בית

>

מעצבי פנים

>

מאמרים

>

סגול במנות גדושות: למה דווקא האולטרה סגול נבחר כצבע השנה ל-2018

תוכן עניינים

סגול במנות גדושות: למה דווקא האולטרה סגול נבחר כצבע השנה ל-2018

מה עומד מאחורי בחירת האולטרה סגול לצבע השנה, ואיך תוכלו לשלב אותו בעיצוב הבית ולהיות אולטרה מעודכנים

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-11/12/2017 3 דק' קריאה

כבכל שנה ממתין עולם העיצוב להכרזה של ענקית הצבע PANTONE על צבע השנה. בעוד הגשמים העזים מבוששים להגיע, ממטירות החברות טרנדים ותחזיות שנתיות ללא הרף, ואין ספק כי לצבע משקל רב בהתוויית החידושים והיצירתיות בעולם זה. השנה נבחר לעטר את 2018 האולטרה סגול PANTONE 18-3838. בדרמטיות שלו הוא משדר יצירתיות, ויש לו גם אסוציאציה קוסמית ורוחנית. בעזרת גוון שמימי, שחותר לגלות את מסתרי היקום, להניע להבעה אמנותית ולאקספרסיוניזם מסוג חדש, לדרבן המצאות וגילויים מרעישים, מקווה חברה לעורר הדים והשראה בכולם.

דנה מורן

ציון 9.75 9 חוות דעת

אלכסיי וסרגיי מולוצ'ניק

ציון 9.96 7 חוות דעת

לילך רקנטי

ציון 9.86 9 חוות דעת

רינת סלע ישראלי

ציון 9.91 19 חוות דעת

מנורה בסגול

קמחי תאורה, צילום: יח"צ

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או
ראש של צבי בסגול

ARTHOUSE, צילום: יח"צ חו"ל

מסורת חשיפת צבע השנה היא הרבה יותר מאופנה חולפת, ומתיימרת להנחיל ערכים ולהניע לפעולה. בשנים החולפות היו הבחירות תערובת אקלקטית ואוורירית של צבעי פסטל בהירים, ובשנה האחרונה חלה תפנית עם ירוק רענן וחיוני, שלו אינטרפרטציה חובקת עולם וטבע.

אלמנטים בסגול בעיצוב סלון

עיצוב: טל תמיר, צילום: אלעד גונן

"אנו חיים בתקופה שמצריכה חשיבה יצירתית, השראה ומעוף על כנפי הדמיון", מסבירה לטריס אייזמן, מנהלת בכירה ב"פנטון", "דרך ביקורת סמויה על העולם הרווי בגירויים בו אנו חיים, מקווים שם כי הגוון שבו הכחול מנצח על האדום (אולי גם כאלגוריה למלחמת הטוב ברע) ירחיב את הפוטנציאל ואת המודעות, ויניע לחקור ולתור את הגלקסיה, שבה עולמנו הצר הוא אך חלקיק מזערי. בבחינת המיקרוקוסמוס, הם מבקשים להעניק השראה שתביא למחשבה מחודשת, תדרבן לחשיבה ולהתנסות עצמאית, ותחזיר את הקסם של פעם".

עבודת אמנות בגווני סגול

עבודת אמנות של דוד פולונסקי, להשיג ב"פחות מאלף"

פופים בסגול

פופים של אליתה ליוינג, צילום: יח"צ

בפנטון מקווים שהחדרת הגוון הסגול במנות גדולות תסייע לאלה המבקשים מפלט מהעולם הפשטני, שבע הגירויים. או כפי שמגדירה לורי פרסמן, סגנית נשיא פנטון: "גוון השנה מסמל הרבה מעבר למה שאופנתי, ומהווה שיקוף למה שעולמנו זקוק לו כיום".

מטבח בסגול

מטבח בסגול מודרני, "דקור", צילום: יח"צ

שעון בסגול

Annabel James, צילום: יח"צ חו"ל

"זהו צבע נועז ודרמטי, ככה שהוא יכול לבוא לידי ביטוי בפריטי אמנות על הקיר או באביזרים משלימים כמו כריות נוי עם עיטורים, אגרטלים, תאורת אווירה", מסבירה המעצבת שלומית זלדמן. "אני בספק אם הקהל הישראלי יאמץ את המגמה הסגולה. זהו גוון נועז ביותר, מה גם שהוא מקטין את החלל. אולם במינונים קטנים הוא בהחלט יכול לעשות את העבודה ולהכניס נגיעות דרמטיות לחללים גדולים, להוסיף רובד של שמחה לבתים יותר מונוכרומטיים או על גווני השמנת למיניהם".

לא חייבים בסגול... אם אתם מעוניינים לצבוע את הבית, כאן תמצאו צבעים מומלצים

גוף תאורה סגול צמוד לקיר

קמחי תאורה, צילום: יח"צ

מקבץ רהיטים בצבעי סגול

מקבץ של אולטרה סגול, BRIDGMAN, צילום: יח"צ חו"ל

חושבים לשפץ או לשדרג את הבית? לפרוייקט שיפוץ בהיקף גדול פנו לקבלנים המומלצים שלנו, לשיפוץ בהיקף קטן כנסו לרשימת השיפוצניקים שבדקנו. בהצלחה!

מעצבי פנים: רוצים שנעשה כתבה על פרוייקט שלכם? צרו קשר

מחפשים מעצב פנים ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה