל הזמן… מלבד העובדה שכעבור שנה הפוסטרים של הכוכב האהוב או הבובות יכולים להיות לא רלוונטיים גם פשוט פיזית הילד משתנה, והריהוט - או ספציפית יותר - המיטה, צריכה להתאים לו עד כמה שניתן. לכן, אפילו אם אתם מתכננים חדר מעוצב לתינוק, כדאי להשאיר מקום למיטה וחצי (או לפחות לדעת איך תשנו בהמשך כל שמיטה וחצי תשתלב) כך גם לא תעמיסו את החדר וגם תוכלו פשוט להחליף את המיטה בסוג המתאים לגיל בבוא העת, כשתעסקו בעיצוב חדר לבני הנוער שלכם.

בעניין מיטות ילדים מעוצבות, כדאי שלא להתפרע יתר על המידה. מיטה בצורת מכונית יכולה להיות החלום של הילד שלכם כרגע וברגע אחר להיראות כמו אחת הטעויות הגדולות שעשיתם. כדאי ללכת על עיצוב סולידי בבחירת המיטה ולהתפרע במקומות אחרים. שימו לב שגם מיטת נוער רגילה יכולה להיות מהר מאוד פחות מתאימה ויתכן שעדיף להקדים ולקנות מיטה וחצי גם כשנראה לכם טיפה לפני הזמן המדויק. מובן שאם שני ילדים ישנים באותו חדר אז הפתרון הקלאסי הוא מיטת קומותיים. יש כרגע טרנד מקסים של מיטות עץ עם גג, כאשר ניתן להשיג גם מיטות קומותיים כאלה. אם פחות מותאם לגיל, גם מיטת נוער נפתחת יכולה להיות פתרון.

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או
חדר ילדים בכחול

תכנון ועיצוב: שגית הנדלר מרק. צילום: גדעון לוין. באדיבות קמחי תאורה

ילד קטן - ארון קטן? לאו דווקא. מומלץ דווקא להכניס לחדר ארון גדול בגוון ניטרלי שישתלב תמיד עם שאר הריהוט בחדר. אין מספיק פריטים למלא אותו? לא תאמינו כמה מהר הוא יתמלא עד אפס מקום. כיום ישנו טרנד חזק של סלי אחסון, מדובר בפריט נחמד וזול שקל למלא אותו ולרוקן אותו כשהילד רוצה את הצעצועים. החיסרון הבולט הוא שאין תצוגה מסודרת של הצעצועים כך שאי אפשר ממש לראות אותם. יתכן שעדיף לאחסן צעצועים במדים או בארון ולשמור את הסל לכביסה או למצעים של הילד.

תאורה

מנורת לילה בעלת אור מרגיע היא המלצה חמה לחדרי שינה לילדים, מכיוון שזו מסייעת לשלבי הירדמות בגילאים שונים, ושימושית מאוד גם כשהילד מתעורר מוקדם בבוקר או באמצע הלילה. לחלופין - גם דימר יכול לעשות את העבודה. אם הילד מספיק גדול - אפשר למקם מתג ליד המיטה כדי שיוכל להדליק את האור כשהוא הולך לשירותים בלילה. אם הילד כבר הולך לבית הספר ויש כבר שולחן כתיבה להכנת שיעורים, חשוב שתהיה עליו גם מנורת קריאה, רצוי עם נורת לד חסכונית. ניתן למצוא כיום מנורות שולחן מקסימות שישתלבו עם הסגנון העיצובי של החדר.

בטיחות

הבטיחות היא מעל לכל, ועל אחת כמה וכמה בשיפוץ חדר ילדים. כפי שציינו בתחילה, הטרנדים של DIY, הזמנה מאתרי אינטרנט שונים וחנויות סטוק, עלולים לפתוח פתח לסכנות בתחום התאורה, מכיוון שלא תמיד מדובר בפריטים הנושאים עמם תו תקן. לא צריך להיות היסטריים אלא רק לוודא שגוף התאורה שבחדר הילדים אינו כולל חלקים נשלפים או חומרים רעילים, ושאין סכנה של אהיל דליק.

הלבשת החדר

השטיחים, הווילונות, פריטי הטקסטיל של המיטה, מדבקות הקיר והטפטים הם האלמנטים בהם תוכלו לשחק עד הקצה, ולעצב את החדר באופן ייחודי. את האלמנטים הללו ניתן להחליף ככל שהילדה או הילד גדלים, וישנן דרכים מקסימות לעשות זאת. בחירת נושאים כמו עננים, כדורים פורחים, כוכבים או לבבות לצד שילוב תמונות מעניינות ופריטים דקורטיביים יכולים להפוך את החדר של הקטני שלכם לממלכה הקסומה הפרטית שלו. כדאי שלא להיות מקובעים. דווקא גווני הלבן, אפור או הצהוב יכולים להיות מקסימים לשני המינים ולתת פתח לילדים לבטא את עצמם בעתיד. אחד הטרנדים החזקים כיום הוא כריות מעוצבות, לצד שטיחים סרוגים ונעימים. אלה דרכים נפלאות לשלב מגמות עיצוביות בחדרי שינה לילדים, מבלי להגזים.

רעיונות לעיצוב חדר הילדים

צבעי פסטל

הוורוד, התכלת והמנטה פרצו לחיינו לפני מספר שנים והם מככבים עדיין בעוז בחדרי ילדים, לצד מגמה הפוכה של צבעוניות עזה. אפשר לשלב את הצבעים במצעים, בשטיח, בתמונות על הקיר ובמדבקות קיר. מומלץ שלא לצבוע ריהוט גדול כמו ארון או מיטה, ולא לצבוע את הקיר בצבעים הללו, מכיוון שכך יש סיכוי שתרגישו תקועים עם הצבע כשהטרנד יחלוף.

צורות גיאומטריות

משולשים, משושים, מעוינים וחבריהם מככבים על ריצוף, חיפוי קיר מצעים, תמונות: יו ניים איט. בחדר ילדים הם ניתן לשלב אותם באמצעות דגלונים, פופים, או סלי אחסון.

קקטוסים וסוקולנטים

הירוקים הארורים האלה בכל מקום, וגם בחדרי ילדים ניתן למצוא את העציצים הנפוצים הללו, לצד הדפסי קקטוסים שהחליפו את האננס בתואר הדימוי הגראפי הנפוץ ביותר (כשבעורפם נושף הפלמינגו). אפשר לשלב אותם על מדף מעל שולחן הכתיבה, כאשר אפשר לבחור בקקטוס מלאכותי או בצמח אמיתי אותו הילד ישקה פעם ב.. וילמד מה זו אחריות (חלקית).

זהב

אם עיקמתם את האף לרגע אנחנו יכולים להבין אתכם. לצבע יש תדמית מעט מצועצעת וצעקנית, אך בשנים האחרונות פרץ בסערה ומככב באביזרי עיצוב המיועדים לכל חדר בבית, ולאחרונה גם בחדרי ילדים. אצלם ניתן לשלב אותו במדבקות קיר עדינות, בידיות או במסגרות דקות לתמונות.

ישנן כמה דרכים לצמצם את ההוצאה על בשיפוץ חדר ילדים ועיצובו. ראשית, כפי שציינו בתחילת הכתבה, רעיונות לעיצוב חדר ילדים ניתן לקבל בכל מיני מקומות, ואת הקניה של הפריטים ניתן לבצע  באתרי קניות זולים, שם ניתן למצוא אין סוף פריטים: מתמונות ועד כריות מדליקות. גם חנויות הסטוק מציעות מגוון נאה של פריטים ליישום רעיונות לעיצוב חדר הילדים. שיפוץ רהיטים ישנים גם הוא אופציה טובה להוזלה של העלות הכללית. אפשר להציץ באתר "אגורה" או ביד 2 ולרכוש שם פריטים. ישנם אתרים המאפשרים הדפסה של איורים יפים אותם ניתן לתלות. ככל שתהיו ממוקדים ותדעו מה אתם מחפשים - כך יהיה לכם קל יותר לערוך סקר שוק ולרכוש את המוצרים במחיר הזול ביותר.

חדר ילדים

עיצוב: חגית בכר. צילום: אבי קבלו

עיצוב חדר ילדים בנות

חשוב לומר שהרעיון לעצב חדר ילדים על פי מגדר הילד נחשב כבר מעט מיושן, ובעיקר החלוקה הדיכוטומית והמפוהקת של ורוד-לבנות וכחול-לבנים. עם זאת, נראה שבכל זאת ישנם הורים שמחפשים ספציפית אלמנטים עיצוביים שיתאימו לבן או לבת. מחפשים רעיונות לעיצוב חדר ילדים לבנות? אולי יתאימו לכם האלמנטים הבאים:

חדי קרן

לאחרונה הם נמצאים בכל מקום: על כוסות, חולצות או בנעלי בית, ובפורים האחרון כמעט כולם היו יוניקורנים ורדרדים. בעיצוב חדר ילדים לבנות, כדאי לשלב אותו בכריות או מצעים. לא מומלץ  ללכת על ציור קיר ענק של חד קרן כי טרנדים סופם להיעלם.

כריות פרווה

 מובן שלא מדובר פה בפרווה אמיתית אלא בכריות פלאפיות ונעימות למגע, המתכתבות עם הטרנד המקביל בעולם האופנה. ניתן למצוא כריות בסגנון וכן שרפרפים מרופדים ונעימים למגע שמשתלבים מעולה בעיצוב חדר ילדים. בנות מסוימות אוהבות גם לסרק אותם, ומי אנחנו שנעמוד בפניהן.

שטיחים סרוגים

מדובר בעיקר בשטיחים עגולים בסריגה גסה, אשר זוכים לעדנה ומפציעים בחדרי ילדים מכל עבר. "סרוגים", גרסת השטיח.

צבע השנה

לדוגמה, הצבע הרשמי של שנת 2019 היה קורל חי, מעין צבע סלמון דהוי. הצבע הטרנדי יכול להשתלב יפה בחדר הילדה, כאשר הוא רומז באלגנטיות לוורוד אבל לא לגמרי.

מדבקות קיר

עננים, משולשים, כדורים פורחים.. מדבקות הקיר הם בכל מקום. מדובר בטרנד עם הרבה מאוד הגיון: כשנמאס אפשר פשוט להוריד אותן, הן משנות לגמרי את המראה כמעט ללא מאמץ והן זולות למדי.

עיצוב חדר ילדים בנים

אוהלים

מי מאיתנו לא יצר עם כמה שמיכות וכריות אוהל ענק בסלון והרגיש כמו מלך העולם? ובכן, הילדים של היום מקבלים את הדבר האמתי. כמעט בכל חנות ילדים תראו אוהל טיפי לילדים, שמצידם נהנים להשתולל בתוכו. כשמדובר בעיצוב חדר ילדים לבנים, זו יכולה להיות חגיגה שלמה.

ראשי חיות על הקיר

למי שהדבר לא מעלה אסוציאציה של ראש איל כרות בביתו של ציד (וכנראה לרוב האנשים הוא לא - אחרת לא היה הטרנד נפוץ כל כך) מוזמן לתלות על הקיר ראש פרוותי חמוד של בובה, אותו ניתן לרכוש כמעט בכל מקום ולהתאים את הצבע לחדר כולו.

סוסי נדנדה

אלמנט חזק בעיצוב חדרי ילדים השאול ממשחקי הילדות של פעם, כאשר כיום הסוסים צבועים בצבעים קסומים ומהווים מתנה מקסימה ליולדת שתשאל מה לעזאזל אני אמורה לעשות עם זה. בשלב מסוים הילד ייהנה מהסוס מאוד ובעיקר - החדר ייראה מצוין. בעיצוב חדר ילדים, בנים יכולים לדהור על סוסי הנדנדה ולדמיין שהם רוכבים על סוס של ממש.

מחפשים רעיונות לעיצוב חדר ילדים משותף? עבור שני המינים ניתן לשלב את התחביבים כאלמנטים מובילים בעיצוב. למשל, אם הילד/ה שלכם חובב/ת כדורגל, ניתן לשלב בו נורה בצורה כדורגל או את צבעי הנבחרת האהובה. או אם למשל לילד/ה יש אוסף בובות, ניתן להציג אותן על מדף לתצוגה.

עיצוב חדר ילדים קטן

מעצבת הפנים יואלה בר-טל ממליצה שלא להעמיס רהיטים בחדר, בעיקר בעיצוב חדר ילדים קטן. "התאימו את מידת השולחן לגודל החדר", היא אומרת, "מעל השולחן ניתן לתלות שני מדפים או כוורת לא גדולה. אם יש מקום הוסיפו גם  כוורת לחדר ילדים על הרצפה, בה ניתן להניח משחקים, ספרים, סלסלות לכדורים, וכל מיני פיצ'יפקס שהילדים אוספים. כשהילדים יגדלו אפשר יהיה להוציא את הכוורת והחדר יהפוך למרווח יותר".

