בית

>

גגנים

>

מאמרים

>

תיקון גגות רעפים - איך מתקנים, וכמה זה עולה?

תיקון גגות רעפים - איך מתקנים, וכמה זה עולה?

תיקון גגות רעפים נדרש בשורה של מצבים אפשריים, המתייחסים לבעיה ברעפים עצמם או במערכות השונות של הגג כמו ארגז רוח או האיטום. הבעיה הנפוצה ביותר היא דליפת מים שבדרך כלל מזוהה רק כשהאדם הראשון שעובר בחדר מחליק בצורה מסוכנת. אז מה עושים כדי לפתור את הבעיה הקיימת וכמה עולה כל תיקון? הנה המידע הדרוש לכם כדי לפתור את כל בעיות הגג.

מאמר מאת צוות שיפוצים פלוס

פורסם ב-20/04/2021 6 דק' קריאה

תקלות אפשריות בגגות רעפים

גג רעפים מקנה תחושה כפרית נינוחה ונעימה. יחד עם זאת, במוקדם או במאוחר הגג יסבול מתקלה כלשהי, מה שמצריך בעל מקצוע מתאים שמתמחה בטיפול ובתיקון גגות רעפים.

התקלות האפשריות כאן מרובות וכוללות רעפים שבורים או סדוקים, אריחים שמאיימים להתנתק, בעיות בארגז הרוח, מרזבים שנסתמו, מאוורר תקול והרשימה עוד ארוכה. בכל אחת מהבעיות הללו יש להזמין גגן.

בעיות אחרות שנוגעות לגג הרעפים (ולכל גג אחר בעצם), מתייחסות למערכת האיטום שהותקנה בגג. כמו כן עשוי להיות עץ קרוב שצמח והרים חלק מהרעפים, או שהתרחשה תזוזה בקרקע שגרמה לערעור הגג.

לכן נהוג לגזור את עלות העבודה הכוללת מסוג הנזק הקיים וחומרתו וממשך התיקון שנדרש לבצע. זאת בהנחה וצריך להחליף דבר מה כמו את הבידוד, השלד או הרעפים.

תיקון גג רעפים - מחיר

מחירי התיקונים לגגות הרעפים נעים בין מאות לעשרות אלפי שקלים בהתאם לסוג העבודה, גודל וגובה הגג, מידת השיפוע שלו, רמת הגישה לאזורי התיקון ועוד.

הגגן לא תמיד יוכל מסיבות אלו לספק לכם הצעת מחיר כללית בטלפון ועליו להגיע פיזית כדי להעריך את הבעיה.

עלות תיקון סטנדרטי לגג רעפים הינו בין 500 ₪ ל- 900 ₪ למ״ר.

לרוב, אם מדובר בתיקון פשוט של החלפת רעף בסך הכל, תשלמו כ-300 ₪. אבל אם מדובר בתיקון מורכב המחיר יהיה הרבה יותר יקר.

הנה לדוגמה, מצב שבו דרוש לכם מרזב חיצוני חדש, מאחר ופעם הותקן בבית מרזב פנימי אבל הוא נסתם וכעת אין מנוס מלרכוש אחד חדש ולהתקין אותו חיצונית למבנה.

כאן אנחנו כבר נכנסים למחיר המרזב עצמו לפי מטר שעלותו הממוצעת היא 250 ₪.

לעלות העבודה בהתאם לגובה המבנה ולאמצעים הנלווים, וגם לקיחה בחשבון של אתגרי הגישה לגג כמו העובדה שדרוש מנוף מאחר וזהו מבנה בן שלוש קומות, והנה הגענו למחיר תיקון בלתי מבוטל של 2,000-3,000 ₪. 

אם דרוש לכם שיפוץ כללי לגג, מחירו עשוי להיות גם מעל ל- 10,0000 ₪.

החלפת גג רעפים

בבתים פרטיים וותיקים מצוי גג ישן מאוד, שהתקן לגביו כבר התיישן והוא זקוק להחלפה.

חשוב להבין שרעפים שהתיישנו יניבו בהכרח סדרה של בעיות בשלב כלשהו כמו סדקים וניתוקים (גם חלילה על ראשם של אחרים) שמאפשרים למים לחדור לתוך המבנה.

האתגר הוא במידות הגג החדש, שכיום שונות מאלו שהיו נפוצות בעבר וגם משקלן איננו זהה, מה שדורש החלפה של הלאטות (לייסטים) – התומכים המחזיקים את הרעפים ותוספת של בידוד תרמי חדש.

סקר ותד

ציון 9.8 31 חוות דעת

תמיר קלעי

ציון 9.68 63 חוות דעת

קובי יניב

ציון 8.5 19 חוות דעת

ניסים בלולו

ציון 8.66 8 חוות דעת

כיצד מחליפים גג רעפים בצורה מקצועית ובטוחה?

תחילה מפרקים את הרעפים הישנים מהגג (מה שדורש כפי שאתם בטח מבינים עבודה מבעוד מועד בחודשי הקיץ) ומנקים היטב את כל הגג לרבות סילוק פסולת שהצטברה עליו.

ברגע שהגג נקי ומוכן לעבודה, מתחילים ליישר ולחזק כראוי את קונסטרוקציית הגג ומחליפים לאטות במידת הצורך. בשלב זה מבצעים עבודות פחחות ותיקונים בארגזי הרוח כל עוד יש בכך צורך.

לאחר מכן יהיה אפשר להניח את הרעפים החדשים ולחתוך אותם בהתאם למבנה הגג ולסיים את העבודה בהנחה וביטון של הרוכבים (רעפי ה"שפיץ" בגג).

עלות החלפת גג רעפים היא 200-350 ₪ למ"ר. העבודה תימשך כיומיים.

מחפשים גגן ולא מצאתם ?

או

תיקון גגות רעפים שבורים

רעפים סדוקים או שבורים כפי שקראתם, הם הגורם מספר אחת לדליפות מי גשמים בבית. כאן צריך לדעת מהו סוג הרעף (חרס או בטון) ולתקן אותו בהתאם.

רעפי הבטון הם רעפים ישנים שהיו נפוצים בבנייה לפני עשרות שנים. הם כבר שחוקים ולכן פגיעים יותר, כך שיהיה צורך להחליפם לחלוטין.

יש גגנים רבים שכבר פירקו בעבר רעפים מהסוג הזה ולכן תוכלו להתחדש בהם, אך אם תרצו לרכוש רעפים חדשים לחלוטין לא תוכלו למצוא רעפי בטון משום שכבר לא מייצרים אותם.

רעפי חרס הם הסוג המודרני המקובל בבניית גגות רעפים. הם עמידים יותר ובדרך כלל לא נשברים או נסדקים סתם ככה.

גרימת הנזק לרעפים הללו מתרחשת או בעקבות עבודה של בעל מקצוע לא זהיר כלשהו (מתקין דודים, טכנאי מזגנים וכן הלאה), או עקב לכלוך שמצטבר על הגג כמו זבל, בוץ, עצים, ציפורים מקננות. כל אלו מוסיפים משקל לרעפים עד שהם נכנעים ונשברים.

סיבה נוספת היא האנטנה המסורתית הקיימת על גג הרעפים. היא ממוקמת מתחת לרעפים כך שאם היא התנתקה ברוח חזקה, היא תגרום לשבר.

חוץ מזה, האנטנה היא גם מוקד משיכה אהוב מאוד על ציפורים ובעיקר יונים, אז שווה לפנות כמה דקות לאחר סיום הקריאה ולטפל בהוצאתן.

בטח תשאלו ובצדק למה יש לכלוך על הגג אם הגשם שוטף אותו מידי פעם.

ובכן, אבק ומים יוצרים יחדיו בוץ שמתקשה, מונע מהמים לזרום מטה כסדרם וללחוץ על הרעפים. והרי לכם סיבה טובה להשקיע אחת לשנה בכל קיץ בניקיון יסודי של הגג ולהזמין לכך את הגגן או לעשות זאת בעצמכם עם מטאטא. 

עלות ההחלפה של מספר רעפי חרס שבורים היא 500-600 ₪. 

תיקון רוכבים בגגות רעפים

רוכב הוא אותו "שפיץ" של גג הרעפים שלמעשה סוגר את פאת המשולש כך שכל הרעפים יתקבלו בתצורה אחת.

זהו מעין רעף עגול שמחבר בין השיפועים וצריך להתקין אותו בכל נקודת חיבור בין שיפועים, מה שאומר שיש 3-4 רוכבים על כל גג לפחות.

כשהרוכבים לא תקינים, הגג למעשה לא "תפוס" כראוי. התקנתם מתבצעת עם שכבת בטון המשמשת כדבק ממש.

כל עוד הבטון הזה לא מצופה היטב או שעברו הרבה מאוד שנים מאז התקנתו, הוא ייסדק ברוחות חזקות שגורמות לתנודות במבנה.

תיקון בסדקים הללו דורש איטום ומריחה בסיום של חומר אלסטי חזק.

מאחר והרוכבים מכסים במצבם הרגיל את הסדקים הללו, הגגן יצטרך להסיר אותם אחרי ששלל בעיות ממקור אחר ופשוט להתחיל לחשוף את כל הסדקים הקיימים.

ומה עושים עם רוכב שהתנתק ונפרד מאיתנו לשלום? כאן כבר צריך להסיר לחלוטין את הבטון הישן וליישם חדש, שעליו יותקן רוכב חדש (או הישן, אם מצאתם אותו בשלמותו ואין בו פגמים).

מעל שכבת הבטון נהוג למרוח חומר אלסטי שימנע היווצרות של סדקים חדשים.

תיקון ארגז רוח

ארגז רוח מהווה את המסגרת המקבעת והמייצבת של גג הרעפים והוא נועד כדי להגן מפני רוחות שחודרות אל הגג ועלולות להעיף ממנו את הרעפים וכן לספק הגנה מפני גשמים.

הארגז דורש תחזוקה אחת לשנתיים-שלוש הכוללת את שיוף העץ כניקיון וחילוץ שכבות שרופות ומריחתו בלכה מבוססת מים או שמן (ניתן לרכוש לכה ללא גוון).

אם ארגז הרוח החל להיסדק יהיה צורך לקבע לו לוחות עץ חדשים שיפתרו את הבעיה נקודתית, אך לא אם ייגרם סדק או חור במקום אחר.

מסיבה זו רוב הגגנים ימליצו על ציפוי אלומיניום שיאטום את הארגז מבלי שיווצרו בו סדקים או שיהיה צורך בתחזוקה נוספת.

עלות תיקון ארגז רוח בגג רעפים הינה 150-300 ₪ למטר אורך.

למידע נוסף אודות גגות רעפים, קראו את המדריך הבא.

מחפשים גגן ולא מצאתם ?

או

המאמר עזר לכם?

שאלו את המומחים בפורום

שאלו שאלה