בית

>

רצפים

>

שאלה : ריצוף מתרומם

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

ריצוף מתרומם

פורסם על ידי חיים
17/12/13

בדירה בת 4 שנים,הרצפה פתאום התרוממה. לכל אורך הסלון 2 שורות של אריחי גרנית פורצלן התרוממו ברעש,ונוצרה תלולית חלולה. בעבר כאשר נכנסנו לדירה היו תיקוני רצפה מטעם הקבלן מכיוון שהיה חלל מתחתם והיו זזים או משמיעים רעש כשעומדים עליהם.אחריות הקבלן ע"פ החוזה נגמרה בספטמבר שנה זו.

ממה נובע התופעה? ייתכן שיש שינויים ברצפה או הקירות? מה ניתן לעשות?

6 תגובות

חיים שלום, ריצוף שהתרומם בדרך כלל מעיד על התקנה לקויה. לרוב זה קורה מכיוון שבארץ שלנו מרצפים עם טיט.

יכול להיות שישנן תנודות קרקע אשר גורמות להתרוממות, או לנזילה של מים אשר מצטברים באזור הספציפי הזה ולבסוף הלחץ שהם יוצרים מנתק את האריחים בפראות.

איך שלא תהפוך את זה.. ההתקנה לקויה ולכן האריחים מתנתקים.
יש להדביק אריחים עם דבק! מתאים ולא עם טיט.
אם האזור שבו הבית נמצא ידוע כאזור בעל תנודות קרקע חוזרות ונשנות, עלייך להדביק את האריחים עם דבק קרמיקה גמיש כמו דבק שמדביקים על גבס \ עץ \ מתכת וכד'.
אם ישנה נזילה.. כמובן שעלייך לטפל בה קודם.

בהצלחה

קודם כל תודה על התגובה.לא ציינתי בפעם הראשונה,אבל מדובר בדירה בקומה שלישית מתוך 15.בעניין המיים,בדקתי בשעון ךראות שלא מסתובב כאשר כל הברזים סגורים.ירדתי גם לשכנים בקומה מתחת ואין סימנים על התקרה שלהם.האם שינויי טמפרטוה כמו בימים האחרונים יכולים להשפיע? כדי להדביק צריך להרים הכל? האם יש המלצה על מישהו שיהיה מוכן לבדוק ולקבוע מה בעיה,כדי לתבוע את חברת הבניה?מצפה לתשובתכם.תודה מראש.

לפי דעתי אין כל כך מה לתבוע את חברת הבנייה מכיוון שמכון התקנים הישראלי, לצערי, עדיין מאפשר התקנה של אריחי פורצלן וקרמיקה על מצע של טיט... וגם בתקן ישנן סטיות..

בכדי להדביק, יש להרים את האריחים הרוקדים, להוציא את שכבת המלט אשר התנתקה, ולצקת חדשה בגובה נמוך יותר על מנת שכשזאת תתייבש, תוכל להדביק עליה את האריחים כך שהם יהיו באותו מישור עם האריחים שלידם.
זה לא מסובך לעשות אולם מצריך יומיים עבודה.
יכול להיות שלאחד הקבלנים בפורום הזה יש פתרונות אחרים שלא חשבתי עליהם, אולם, הפתרון שאני מציע הוא הפתרון הנכון והמקובל בעולם כיום.

לפי דעתי תוכל לבקש מחברת הבנייה לעשות זאת או להגיע עמם לפשרה אודות תשלום עבור בעל המקצוע שיבצע את העבודה עבורך
בהצלחה

שוב,תודה על התשובה המהירה. שאלה מתבקשת: אפשר להמליץ על מישהו אמין שידע לבצע כפי שהמלצת? מס' טלפון? שם?
חיים

שילוב של ריצוף לא טוב עם מזג אויר קיצוני אתה לא הראשון בחולון יש לי לקוח אם אותה בעיה.

אם האריח יתנתק מהטיט הכשל בין האריח לטיט כנראה ביישום שאינו רטוב על רטוב דבק על גב האריח וטיט.
אם האריח יתנתק יחד עם הטיט הכשל מורה על יחס צמנט בתערובת הטיט שגוי. שכבה דקה למדי. חוסרים בשכבת של טיט בדפנות האריח אשר לא נוגעות בשכת הטיט של האריח הסמוך וכך לא יוצרים מקשה אחת.
אי שימוש בספייסרים לטובת יישום רובה. או צינור מים חמים אשר לא בוטן וקרוב יחסית לטיט של האריח ובקור הזה מול החום של הצינור יכול להיווצר שוק תרמי.
כל אלו הנחות שכנראה אחת מהן נכונה. בפועל תפנה לחברת הנדסה אשר מספקים בדק בית שלם להם כסף וייתנו לך דוח מצב ומשם תתקדם. לשאול קבלן על מנת לקחת את חוות הדעת שלו על קבלן אחר. לא מספיק בשביל התשובות שאתה חפץ למצוא. בהצלחה