בית

>

חברות דלתות

>

מאמרים

>

ציפוי למינטו לדלתות פנים

ציפוי למינטו לדלתות פנים

דלתות פנים הן חלק מהותי בעיצוב הבית - הן פריט בולט, שנמצא בכל מקום, שנמצא בשימוש קבוע ויותר מכל פריט אחר בבית והן נשארות למשך שנים ארוכות ולא נהוג להחליפן. כל הנתונים הללו הופכים את דלתות הפנים לפריט שחשוב לבחור בחכמה, כדי שיחזיקו מעמד לאורך שנים, כדי שיראו טוב וישתלבו בעיצוב הבית וכדי שיהיה נוח להשתמש בהן. בין יתר הפרטים שצריך לבחור כשבוחרים דלתות פנים לבית, נמצא הציפוי של הדלת. סוג הציפוי הנפוץ ביותר הוא ציפוי למינטו. מה מאפיין את הציפוי הזה? מה הופך אותו לכל כך נפוץ? על כך בהמשך המאמר.

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-10/11/2019 5 דק' קריאה

למה צריך ציפוי לדלתות פנים?

אם כבר הזדמן לכם להתעניין בנושא, או לערוך סקר שוק, אתם ודאי מודעים לכך שיש בתחום דלתות הפנים סוגים רבים ושונים - עיצובים שונים, תוספות ופרזולים שונים, סוגי סגירה שונים, סוגי מילוי שונים וסוגי ציפוי שונים.

ציפוי הוא חלק חיוני בעיצובן של דלתות פנים. בנוסף, הוא מעניק לדלת עמידות בפני מים ומזיקים, כמו תולעי עץ וטרמיטים, הוא מחזק את יכולת הבידוד של הדלת בפני רעשים ושינויי טמפרטורה ואפילו בפני אש והוא שומר על העיצוב של הדלת עמיד לאורך זמן. בין אם מדובר בצבע של הדלת, או עיצוב ייחודי, כמו שילוב צוהר בדלת, פסי מתכת, או הדפסי פרחים.

מכיוון שבבית סטנדרטי של 4 חדרים, אפשר למצוא לפחות 7 דלתות פנים, אפשר להבין למה כל כך חשוב לבחור בדלתות פנים שנראות טוב ושיש להן גם עמידות גבוהה, יכולת בידוד ועוד.

לסוג הציפוי של הדלת יש השפעה מכרעת על כל התכונות הללו ולכן חשוב לבחור את סוג הציפוי המתאים.

בולטים במיוחד בין מגוון הציפויים הקיימים בשוק הם ציפוי למינטו וציפוי פורמייקה. הם לא סוגי הציפוי היחידים, אך יש ביניהם קווי דמיון  בולטים יחסית. ננסה לערוך השוואה ולגלות - איזה ציפוי עדיף לדלתות פנים מבין השניים.

איזה ציפוי עדיף לדלתות פנים - פורמייקה או למינטו?

אם עד לא מזמן נהוג היה לקנות לבית דלתות פנים פשוטות, ללא עיצוב מיוחד, הרי שהיום מושקעת חשיבה רבה בעיצוב דלתות פנים ובחירתן.  בין האפשרויות הרבות לבחירה, חשוב לבחור ציפוי מתאים לדלתות הפנים. ציפוי איכותי מאריך את חיי הדלת, הופך אותה לעמידה בפני מים ושינויי טמפרטורה, מחזק את חסינותה בפני אש וקובע איך הדלת תיראה. מכיוון שסוגי הציפוי הנפוצים ביותר הם למינטו ופורמייקה, ננסה לעמוד על ההבדלים ביניהם:

ציפוי למינטו

  • ייצור: מזכיר במידה מסוימת את ציפוי הלמינציה, בכך שהוא עשוי משכבות דקות של חומר פלסטי, המודבקות על הדלת. ההבדל בין למינטו ללמינציה, הוא השכבות של החומר המבודד, הנכנסות בין שכבות החומר הפלסטי ומהוות יתרון נוסף לציפוי הלמינטו.
  • עיצוב: אפשר למצוא מגוון צבעים וטקסטורות של ציפוי למינטו, דוגמאות שונות ועיצובים מגוונים - החל בציפוי דמוי עץ וכלה בצבעים אחידים, דוגמאות פסים ועוד.
  • מחיר: מחיר הלמינטו נמוך מזה של הפורמייקה בזכות תהליך הייצור הפשוט יותר.
  • עמידות למים: גבוהה מאוד, מספיקה כדי להתמודד עם רטיבות הנובעת משטיפת רצפות ולחות באוויר.
  • בידוד אקוסטי: ברמה גבוהה. אפשר לסגור את הדלת ולהרעיש בתוך החדר מבפי להפריע לשאר בני הבית, או לסגור את הדלת, כדי לשמור על שקט בתוך החדר, מפני הרעשים שביתר חלקי הבית.
  • משקל: קל יחסית, מתאים גם לחדרי ילדים קטנים, כי ניתן לפתוח את הדלת בקלות וללא מאמץ.
  • גמישות: ציפוי בעל גמישות גבוהה, מה שמקל על ייצור הדלת ומאפשר עיטוף של המשקוף, מראה אחיד וגימור נאה.
  • עמידות בפני מזיקים: גבוהה מאוד.
  • עמידות בפני שריטות ובלאי של צבע הדלת: גבוהה מאוד.

ציפוי פורמייקה

  • ייצור: מדובר בחומר גלם תעשייתי, שנמצא בשימוש רחב בייצור רהיטים ודלתות פנים. פורמייקה מיוצרת מנייר טבול במלמין ובטמפרטורות גבוהות, שהופכות אותה לעמידה במיוחד בפני מכות ובפני מים.
  • עיצוב: גם את הפורמייקה אפשר לייצר במגוון גדול של עיצובים.
  • מחיר: מחיר ציפוי הפורמייקה גבוה מזה של הלמינטו, בעיקר בגלל תהליך הייצור המורכב.
  • עמידות: גבוהה במיוחד, מתאימה גם לדלתות אמבטיה ומקלחות.
  • בידוד אקוסטי: ברמה גבוהה מאוד, בזכות עובי הציפוי, המסייע בבידוד מפני רעשים.
  • משקל: כבד יותר מציפוי הלמינטו בגלל העובי והדחיסות של החומר. פחות מתאים לחדרי ילדים קטנים.
  • גמישות: חומר פחות גמיש לעומת למינטו, מה שהופך את תהליך הייצור למעט מורכב יותר.
  • עמידות בפני מזיקים: גבוהה מאוד.
  • עמידות בפני שריטות ובלאי של צבע הדלת: גבוהה מאוד.

אילו עוד סוגי ציפויים לדלתות פנים אפשר למצוא?

ציפוי למינטו וציפוי פורמייקה הם בין הנפוצים ביותר בזכות היתרונות הרבים שלהם, אך הם לא הסוגים היחידים. תוכלו למצוא עוד סוגי ציפויים, שמהם אפשר לבחור:

  • ציפוי צבע אקרילי לדלתות פנים: ציפוי חדשני, המיוצר על ידי צביעה אקרילית של הדלת וייבוש באמצעות שיטת UV, מה שמקנה לדלת עמידות גבוהה בפני בלאי של הצבע, בפני מזיקים כמו תולעי עץ וטרמיטים וכן רמת גימור גבוהה מאוד.
  • ציפוי למינציה לדלתות פנים:  מיוצר על ידי שכבות נייר דמוי טפט, אשר מודבק באמצעות שיטה ייחודית על ידי שימוש בתנור, מה שהופך את הציפוי לחלק מגוף הדלת ומעניק לה עמידות.
  • ציפוי פורניר לדלתות פנים: פורניר הוא משטח דק, עשוי מעץ טבעי. אל המשטח הזה מוסיפים גימור באמצעות צבע, או לכה, שאינו אטום לגמרי ולכן אפשר לראות את העץ שמתחתיו, אך העמידות שלו נחשבת לנמוכה יחסית.

ציפוי למינטו לדלתות פנים - מה הופך אותו לציפוי הפופולרי מבין כולם?

ציפוי למינטו מיוצר באמצעות דחיסה של כמה שכבות - של חומר פלסטי וחומר מבודד, מה שיוצר בידוד ברמה גבוהה מאוד, יחד עם משקל קל.

המשקל הקל של הציפוי הוא יתרון משמעותי, בגלל נוחות השימוש בדלת וגם מסיבות בטיחותיות. יחד עם יתרונות אלה, ציפוי למינטו אינו יקר כמו סוגים אחרים של ציפוי לדלתות פנים, מה שמוסיף לאטרקטיביות שלו.

ציפוי למינטו הוא ציפוי פלסטי, המאפשר לשלב אלמנטים רבים ומגוונים ולהשקיע בעיצוב הדלת. החל מתוספת של פסי מתכת דקים, בגוונים שונים לאורך הדלת וכלה בעיטורים שונים, שהופכים את הדלת לציורית ויפה, או צורות גיאומטריות שונות לעיצוב בסגנון מודרני.

גם ללא תוספות, דלת בציפוי למינטו יכולה להיות מעוצבת להפליא, כאשר צובעים אותה בגוון עץ טבעי, או בכל צבע אהוב אחר.

דלתות בציפוי למינטו הופכות בקלות לפריט עיצובי, המשתלב יפה עם שאר חלקי הבית ומשפר את המראה הכללי של הבית.

מה המחיר המקובלת לדלת למינטו?

מחירן הכללי של דלתות פנים לבית נקבע על פי מספר פרמטרים:

  1. היצרן
  2. המילוי
  3. העיצוב
  4. המסגרת
  5. פרזול
  6. צירים
  7. סוג הסגירה
  8. הציפוי

לכן מחיר הציפוי הוא רק חלק קטן מתוך המשוואה שיוצרת את מחיר הדלת הכולל. באופן כללי, מחירו של ציפוי למינטו הוא ממוצע יחסית לסוגי הציפוי האחרים. הוא אינו היקר ביותר וגם אינו הזול ביותר. דלת בציפוי למינטו עשויה לעלות כ- 800 ש"ח ליחידה ולהגיע גם עד מחיר של 3000 ש"ח ליחידה, בהתאם ליתר הפרמטרים המצוינים מעלה.

אחריות לדלתות פנים בציפוי למינטו

כמו כל סוגי דלתות הפנים, גם דלתות בציפוי למינטו מגיעות עם אחריות לכמה שנים. רצוי לבחור ביצרן שמציע אחריות של 10 שנים לפחות ושיש לו מוניטין של אמינות והמלצות מלקוחות מרוצים.

לסיכום: דלתות פנים בציפוי למינטו נחשבות לבחירה בטוחה, מפני שציפוי למינטו מחזיק בכל היתרונות החשובים - עמידות גבוהה מאוד, יכולת בידוד מצוינת, אפשרות לשלל עיצובים וצבעים וגם מחיר נוח.

סרגיי גוק

ציון 9.85 17 חוות דעת

מחפשים חברת דלתות ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה