בית

>

חברות דלתות

>

מאמרים

>

מילוי פלקסבורד לדלתות פנים

מילוי פלקסבורד לדלתות פנים

מילוי פלקסבורד הוא מילוי לדלתות פנים, שעשוי משבבי עץ דחוסים בשילוב סיבי פשתן. השילוב מספק בידוד אקוסטי איכותי, אשר בזכותו לא תשמעו רעשים חיצוניים ולא ישמעו אתכם. הבידוד התרמי, שמספק מילוי הפלקסבורד לדלת, מאפשר אגירת חום, או קור בתוך החדר הסגור - במקרה שהפעלתם מזגן ואתם מעוניינים לשמור על הטמפרטורה החדר אחד בבית ולא להפעיל מזגנים חדרים אחרים. מילוי פלקסבורד מספק לדלת גם עמידות בפני אש, מה שהופך את הדלת לבטיחותית יותר ולמחיצה המספקת הגנה חלקית במקרה של שריפה ועמידות בפני מזיקים, השומרת על הדלת ומספקת לכם ודאות, שהדלת תישאר אתכם לשנים ארוכות, ללא צורך בהחלפה.

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-10/11/2019 3 דק' קריאה

למה כדאי להשתמש במילוי פלקסבורד לדלת?

  • מילוי פלקסבורד הופך את הדלת לעמידה בפני שינויי טמפרטורות ואפילו למעכבת בעירה - כלומר בעלת חסינות יחסית גם בפני אש.
  • מילוי פלקסבורד הוא מילוי קל יחסית ולכן דלתות במילוי פלקסבורד אינן הורסות את הצירים ואת המשקופים, גם אם בחרתם להשתמש בציפוי כבד יחסית.
  • עוד יתרון שנובע מקלות מילוי פלקסבורד - הוא הופך את הדלת מתאימה גם לחדרי ילדים קטנים, מפני שאם הדלת כבדה, קשה לילדים לפתוח ולסגור אותה, אך דלת במילוי פלקסבורד קלה יחסית ולכן מתאימה גם לחדרי ילדים קטנים.
  • יחד עם זאת, היא שונה מדלת במילוי פולימר, או כוורת, שיש להם תחושה חלולה, המפריעה לחלק מהאנשים. לדלת פלקסבורד יש תחושה מלאה, כמו של עץ מלא.
  • בידוד תרמי ואקוסטי - דלת במילוי פלקסבורד, בדומה לדלת מעץ מלא, הופכת את החדר למבודד משינויי טמפרטורה ולכן, אם קר בחוץ - אפשר להדליק מזגן, מבלי שהחום יברח החוצה. הדלת פועלת בדומה לתרמוס ומשאירה את טמפרטורת החדר מבודדת מיתר חלקי הבית.
  • שלא כמו דלת מעץ מלא - דלת פלקסבורד היא גם עמידה יותר בפני פגעים שונים, גם בפני מים.
  • בידוד אקוסטי, משמעו שאם הדלת סגורה - לא שומעים מבחוץ את מה שקורה בפנים ולא שומעים בפנים את מה שקורה בחוץ, כך שאפשר להפעיל בתוך החדר מוסיקה בקולי קולות מבלי להפריע ליתר בני הבית, או לסגור את הדלת, כדי ליהנות מהשקט גם אם שאר חלקי הבית רועשים.
  • במקביל לכל היתרונות החשובים הללו, כדאי לזכור, שמילוי פלקסבורד מייקר את הדלת וזה כנראה חסרונו העיקר. אין ספק שהוא מפצה על כך באמצעות היתרונות הרבים שלו, אך יש לקחת בחשבון את המחיר, כשמתכננים תקציב לשיפוץ, או לבניית בית.

כמה עולה דלת במילוי פלקסבורד?

דלת במילוי פלקסבורד, בניגוד לדלת במילוי פולימרי, או מילוי כוורת, היא יקרה יחסית ומחירה יכול לנוע בין כמה מאות שקלים לדלת בודדה וכמה אלפי שקלים לדלת מעוצבת, עם תוספות כמו צוהר, הדפסה, או פרזול יוקרתי.

לסיכום - ההבדל בין מחיר מילוי הפלקסבורד למילויים הזולים יותר, נמדד בממוצע בכ-200 ש"ח לדלת. לעומת ההבדל הקטן במחיר - היתרונות הם עצומים ולכן השימוש במילוי פלקסבורד הוא עדיף באופן משמעותי על פני סוגי מילוי אחרים.

אילו עוד סוגי מילוי קיימים לדלתות פנים?

  • מילוי כוורת - מילוי קרטון קשיח המזכיר בצורתו את צורת כוורת הדבורים. יתרונו הוא במשקלו הקל, ההופך אותו למתאים גם לחדרים של ילדים קטנים.
  • דלת עץ מלא - כשמה כן היא. כל חלקי הדלת עשויים מעץ מלא. היתרונות בדלת מסוג זה הם בעיקר עיצוביים, אך היא כבדה, יקרה והעמידות שלה חלקית בלבד, בתנאי שהעץ עבר טיפול מקצועי ומלא, שהגביר את העמידות שלו בפני מים, שריפות ומזיקים.
  • דלתות MDF - עשויות מתערובת של שבבי עץ דחוס. יתרונן העיקרי הוא המחיר. הן נחשבות לזולות במיוחד, אך אינן עמידות בפני מים ועלולות להתנפח במגע ממושך עם מים, למשל בעת שטיפת הרצפה.
  • מילוי פולימרי - מילוי כזה עשוי מתערובת של חומרים פלסטיים וחומרי עץ. הפולימר עמיד בפני מים ואינו מתנפח, או מתקלף. הוא גם קל מאוד ועמיד בפני מזיקים, מפני שעשוי בעיקר מחומרים פלסטיים, אך הפולימר אינו עמיד בפני שינויי טמפרטורה ודלת שעשויה בעיקר פולימר, עשויה להתעוות בעת שינויים של חום וקור.
  • מילוי פלקסבורד, בזכות כל היתרונות המופיעים בפסקה הפותחת, נחשב לאיכותי ביותר, מספק עמידות למשך זמן ארוך במיוחד, יחד עם בידוד איכותי והגנה מפני שריפות. כל היתרונות האלה הופכים אותו גם למילוי יקר יחסית.
סרגיי גוק

ציון 9.85 17 חוות דעת

מחפשים חברת דלתות ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה