בית

>

שיפוץ אמבטיה

>

תאורה לאמבטיה - על מה חשוב להקפיד?

תאורה לאמבטיה - על מה חשוב להקפיד?

תאורה לאמבטיה - איך בוחרים תאורה לאמבטיה? על ממ לא ניתן לוותר? איזה גוון תאורה מומלץ? כל הפרטים על בחירת גופי תאורה באחד החדרים החשובים בבית, בבניה או בשיפוץ

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-19/01/2017 4 דק' קריאה

אנו מבלים לא מעט שעות ביום בחדר האמבטיה, ומעבר לכך שמדובר בחדר הדורש התייחסות מיוחדת בתהליך השיפוץ כולו (דורש איטום מיוחד, דגשים מיוחדים של אינסטלציה ועוד) יש צורך להקדיש לו תשומת לב גם כשאנו חושבים על התאורה בו. כדי להבין מה חשוב לדעת לפני שבוחרים תאורה בחדר האמבטיה נעזרנו ברמי ורד, יועץ תאורה בקמחי תאורה, שהסביר מה חשוב לדעת לקראת גופי תאורה לחדר האמבטיה.

על מה לא ניתן לוותר בתאורה באמבטיה?

אלמנט חשוב בתאורת האמבטיה הוא התאורה החזקה מעל המראה. זו יכולה להגיע בעזרת גופי תאורה שקועים, אם יש הנמכות גבס, או גופי תאורה חזקים חזקים שנמצאים בין המראה לבין האדם שעומד ממול. בכל אמבטיה יש כיור, שמונח על ארון בדרך כלל. ברווח של ה-60 ס"מ (פחות או יותר) בין המראה לתקרה או על התקרה עצמה ימוקם בדרך כלל גוף התאורה. זו יכולה להיות מנורת קיר חזקה שיושבת מעל המראה, ואם המראה אובלית או עגולה לפעמים גופי התאורה יכולים להיות בצדדים. אם האמבטיה היא גדולה, ניתן לשים 2-3 גופי תאורה ואם היא קטנה או ממוצעת ניתן לשים גוף תאורה אחד. כיום רוב גופי התאורה הם לדים, ונורה של לפחות 30 ואט תספיק מול המראה, בתנאי שזוהי תאורה פרונטלית וחזקה. אם מדובר בגופי תאורה שקועים, בדרך כלל יש לשים לפחות שלושה, כל אחד בעצמה של לפחות 10 ואט, שמאירים כלפי מטה.

יצחק תורג'מן

ציון 9.82 7 חוות דעת

יהונתן חיו

ציון 9.67 6 חוות דעת

איימן עיראקי

ציון 9.8 87 חוות דעת

רוני קנופלר

ציון 9.96 18 חוות דעת

חדר אמבטיה מפואר

איזה גוון תאורה מומלץ באמבטיה?

בדרך כלל מומלץ לבחור באור חם באמבטיה, שעושה הפרדת צבעים טובה יותר. האור החם מאפשר לנו לראות בצורה טובה איך אנו באמת נראים כשאנו יוצאים מהבית. האור הלבן הוא סינתטי וקצת קר למראה. מעבר לכך, זה עניין של טעם ויש כאלה שדווקא מחבבים את התאורה הקרה.

מחפשים שיפוצניק לשיפוץ אמבטיה ולא מצאתם ?

או
כיורים

אילו תוספות מיוחדות ניתן להוסיף לתאורה באמבטיה?

ישנן תוספות מיוחדות שניתן להוסיף בחדר אמבטיה, כמו למשל לשים גוף תאורה שקוע רצפתי באזור האסלה לתאורת התמצאות. ניתן להפריד את התאורה הזו במפסק נפרד ולא להדליק את כל התאורה באמבטיה. גם גוף תאורה שקוע קירי נמוך, יכול לעשות את העבודה. עוד אפשרות היא לבחור בגוף תאורה שקוע מעל אזור המקלחון, אם יש לנו הנמכות תקרה. גם את גוף התאורה הזה ניתן לעשות בהדלקה נפרדת.

עוד תוספת שניתן להוסיף באמבטיה היא גוף תלוי דקורטיבי, אשר יכול להיות ממוקם בפינה מעל האסלה, או מעל הארון בפינת הכיור. אפשר להוסיף נורת קיר באזור האסלה, ומעלה האסלה גוף תאורה 'אפ אנד דאון', המתאים לעיצוב קלאסי. אפשרי גם לבחור בגוף תאורה עם זרוע, בשילוב עם אהיל זכוכית. כדי ליצור אווירה מיוחדת ניתן לעשות באמבטיות תאורה נסתרת מאחורי מראה מרחפת. ניתן גם לעשות תאורה נסתרת באזור בין התקרה לקיר או בזוויות בין הקירות.

תאורה בחדר אמבטיה

האם ישנם גופי תאורה מיוחדים לחדר האמבטיה?

אין חובה לעשות שימוש בגוף תאורה מוגן מים, כל עוד הוא מורחק 60 ס"מ לפחות מאזור המקלחון או האמבטיה. החוקים קצת שונים כשמדובר בנכס שעליו לקבל טופס 4.  במקרים האלה ישנו בוחן שבא מטעם חברת החשמל שבא לראות אם הכל תקין, ואז הוא יאשר רק גופים מוגני מים גם באזור שמעל המראה. בנוסף, לא ניתן לשים באמבטיה תאורה חשופה, אלא רק תאורה עם כיסוי (אם כי יש גם אנשים שכן עושים זאת בתנאים מסוימים). כיום יש מגוון גדול מאוד של אפשרויות לגופי תאורה לאמבטיה, כאשר הבחירה תלויה בין השאר גם בסגנון העיצובי. רמי מספר כי ישנם גם לקוחות שאוהבים לשים גופי תאורה שלכאורה אינם מתאימים כמו שנדליר לחדר האמבטיה. יש כיום גם אפשרות לגופים קיריים היוצרים דוגמאות על הקיר או אלמנט קישוטי יותר.

ג'קוזי מואר

למה חשוב לשים לב בתכנית החשמל עבור התאורה באמבטיה?

במסגרת תכנית החשמל, הסטנדרט של גובה השקעים שאנו רגילים לראות ביום-יום הוא גובה של כ-30 - 40 ס"מ מהרצפה. מהגובה הבסיסי של 30 ס"מ מטפסים מעלה גם בשאר החדרים לפי הצורך. למשל בחדר האמבטיה, את השקע שמעל השיש נהוג למקם כ-10 - 20 ס"מ מעל השיש, בהתאם למיקום הקרמיקה או ארון האמבטיה (לפעמים השקע ימוקם בארון כדי שיהיה מוסתר). חשוב כמובן שהשקעים יהיו נגישים, כמו למשל השקעים של מכונת הכביסה והמייבש, כדי שניתן יהיה לנתק אותם במקרה הצורך. כמובן שאם אתם יודעים מראש שאתם מעוניינים בתאורה מיוחדת באמבטיה כמו גוף תאורה שקוע רצפתי, יש לדאוג לנקודת חשמל מתאימה ולחווט לאזור. אם רוצים לעשות תאורה שקועה בתקרה יש לדאוג לתיאום מראש בתכנית החשמל ועם איש הגבס.

התאורה היא מימד חשוב במראה הכללי הסופי של הבית, ולכן כדאי לקחת את הזמן ולבחור בקפידה את גופי התאורה המתאימים, איתם תחיו זמן רב. אם כבר בחרתם גופי תאורה ואתם מחפשים קבלן שיפוצים או שיפוצניקלעבודות שלכם, אתם מוזמנים לעשות חיפוש אצלנו באתר. 

מאמרים שימושיים:

עיצוב אמבטיה

מחפשים שיפוצניק לשיפוץ אמבטיה ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה