בית

>

מעצבי פנים

>

מאמרים

>

איך להפוך את חדרי השינה והחלל הציבורי לאישיים ומשפחתיים?

איך להפוך את חדרי השינה והחלל הציבורי לאישיים ומשפחתיים?

יש תקופות במהלך השנה שבהן הרצון לחדש, לשנות ולעצב את הבית קצת אחרת מדגדג באצבעות. החופש הגדול ותקופת טרום החגים הם הזמן להיכנס לחדרי השינה וחדרי הילדים ולשנות את הטון, להתאים אותו לגיל, לשאיפות שלנו לשנה הקרובה וליצור אווירה שתלווה אותנו בשנה הקרובה ומעבר לה.

מאמר מאת לילך רקנטי

פורסם ב-10/08/2022 4 דק' קריאה

לילך רקנטי, מעצבת פנים והום סטיילינג, מלווה משפחות וזוגות בדרך לשיפוץ ולחידוש חדרי השינה והמגורים בבית. בין אם מדובר בדירות לשיפוץ או בעיצוב חללים בדירה משפחתית חדשה, היא שמה דגש על עיצוב ייחודי, אישי ואפילו מפנק בחדרי השינה והפיכת חדרי הילדים לפינה הבטוחה והייחודית להם, תוך שיתוף של הילדים בחוויה.

"אני מאמינה שסביבה צריכה להיות מעוצבת לפי האופי, הסגנון והרצונות של כל אדם בתוך החלל. כך אנחנו יוצרים הרגשה נעימה, בטוחה ומשפחתית", אומרת רקנטי שעובדת בעיקר באזור המרכז והשפלה.

אז איך עושים את זה? הנה הטיפים של לילך לעיצוב אישי של הסלון, חדרי השינה וחדרי הילדים.

איך לעצב סלון שכיף לשהות בו ביחד?

הסלון הוא החלל המרכזי בבית ולרוב גם המקום שבו שוהים בני המשפחה לאורך רוב שעות היום. זהו המקום להתכנסויות, לשיחות משפחתיות ולרגעים של רביצה משותפת.

"השלב הראשון הוא ליצור תוכנית, בעזרת מעצב פנים, ולהבין מהם השימושים של הסלון, מה אנחנו רוצים לכלול בו ומהם הדגשים העיצוביים – צבעים, ריהוט מיוחד, תאורה, פריטי נגרות בעיצוב ייחודי ועוד", מסבירה רקנטי.  

"אני ממליצה לבחור קיר אחד שיהיה קיר כוח מעניין שיהווה נקודת מרכז בחדר", היא מוסיפה. "הצבעים בחלל משתלבים זה עם זה ומשלימים זה את זה, ובהתאם לפריטים ולסגנון שנבחר בתוכנית העיצוב, מדגישים פריטים מסוימים בתוך החלל".

רקנטי ממליצה להכניס צבע לחלל במינון המתאים לגודל החלל ולסגנון העיצובי באמצעות פריטי הנגרות, פריטי הום סטיילינג, וילונות ושטיחים, שהם פריטים שתמיד ניתן לשנות ולגוון בעזרתם.את פינת האוכל הנמצאת ברוב הדירות בסמוך לחלל הסלון המרכזי ממליצה רקנטי לתחום באמצעות צבעי קירות שמשתלבים בחלל הרחב אך מבדלים את הפינה ויוצרים הפרדה ותיחום. "גם כיסאות בצבע מעניין בפינת האוכל הצמודה יכולים להכניס עניין וסטייל אישי לתוך החלל המשפחתי הגדול". בנוסף, גוף תאורה מרשים ומעניין המוצב מעל לשולחן האוכל ומתכתב עם החלל הציבורי כולו, תוחם את פינת האוכל והופך אותה לייחודית. מרשים ומעניין המוצב מעל לשולחן האוכל ומתכתב עם החלל הציבורי כולו, תוחם את פינת האוכל והופך אותה לייחודית. 

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

מירב סואד

ציון 9.74 17 חוות דעת

הודיה מילר

ציון 9.81 4 חוות דעת

 

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

איך ליצור אווירה של בית מלון בתוך חדר השינה?

"בשנים האחרונות, לקוחות רבים מבטאים את הרצון להרגיש כמו בבית מלון בתוך חדר השינה בבית", מספרת רקנטי. "לכן אני ממליצה לשחק עם צבעי הקירות ולבחור גם במקרה הזה קיר כוח שיבלוט יותר ויספק נקודת עניין בתוך החדר, בהתאם לצבעים שאוהבים, בין אם מדובר בצבעים נועזים או בצבע שפשוט מבליט יותר קיר מסוים בחדר".

"בנוסף, תחושת היוקרה מגיעה מבחירת פריטי ריהוט שמספרים סיפור – מיטה עם גב מעניין, ארון בהתאמה אישית, פינת איפור מפתיעה או כורסה מרופדת בריפוד מעניין שנחה בצד החדר ליד החלון". רקנטי ממליצה גם על שימוש בשטיחים ושטיחונים ובטקסטיל איכותי לשיפוץ לחידוש והלבשת חדרי שינה וחללים שונים בבית. טקסטיל איכותי בגוונים רכים המשתלבים בחלל החדר יוצר אווירה של חופשה במלון בוטיק מפנק.

אפשרות נוספת ליצירת עניין ותחושת יוקרה ופינוק בתוך חדר השינה היא לבחור בטפט. "טפטים הפכו בשנים האחרונות לפריט עיצוב לכל דבר ויש מגוון ענק של אפשרויות שיוצרות אפקט 'וואו' אמיתי בחדר השינה והמון עניין", אומרת רקנטי וממליצה להתייחס לטפט כחלק מתוכנית עיצוב כוללת ולבחון היטב איך הוא משתלב בחלל.

"אופציה קצת יותר קלה לשינוי היא בחירת קיר מפתח שיוקדש לפריטי סטיילינג ייחודיים, שיכניסו אופי אישי לתוך חדר השינה. בין היתר מסגרות דקורטיביות לתמונות, מראה בעיצוב מיוחד, מדפים עם פריטי נוי או עציצים ועוד".

איך ליצור חופש גדול בחדרי הילדים?

חדרי הילדים בכל בית דורשים שינויים והתאמות בהתאם לגיל המשתנה של הילדים. "אני ממליצה לשתף את הילדים, בהתאם לגיל כמובן, בבחירת הצבעים של קירות החדר, בבחירת טפטים או מדבקות מעוצבות וגם בבחירת הריהוט", ממליצה רקנטי, "כשאנחנו משתפים את הילדים נוצר חיבור לתהליך והילד מרגיש שהוא קובע את הטון, כך הוא מתחבר יותר לחדר ויהנה ממנו לאורך הזמן הרבה יותר".

טיפ חשוב נוסף עוסק בבמהלך תהליך העיצוב, חשוב להתייחס לתחביבים של הילד, לתחום מסוים שהוא אוהב ולשלב אותו בחלל, אבל יחד עם זאת לדאוג שהצבעים והקונספט ישמשו אתכם גם לאחר שהילד מוותר או משנה את התחביבים שלו, דבר שקורה לאורך הזמן באופן טבעי.

לגבי בחירת הריהוט, מדגישה רקנטי את החשיבות של חלל פתוח ונעים שבתוכו פריטים שמספקים בסיס לשינויים בעיצוב לאורך הזמן. "חשוב להתייחס למידות החדר ולא להעמיס לתוכו פריטים רבים, אלא לחשוב פונקציונלית ולהשאיר לילד מקום למשחק, לאירוח חברים וללמידה. מאד חשוב להתאים את הריהוט לגיל ואף מעבר כדי שלא יהיה צורך בהחלפת הריהוט בתדירות גבוהה לאורך השנים".

"הבסיס של כל חדר ילדים הוא שולחן כתיבה, מדפים או פתרונות אחסון אחרים, מיטה בגודל המתאים לגילו של הילד עם מחשבה על השנים הבאות וההתפתחות שלו. מומלץ לעבוד עם מעצב פנים שיוכל לעזור בבחירת בסיס חכם, שיהיה בסיס לעיצוב המשתנה".

טיפ נוסף למי שמשפץ את חדר הילדים ורוצה לחסוך בשוטטות בין חנויות וספקים הוא לבחור בחבילות עיצוב שכוללות את הריהוט וגם הלבשה לחדר כמו מדפים, תמונות, וילונות, שטיח ופריטי סטיילינג המגיעים ממקום אחד. "גם במקרה הזה מומלץ להיעזר במעצב פנים, לפחות לייעוץ הראשוני, כדי לבחור בחבילת עיצוב שתכלול פריטים שמשתלבים זה עם זה בצורה נעימה והרמונית".

עבודות נוספות של לילך רקנטי:

לאינסטגרם של לילך: https://www.instagram.com/lilach_recanati/

לעמוד הפייסבוק של לילך: https://www.facebook.com/lilach.recanati

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה