בית

>

אינסטלטורים

>

שאלה : סתימה בצנרת ביוב ישנה

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

סתימה בצנרת ביוב ישנה

פורסם על ידי יהודה שובינסקי
24/08/14

בשנות השמונים היה מעבר בין צנרת ניקוז מברזל לפלסטיק, יתכן ואצלך זה עדיין ברזל.
ברוב המקרים ניתן לפתוח את הסתימה עם ציוד מתאים (לא קפיץ ידני).
צנרת ברזל נאכת מבפנים עם הזמן, השכבה הפנימית מחלידה ומתקלפת וכך סותמת את המעבר של מי הביוב.
בנוסף, יכולה להיווצר הצטברות של לכלוך המונעת את המעבר.
יש לקחת בחשבון שבזמן פתיחת הסתימה הצנרת יכולה להינזק באופן בלתי הפיך, הכל תלוי ברמת הסתימה והאם נובעת מלכלוך או מחלודה וכנ"ל.
בכל מקרה, מומלץ להחליף (ע"מ לפנוע נזילות בהפתעה) אם כי לא תמיד חובה.
בהצלחה!

4 תגובות

יש לי דירה שאני משכיר שנבנתה בתחילת שנות ה 80 , יש שם סתימה בכיור המטבח והאינסטלטור שהזמנתי טוען שהסתימה היא בצנרת הביוב הישנה מברזל יציקה שנמצאת מתחת לרצפה. הוא רוצה לפרק את הרצפה על מנת להחליף. האם אין אפשרות לפתוח סתימה בצנרת כזו מבלי להחליף אותה, יש לציין שאין נזילות בצנרת זו. האם בשנות ה 80 אכן הרכיבו צנרת ברזל ולא פלסטיק?

אני מבין שניסו לנקז ולא הלך , צנרת ישנה ממתכת קרוב לודאי שהיא רקובה לכן כדאי להחליף יש חומרים כימיכלים ממיסים, אבל יש סכנה לצנרת עדיף להחליף.

שלום
אכן הוחלט להחליף, ומקום לפרק את הרצפה, הצינור הסתום נמצא ברצפה מתחת לארון מטבח גדול, בנוי , הוחלט לעשות מעקף דרך הארון, מהסיפון של הכיור לכיוון מרפסת המטבח שבה יש צינור ביוב של הכביסה, שמחובר מתחת לרצפה לצינור הרקוב. הבעיה היא המחיר, רוצים 1500 שקל כולל סיפון לכיור, כל האזביזרים, צינור 2 צול פלסטיק אורך 3 מטר, קידוח 3 קירות ארון המטבח קיצור אחת המגירות שיהיה מקום לצינור וסיתות חור בקיר של מרפסת המטבח, האם זה מחיר מוגזם?