בית

>

מומחים להיתרי בניה

>

שאלה : הצמדת גג

הקלידו כאן שאלה ותקבלו תשובה מהמומחים שלנו

שאלו שאלה

הצמדת גג

פורסם על ידי דנה
25/06/20

שלום,

בתקנון הבית המשותף מצוין שהרכוש המשותף הם: חדר המדרגות, המקלט, הגינה וביתן האשפה.

הגג לא מוזכר כלל בתקנון, בנוסף הגג לא מוזכר גם בתשריט הבניין.

במידה והגג לא צוין בתקנון הרכוש המשותף, האם יש לי אפשרות להצמדה ? (גרה בקומה האחרונה ורוצה לבנות חדר על הגג).

מה הפרוצדורה? איך מתקדמים בנושא?

אשמח לתשובה.

2 תגובות

שלום דנה,

אני מסיקה מהשאלה שלך שהבנין הוא בית משותף. בבית כזה ההצמדה (אם קיימת) רשומה בנסח, צריכה להיות מצויינת בתקנון ולהופיע בתשריט. מאחר ובכל המקומות הללו לא מוזכרת הצמדה אני מניחה שאין כזאת. כדי לוודא זאת, יש לבדוק את חוזה הרכישה ההמקורי מול הקבלן - זה מקום שבוודאות מופיעה כל הצמדה הקיימת בבנין.
האם יש לך סיבה מוצקה להאמין שהגג מוצמד לדירה שלך ? או שזוהי רק השערה אופטימית ?

גם אם הגג אינו מוצמד לדירה ומהווה רכוש משותף ניתן לרכוש אותו מהדיירים או לחילופין להציע להם תמורה עבור הסכמתם לבנית החדר על הגג. התמורה יכולה להיות כספית או השקעה בשיפוץ הבנין, החצר וכו'.
אפשר לפנות לשמאי ולבקש הערכת מחיר לחלק הגג הדרוש לבנית החדר או לכנס אסיפת דיירים ולהציע להם תמורה כלשהיא עבור הסכמתם וחתימתם על הבקשה להיתר.
לאחר מכן יש לפנות לאדריכל לצורך עריכת הבקשה להיתר והגשתה ברישוי המקוון לעירית תל אביב.

בברכה
אדר' דבורה הורביץ

היי דנה, כנראה שהוא לא מוצמד אליך ופשוט שכחו לרשום אותו כרכוש משותף, אך היות וגם לא הוזכר בשום מקום שהוא מוצמד למישהו , אז הוא באופן אוטומטי רכוש משותף. בדרך כלל אפשרי לבנות 40 מ"ר על הגג ולעיתים גם עליית גג, בתנאי שאת רוכשת את הגג משאר הדיירים. ניתן לקבל הערכת שמאי עבור עלות הרכישה הנ"ל. אחר כך, אם הענין כלכלי ואם הדיירים מסכימים שתרכשי את השטח הזה, אפשר לפנות אל אדריכל להערכת מחיר. אני עובדת בכל הארץ מוזמנת לחפש אודותי ו/או לפנות אל אדריכל אחר. בברכה אדריכלית לילך וקסברג ממשרד וקסברג אדריכלות יצירתית להגדלת תשואה מנדל"ן.