בית

>

מעצבי פנים

>

מאמרים

>

תמונות השראה לפני שיפוץ עם Pinterest

תמונות השראה לפני שיפוץ עם Pinterest

בישראל עדיין לא תפס השירות המקוון של פינטרסט שתופס יותר ויותר תאוצה ברחבי העולם. כאן נסביר לכם הכל על פינטרסט: יתרונותיו, חסרונותיו ואילו שימושים הוא מציע לגולשים

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-02/02/2016 8 דק' קריאה

פינטרסט. השם בטח לא מוכר לכם כמו פייסבוק או יוטיוב אבל כנראה ששמעתם אותו בעבר. אם לא, אז אתם בטוח לא שייכים לקהילה של 176 מיליוני גולשים רשומים אשר מתוכם 100 מיליון הם משתמשים פעילים בשירות ובטח אין לכם מניה בחברה ששווה היום, רק 5 שנים לאחר הקמתה, 11 מיליארד דולר(!). אם אתם מתכננים שיפוצים, כדאי שתדעו שפינטרסט הוא אחד ממקורות ההשראה המומלצים ביותר עבור המתכננים מייק-אובר כולל או סתם שינוי סמלי בעיצוב הבית. 

אגב, אם הגעתם לכאן כי אתם מחפשים תמונות השראה לקראת שיפוץ ושמעתם על פינטרסט, כדאי לדעת שאתם יכולים להיעזר גם במאמרים אצלנו באתר - בקטגוריית עיצוב פנים תוכלו למצוא מאמרים על בתים מעוצבים שעברו מייק אובר, על מקורות השראה לשיפוץ בשלב בו הכל פתוח והיצירתיות משחקת תפקיד חשוב, על האופן בו בונים קונספט לשיפוצים, על טרנדים ומגמות ועוד.. כדאי לכם להציץ במקביל לפינטרסט. כאן גם תוכלו ליצור קשר עם מעצבי הפנים שאהבתם את העבודות שקראתם עליהן.

אז על מה דיברנו? פינטרסט. איך האתר יכול לסייע לכם לפני שיפוץ הבית? בעיקר בקבלת רעיונות שונים ופתרונות עבור כל חדר בבית. דמיינו לעצמכם חלל ע-נ-ק ובו מיליוני לוחות שעם שעל כל אחד מהם אתם יכולים לנעוץ תמונות לפי תחומי עניין הקשורים לשיפוץ שלכם: לוח תמונות של אריחים מקוריים, לוח של חדרי אמבטיה, לוח של עיצובים בגבס ועוד ועוד. זהו פינטרסט. השם באנגלית: Pinterest מורכב מהמילים: Pin=נעץ או נעיצה, Interest=עניין. מדובר בשירות מקוון הנגיש באמצעות האתר או האפליקציה ובו הלוחות אינם עשויים שעם והתמונות לא פותחו בחנות צילום. עשרות מיליוני משתמשים רשומים מקימים מאות מיליוני "לוחות" וירטואליים לפי תחומי העניין שלהם. אפשר לנעוץ (pin) אל תוך הלוח שלכם (pinboards) תמונות שמצאתם ברחבי האינטרנט וגם כאלה שמצאתם על גבי לוחות של משתמשים אחרים - פעולה הנקראת repin.

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

לינוי לוינסון

ציון 10 9 חוות דעת

אבשלום בארי

ציון 9.93 11 חוות דעת

לוגו של פינטרסט

פינטרסט מסייע לכם בשלב ההשראה לפני השיפוץ

השימוש בשירות לקבלת מידע ויזואלי שייתן לכם רעיונות לשיפוץ לא יעלה לכם שקל. השימוש בשירות הוא חינמי, בין אם אתם רשומים או לא. אם אתם מתכננים ליצור לוחות משלכם יש צורך בהרשמה, אחרת - אם רק רוצים לעיין בלוחות של אחרים או בתמונות לפי נושאים שמעניינים אתכם, אין צורך אפילו להירשם. גם אם אתם לא רשומים, פינטרסט הוא כלי מעולה לקבלת השראה לעיצוב או לשיפוץ ואפשר לדפדף בו שעות בין אלפי תמונות מרשימות של שיפוצים או עיצובי בית מקוריים של אחרים. מומלץ כן להירשם ולבנות לכם אינסוף לוחות מסוגים שונים שיפתחו לכם את הראש. הלוחות הללו יכולים גם לסייע לכם בשלבים הבאים של השיפוץ, לפני פגישה עם אדריכל, מעצב או קבלן. הלוחות גם יוכלו לתת לכם כיוונים לפני היציאה לשלב הקניות של כל המשלימים - מטבחים, קרמיקות, אריחים, תאורה ועוד.  

חזק בארה"ב, חלש בארץ

שפת הממשק של פינטרסט היא אנגלית. יש תרגום חלקי למספר שפות לדפי העזרה אולם השירות המרכזי באנגלית -  מובן היות ורוב המשתמשים הם דוברי אנגלית. לכאורה מחסום השפה לא אמור להיות מורגש שכן מדובר בשירות פשוט יחסית בהשוואה לשירותים חברתיים דומים כמו פייסבוק, יוטיוב ואפילו אינסטגרם. ויזואליות חוצה שפות. כל אחד יכול למצוא תמונות שהוא אוהב ולאסוף אותם אל תוך לוחות משלו. עבור מי שמשפץ בית השפה לא תהווה מכשול. לפי מילות חיפוש בסיסיות ניתן להגיע בדיוק לתמונות המבוקשות שייתנו השראה לשלב התכנון. זהירות, זה די ממכר.

למרות הכל, השירות לא זוכה לפופולריות רבה בארץ. אפשר להסתכל על נוכחות של עסקים ברשתות החברתיות ולראות בבירור שהרבה מאוד עסקים מנהלים דף פייסבוק, ערוץ יוטיוב, פרופיל אינסטגרם - הכל תלוי באופי העסק כמובן, אבל קשה למצוא עסקים שמחזיקים פרופיל פינטרסט פעיל ועדכני. המועמדים הטבעיים לשימוש נרחב בפינטרסט הם מעצבים מכל הסוגים: עיצוב אופנה (שזו גם הקטגוריה הפופולרית ביותר בפינטרסט בארה"ב), עיצוב תכשיטים, עיצוב פנים וכל מה שמייצר ויזואליות טובה ואסתטית. מעצבי פנים ואדריכלים רבים בעולם וגם בישראל גילו כבר מזמן את הפינטרסט, וניתן לעקוב אחרי הידועים בהם כדי לקבל רעיונות לשיפוץ שלכם. 

מקבץ מושגים ושימושים בפינטרסט

השתכנעתם להשתמש בשירות לקראת השיפוץ שלכם? כאשר אתם נרשמים לפינטרסט, נוצר לכם פיד מותאם אישית עבורכם שמורכב מתחומי העניין אותם חיפשתם. ניתן גם לעקוב אחרי אנשים או לוחות וכך גם הפיד יהפוך להיות עשיר ומעניין יותר. אם נרשמתם באוריינטציה כללית הקשורה לשיפוצים וביצעתם חיפוש או שניים בנושא, הפינטרסט כבר ירכיב לכם פיד מרהיב בנושאים הקשורים לשיפוצים, בכל פעם שתפתחו אותו.

Pin - הפעולה המרכזית עליה מבוסס פינטרסט, הזהה להצבת סימניה במקום מסוים. האתר מוביל לתכנים מסוגים שונים לפי החיפוש, כאשר מה שמובלט הוא בעיקר התמונה. כאשר אתם מחפשים תמונות מתאימות להשראה עבור השיפוצים שלכם, פעולת ה-Pin תאפשר לכם לשמור את התמונה בלוח מיוחד שאתם יוצרים. הפעולה הזו גם מסייעת לעשות סדר בכמות המידע הויזואלי שהאתר מציע. כך תוכלו למיין ולדייק בדיוק את מה שמעניין אתכם לשיפוץ שלכם - פרקטים, תאורה סמויה דלתות מעוצבות ועוד. 

repin - אם מצאתם תמונה בלוח של מישהו אחר שכבר נעשה לה pin, הפעולה שתנעץ את אותו האימג' בלוח שלכם תיקרא Repin. 

Board - הלוח שלכם הוא המקום בו נשמרים ה-Pins שאספתם. ניתן גם להזמין אנשים וליצור לוח משותף. אפשר, למשל, ליצור לוח כללי של שיפוצים, לוח מיוחד המוקדש למטבח, לוח של חדר אמבטיה ועוד. בכל לוח ניתן לנעוץ את התמונות המתאימות לנושא. 

Like - בדומה לפייסבוק, על כל תמונה ניתן לעשות לייק, ניתן גם להגיב או לשלוח כל תמונה לחברים דרך פלטפורמות של רשתות חברתיות שונות.

Search- פינטרסט מצהירים כי אינם משווים עצמם לפייסבוק או לטוויטר, אלא יותר מזכירים את גוגל. אחת מנקודות הדמיון היא העובדה שעם הכניסה לאתר מופיע מנוע חיפוש דרכו ניתן לאתר מידע. יש גם אפשרות לחיפוש לפי קטגוריות - הקלקה על האייקון מימין לחיפוש תפתח את כל הקטגוריות השונות של פיטנרסט שניתן לחפש בתוכן. להשראה לעיצוב או לשיפוץ אפשר למשל לחפש תחת Home Decor, אחת הקטגוריות חיפוש המובנות של פינטרסט.

אם אתם משתמשים רשומים באתר, עם הכניסה יופיע לכם מימין האייקון המוביל לפרופיל האישי שלכם. הקלקה עליו תוביל לכל הלוחות שיצרתם. בפרופיל ישנן אופציות של News You ו- Messages. ב-News ניתן לראות את ההמלצות של האישיות של פינטרסט עבורכם. ב-Messages ניתן לשלוח הודעות לפרופילים אחרים וב-You אפשר לראות אילו אם מישהו הגיב על Pin שלכם, הזכיר אתכם בתגובה, עשה לכם Follow או Like.


האם כדאי לתחזק פרופיל פינטרסט?

זה כמובן תלוי במי שאתם ובשימושים שלכם. עבור השראה לשיפוץ הבית, בטוח שמומלץ לפחות להציץ בו. האם כדאי להשקיע ולתחזק פרופיל במקביל לפרופילים בפייסבוק, באינסטגרם או ברשתות החברתיות האחרות שאתם מחזיקים? תלוי. העוצמה של פינטרסט היא באופן הצגת תוכן ויזואלי מרוכז, באופן שונה מרשתות חברתיות אחרות. אם אתם מתלבטים אם לפתוח פרופיל, הנה כמה טיעונים בעד ונגד:

בעד פרופיל פינטרסט:

  • המוח של כולנו צורך ויזואל בקלות, הרבה יותר מאשר טקסט. אפשר לראות בפינטרסט מעין תחליף לפייסבוק שבו הדגש הוא על תמונות נעימות ופחות על טקסט. בפייסבוק תוכלו להתייעץ עם חברים בנוגע לשיפוץ. בפינטרסט - לקבל רעיונות ויזואליים. 
  • פינטרסט יכול להיות כלי עבודה של ממש. אם למשל רוצים להחליט על סוג אסלה לאמבטיה שמשפצים, אפשר ליצור "לוח אסלות" משלכם, לחפש דוגמאות של אסלות בלוחות אחרים ובפיד הכללי וכך לראות את כל האפשרויות מול העיניים בצורה נעימה ואסתטית. אפילו תוכלו לשתף את הלוח עם חברים ולשמוע את דעתם. ההחלטה לגבי בחירת סוג האסלה תהיה קלה יותר כך.
  • השראה - חושבים לשפץ את הבית ולהקים קומת גלריה? בכמה קליקים אתם יכולים להקים לכם "לוח גלריות" ולקבל השראה ממאות ואלפי דוגמאות של מעצבי פנים בכל העולם שמצולמות ומוגשות אסתטית כך שתוכלו להבין אם זה מתאים לכם ולקבל רעיונות.
  • בהשוואה לשירותים אחרים ולרשתות חברתיות, פינטרסט שמה את הפוקוס על התמונות - זה מתבטא בממשק שלה שהוא מאוד ויזואלי ודל בטקסט ובהסחות אחרות. השירות לא יסייע לכם להבין מה העלויות של קומת הגלריה היפה שתראו. הוא כן יסייע בקבלת רעיונות למראה של הגלריה הרצויה, עמן תוכלו לפנות לבעלי המקצוע הרלוונטיים, או להתייעץ ברשתות אחרות. 

נגד פינטרסט:

  • יש אנשים שלא בנויים לתחזק שום פרופיל ולא רואים את הערך בזה. ויש כאלה שלתחזק את פרופיל הפייסבוק שלהם זו משימה קשה ותובענית מספיק מכדי להקים ולתחזק פרופיל חברתי נוסף. גם כך יש הרבה כאב ראש סביב תכנון שיפוצים והצפה במידע ויזואלי עלולה לבלבל חלק מהאנשים. 
  • אף אחד לא הולך למסיבה לבד - אם הצד החברתי של פינטרסט קוסם לכם, אתם בבעיה שכן השירות לא אומץ בצורה רחבה בארץ ואין הרבה משתמשים ישראלים להתחבר אתם סביב תחומי עניין משותפים. מצד שני, בהחלט אפשר להתחבר למשתמשים משאר העולם, אך זה פחות יסייע בקבלת מידע על שיפוצים שנעשים בישראל.
  • מלבד צורת ההצגה של התמונות שהיא באמת מוצלחת, השירות לא מאוד רחוק מפייסבוק. גם בפייסבוק אפשר למצוא קבוצות או דפים מתחום עניין מסויים ולעיין באלבומי התמונות שלהם. בפייסבוק אפשר לעשות לייק לחברה מסויימת או לבעל מקצוע הקשורים לתחום השיפוצים שאתם מעוניינים לעשות ולקבל מידע גם שם. 

שימוש בפינטרסט כמקור השראה לקראת שיפוצים

כאמור, פינטרסט הוא אחד מהמקורות המרכזיים להשראה עבור מעצבים ואדריכלים. אם אתם ממש לא סגורים על רעיונות לעיצוב ולשיפוץ שאתם מתכננים לעשות בבית, פינטרסט יכול להציל אתכם. בעלי מקצוע רבים מפנים בכל מקרה את לקוחותיהם בשלב הראשוני לשם כמקור להשראה. ישנם כל מיני כיוונים שדרכם תוכלו לחפש: אפשר לבנות לוח מיוחד משלכם ולהגיע איתו לאדריכל כדי שיקבל תמונה ברורה של טעמכם האישי. אתם יכולים לחפש לפי נושאים ולהגיע לרעיונות החדשניים והמקוריים ביותר שרצים כרגע בעולם. אפשר גם לעקוב אחרי בעלי מקצוע מתחומי השיפוץ והעיצוב ולקבל רעיונות, מידע וטיפים מהלוחות שלהם. 

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה