בית

>

קבלני בניה

>

שאלה : עיצוב פנים או מפקח

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

עיצוב פנים או מפקח

פורסם על ידי אלי
14/10/18

שלום

אנחנו לפני הרחבת דירה ושיפוץ. לאחר קבלת היתר.

טרם לקחנו קבלן.

המליצו לנו לקחת מעצבת פנים לצורך מספר דברים בניהם תכנון מפורט, הגשת מפרט טכני וכתב כמויות וכן לצורך ליווי במהלך הבניה לראות שהדברים מתנהלים כמו שצריך.

אשמח לשמוע דעתכם לגבי מספר דברים:

1. האדריכל שהגיש את התכנית לאישור העירייה, לא היה אמור לכתוב מפרט טכני וכמויות? בפועל הוא לא הכין.

או המהנדס אמור להכין את זה?

2. לגבי ליווי במהלך הבניה - זה אכן חשוב מאוד עבורנו . השאלה אם אנחנו לוקחים מפקח - הוא לא עושה את זה? או שהמעצבת בודקת דברים שונים ממה שהמפקח עושה?

3. איך תמחור של מפקח?

תודה לכולם.

8 תגובות

אלי שלום,
שמי סיגל שפר ואני מעצבת פנים מתמחה בעיצוב בתים בבניה ושיפוץ. אענה לשאלותייך:
1. לגבי האדריכל, הכל תלוי במה שסגרתם אתו בחוזה, אם סגרתם רק תכניות אז הוא לא מכין כתב כמויות, לרוב אדריכלים לא מבצעים ליווי.
2.אכן אתה צודק, ליווי במהלך הבניה חשוב מאוד, במיוחד למי שעסוק בעבודה ולא מסוגל להגיע לשטח ולבדוק איך העבודה מתבצעת, במקרה כזה של בניה אתה יכול לקחת קבלן שאתה סומך עליו ואז איו צורך במפקח או לחילופין לקחת מפקח או מנהל עבודה שינהל את הפרוייקט ויעזור לך גם למצוא קבלן ויעשה תיאומים. לגבי מעצבת אכן חשוב לקחת מעצבת כדיי שתעבור על התכניות ותבדוק שהתכנון הפנימי אכן תואם את מה שביקשתם, תבצע תכניות העמדה לרהיטים, לתכנון פנימי, תבצע תכניות חשמל ואינסטלציה, תעזור לכם בבחירת חומרים, בתכנון העיצובי וכדומה. חלק מהמעצבות לא עושות פיקוח, אני כמעצבת תמיד בקשר עם הקבלן והמפקח ומשמשת כעין נוספת שבודקת שהדברים מבוצעים כפי שרציתם. אשמח לשוחח עמכם ולייעץ לכם מה יכול להתאים לכם. בהצלחה!! סיגל שפר - תכנון ועיצוב פנים

היי אלי מפקח אחראי על פיקוח התנהלות ותקינות העבודה בשטח. מעצבת אחראית על עיצוב ותכנון פנים הבית כולל הכנת תוכניות מפורטות לביצוע כמו אינסטלציה חשמל ותאורה וכו'. שני דברים שונים שכל אחד אחראי על משהו אחר בבניה חדשה מאוד מומלץ לקחת מפקח בניה כמו גם מעצבת פנים על מנת לנצל מקסימלית את התכנון הנכון והאופטימלי עבורכם.....
האדריכל אחראי רק על הגשת התוכניות לרשויות וכל ההתנהלות מול הרשויות עד לקבל היתר , הכנת תוכניות ומסמכי מכרז הם בתוספת תשלום
בהצלחה :)
קרן אור

שלום אלי,

1. אדריכל אינו אמור להוציא מפרט טכני וכתב כמויות, אלא אם הדבר מופיע במפורש בהסכם שנחתם עמו. כנ"ל המהנדס.
2. בדרך כלל המפקח הוא שמכין את המפרט הטכני וכתב הכמויות, אך יש מעצבות מנוסות שיכולות להכין זאת.
3. אפשר למצוא תעריפים של מפקחי בניה באתרים המפרטים שכר של בעלי מקצוע בתחום הבניה.

בהצלחה
דבורה

כל אחד מצרף את המסמכים שקשורים לתחומו והמםקח מרכז הכל. יש כאלה שיאמרו לכם שאין צורך במפקח. זה מי שעטשה עבודה ברמה נמוכה אט מי שלא רוצה שיפקחו עליו כמו קבלן. פנו אלי להצעת מחיר לעיצוב ופיקוח בטלפון 054.3086775. תודה לילך

מעצבת פנים - תפקידה לסייע לכם לתכנן את פנים הבית בצורה הטובה ביותר, לתכנן את הריהוט המתאים לבית (מטבח, ארונות, וכו) בצורה שתמקסם את החלל, אבל גם תמקסם את מקומות האחסון שלכם. תעזור לכם בעיצוב הקירות, תלווה אתכם לבחירת הרכישות כמו קרמיקה, דלתות, חיפויי קיר מעוצבים ותעזור לכם ליצור בית יפה מעוצב לפי הטעם והסגנון שלכם.
מעצבת טובה תדע להכין מפרט עבודה (כתב כמויות )מדוייק לקבלן, על מנת שיתמחר נכון וימנעו מצבים של תוספות חריגות שהקבלן כביכול לא לקח בחשבון.
במהלך השיפוץ היא תלווה את העבודות על מנת לוודא שהקבלן עובד בהתאם לתכנון והעיצוב שנקבע.
אני מעצבת פנים למדתי קורס פיקוח על הבניה, על מנת לדעת טוב יותר מה לבדוק מול הקבלן (אני לא מפקחת בניה ולא אחראית על הצד הטכני).
מפקח בניה - תפקידו לבוא במהלך השיפוץ ולבדוק שהדברים מתבצעים נכון מבחינה טכנית. אין לו נגיעה עיצובית ואין לו נגיעה בכתב כמויות או מפרט עבודה

אשמח לענות על כל שאלה ולהפגש אתכם

שהכנת תוכניות, מפרטים וכתב כמויות זה אפשרי, אך לא הכרחי עבור עבודת הקבלן?

חשוב התכנון הנכון. תכנון כל פרט בחלל, מיקומים של נקודות חשמל ואינסטלציה, אי אפשר לסמוך על קבלן שיעשה את זה נכון. תכנון מדוייק גם מאוד חשוב כדי לקבל הצעות מחיר מדוייקות מקבלנים, כדי שאפשר יהיה להשוות מחירים לפני התחלת העבודה וגם כדי שלא יהיו "הפתעות" תוך כדי שיפוץ.

הרבה עושים כך ולא לוקחים מפקח ולא דואגים לכל המסמכים.
יש כאלה שמסתבכים בגלל זה ומשלמים לקבלן על תוספות שלא נכללו בהצעת המחיר שלו.
יש כאלה שהקבלן לא הבין את כל הדברים להם התכוונו בתכנית ויש בסוף ויכוחים.
ויש כאלה שהסתדרו והכל הלך בסדר.

הבעיה שבתוספת ישנם כלמני הפתעות. הרבה יותר מבבניה של בית חדש. כי לך תדע מה יש בתוך קיר שאתם הורסים נניח או אם מתחבאת רטיבות או נזילה איפשהו ולכן לשיפוץ הייתי אומרת שעדיף מפקח אפילו במשרה חלקית.

בהצלחה