היא מוסיפה: "עוד דבר שאני מאוד אוהבת להכניס לחדרי ילדים הוא שידה ליד המיטה. על השידה אפשר להניח, בדיוק כמו בחדר של הגדולים, פריטים כמו מנורת קריאה, ספר  ועוד דברים שהילדים אוהבים".

עוד טיפים לעיצוב המתאימים עיצוב חדר ילדים קטן הם שמירה על צבעוניות בהירה יחסית שגורמת לאווירה קלילה בחלל (ראו צבעי הפסטל שהוזכרו ממש לפני כמה פסקאות). משחק של השתקפויות גורם לחלל להיראות גדול ממה שהוא באמת ולכן כדאי לעשות שימוש במראות גדולות. כמה שיותר אור טבעי יחמיא לחדר קטן, וכדאי לבחור בווילונות קלילים ואפילו שקופים. כדאי לעשות שימוש בפריטי ריהוט קלים בעלי רגליים דקות, ואם מדובר בעיצוב חדר ילדים משותף, הרי שמיטת קומותיים היא פיתרון מצוין לחיסכון במקום.

אם החדר קטן מאוד רצוי לשקול בניה לגובה כיום אפשר לבנות מיטה גבוהה שמטפסים אליה עם סולם ומתחתיה נמצא ארון או פינת עבודה קטנה. ניתן לראות הרבה חדרי ילדים מעוצבים קטנטנים שמרוויחים הרבה מהטריק הזה.

חדר ילדים מעוצב

עיצוב פנים: נטע וימר. צילום: אדם בינימין

רצוי לשתף גם את הקטנטנים בתכנון עיצוב חדר הילדים. גם אם הם צעירים מאוד כדאי להתחשב בדעתם ובטעמם ולשתף אותם בחוויות השיפוץ. אם זהו פרויקט עיצוב חדר ילדים משותף הדבר יכול לקרב בין הילדים ולגרום להם לקבל החלטות ביחד. בכלל, זו הזדמנות מצוינת ללמד את הילדים מלאכת כפיים ולתת להם להתנסות בעיצוב ובתכנון ולהפוך באופן זה את חוויית השיפוץ לחוויה משפחתית מלכדת.

שיפוץ כללי מידי מספר שנים הוא מטלה כבדה על תקציב משפחתי ממוצע, ולכן יש לגשת למלאכת שיפוץ חדר הילדים בתבונה. רצוי לא להיגרר אחרי אופנות חולפות לעיצוב חדרי ילדים, לבחור בצבעים ובחומרים סולידיים וקלאסיים כמו עץ טבעי למשל, ועל הדרך חשוב להסביר לילדים את הסיבות לבחירות שעשינו, ובכך ללמד את הצאצאים את עקרונות הצרכנות הנבונה ואיך להפיק את המיטב ממה שיש בלי לבזבז ובלי לשקוע בחובות.

עיצוב חדר ילדים מחיר

חדרי ילדים בימינו הם חדרים מתוחכמים, צבעוניים, מלאי רעיונות מעוררי השראה והם גם צריכים להיות מותאמים לשינויים מהירים וחדים, כי הילדים כל הזמן גדלים.

משום כך, עיצוב חדרי ילדים הפך בימינו למשימה מורכבת במיוחד, המצריכה יצירתיות, לצד חשיבה פונקציונלית וגמישה, כדי להתאים את החדר לטעמו האישי של הילד, לצרכיו, לטעמם האישי של הוריו, כמו גם לתקציב העומד לרשותם וכן לטובת הצרכים המשתנים במהירות, תוך הקפדה על פרטים, על ריהוט עמיד ובטיחותי, על צבעוניות מתונה ועוד.

משום כך, שירות של מעצבת פנים לעיצוב חדרי ילדים הוא מומלץ ביותר ומחירו יכול לנוע בין 1,500 ל- 8,000 ש"ח בהתאם לפרמטרים שונים, כמו דרישות הלקוח, גודל החדר ועוד.

עיצוב חדרי ילדים תמונות

קרדיטים לתמונות:

תכנון: שירלי דן, לוי-חמיצר אדריכלים, הלל אדריכלות ועיצוב פנים, נתי זיו, אביבה סיטון

צילום:  שי בן אפרים, עידו סקעת, לירן שמש, גלעד רדט, איתי בנית

חברות: THE BUTCHERS FURNITURE, קמחי תאורה, חותם

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה