בית

>

שיפוצניקים

>

מאמרים

>

עבודות הריסה ופירוק - איך הורסים ומפרקים וכמה זה עולה?

עבודות הריסה ופירוק - איך הורסים ומפרקים וכמה זה עולה?

עבודות הריסה ופירוק הם חלק בלתי נפרד בתחום ההתחדשות בענף הבניה. משום כך אפשר למצוא חברות העוסקות בפירוק והריסה בלבד, אשר מטפלות בפרויקטים גדולים, או ייחודיים, לצד שיפוצניקים, העוסקים בהריסה ופירוק של אלמנטים קטנים ובודדים - החל בהריסה של קיר שלם וכלה בפירוק כיור קטן. אז איך מפרקים והורסים וכמה זה עולה?

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-29/10/2020 6 דק' קריאה

פירוק ריצוף

פירוק של הריצוף הקיים מתבצע לעיתים תכופות כאשר מדובר על עבודת שיפוץ כללית. החלפה של ריצוף מאפשרת להכניס רוח חיים חדשה לכל חלל ולשנות את העיצוב שלו באופן מהותי.

ייתכן פירוק של ריצוף קיים, הסרה של הדבקה, פירוק רצפת פרקט ופירוק רצפת בטון. כל אחד מסוגי הריצופים הללו שונה מהאחרים ולכן מצריך גישה שונה לפירוק אפקטיבי וללא נזקים נלווים.

מחירי פירוק רצפות לפי מטר רבוע, כולל פנלים ופינוי

  • פירוק פרקט - 110 ש"ח
  • פירוק רצפת בטון - 190 ש"ח, כולל חציבה, פירוק ופינוי
  • פירוק רצפה מודבקת - 200 ש"ח

מחיר פירוק כולל התקנה של רצפה חדשה תלוי בסוג הרצפה, אך יכול להגיע למחיר של 260 ש"ח למ"ר ולכן כדאי לשקול הזמנה של שתי הפעולות אצל אותו בעל מקצוע. המחיר עשוי להשתנות לפי גודל העבודה ופרמטרים נוספים.

פירוק רצפת גרניט פורצלן מודבקת

סוג הריצוף הנפוץ ביותר, גם הוא זקוק מדי פעם להחלפה ולכן יש לפרק ולפנות את הרצפה הקיימת, לפנות מספיק מקום וגובה עבור הרצפה החדשה. זאת עושים על ידי פירוק ושבירה של המרצפות הקיימות בעזרת כלי עבודה מתאימים,כמו פטיש ואזמל, ליישר היטב את השטח בעזרת כלי עבודה אחרים.

לאחר מכן, ייתכן שיהיה צורך בייבוש של הקרקע לפני הנחת הרצפה החדשה, או תיקון של תשתית האינסטלציה מתחת לרצפה וכן הלאה.

עבד אבו זיד

ציון 9.24 20 חוות דעת

אורן שדה

ציון 10 3 חוות דעת

דוד זיגדון

ציון 9.52 16 חוות דעת

בן בן שושן

ציון 9.57 17 חוות דעת

פירוק אסלה

תהליכי שיפוץ כוללים לעיתים קרובות החלפה של הכלים הסניטריים, בראשם האסלה. החלפה של אסלה נחשבת פעולה בסיסית בתהליך שיפוץ של חדר אמבטיה ושירותים, בין אם היא שבורה וישנה ובין אם היא במצב תקין.

גם הצטברות קשה של אבנית יכולה להביא למצב שתצטרכו להחליף אסלה, אבל בכל מקרה, כאשר מחליפים אסלה, חשוב לפעול באופן מסודר, כדי להבטיח שלא יגרמו נזקים נלווים וכן כדי לשמור על תשתית האינסטלציה, בעיקר אם אתם לא מתכננים להזיז את האסלה ממקומה.

שלבי הסרה של אסלה ישנה

  1. יש לסגור את ברז המים ולוודא שאין זרימה של מים חדשים לניאגרה
  2. יש לנתק את הניאגרה מגוף האסלה, אם לא מדובר על מונובלוק (כאשר האסלה והניאגרה הן יחידה אחת)
  3. אם מדובר על אסלה עם ניאגרה נסתרת, תצטרכו לשבור את הקיר המסתיר בתוכו את הניאגרה כדי להגיע אליה.
  4. כדי להבטיח שלא תאלצו להתמודד גם עם הצפה, בצעו ריקון של הניאגרה לאחר סגירת ברז המים שלה ולאחר מכן תוכלו לדחוף את המים שנותרו באסלה עם פומפה, עד שישארו מעט מאוד מים.
  5. יש לחתוך בסכין יפנית את כל חיבורי הדבק של האסלה לקיר ולרצפה
  6. אם האסלה מחוברת לרצפה באמצעות בטון, תצטרכו להתכונן לעבודה ארוכה ומייגעת.
  7. צפו לכמות גדולה של מים שתישפך החוצה מהצנרת כאשר תצליחו לבסוף לנתק את האסלה ממקומה

פירוק אסלה סטנדרטי, על ידי שיפוצניק מקצועי, כחלק מעבודת שיפוץ כללית, יעלה לכם כ - 200 ש"ח. אם פירוק האסלה הוזמן כעבודה נקודתית, ללא עבודות נוספות, המחיר יהיה גבוה יותר.

פירוק אמבטיה

חידוש אמבטיה היא דרך טובה לחדש את מראה חדר הרחצה בלי לשבור אריחים ומרצפות.

יתרה מכך, כיום אפשר לרכוש הלבשה מוכנה לאמבטיה, אשר תכסה את האמבטיה הישנה, על השברים, והסדקים שבה ותיתן מראה חדש לחדר הרחצה - בלי להחליף את האמבטיה הקיימת.

מנגד, כאשר מתכננים שיפוץ נרחב של חדרי הרחצה בבית, החלפה של אמבטיה יכולה להיות פעולה חיונית, גם כאשר מעוניינים להחליף את האמבטיה במקלחון, או פשוט לשנות לגמרי את מבנה החדרים.

תהליך פירוק אמבטיה ממקומה כולל בהכרח שבירה של הקירות והאריחים הנמצאים מסביב לאמבטיה, שכן קיבוע האמבטיה נעשה באמצעות הדבקה שלה אליהם.

גם פינוי האמבטיה הוא חלק חשוב בעבודה, שכן מדובר על אלמנט גדול וכבד, שלא ניתן לפרק אותו לחלקים קטנים, או לזרוק לפח.

אם אתם מזמינים שיפוצניק לבצע עבורכם פירוק ופינוי של אמבטיה, תתבקשו כנראה לשלם בסביבות 1500 ש"ח, בתנאי שהפירוק הוא חלק מעבודת שיפוץ כללית, אחרת הוא עשוי להיות יקר יותר.

מחפשים שיפוצניק ולא מצאתם ?

או

פירוק מקלחון

פירוק מקלחות נדרש כאשר משפצים את חדר הרחצה, עוברים דירה, מפני דירה, או מוכרים אותה. ניתן לפרק את המקלחות ולקחת אותו אתכם (אם הוא יוקרתי ושווה את זה), אבל חשוב לדעת איך לעשות את זה נכון.

פירוק מקלחונים נחשב עבודה עדינה מאוד, בגלל הזכוכית המשולבת במקלחונים באופן קבוע.

יש סוגים שונים של זכוכית במקלחונים שונים, אך לרוב מדובר על זכוכית שבירה, שצריך להרים באופן זהיר מאוד, תוך הגנה על חלקי המקלחון האחרים, כמו גם על מי שמרים אותם. ראשית כל, צריך לפרק את כל חלקי המקלחון:

  • דלתות (הזזה, כנף, פנים, חוץ וכן הלאה)
  • חיבורי צנרת ומתאמים
  • ראש מקלחת
  • אביזרי פרזול ועוד.

אופן הפירוק המדויק נקבע לפי סוג המקלחון ולכן קשה לומר מראש מה יכלול תהליך הפירוק וכיצד בדיוק לבצע אותו, אלא שהדגש העיקר, אם מעוניינים לעשות שימוש חוזר במקלחון המפורק, הוא לשמור היטב על החלקים המפורקים, כי החלפה של זכוכית שבורה היא כמעט בלתי אפשרית ואם היא תישרט, או תישבר, תצטרכו פשוט לרכוש מקלחון חדש. יחד עם זאת, לכל פעולה של פירוק מקלחון יש כמה כללים מנחים, שחשוב לעבוד לפיהם:

  • יש לנתק את זרם המים
  • יש לפתוח את הברגים המחזיקים במקומן את הדלתות
  • יש לפרק אם הברגים המחזיקים את קירות המקלחון
  • יש לחתוך בעזרת סכין יפנית את חיבורי הדבק והסיליקון המחזקים את חיבור המקלחון אל הרצפה והקירות
  • יש להסיר בעדינות כל אחד מחלקי המקלחון ולהניח במקום בטוח
  • יש להסיר את הפאנלים בעזרת פירוק ההברגה, או חיתוך הדבק
  • ניתן לפרק את ראש המקלחת, ברזים, פרזול וכן הלאה, או להשאיר לטובת המקלחון הבא
  • ניתן להשאיר את האגנית (הריצוף של המקלחון) לטובת המקלחון החדש

כאשר פירוק מקלחון מוזמן כחלק מעבודת שיפוץ כללית, הוא יעלה לכם 300 ש"ח.

פירוק כיור

פירוק כיור ישן לטובת כיור חדש הוא אחת הדרכים הנפוצות לחידוש קליל של חדרי רחצה ומטבחים. פירוק כיור נחשב עבודה פשוטה יחסית, אם כי זה תלוי בסוג הכיור כמובן.

לצורך הסרה של כיור קיים, יש לפרק את החיבורים בין הכיור לצנרת בעזרת מברג, או מברגה, לשחרר אותם בעדינות כדי לא לפגוע בצנרת. את החיבורים של הכיור למשטח עליו הוא מונח אפשר לנתק באמצעות חיתוך של הדבק עם סכין יפנית.

הסרה של כיור אחד על ידי שיפוצניק מקצועי צפויה לעלות כ - 200 ש"ח, אם היא מבוצעת כחלק מעבודת שיפוץ כללית.

פירוק של חדר רחצה

פירוק כל תכולת חדר האמבטיה על ידי בעל מקצוע תעלה לכם בסביבות 2,000 ש"ח.

מכולה לפינוי פסולת שיפוצים

מחירים להשכרת מכולה לפינוי פסולת שיפוצים משתנים בעיקר לפי גודל המכולה. המחיר הנקוב בדרך כלל מתייחס להשכרת המכולה למשך שבוע, כולל הובלה ופינוי, אם כי חשוב לבדוק שזה אכן המצב.

המכולה הקטנה ביותר שניתן לשכור מכילה 6 קוב ועולה כ-800 ש"ח לשבוע ואילו המכולה הגדולה ביותר לפינוי פסולת מכילה עד 24 קוב ועולה כ-2,300 ש"ח לשבוע, כולל הובלה ופינוי. אישור הטמנה לפינוי פסולת עולה כ- 60 ש"ח.

לסיכום

פירוק והריסה הם שני סוגי עבודות המשתנים בהתאם לסוג החדר, סוג האלמנט המיועד לפירוק, אופן ההדבקה, או הקיבוע שלו ועוד.

משום כך, אם חשוב לכם לקבל עבודה מקצועית ומחירים הוגנים, הקפידו לשכור בעלי מקצוע רק באתר שיפוצים פלוס, כי אנחנו כבר עושים את עבודת הסינון בשבילכם!

מחפשים שיפוצניק ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה