בית

>

שיפוצניקים

>

מאמרים

>

שבירת קיר, פירוק משקוף, פירוק קרמיקה - איך עושים וכמה עולה?

שבירת קיר, פירוק משקוף, פירוק קרמיקה - איך עושים וכמה עולה?

בין סוגי העבודות הנפוצים, לשמם מזמינים שיפוצניקים, אפשר למצוא שבירת קירות, פירוק משקופים והחלפת קרמיקה, אבל האם באמת צריכים שיפוצניק, או שאפשר לעשות את זה לבד? האם יש משהו מיוחד שצריכים לדעת כדי לבצע את המשימות הללו בצורה נכונה ואם כבר מזמינים שיפוצניק - כמה זה צריך לעלות?

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-29/10/2020 5 דק' קריאה

שבירת קיר - איך שוברים וכמה עולה?

הריסת קירות צריכה להתבצע על ידי מקצוענים בלבד ולו רק מסיבה אחת - חלק מהקירות, בכל מבנה, הם קירות תומכים. מטרתם לשאת בעומסים שונים במבנה ולכן אסור לשבור אותם. לעומת זאת, יש גם קירות שתפקידם לשמש מחיצה בין חדר לחדר ואלה ניתנים להריסה.

למרות שרצוי להיעזר בשירותיו של מהנדס מבנים, כדי להבין בדיוק איזה קיר מותר להרוס ואיזה אסור, יש אינדיקציה פשוטה, אותה תוכלו לבדוק בעצמכם - אם הקיר עשוי בלוקים, סביר להניח שהוא לא קיר תומך ולכן מותר להרוס אותו.

הריסת קיר חיצוני

שבירת קיר חיצוני צריכה להיות מלווה במהנדס באופן מלא ואף לקבל אישור נקודתי ממחלקת ההנדסה של הרשות המקומית. אפילו אם רוצים לפתוח פתח קטן לאוורור בקיר חיצוני - חייבים אישור הריסה וכן פיקוח של מהנדס.

בלי כל אלה, אתם עלולים לקבל קנסות ולגרום לעיכוב ממשי בתחילת העבודה.

שבירת קיר - איך עושים זאת?

לפני שמתחילים לשבור, חייבים לבדוק אם יש תשתיות שעוברות בתוך הקיר, כמו כבלי חשמל, צינורות מים וכן הלאה.

כדי להימנע מסיכונים מיותרים, גם אם בדקתם ומצאתם שלא צריכות להיות תשתיות בתוך הקיר מומלץ לנתק את החשמל הראשי וכן לסגור את ברז המים הראשי בבית ואז אפשר להתחיל.

עבודות ההריסה מתמקדות תחילה בגובה של חצי מטר מעל פני הריצוף, תוך חבטות פטיש לרוחבו של הקיר עד שנוצרת רצועה של קיר הרוס לרוחב, בגובה חצי מטר מעל הרצפה.

לאחר מכן, אפשר להתחיל לחצוב לכיוון מעלה ולהפיל בלוקים נוספים.

כלים מתאימים לעבודת שבירת קיר

שבירת קיר יכולה להתבצע בעזרת פטיש במשקל קילו לפחות, איתו יש להכות בחוזקה על הכיסים הפתוחים של הבלוק. ניתן גם לעבוד בעזרת פטישון ואפילו קונגו, בתנאי שהמפעיל הוא בעל מקצוע מיומן כמובן.

כמה עולה שבירת קיר?

שבירת קיר על ידי שיפוצניק מקצועי, ללא תוספת השכרת מכולה (לפינוי השברים) או פינוי הסולת, ינוע בין 100-200 ש"ח למ"ר.

עבד אבו זיד

ציון 9.24 20 חוות דעת

אורן שדה

ציון 10 3 חוות דעת

דוד זיגדון

ציון 9.52 16 חוות דעת

בן בן שושן

ציון 9.57 17 חוות דעת

אם אתם רוצים לבקש מהשיפוצניק לפנות את השברים, סביר להניח שהוא יבקש גם לשכור מכולה ויגבה תשלום נוסף גם עבור הפינוי עצמו.

שבירת קיר בטון

מדובר על קיר עמיד וחזק במיוחד, אשר דרושים כלי עבודה מקצועיים ומיוחדים כדי לפרק/לנסר/לשבור אותו. ניתן להזמין חברה ניסור בטון, כדי להבטיח עבודה נקיה, חלקה ומהירה, אך ניתן גם להזמין בעל מקצוע שיבצע את העבודה בעזרת קונגו, או כל כלי מתאים אחר.

איך מחליפים קרמיקה

החלפת קרמיקה היא פעולה נדרשת בעיקר כאשר משפצים את המטבח, או חדר הרחצה וגם כאשר רוצים להחליף רק את הקרמיקה, כדי לחדש ולרענן מעט את המראה של החדרים הרטובים בבית. משתמשים בפטישון כדי לקלף בזהירות את האריחים הדבוקים אל הקיר.

איך מתמחרים פירוק קרמיקה?

כמות האריחים, כמו גם גודל חדר הרחצה, הם המשתנים המשפיעים בעיקר על המחיר, כמו גם מצב הקיר לאחר הסרת האריחים. נוסף על כך, נהוג לתמחר מספר פעולות בעבודה אחת:

פירוק קרמיקה, ניקוי השטח, הדבקת אריחים חדשים, כל אלה יעלו בין 6000-8000 ש"ח, בהתאם לגודל החדר, כמות האריחים ומורכבות העבודה.

בנוסף, המחיר אינו כולל את האריחים אלא רק את עלות העבודה וחומרים שונים לביצוע מקצועי של העבודה, כמו דבק, סיליקון וכן הלאה.

פירוק ופינוי בלבד, של אריחי קרמיקה, או ריצוף, ללא שאר העבודות, יעלה כ - 100 ש"ח למ"ר.

איך לפרק משקוף

פירוק משקופים הוא פעולה נדרשת כאשר משפצים בית ורוצים להחליף דלתות פנים. אז, לעיתים קרובות עולה גם הצורך להחליף את המשקופים, כדי שיתאימו לדלתות החדשות. ייתכן גם פירוק משקופים לצורך הדברת טרמיטים, במקרה שאלה בנו מחילה ממש מתחת למשקוף שלכם.

הדגש הראשון והחשוב ביותר בעבודת פירוק משקופים הוא לעבוד באופן איטי ומבוקר כדי לפגוע כמה שפחות בחלקי הקיר והרצפה, אליהם מחובר המשקוף. בנוסף, יש לבדוק אם המשקוף הנראה לעין הוא המשקוף היחידי, שכן לעיתים קרובות נהוג להשתמש במשקוף כיסוי, המסתיר תחתיו משקוף אחר מעץ, או ברזל.

את משקוף הכיסוי ניתן לפרק לרוב באמצעות פתיחה של הברגים ולהחליף בקלות יחסית, אך לעיתים יש צורך להחליף גם את המשקוף הנסתר. זהו משקוף עשוי עץ בבתים ישנים ולעיתים עשוי מתכת.

לאחר מכן, יש לעבוד לפי הסדר הבא:

  • יש לנסר את המשקוף במרכז גובהו, במרחק שווה מהרצפה והתקרה, משני צדדיו
  • יש להסיר את החלקים המנוסרים בזהירות
  • יש להכניס לום ברזל בין המשקוף לקיר, כאשר מתחילים מהחלקים המנוסרים, כדי להפריד את שאר חלקי המשקוף מהקיר
  • הוראות אלה מתאימות להסרה של משקוף עץ לדלתות פנים. אם מדובר על דלת מיוחדת, כמו פלדלת למשל, יש לפעול לפי הוראות היצרן.

חשוב לציין כי הנחיות אלה מתאימות בעיקר לפירוק משקופי עץ. יחד עם זאת, משקופי עץ הולכים והופכים פחות נפוצים בעקבות כניסתם של משקופים פולימריים לשוק. אלה מציעים עמידות גבוהה יותר בפני מים, עמידות בפני מזיקים ואף עמידות גבוהה יותר של הצבע.

פינוי פסולת בתהליך שיפוץ

הצטברות של פסולת ושברים היא חלק בלתי נפרד מתהליך שיפוצים, הכולל שבירת קירות, פירוק משקופים ופירוק קרמיקה.

כדי לפנות את הפסולת באופן מסודר, ללא עימותים מיותרים עם הרשות המקומית, יש לפעול לפי כמה כללים:

  • בדקו מראש אם השיפוצניק שלכם מתחייב גם לפנות את הפסולת ואף להציב מכולה מחוץ למבנה - לפי הצורך. יש לקחת בחשבון כי דרישות אלה יוסיפו לעלויות השיפוץ.
  • דרשו לקבל אישור מאתר הפסולת המקומי, כדי לוודא שהשיפוצניק שלכם פינה את הפסולת למקום המתאים, אחרת אתם תחשבו אחראים לפינוי באופן בלתי מוסדר.
  • פינוי לאתר פסולת בלתי מורשה, או פיראטי, יכול לעלות לכם בקנס של אלפי שקלים.
  • אם אתם שוכרים מכולה - בדקו שיש רישיון מתאים לאנשים מהם שכרתם את המכולה.
  • פינוי פסולת מתומחר לפי גודל העבודה וכמות הפסולת והוא יכול לנוע בין 500 ש"ח עבור מכולה ופינוי של קיר קטן ועד 2000 ש"ח ויותר, עבור פינוי פסולת של שיפוץ דירה שלמה.
  • כדאי לדעת כי שיפוצניקים וקבלני שיפוצים משיגים בד"כ מחירים טובים יותר עבור פינוי פסולת שיפוצים ולכן פחות משתלם לעשות את הפינוי בעצמכם.

מחפשים שיפוצניק ולא מצאתם ?

או

פירוק משקוף ע"י שיפוצניק מקצועי יעלה לכם בין  150-200 ש"ח.

לסיכום

פירוק, שבירה והריסה של חלקי מבנה לצורך תהליך שיפוץ הן פעולות מקובלות ונהוגות, אבל חשוב לבצע אותן באופן מדויק ומקצועי, כדי להבטיח שתהליך הבניה, של אלמנטים חדשים במבנה יוכל להתבצע ללא מפריע וללא עיכובים, כדי שהפסולת תפונה למקום הנכון, כדי שלא לפגוע בטעות בחלקים חשובים של המבנה בתהליך הפירוק. משום כך, שיפוצניקים, קבלני שיפוצים ואף חברות שלמות, עוסקות לעיתים קרובות באופן בלעדי בתחומים אלה.

מחפשים שיפוצניק ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה