בית

>

שיפוץ אמבטיה

>

כך תשפצו את חדר השירותים

כך תשפצו את חדר השירותים

שיפוץ חדר שירותים הוא מקום שצריך להשקיע בו מבחינת התשתית ולהתפרע מבחינה עיצובית.. כל מה שצריך לדעת על תהליך השיפוצים בשירותים

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-11/06/2018 7 דק' קריאה

גם לשירותים מגיע מקום של כבוד כחדר - או נכון יותר לומר, חדרון - בו אנחנו מבלים זמן לא מבוטל מחיינו. בין אם שיפוץ החדר מתבצע במסגרת שיפוץ כללי, בגלל מצב רעוע של התשתיות או פשוט כדי להתרענן - רצוי לצאת לדרך עם כמה שיותר טיפים חשובים בכיסכם. אז אם אתם רגע לפני שיפוץ השירותים, המידע הבא יכול להיות שימושי:

תקנים לגודל חדר שירותים

ישנם תקנים שונים הקשורים לגודל החדר כאשר מדובר בחדר שירותים הכולל שירותים בלבד, בחדר אמבטיה הכולל אמבטיה וכיור בלבד או בחדר רחצה המכיל מקלחת (או אמבטיה) ואסלה.

כאשר מדובר בחדר שירותים, הרוחב המינימלי של החדר הוא 80 ס"ח והשטח המינימלי הוא 1.10 מ"ר. כאשר מדובר בחדר אמבטיה, הרוחב המינימלי הוא 145 ס"מ, והשטח המינימלי 2.50 מ"ר. כשמדובר בחדר רחצה המכיל מקלחת ואסלה, הרוחב מינימלי הוא 0.90 ס"מ, והשטח המינימלי הוא 1.80 מ"ר.

שינוי מיקום חדר שירותים

הזזה משמעותית של חדר שירותים במהלך שיפוצים היא בעייתית כאשר מדובר בדיור משותף. הסיבה לכך היא שבבניינים משותפים ישנו קולטן - צינור ביוב משותף העובר דרך כל הקומות בבניין. אם רוצים להזיז אותו יש צורך במרחב מספיק לשיפועים המחויבים לביות בחדרים רטובים. הבעיה הנוצרת היא שלא תמיד ניתן לבצע שינויים בגובה הרצפה. הזזה של כשני מטר או הזזה של זווית בתוך חדר השירותים אינה משמעותית אך מעבר לכך הדבר יכול להיות מסובך עד בלתי אפשרי. אם אתם מתכננים שינוי כזה, רצוי להתייעץ קודם עם האדריכל שבחרתם או עם קבלן השיפוצים המבצע את השיפוץ.

לעומת זאת, שינוי מיקום הכיור אינו בעייתי מכיוון שלרוב שיפוצי שירותים או שיפוץ חדרי רחצה יכלול עקירת הריצוף והקרמיקה הקיימת והחלפת הצנרת. ברגע שמוחלפת הצנרת אין בעיה להחליף גם את מיקום הכיור.

שינוי שימוש בחלל של חדר השירותים או האמבטיה - כיום בדירות קבלן רבות של 4 או 5 חדרים ישנו חדר רחצה כללי, חדר אמבטיה להורים וחדר שירותים לאורחים. כדי לנצל את החלל, במקרים רבים נעשה שיפוץ המסב את חדר הרחצה הנוסף לחלל נוסף למטבח, מזווה או חלל המשמש לאחסון.

שחר רוטרמן

ציון 9.74 48 חוות דעת

יצחק תורג'מן

ציון 9.82 7 חוות דעת

גיא כהן

ציון 9.96 12 חוות דעת

יהונתן חיו

ציון 9.67 6 חוות דעת

שיפוץ חדר שירותים המשלב חומרים שונים

שילוב סגנונות בחדר השירותים. תכנון ועיצוב: שלומית זלדמן. צילום: עמית גושר

שיפוץ שירותים קטנים

פתיחת דלת - כשמדובר בשיפוץ חדר שירותים קטן, חשוב להקפיד על פתיחה נוחה של הדלת, באופן שלא יצור תחושה דחוסה בחלל. עדיף שהדלת תיפתח לכיוון הכיור ואם הדבר אינו אפשרי אפשר לבחור בדלת כיס. המשמעות היא שהפתח של החדר חייב להיות לפחות 70 ס"מ עבור הדלת ותוספת של עוד 80 ס"מ עבור הכיס. אם הדבר אפשרי, נוצרת דלת הזזה שאינה מפריעה עם הפתיחה ולא גונבת לנו משטח החדר.

אסלה צרה - אם משפצים חדר שירותים קטן, כדאי לבחור באסלה בעומק של כ-50 ס"מ ולא ללכת על עומק של אסלה רגילה שהוא כ-57 - 60 ס"מ.

בחירת כיור - כדאי להימנע ממצב שבכל שטיפת ידיים תשפריצו מים על כל הרצפה, כדאי לבחור בכיור עמוק יחסית, בעומק של כ-20 ס"מ. רצוי ללכת על כיורים עגולים או אובליים ולא על המרובעים. כדאי לא לבחור ברז שעולה ממשטח הכיור אלא ללכת על כזה היוצא מהקיר, מה שחוסך עוד מקום בחדר השירותים.

ארון - ישנם מקרים בהם ארון כיור מוסיף מאוד למראה החדר אך כאשר מדובר בחדר שירותים קטן, רצוי לוותר עליו כדי לחסוך במקום. אפשר להשתמש במשטח הנחה צמוד לכיור ולהוסיף מדף, כך ייווצר מראה אוורירי ולא צפוף מדי.

חלון בחדר שירותים - חלון הוא דבר חשוב בחדר שירותים, אך כדאי למקמו במקום הגיוני ביחס לאסלה. רצוי שיהיה ממוקם מעל האסלה וסוג החלון המומלץ הוא חלון קיפ (פתיחה עליונה) עם זכוכית חלבית כך שלא ניתן יהיה לראות מן החוץ פנימה. חשוב לשים לב שהחלון לא יהיה נמוך מדי כדי שיהיה מקום למנגנון האסלה, שגובהו 1.2 מטר.

ריצוף וקרמיקה - לחללים רטובים יש לבחור בסוגי אריחיםלריצוף ולחיפוי קיר המתאימים לתנאי החלל. כשמדובר בחדרים רטובים מומלץ ללכת על גרניט פורצלן, המתאים לחללים בהם מצטברים מים ולחות. אם שיפוץ חדר השירותים כולל גם אמבטיה או מקלחון חשוב עוד יותר להקפיד גם על ריצוף נוגד החלקה. מידת עמידות של אריחים להחלקה מסומן על גבי האריחים כאשר רמת העמידות הרגילה היא R9 ונוגדי ההחלקה מתחילים ב-R10 ומעלה.  

עיצוב חדר שירותים

הסגנון העיצובי של חדר השרותים יותאם לסגנון העיצובי של הבית כולו. מעצבת הפנים יואלה בר-טל מסבירה כי חדרי רחצה ושירותי אורחים הם חדרים קטנים, ולכן ניתן להתפרע בהם מבחינה עיצובית. אפילו אם מצאה חן בעיניכם הקרמיקה הכי יקרה שיש, הרי מדובר רק במטרים ספורים ולכן התשלום הכולל לא יהיה גבוה מאוד. בר-טל מסבירה שכיום חדרי הרחצה והמטבח הם החדרים היקרים ביותר בבית, ושיפוץ מאפשר להפוך את חדר השירותים לתכשיט של ממש. היום ישנו שימוש אפילו באריחים עם נגיעות של זהב או נחושת. רצפה לבנה וחלקה היא דבר מפתה מאוד בחדר השרותים או האמבטיה מכיוון שהיא נותנת תחושה נקיה וטהורה, אך בפועל רואים עליה כל לכלוך קטן, והיא דורשת תחזוקה מתמדת. לכן, רצוי לגוון ולבחור דווקא בצבעים אחרים.

מחפשים שיפוצניק לשיפוץ אמבטיה ולא מצאתם ?

או
שיפוץ חדר שירותים קטנים

עיצוב מקורי בחדר שירותים. עיצוב: שרון ארמר. צילום: סוזי לוינסון. באדיבות חלמיש

מגמות בעיצוב ושיפוץ חדרי שירותים

שימוש בעץ - עץ היה בעבר ביג נו נו עבור חדרי שירותים ואמבטיה, אך כיום מתחיל לחדור גם אליהם כדי ליצור אווירה חמימה יותר וביתית. חשוב לבחור כמובן בסוג עץ המתאים לכך וליישם עליו סילר כדי להגן על המשטח. יש הבוחרים למשל להוסיף בוצ'ר עץ מעל הניאגרה הסמויה, ובחירה אחרת שאינה דורשת פשרה בנושא העמידות היא ריצוף גרניט פורצלן דמוי עץ.

עציצים - העציצים גם הם מוסיפים אווירה ביתית ונעימה בחדר השירותים ויוצרים נגיעות של טבע ושל צבע בחלל. ניתן להוסיף את העציצים על מדפים או מעל הכיור, מעל האסלה או ליד החלון והנוכחות היא  משמעותית.

סולם - הסולם הפך להיות פריט אופנתי שיכולים להיות בו שימושים שונים בחללים שונים (שאינם קשורים לשימוש המקורי שלו - טיפוס) הסולם יכול לשמש לתליית מגבות, להגיע בווריאציה של מדפים בצורת סולם או פשוט לעמוד בחלל ולתת את האפקט.

ריצוף וינטג' מצויר - אריחי וינטג' מצוירים הם מגמה בולטת שקשה להתעלם ממנה גם במטבחים וגם בחדרי השירותים והאמבטיה. הם משתלבים מעולה בסגנון העיצוב הכפרי ומצוותים לרוב עם ארונות בצבעי מנטה, תכלת או בז' עם פרזול תואם.  

קירות ורצפה מאותו החומר - בחדרי שירותים רבים ניתן לראות עליה של הריצוף מעלה אל הקיר, כאשר רוב יהיה מדובר בקיר אחד מרכזי. הקרמיקה המטפסת היא מגמה שניתן לראות הרבה כאשר נעשה שימוש בריצוף מצויר או בצורות גיאומטריות.

סגנונות שיפוץ חדר שירותים

שיפוץ חדר שירותים בסגנון כפרי

שירותים כפריים יכללו בדרך כלל ריצוף מצויר, שילוב של צבעים רכים כמו תכלת או מנטה ושילוב חומרים חמים יותר כמו עץ. כיור מונח על ארון עם פרזול הקורץ לרטרו כמו בשירותים שבתמונה גם הם משתלבים היטב בסגנון.

שיפוץ חדר שירותים בסגנון כפרי

חדר שירותים בסגנון כפרי. באדיבות חלמיש

שיפוץ חדר שירותים בסגנון מודרני

הסגנון המודרני כולל הרבה צבע לבן, קווים ישרים ומינימליזם. בחדר השירותים המודרני מונוכרומנטיות היא שם המשחק, והארון יהיה לרוב לבן ללא פרזולים מצועצעים ומיותרים. 

שיפוץ חדרי שירותים בסגנון מודרני

עיצוב: שרון ארמר. צילום: סוזי לוינסון. באדיבות חלמיש

שיפוץ חדר שירותים בסגנון תעשייתי

שילוב של חומרים תעשייתיים גולמיים כמו בטון (או מראה דמוי בטון) עם ברזל וריצוף שחור משחור. כאן משתלב הסגנון דווקא עם עץ שמוסיף לו טוויסט מעניין. 

שיפוץ חדר שירותים בסגנון תעשייתי

עיצוב פנים קרן מימון, צלם עודד סמדר 

סוגי אסלות לחדר שירותים

סוגי האסלות הקיימות לחדרי השירותים הן אסלה רגילה (הנקראת אסלת P), אסלה תלויה או אסלת מונובלוק שבה הניאגרה עשויה אף היא מחרס. מנגנון ההדחה יכול להיות עשוי מפלסטיק בגרסה השפוטה ביותר, מחרס או מנגנון הסמוי בקיר. אסלה תלויה עם מיכל הדחה סמוי נותנת מראה אלגנטי, אם כי יש לקחת בחשבון שתיקון ייעשה באמצעות פירוק כפתור ההדחה ומעט מסובך יותר מתיקון רגיל.

שימו לב שעל האסלה להיות מותקנת בגובה של כ-25 ס"מ מהרצפה ולוודא שזו שבחרתם נושאת תו תקן של מכון התקנים. אם יש לה תו כזה, הרי שהיא נבדקה בהקשר של עמידות, ספיגת כתמים, התזת מים, מידות, משקל העמסה ועוד. כדאי לתת את הדעת על כך שטווחי מחירי אסלות יכולים להיות גדולים מאוד. המחירים מתחילים במאות שקלים בודדים ומגיע לאלפים. הכל תלוי בסוג שבחרתם ובמותג.

שיפוץ חדר שירותים מחיר

מחיר שיפוץ חדר השירותים תלוי מאוד בסוג החדר ובעבודות הצפויות להתבצע. שיפוץ של חדר שירותי אורחים קטן בלבד הכולל החלפת שירותים וכיור יכול לעלות כ-3,500 ש"ח בלבד. שיפוץ חדר שירותים הכולל שיפוץ אמבטיה שבמסגרתו ייעשו עבודות איטום והחלפת מערכת אינסטלציה יעלה כ-15,000 עד 20,000 ש"ח. המחירים הללו אינם כוללים את עלות חומרי הגמר: קרמיקה, כיור, ארון, מקלחון/אמבטיה ואסלה.

מחפשים שיפוצניק לשיפוץ אמבטיה ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה